Leuke en gezellige musical, de opvoering was een succes!

Het fijne aan de musicals van Rep en Roer is hoe ze zijn opgezet. Het gebruiksgemak is heel groot, weinig wisseling van decor of spullen. De kinderen zingen de liedjes snel mee en genieten van het opvoeren. De app voegt echt iets toe aan de betrokkenheid van de kinderen.

• School: De Tovercirkel

Geweldige musical

De kinderen en het publiek hebben genoten van deze musical. Het was een mooi afscheid voor onze groep 8.

• School: De Veldhof
  • Functie: leerkracht

Super overzichtelijke musical met humor en overweldigende karakters

Wij als klas en als school waren erg tevreden met de musical Verboden te Voeren. De rol verdeling liep goed en de rollen waren goed uitgeschreven. We mistten alleen bij de liedjes de specifieke personen die eraan moesten deelnemen of wanneer het decor verandert moest worden. Al met al was het behoorlijk overzichtelijk dus kwamen we er snel uit. Maar we keken ook even tussen de downloads en daar tussen stond dat dus niet. Dik tevreden.

• School: IKC Trianova
  • Functie: Leerkracht groep 8

Bedankt voor je review, Jesse! We adviseren in de handleiding om de liedjes zoveel mogelijk met z'n allen de zingen/dansen, zodat het lekker vol klinkt en iedereen regelmatig iets te doen heeft. Wel is het leuk om de spelers over wie het betreffende lied gaat, op de voorgrond te zetten.

Leuke musicals

Leuke musicals die makkelijk uit te voeren zijn.

• School: SBO de vijfkamp
  • Functie: Leerkracht

Een fantastische afsluiting van de basisschoolperiode

Wij voeren al meerdere jaren musicals op van Rep en Roer en dit bevalt ons goed. De musicals zijn goed te gebruiken bij grote groepen, bevatten leuke humor en de verschillende rollen zorgen ervoor dat er voor ieder kind wel een passende rol bij zit. Bij vragen is Rep en Roer goed bereikbaar. Ze reageren vlot en proberen goed mee te denken met de school.

• School: De Bussel
  • Functie: Groepsleerkracht

Humoristisch, eigentijds verhaal met ruimte voor elk kind!

Zowel wij als de ouders hebben genoten van een swingend, humoristisch en vrolijke musical op de planken van het theater. Mooi om te zien dat er voor elk (type) kind een eigen rol beschikbaar was, waardoor iedereen op zijn eigen moment en eigen manier kon 'shinen'.

• School: KBS Laurentius

Super musical!

Wij hebben de musical opgevoerd met 50 kinderen. De musical is top. Een mooi en samenhangend verhaal. Leuke liedjes en veel verschillende rollen waardoor er voor elk kind een rol is die bij hem of haar past.

• School: KC De Sprankel

ge wel dig

Superleuke musical, hele leuke liedjes, leuke grapjes, spreekt erg aan bij de kinderen, wel veel attributen nodig...., leuke decormogelijkheden.

• School: De Oostvogel

Wat een geweldige musical

De muscial heeft veel grapjes. Zeker een leuke musical voor een klas waar veel kinderen willen zagen, verfen en iets aan het decor willen doen. De app werkt prima. De tekstboeken zijn fijn aan te passen.

• School: De bron

Geweldige musical

Zo fijn als een musical zo werkbaar is. Een oefenlokaal, een app, een duidelijke uitleg, alles makkelijk downloaden, het is top! En als kers op de taart een leuk verhaal.

• School: OBS Kees Valkenstein
  • Functie: Leerkracht

Super leuke musical met grapjes die de kinderen ook snappen!

Erg leuke musical met leuke typetjes. Liedjes waren ook heel leuk. Ze zongen ze zelfs nog op het afscheidsfeestje.

• School: CBS Het Kompas
  • Functie: Leerkracht groep 8

Vrolijke liedjes, die het publiek enthousiast maken.

Duidelijke rolverdeling. Goed aan te passen aan je groep. Niet een paar hoofdrollen, maar voor ieder kind meerdere momenten om te schitteren.

• School: BS de Catamaran

Erg humoristisch geniaal!

Echt een superleuke musical. Veel woordgrapje en leuke rollen.

• School: Rkbs Paus Joannes

Hele leuke musical!

De musical zit erg leuk in elkaar, met leuke verschillende typetjes/rollen. Het maken van dieren die door het decor heen kunnen bewegen, maakt het decor leuk en levendig. Daarnaast zorgt het voor leuke/humoristische scènes, waarbij weinig spelers op het podium zijn, maar er wel heel veel gebeurd. De oefenapp en het oefenlokaal zijn hele fijne extra's om de musical goed te kunnen oefenen. Voor zowel de kinderen thuis, als het repeteren op school.

• School: Basisschool de Vijfmaster
  • Functie: Leerkracht

Een geweldige musical met de nodige humor

Er is veel afwisseling waarbij het publiek interactief wordt betrokken op hele leuke manieren. Veel leuke en ook qua tekst mooie liedjes. De website met oefenlokaal en tips waren heel fijn. Ook de app waarmee kinderen kunnen oefenen is een groot succes. Misschien een tip om te kijken of het mogelijk is: Bij de teksten oefenen in de app zou het fijn zijn als de rollen als gesproken tekst worden gemaakt waarbij de kinderen hun eigen rol kunnen uitzetten zodat ze makkelijker kunnen oefenen. Nu kan alleen de tekst weggelaten worden.

• School: Dirk Hezius
  • Functie: Leerkracht groep 8

Leuke musical met goede koppelingen naar de huidige tijd!

Het is een leuke musical waarbij je genoeg handvatten krijgt om het goed uit te voeren. De musical heeft een eenvoudig decor en is makkelijk in te oefenen. Natuurlijk valt het of staat het ook met de groep die je hebt. Ik zou deze musical zeker aanbevelen. Leuke liedjes en een grappige verhaallijn.

• School: KBS De Vlieger 3
  • Functie: Leerkracht groep 8

Leuk, muzikaal, zit goed in elkaar!

Rep en Roer zou ik iedereen aanraden. De musicals zitten goed in elkaar, er zitten veel herkenbare elementen in en de liedjes zijn leuk en goed mee te zingen. Daarnaast zijn de danssuggesties en de bijbehorende app en het oefenlokaal ook erg fijn. Aan te raden dus!

• School: SOL de Watervlinder
  • Functie: Leerkracht

Een geweldig leuke, sprankelende musical!

Het verhaal van de musical was erg leuk en doordat er gewerkt wordt met één decor, was dit een ideale musical om op te voeren. De tijdsduur was wel erg optimistisch aangegeven in de planning.

• School: De Tovercirkel
  • Functie: groepsleerkracht

Verboden te voeren, een leuke, grappige en goed te spelen musical.

Onze leerlingen hebben "Verboden te voeren" uitgevoerd. Een leuke, grappige musical met een leuke verhaallijn die goed te volgen is, ook als er even iets niet loopt zoals gepland. Voor elke leerling zit er wel een passende rol tussen. Met de oefenapp kunnen de leerlingen ook thuis blijven oefenen. Het oefenlokaal is ook zeer gebruiksvriendelijk.

• School: OBS de Sterrenborgh

Waanzinnig leuk!

Het verhaal was top. De leuke woordgrappen voor jong en oud vielen goed in de smaak. De gevarieerde liedjes waren een feestje. Genoeg vrijheid voor de leerkracht om zelf nog iets toe te voegen of te schrappen. Ik vond het een supermusical!

• School: Anninksschool
  • Functie: groepsleerkracht

De musical is top uitgevoerd!

De musical is door alle kinderen op hun eigen manier goed opgevoerd. In deze musical vond ik als leerkracht de liedjes iets minder gevarieerd dan in andere musicals van Rep en Roer. Het lied, waarin ook solo werd gezongen, is overigens prachtig. Ook deze musical verwijst weer prachtig naar het einde van de basisschool tijd en het begin van een nieuw tijdperk, voor zowel leerlingen als ouders. We zijn erg geholpen met de voorbeelden van het decor op de site.

• School: De Fakkel
  • Functie: Leerkracht

Een leuke musical met veel mogelijkheden!

Er is veel aan te passen in de rollen. Het tweede deel duurt wel vrij lang, dus iets ingekort.

• School: obs Meester Lugtmeijer

Enorm werkbaar en laagdrempelig

Makkelijk met de app, alle downloads en fijn dat het aan te passen is op de groepsgrootte

• School: Leander

Leuk!

Goed toepasbare musical. Leuke, goed aan te leren liedjes.

• School: Basisschool De Berckacker

Musical die iedereen pakt

Superleuke en komische musicals die goed aansluiten op de belevingswereld van kinderen. Kinderen kunnen zich goed inleven en uiten, omdat zij sommige karakters (her)kennen. Fijn dat letterlijk alles, wat je als docent nodig hebt, erbij wordt geleverd. Echt super! Ook is de oefenapp van toegevoegde waarde. Zelfs de stille/verlegen kinderen kwamen helemaal tot leven.

• School: IKC de Appelhof

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.