Het was een hele leuke musical.

leuke, grappige rollen veel woordgrappen voldoende rollen (ook dubbelrollen)

• School: obs de Woldstee
  • Functie: groepsleerkracht

Het publiek was heel enthousiast over deze musical. Een groot succes.

De groep had deze musical Torenhoog zelf uitgekozen en waren vanaf het begin betrokken. Ze hebben zelf het decor gemaakt. Heel fijn dat dit eenvoudig was. Lift, lucht. En het kon de hele musical zo blijven. Waar ik moeite mee had, vooral in het donkere theatertje, was de playlist. Ik bedoel degene die helemaal onderaan staat, waarin elk geluid en lied is opgenomen. De letters zijn erg klein en je moet naar boven scrollen om te stoppen. Je raakt gauw een verkeerd nummer aan. Kan die lijst niet toegankelijker gemaakt worden om te bedienen. Verder topmusical!

• School: HSV Willemsparkschool Den Haag
  • Functie: Leerkracht groep 8

Hoi Sylvia, Bedankt voor je review! Fijn te horen dat Torenhoog! goed is bevallen. Dank voor de feedback wat betreft de playlist. We gaan kijken of we voor het instuderen een wat makkelijker te bedienen player kunnen maken. Voor de uitvoering kun je beter niet met de player werken; beter kun je hiervoor de cd of de losse mp3's gebruiken. Hartelijke groet, Meike Veenhoven Rep en Roer Musicals

Het was weer super!

Al een paar jaar werken wij met de musicals van Rep en Roer. We vinden het altijd leuke musicals en ook in combinatie met de app op de telefoon werkt het voor de kinderen fijn. Er zijn voldoende rollen en ook de tekst is meestal eerlijk verdeelt. Er zijn grotere en kleinere rollen maar niet een specifieke hoofdrol. Dit vinden wij fijn werken.

• School: KC het Palet
  • Functie: leerkracht

De kinderen hebben genoten!

Wat een leuke musical om te spelen, we hebben echt om het verhaal gelachen.

• School: De Oceaan
  • Functie: Leerkracht

Humor, leuke liedjes en mega goede reacties!

Een hele toffe musical met een begrijpelijk verhaal, duidelijke typetjes, toffe liedjes en leuke grapjes. Heel gaaf dat er geen echte grote hoofdrol is, maar juist gelijkwaardig aan elkaar en dat zo’n beetje het hele slot alle kinderen op het podium zijn.

• School: KC aan de Oosterplas
  • Functie: Leerkracht groep 7/8

Onze kinderen mochten uit 3 musicals kiezen. Torenhoog is het geworden. Elk kind heeft deze musical op een briefje geschreven. Niet de nieuwste dus, maar het verhaal sprak ze erg aan. We hebben enorm genoten. Ouders vonden de verhaallijn erg leuk. Jullie ondersteuning via de website en app is erg prettig.

• School: Bs De Wegwijzer

Leuke en mooie liedjes.

Leuke liedjes die makkelijk zijn aan te leren. Verhaal is altijd erg leuk en begrijpelijk voor de kinderen.

• School: bs De Meerkoet

Leuke vlotte musical

Zowel ouders, leerkrachten als leerlingen hebben erg genoten van musical Torenhoog. Niet voor niets hebben wij er als school voor gekozen om deze musical (nogmaals) op te voeren, nadat we dit enkele jaren geleden ook gedaan hebben.

• School: ODS Daalhuizen
  • Functie: leerkracht groep 7/8 & taalcoördinator

Zeer leuke musical

We hebben een geweldige musical gehad. Het oefenen, de tips, de handleiding, dansjes etc hebben bijgedragen aan het geweldige resultaat. Ik denk dat wij nog veel meer hadden kunnen gebruiken dan we gedaan hebben. Dit nemen we mee voor de volgende keer. In de tekstboekjes zitten her en der wel foutjes ( verkeerde benaming personages etc ) wat soms wat verwarrend was. Wellicht goed om daar nog eens kritisch doorheen te gaan.

• School: OBS het Veenpluis
  • Functie: leerkracht groep 6/7/8

Geweldige musical, we hebben ervan genoten!

Alles zit goed in elkaar en is voor de leerkrachten zeer duidelijk. We hebben met de materialen van Rep en Roer een geweldige musical neergezet waar ouders en leerlingen heel blij van werden.

• School: obs De Octopus
  • Functie: leerkracht/IB-er

Een hele leuke musical!

Er waren verschillende rollen voor de kinderen. Zo had iedereen een rol die bij hem/haar past. De liedjes zaten goed in elkaar.

• School: De Ceder
  • Functie: Leerkracht groep 8

Fantastische en zeer goed uitvoerbare musical

Alles staat goed beschreven. De online en digitale tools; erg handig. Reacties van iedereen na de voorstelling waren superenthousiast!

• School: OBS De Overhaal
  • Functie: Groepsleerkracht 7./8

Leuk, grappig en voor alle groepen toegankelijk.

Leuke musical met handige gebruiksmaterialen op de website. Rep en Roer denkt goed mee. Snelle levering en veel handige tips.

• School: bs De Meerkoet
  • Functie: leerkracht

Het is een fantastische musical

De musical Torenhoog is echt heel leuk. Vooral omdat de zaal ook vaak mee moet doen. Het verhaal is te snappen en er zitten leuke grappen in. De liedjes zijn vrolijk en de app is heel handig. Het was echt Top!!!

• School: OBS Benoordenhout
  • Functie: Leerkracht

Leuke en vrolijke musical. Publiek wordt ook betrokken en passende liedjes.

• School: Delteyk
  • Functie: Leerkracht

Leuke musical met een grote groep

Leuke musical die je prima kan uitvoeren met een grote groep.

• School: IKC SPreng Ugchelen
  • Functie: leerkracht

Het was fanatstisch om de kinderen in weer zo'n jaar corona jaar toch te zien stralen in hun musical

Duidelijke en fijne musicals , bij ons op school genieten alle kinderen ervan van groep 1 t/m groep 8 en natuurlijk de ouders.

• School: basisschool Merijntje
  • Functie: leerkracht/plv directie

ervaring om nooit te vergeten

Het verhaal is erg leuk en origineel. Wel is het handig om van te voren te weten dat een fysieke lift nodig is om de musical tot een succes te maken. De rolverdeling was prima en ook voldoende suggesties voor het geval er toch minder leerlingen aanwezig kunnen zijn.

• School: de wegwijzer
  • Functie: leerkracht groep 8

Leuke musical!

Digitale bestanden super handig! Ook uitnodiging kant en klaar.

• School: Dorpsschool Wolvega
  • Functie: Leerkracht 7/8

Een succes voor de kinderen!

Na jaren van een eigen toneelstuk schrijven door de leerkracht van groep 8, zelf een film maken met een een geschreven script door de kinderen, nu over gestapt op een musical. Dit beviel, de handleiding was duidelijk, de rollen mooi te verdelen. Goed contact met de klantenservice. De liedjes maakten het stuk tot een succes, het verhaal leuk, maar wel een flinterdun verhaal qua diepgang. Iets waar wij als leerkrachten even aan moesten wennen (normaal altijd jeugdlitaratuur als uitgangspunt). Kinderen , ouders en wij zijn tevreden over het eindresultaat. Het was een succes.

• School: De Lonneboot
  • Functie: leerkracht

Super leuke musical met veel leuke rollen

Het verhaal was erg leuk. Veel leuke rollen voor de kinderen. Leuke liedjes en veel mogelijkheden om kleine dingen aan te passen.

• School: Repelaer
  • Functie: Bovenbouwcoordinator

Leuke musical! Vrolijke liedjes. Past goed bij de belevingswereld van de leerlingen.

• School: De Baanbreker
  • Functie: Leerkracht groep 8

Fantastisch, goed verhaal, lekker te volgen

Rep en Roer musicals zijn altijd fantastisch. De rollen worden heel natuurlijk verdeeld, ieder kind heeft een rol die dicht bij zichzelf ligt. De handleiding en de tekstboekjes zijn heel duidelijk. Er is ook echt nog ruimte om zelf dingen in te brengen. Er zitten 3 solo's in deze musical, maar deze liedjes zijn ook goed met een groep te zingen.

• School: Hannie Schaftschool
  • Functie: Leerkracht

Goede verhaallijnen, mooie solo's en leuke decormogelijkheden

De musicals van Rep en Roer zijn eigentijds en dynamisch. Door de digitale mogelijkheden kun je de leerlingen eenvoudig op school thuis laten oefenen met de liedjes en de teksten. De verhaallijn is logisch, grappig en sluit aan bij de belevingswereld van de leerlingen. De rollen zijn erg uiteenlopend en bieden voldoende mogelijkheden om deze aan de leerlingen te koppelen. Leerlingen kunnen door de vele opties in de rollen zelf kiezen wat hun rol wordt in de musical. Ze krijgen echt een moment om te shinen voor hun (groot)ouders, schoolgenoten en leerkrachten.

• School: PC Prinses Marijkeschool
  • Functie: leerkracht groep 8

Het was een geweldig succes

De leerlingen hebben genoten van deze musical. De verhaallijn vonden ze prachtig en iedereen heeft meegedanst,

• School: CBS It harspit
  • Functie: Leraar

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.