Een fantastische musical!

De koppeling met de Efteling was zo leuk en herkenbaar voor iedereen. Alle rollen waren weer goed uitgewerkt en alle extraatjes via de Facebookpagina ed waren zo leuk! Jullie zijn bij onze voorstelling komen kijken en toen hebben wij al laten weten dat wij het een top musical vonden!

• School: Sint Bavo
  • Functie: Leerkracht groep 8

Het was een leuk avontuur door de sprookjes heen.

De sprookjesfiguren was heel leuk en grappig. Ook de andere personages waren interessant voor de kinderen. Het decor vraagt wel even wat tijd en energie, maar als het af is dan is het ook echt fantastisch. De liedjes zijn onroerend en tegelijkertijd vrolijk. Het dansen ging de kinderen heel goed af.

• School: Jenaplan Zonnewereld
  • Functie: Stamgroepleider 678

leuke liedjes, begrijpelijk verhaal, en fijne handleiding voor de leerkracht

Wij kiezen al een aantal jaren voor Rep en Roer, we zijn er super tevreden over!

• School: Bs de Weiert

Kleurrijke musical

De musical was erg leuk met 30 leerlingen. Leuke muziek en toepasselijke tekst!

• School: Delteyk
  • Functie: Leerkracht

Wederom weer een erg leuke musical.

Al een aantal jaar hebben we musicals van Rep en Roer in groep 8. We zijn elk jaar weer erg enthousiast. We hopen de komende jaren meer musicals bij jullie af te nemen. Wel was het een uitdaging wat betreft decor. Maar het is ons gelukt!

• School: OBS de Esmarke
  • Functie: leerkracht groep 8

Dit is een hele leuke musical, waar je veel kanten mee op kan qua decor en creativiteit.

• School: De Bolster

Wederom een geweldige musical

Leuk verhaallijn met veel humor, zowel voor jong als oud. Herkenbaarheid door elementen van de Efteling die erin verwerkt waren. De kinderen kwamen goed tot hun recht door de typerende karakters. Muziek en dans goed opgezet. Van de tips voor een decor hebben we ook dankbaar gebruik gemaakt.

• School: OBS Sterrendonk
  • Functie: Leerkracht groep 8

Geweldige liedjes, tof verhaal en zeer uitgebereide info/boekjes/app/website

Wij zijn erg tevreden over de musical "over de kop". De leerlingen waren er blij met alle hulp betreft dansjes/liedjes/app/ wij als leerkrachten ook erg blij met het oefenlokaal/ alle tips betreft decor en attributen. Echt heel fijn om hier vervolgens mee aan de slag te kunnen gaan. Wij hebben uiteindelijk op de laatste schooldag in het tehater mogen optreden, het was een groot succes!

• School: Kbs. St. Joseph
  • Functie: leerkracht

Een geweldige musical met de nodige humor.

De musical met de rollen, de kinderen die hem uitvoerden en het decor wat we zelf met de kinderen gemaakt hebben, was in 1 woord geweldig. We mochten hem opvoeren in het theater van Goirle, ook dat was voor de kinderen super! We kregen veel complimenten van ouders, opa’s en oma’s. De kinderen en ook wij als leerkrachten hebben genoten.

• School: De Bron
  • Functie: Leerkracht

leuke musical met goede liedjes

al jaren spelen wij de musicals van rep en roer en altijd zeer tevreden.

• School: obs de Samensprong

Prachtig

Hartstikke leuke musical met leuke, diverse rollen. Fijn dat het moeilijkste liedje niet op een rol geschreven was. Zo kon ik kinderen die dat wilden, onafhankelijk van hun rol nog in het zonnetje zetten. Het decor was een hele opgave. Het laten verschijnen en verdwijnen van een complete achtbaan was moeilijk. We willen altijd zoveel mogelijk met de kinderen zelf doen en dat was hierbij niet mogelijk. Ik vind de facebookpagina ook altijd erg fijn! De oefenruimte met de dansjes ook weer top!

• School: Josefschool
  • Functie: Leerkracht groep 7/8

Top musical!

Ontzettende leuke musical met veel rollen.. Wij hadden er 67(enkele bijgeschreven. Dat is makkelijk te doen met deze musical. Voor kinderen en volwassen leuk om te doen en te kijken met veel afwisseling van serieus tot grappig en van ontroerend tot vrolijk

• School: Oversteek Liempde

Wederom fantastisch

Ondanks Corona, hoogwater in ons Limburgsland weer een prachtige voorstelling kunnen geven voor een klein publiek. Fijne decor tips, fijne oefensite, veel humor en mooie liedjes

• School: De Startbaan

Hele leuke musical!

Bij twee scholen deze opgevoerd: eentje gewoon via podium, zoals deze bedoeld was. de andere verfilmd, dus elke scene apart op een andere locatie opgenomen en gemonteerd tot een heuse première film. Leuk en herkenbaar om Efteling hier tussen te hebben.

• School: bs Dr Landman
  • Functie: ICT

Een vlotte en vrolijke musical.

We hebben nu een aantal jaar gekozen voor een musical van Rep en Roer. We vinden de musicals erg vlot en bij de beleving van de kinderen passen. Leuke liedje en dansjes, waarin je als leerkracht alleen maar hoeft te ondersteunen. Fijn dat de kinderen de app kunnen gebruiken.

• School: De Fakkel
  • Functie: leerkracht groep 8

Weer een geweldig afsluiter van groep 8!

leuke musical, liedjes die makkelijk aan te leren zijn, decor niet te moeilijk om te maken. voor ieder karakter lijkt er wel een rol te zijn geschreven.

• School: Stefanusschool

Erg leuke musical

Ik vond de musical erg leuk, maar ik vond wel dat we veel requisieten moesten maken. Ook vond ik de opvoering soms best lastig voor elkaar te krijgen; bijvoorbeeld de karretjes langs de stilstaande figuren, langnek etc.

• School: Obs Stellegors
  • Functie: Leerkracht

Hele leuke musical, ook geschikt voor kleine groepen ( wij waren met 16 kinderen), de liedjes ook superleuk en vlot. Er moest wel veel gemaakt worden, decor, maar ook nog een achtbaan, een poortje, een Langnek, allemaal gelukt, maar best veel werk.

• School: De Oostvogel Lamswaarde
  • Functie: leerkracht

Hele duidelijke musical met duidelijke handleiding

Een fantastische musical met een leuk onderwerp, leuke personages en leuke teksten met begrijpelijke woordgrapjes voor de kinderen. De handleiding is heel duidelijk, ook met betrekking tot tips en trics voor het maken van het decor.

• School: D'n Bogerd
  • Functie: Leerkracht

Enthousiaste, spontane musical in de tijd van nu

Het is een leuke musical voor jong en oud. De thema's sluiten goed aan bij het publiek en bij de leerlingen om het te spelen. Ik merk dat soms het verdelen van de rollen lastig is vanwege het aantal beschikbare rollen. Vorig jaar hadden wij er 54 en daardoor waren wij genoodzaakt meer rollen er bij te bedenken.

• School: De Paulusschool
  • Functie: Leerkracht

Hele leuke musical met veel verschillende rollen

Het verhaal was duidelijk, de liedjes leuk en goed aan te leren. De kinderen vonden het erg leuk. Er waren wel veel kostuums nodig, dat was in sommige gevallen best een uitdaging. Het grootste gedeelte van het decor was prima, behalve de achtbaan die naar beneden moest komen. Dat heeft veel tijd gekost, omdat wij niet veel mogelijkheden hebben om iets op te hangen.

• School: De Odyssee
  • Functie: Leerkracht

De ouders en kinderen hebben genoten!

Net als voorgaande jaren hebben we met het duidelijke script en de leuke verhaallijn hebben wij een prachtige musical kunnen neerzetten!

• School: Sebastiaan
  • Functie: Groepsleerkracht

Weer zo'n leuke musical van Rep en Roer

Al vele jaren kiezen wij voor een musical van rep en roer. Leuke liedjes die wel een tijdje in je hoofd blijven hangen. De kinderen waren ook erg enthousiast. Het oefenlokaal is een uitkomst bij het instuderen van de dansjes.

• School: Daltonschool Reggewinde
  • Functie: Leerkracht groep 7/8

Super!!

Helaas te weinig tijd om het uitgebreid te houden, maar de kinderen en ik hebben genoten. Het decor heeft wel veel tijd gekost, waardoor het handig lijkt eerder te beginnen dan de gebruikelijke periode na de meivakantie. De teksten en liedjes waren geweldig!

• School: Pr. Maximaschool Berkel

Een sprookjesachtige musical!

Wat ik als prettig bij Rep en Roer ervaar, is de compleetheid van de producten. Alles is op orde, volledig en digitaal te verkrijgen. Dit jaar hebben wij de musical 'Over de Kop' gedaan. Een hoop referenties naar de Efteling, welke erg werden gewaardeerd. De liedjes zijn leuk en de grappen zijn voor jong en oud geschreven. Het enige waar wij tegenaan liepen was het decor. Wij vonden het maken van de achtbaan echt een uitdaging en mijn ervaring is meer geweest dat de musicals complexe achtergronden behoefden. Het resultaat was altijd top, maar vergde een hoop werk, wat in een combinatieklas altijd een hele puzzel is.

• School: Alphense Montessorischool
  • Functie: Leerkracht bovenbouw

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.