zat goed in elkaar

Wij hebben het laatste level gespeeld. Het verhaal kwam niet bij iedereen goed binnen. Ik miste een beetje de humor erin.

• School: De 4 Heemskinderen

Het was super!

De musical sloot goed aan bij de beleving van de kinderen. Ook de attributen en het decor waren goed te regelen en maken.

• School: De Triangel
  • Functie: groepsleerkracht

De musicals zitten verder prima in elkaar, leuke muziek. De teksten mogen nog wel meer humor krijgen en wat meer verschillende karakters, nu zijn het vaak oma's en opa's politie agenten enz.. komen in meer musicals terug

• School: IKC Het Sterrenschip
  • Functie: Groepsleerkracht

Genoten van een superleuke musical

Leuke musical, goedvte volgen voor publiek. Duidelijk vehaal, leuke personages voor iedereen iets. Jammer dat er geen solo in zat. Leuk decor gemaakt. Fijn dat er een oefenapp is.

• School: De ontmoeting

Geweldige Musical

De musical zat erg leuk in elkaar met leuke liedjes. Ook het liedje Parijs vond ik erg leuk en paste er goed bij, maar was over het algemeen gezien het enige minpuntje van de musical. Er zitten leuke grappen is, een fijne rolverdeling met wat grotere rollen en wat kleinere rollen. Voor ieder wat.

• School: Hertogin Johanna V
  • Functie: Groepsleerkracht groep 8

Toffe musical!

De kinderen hebben bewust voor deze musical gekozen. Met 51 kinderen, was het fijn dat voor alle leerlingen een rol was en dat ook vrijwel alle kinderen tekst hadden. De 'grote' rollen waren allemaal ongeveer even groot. De handleiding is erg duidelijk en gestructureerd. Er staan een hoop ideeën in die je zou kunnen doen. Door de vele kleine geluidsfragmenten werd het al snel een 'levendige' musical, ookal stonden er nog kinderen met een boekje te oefenen. Dat maakt het voor kinderen meteen al echter. Zeer tevreden! Kinderen vonden het super!

• School: De Leilinde

Een solide basis

Als schoolmusical is deze opzet ongetwijfeld geslaagd. Zeker gezien het uitgebreide draaiboek en de ruime aanwijzingen wat betreft het eventueel aanpassen van het aantal rollen etc. Daar zat voor mij direct ook de allereerste les. Kinderen die zich opgegeven voor een jaar drama & theater maken worden niet al te enthousiast van het fenomeen musical. Die komen om drama en theater maken te verkennen. Kortom dat heb ik direct laten varen dat plan. Van meet af aan was duidelijk dat de bijgeleverde liedjes als soundtrack zouden dienen. Wel hebben we zelf uiteindelijk een avatar dans gemaakt op het laatste level game liet waarmee ze aan het publiek het spel uitlegden. Dat gezegd hebbende leverde de musical Het laatste level voor ons het afgelopen jaar een interessant vertrekpunt. Omdat de kinderen mochten ervaren dat iets dat geschreven en gemaakt is niet noodzakelijkerwijs passend is voor wat jij wilt. Dat je daar commentaar op mag leveren en bovenal dat je vanuit dat commentaar samen op weg gaat naar het maken van het verschil. Uiteindelijk was het voor ons een basis voor een bewegingsvoorstelling met minimale tekst. De tekst die er gesproken werd vulden de kinderen in vanuit hun eigen inmiddels ontwikkelde rol besef. Het was een pittige groep die zich moeilijk liet vormen. waardoor we pas in februari van een echt gezelschap konden spreken. Dat was het moment dat ik heel blij was met de musical. want dan ligt er wel een duidelijk werkkader. Dan is het puur nog een kwestie van schrappen en aanpassen. Het aanpassen zat hem in de stevigheid van het verhaal. Eigenlijk is het in zijn oorspronkelijke vorm een reeks gebeurtenissen. Die veel tekstuele uitleg behoeven. Met een kakafonie aan karakters. Ik ben zo vrij geweest het verhaal te vereenvoudigen door het diepte te geven door te starten met het sterven van grootmoeder. Waardoor de houding van Mitch gevoelsmatig een zichtbare aanleiding kreeg. Dat werkte. Immers het is een herkenbaar scenario voor het hele gezin!

• School: Jeugdtheater Valkenburg
  • Functie: Regisseur

Leukste uitvoering van de laatste 10 jaar!

Geweldige musical met humor en een leuke verhaallijn.

• School: Cluster HIN
  • Functie: Leerkracht

Een enorm leuke musical Het Laatste Level, zeker met 20 jongens in de klas is het een aantrekkelijk thema. Het leuke is dat de musical heel verhalend is en met het oog op de zomervakantie is het ook leuk dat het zich in Frankrijk afspeelt. Rep en Roer musicals stuurt leuke inspirerende mails met tips voor het starten van de musical. De app is ideaal en ik ben blij dat je het aantal leerlingen kunt instellen. Al met al dus top geregeld!

• School: De Bron

Fantastische musical

Zeer duidelijk omschreven, goed verhaal en de rollen passen bij de leeftijd. Humor is ook heel goed in balans.

• School: CBS 't Kompas

Geweldig verhaal!

Echt een geweldige musical met veel grapjes. De grapjes werden ook door jong publiek begrepen. Wel heb ik een tip voor jullie. Wij hadden het aangepaste script voor een grotere groep. Helaas klopte de tekst niet altijd.

• School: De Oosthoek
  • Functie: Leerkracht

Na lange tijd weer eens een musical op school. De hele school en de ouders hebben genoten.

Zo mooi om de kinderen te zien stralen.

• School: JFKennedyschool
  • Functie: Leerkracht groep 8

Een leuke musical met veel mogelijkheden

De musical zit goed in elkaar. Alle benodigde spullen (boekjes, uitleg decor, kleding, etc) zijn aanwezig. Ook de liedjes zijn leuk!

• School: Obs. Weremere
  • Functie: Leerkracht groep 8

Top musical met goede liedjes

Grote groep kinderen (35) hebben een geweldige musical neergezet. Iedereen had zijn/haar momentje om te shinen. Door ouders werd rijkelijk met complimenten gestrooid.

• School: Aurora
  • Functie: Schoolleider

Een leuke musical met voor iedere leerling een passende rol.

Leerlingen konden zich goed vinden in de rollen. Er was voor iedere leerling een rol die paste. Er zit humor in en de stukjes van Jochem Meyer waren een leuke en mooie aanvulling. De kinderen hebben hier veel hulp aangehad. Mooie musical met leuke en mooie liedjes. De interactie met het publiek was helemaal top deze musical.

• School: bs De Meerkoet

Heel erg leuk!

Alle kinderen hebben hun moment in de spotlights! Het verhaal en de personages zijn erg leuk.

• Hoe beoordeel je onze service? N.v.t.
  • School: Willemsparkschool

Alles in één!

Wij hebben het als zeer prettig ervaren. Veel materialen en ideeën, top!

• School: De Bonkelaar

Spiksplinter nieuwe ervaring.

We hebben tweemaal opgetreden in Deventer Schouwburg. 's Ochtends voor de leerlingen en 's avonds voor onze familie en vrienden. Wat een feestje is het geworden. We hebben er van genoten met elkaar. Het was echt tov! Elk jaar weer een mooi verhaal, goede grappen en fantastische liedjes en dansjes. Kijk nu al weer uit naar volgend jaar.

• School: EKC De Olijfboom
  • Functie: groepsleerkracht

Een geweldige musical!!

Deze musical was in een woord super!!! De liedjes waren pakkend en het verhaal goed te volgen. Iedereen had ook een gelijkwaardige rol. Deze musical blijft zeker in onze herinnering!

• School: De Polderhof
  • Functie: Administratie

Hoogtepunt van het afscheid van groep 8

Al een aantal jaren voeren wij met veel plezier de musicals van Rep&Roer op bij het afscheid van groep 8. De balans tussen humor en emotie in de musicals zorgen elk jaar voor de nodige lach en traan bij ouders en leerlingen. Wij spelen de musicals elk jaar met een relatief laag aantal leerlingen en deze musicals zijn ideaal voor deze groepsgrote. Dit jaar speelden wij het Laatste Level. De leerlingen genoten erg van de rollen als kok en ober Jean-Jacques, Napoleon en gamer Mitch. De sfeer van Parijs kwam super goed naar voren! De musicals lenen zich goed voor het adaptief maken naar je eigen groep. Rollen kunnen vaak gemakkelijk omgezet worden van jongens naar meisjes en andersom. Hier komt ook steeds meer ondersteuning bij vanuit Rep&Roer in bijvoorbeeld aangepaste geluidsfragmenten. Ook dit jaar was de musical weer het hoogtepunt van ons afscheid! Een absolute aanrader!

• School: obs 't Kompas
  • Functie: leerkracht

prachtig

Prima, de dansjes waren nu wat gemakkelijker

• School: cbsdewinde
  • Functie: leerkracht groep 8

Een leuke, vrolijke musical die gegarandeerd voor succes zorgt!

Het Laatste Level is een musical vol met diverse rollen waardoor leerlingen hun talenten kunnen laten zien, zoals dat bij hen past. De verhaallijn is duidelijk en verloopt vlot. Door de afwisselden karakters en catchy liedes verveelt hij geen moment!

• School: De Borne
  • Functie: Bouwcoördinator

Een geweldige musical

Wat een geweldige musical. De kinderen hebben genoten om hem in te studeren. Met 16 kinderen heeft ieder kind echt kunnen 'shinen' op het podium. Het is zo'n leuk verhaal met rollen die de kinderen heel leuk kunnen neerzetten. We hebben vanuit collega's en familie die kwamen kijken alleen maar complimenten gekregen. Iedereen vond het een heel vrolijk, op de actualiteit van nu gericht verhaal, met stuk voor stuk leuke rollen. In de ochtend voert groep 8 hem op voor de lagere groepen en nog nooit hebben alle kinderen het tot het einde volgehouden - bij deze musical wel. Er hoeft niet veel te worden geknutseld (de kinderen hebben de achterwand zelf geschilderd) en de attributen zijn goed te verzamelen of te maken. Het liefst deed ik hem volgende jaar weer met groep 8.

• School: BS de kleine Wereld

Geweldige musical

Het laatste level vond ik 1 van de leukste tot nu toe van rep en Roer. Wel een musical met heel veel benodigdheden. Leuke liedjes en een mooi duidelijk verhaal.

• School: OBS de Regenboog
  • Functie: Leerkracht 7/8

Wat heerlijk die app! Prima handleiding. Leuke liedjes

• School: Obs de Moespot
  • Functie: Groepsleerkracht

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.