Wat een leuke musical vol humor.

We hebben genoten van de musical Gewoon super. Voor iedereen was er een leuke rol en de humor sprak de kinderen aan. De liedjes zijn toegankelijk en de kinderen waren erg enthousiast.

• School: dn Heiakker
  • Functie: leerkracht

Fantastisch en goed te volgen musical

Leuke, grappige musical. Goed aan te passen in aantallen. De APP is echt fantastisch! Voor kinderen heel makkelijk zo ook thuis te leren. Instructie filmpjes voor dans zijn perfect en de liedjes kunnen zo ook thuis geluisterd worden.

• School: st. Willibrordus
  • Functie: Leerkracht groep 8

Snel aangeleverd en erg duidelijk

Erg duidelijke handleiding, met genoeg suggesties voor kleding, dansjes en decor. Ook handig dat het per aantal spelers aangepast wordt, zodat er zo min mogelijk dubbelrollen zijn.

• School: KPO de Vlindertuin
  • Functie: Leerkracht groep 8

Super musical met leuke liedjes

Fijn script, met leuke rollen en leuke liedjes. Van sommige liedjes is er een dansclip gemaakt op youtube, die zou er voor ons zelfs van elk lied mogen zijn. De geluidjes tussendoor zijn een leuke toevoeging aan het geheel.

• School: Bs. EigenWijs
  • Functie: Leerkracht groep 8

heel fijn gestructureerd, eigen inbreng werd wel lastig

Ik heb erg genoten van de musical. Het gestructureerde format van de handleiding heeft mij meermaals gered en tijd bespaard waardoor ik mijn volledige aandacht kon richten op de kinderen.

• School: parcivalschool

Een feest om te spelen

Het is erg leuk om met deze musical aan de slag te gaan. Het instuderen is erg handig door ook de app te gebruiken. Het is fijn dat je de groepsgrootte kunt aangeven. Er is voldoende keuze, de filmpjes vooraf zijn leuk om te zien en dan een keuze te maken. het "echte" afscheidslied is ook een succes, een echte tranentrekker.

• School: obs Usquert

sprankelende musical

Vrolijke, levendige musical met een boodschap. Veel originele karakters, waardoor het een grappig verhaal wordt.

• School: Prinses Marijkeschool
  • Functie: groepsleerkracht

Een fantastisch, leuke musical!

De musical is qua verhaal goed opgebouwd, variatie qua liedjes en ruimte om eigen teksten in te verwerken. Een hele leuke musical!

• School: OBS De Boeier
  • Functie: Onderwijsassistente

Geen aanbeveler

Ik ben uren bezig geweest met de rollenverdeling. Wat een ellende! Er was een fout in het script waardoor ik zelf maar even moest uitzoeken in een lijst welke rollen in welke scene samen speelden. Niet te doen. Ik heb er zelf een half script naast gemaakt in welke scene welke rekwisieten het podium op moesten, want dat was er ook niet. Wel een leuke musical met leuke liedjes, fijne oefenapp en oefenmateriaal en fijn dat we de gekochte (niet gebruikte musical) nog een keer gratis konden gebruiken. Maar ondanks dat: deze musical heeft me veel éxtra werk bezorgd, dus ik zou het niet aanbevelen.

• School: Antoniusschool
  • Functie: Leerkracht groep 8

We hebben contact met Josien gehad n.a.v. haar review. We vinden het jammer dat ze zo’n slechte ervaringen heeft gehad met de rolverdeling. We hebben alles nog eens goed nagekeken. We vermoeden dat het te maken heeft met de herbestelling, waarbij er voor de versie voor 21 spelers is gekozen en daarbij een toelichting op de rolverdeling van de standaardversie is gebruikt. Inmiddels voegen we bij de rekwisietenlijst ook de scènes toe waarin de rekwisieten worden gebruikt.

geweldig!!

Ook dit jaar hebben de leerlingen van groep 8 weer een enorme prestatie neergezet en enorm genoten van de musical van Rep en Roer: Gewoon Super. Ga zo door!!

• School: Sint Willibrordus Riethoven
  • Functie: leerkracht groep 8

Leuke, afwisselende, enthousiaste musical

De kinderen van groep 8 (dit jaar 7 leerlingen) hebben enorm genoten van de musical Gewoon Super. De musicalwerkgroep moet de musical bij ons op school altijd aanpassen zodat het met zo'n kleine groep gespeeld kan worden (rollen weglaten/ samenvoegen, dubbelrollen). Deze musical leende zich daar goed voor. Leuke, afwisselende, enthousiaste musical met liedjes die blijven hangen.

• School: St. Servatius
  • Functie: Leerkracht groep 6/7/8

Wat gaat het leren van teksten en liedjes makkelijk met de digitale app voor de kinderen.

Ik heb nog nooit zo gemakkelijk een musical begeleid. Het ging bijna vanzelf!

• School: Fredericusschool Velp
  • Functie: Leraar groep 8

Geweldige musical met een lach en een traan

De bestelprocedure was erg duidelijk. Vrij snel was er de mogelijkheid om de materialen in te zien en te gebruiken. De site is erg overzichtelijk en de oefenapp is handig én is een extra stimulans voor de kinderen. Verder is het handig dat in de handleiding tips m.b.t. het decor en het oefenen gegeven worden. De musical is ook makkelijk aan te passen, bijvoorbeeld door teksten/zinnen erbij te schrijven of door woorden te veranderen (zo hebben wij in het solo lied van Fay vier namen uit onze groep gebruikt).

• School: OBS Wereldwijs Landgraaf

Fantastisch!

Het was heel geslaagd, de aangereikte downloads waren heel bruikbaar. Je kon er zelf een musical o maat van maken.

• School: St Bavoschool
  • Functie: Juf groep 8

Het was geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gewoon Super is echt een fantastische musical! - heel leuke verhaallijn die voor iedereen te begrijpen is - leuke liedjes, die snel blijven hangen en goed te zingen zijn. - grappige personages die leuk aan te kleden zijn - één decor was heel fijn - genoeg mogelijkheden voor eigen inbreng - tijd van 1,5 uur was perfect Dus zeker aan te raden deze musical!!!

• School: EBC Icarus

Enorm genoten!

Wij hebben dit jaar de musical gewoon Super gedaan en dat was gewoon Super! Voor alle kinderen zat er een leuke rol in, en de liedjes waren afwisselend en swingend. Wij hebben enorm genoten!

• School: D'n Heiakker
  • Functie: Leerkracht

Dankbaar en blij dat onze groep 8 het afscheid kreeg dat ze verdienden!

'Gewoon Super' is een hele leuke musical. Attributen bij elkaar verzamelen is vanwege het alledaagse thema supermarkt makkelijk. Kinderen hebben goed gebruik gemaakt van de gebruiksvriendelijke app om zo in hun rol te komen. De toegang tot de extra bestanden is ook fijn en overzichtelijk.

• School: Franciscusschool
  • Functie: Leerkracht

De leerlingen hebben genoten van iedere rol die er was

Het is mij op een goede manier gelukt om ieder kind de passende rol te geven en men straalde. Zelf was ik de stem van de klok en dat was ook wel eens leuk om te doen.

• School: CBS Oud Zandbergen
  • Functie: Leerkracht

Hoi Paul, bedankt voor je positieve reactie. En zijn alternatieve tracks beschikbaar van de geluiden en muziekjes zonder voice-over, die zijn te vinden in jullie account. We zullen dit in de toekomst duidelijker communiceren.

Gewoon Super is een musical met voor ieder wat wils! Enorm leuk!

Ik ben enorm tevreden over de musicals van Rep en Roer. Zij bieden enorm veel downloads en handvatten. Daarnaast maken zij gebruik van een app, hierdoor kunnen de kinderen overal hun eigen rol oefenen. Inclusief liedjes en dansinstructies. Op naar de volgende musical!

• School: Kindcentrum Holk
  • Functie: Leerkracht

Verhaal paste helemaal bij onze groep. De liedjes waren eigentijds en lagen goed in het gehoor. De verhaallijnen waren duidelijk. Het maken van een decor was zeer goed te doen bij deze musical.

• School: Don Bosco

Topmusical!

Het is een geweldige musical met ruimte voor eigen inbreng. Ook voor kleine groepen is dit prima te doen. Door de verhaallijn valt het niet op dat sommige scenes zijn weggelaten. De liedjes blijven goed hangen. Het is ideaal dat de kinderen thuis digitaal kunnen oefenen. Al met al een topmusical!

• School: Odbs Europa
  • Functie: Leerkracht

Goeie werkbare en leuke musical

Wij vinden de musicals van Rep en Roer leuke musicals die goed werkbaar zijn. De dansjes worden via het smartboard aangeleerd en er zijn altijd goede tips voor het aanleren van de liedjes en acteer tips. Voor de kinderen is het handig dat er een app is, zeker in de Covid-19 periode!! Thuis oefenen is geen probleem. De musicals zijn elk jaar goed geschreven, met leuke woordgrapjes en wat echt top; een decor wat niet verwisseld hoeft te worden. Verder is het fijn dat de musical aangepast kan worden aan het aantal leerlingen. Kortom, top musicals

• School: RKBS de Paradijsvogel
  • Functie: leerkracht groep 8

Geweldig dat we via de app toch konden oefenen!

Ik heb de musical vlak voordat de scholen dicht gingen uitgekozen en besteld met de kinderen uit de klas. Vervolgens dacht ik dat het opvoeren van de musical erg moeilijk ging worden. Dankzij de app konden we toch de rollen verdelen en oefenen met de tekst en liedjes. Heel fijn!

• School: Siebe Jan Boumaschool
  • Functie: Leerkracht

Het hele pakket van de musical helpt je als leerkracht enorm.

De manier waarop Rep en Roer de musical heeft aangeleverd is fantastisch. Je hoeft met een kleine groep niet zelf het aantal rollen terug te brengen, maar je krijgt gewoon een aangepaste versie voor het juiste aantal kinderen. Met alle extra's zoals het oefenlokaal en de oefenapp. wordt het instuderen van de musical heel makkelijk gemaakt. Zelfs in de beperkte repetitietijd die er door de corona-maatregelen over bleef lukte het daarmee toch om groep 8 een eindmusical op de planken te laten breng. Het musical pakket van Rep en Roer is echt compleet, inclusief suggesties voor decor en kostuums, een CD met begeleiding, maar ook begeleiding met 40% kinderstemmen bijgemengd zodat het met een kleine en/of minder zingende groep goed klinkt.

• School: basisschool Op Avontuur

Het was helemaal TOP!!!

Afgelopen jaar hebben we, ondanks corona, de musical GEWOON SUPER voor de ouders van de kinderen van groep 8 opgevoerd. Wij hebben er, vanwege de 1,5 meter samenleving, 4 optredens van gemaakt. De service van Rep en Roer en de medewerking van jullie in de voorbereiding was helemaal af. Namens de kinderen van groep 8, hun ouders en niet in de laatste plaats mijzelf, hartelijke dank hiervoor

• School: Bs. De Springbeek
  • Functie: Groepsleerkracht

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.