Goed voor elkaar!

Leuke, hippe musical. Veel leuke liedjes, vlotte scènes en leuke karakters.

• School: Pancratiusschool
  • Functie: Leerkracht

Je krijgt een compleet aanbod met veel keuzes.

Rep en Roer heeft heel veel musicals waar je uit kunt kiezen. De trailers die je voor het bestellen van een musical kan kijken zijn erg uitgebreid en duidelijk. Wij hebben ervoor gekozen om twee musicals te selecteren en samen met de kinderen op basis van de trailers er een te kiezen. De musicals zitten vol woordgrapjes en zijn gemakkelijk uit te voeren. Erg leuke liedjes en een duidelijke opbouw.

• School: KBS John F. Kennedy
  • Functie: Leerkracht groep 8

Prima opgezet verhaal. Humor en gemakkelijk op te zetten.

Nu 3 keer opgevoerd. Fantastische musical!

• School: Sint Joris
  • Functie: leerkracht 8

De musical 'Gewoon Super' was niet gewoon super maar buitengewoon super!

Telkens moeten we wel de musical wat herschrijven naar onze taal, het Vlaams die we hier spreken. Dus dit vraagt wel enigszins wat werk. Er zitten vaak grappige fragmenten in die het leuk maken. Toffe personages en een leuk verhaal. TOP!

• School: GBS Wevelgem Goudenregenstraat
  • Functie: leerkracht 4de leerjaar

Een hele leuke musical!!!

Gewoon Super was een hele leuke musical; een goed verhaal met leuke rollen. Er zat veel variatie in. Ook de muziek is erg leuk: veel verschillende stijlen liedjes en daarbij verschillende dansjes.

• School: Willem van Oranje
  • Functie: leerkracht groep acht

Leuke musical die makkelijk in te studeren is met de app en oefenlokaal

Fijn dat de musical gemakkelijk aan te passen is aan het aantal kinderen in je klas. Erg leuke liedjes, grappige rollen, mooie teksten

• School: CBS de Arke
  • Functie: Leerkracht 7/8

Top musical

Een leuke app om te oefenen en een hele leuke musical

• School: De rietstek
  • Functie: Moeder

Goede rollen, met doordachte grappen

Een goed verhaal. Super leuke rollen. Grappen van deze tijd en van 'vroeger' waardoor ouders ook grappen herkenden.

• School: Sancta Maria

Gewoon een Superleuke musical

Gewoon Super heeft een duidelijke verhaallijn, is vlot en de rollen zijn heel herkenbaar. Voor iedereen is er een leuke rol weggelegd. Leuke liedjes en via de app is de tekst goed te oefenen.

• School: KC De Matrix
  • Functie: Groepsleerkracht

Gewoon super!

We putten al jaren uit het musicalaanbod van Rep en Roer. Leuke verhaallijnen, rijk aan humor, geweldige woordspelingen, altijd met een moraal en passend bij beginnende pubers. Duidelijke teksten, goed in te studeren zinnen en vlot lopende scenes. De dansclips zijn van een behoorlijk hoog niveau, maar prima aanpasbaar aan de capaciteiten van de groep. Het feit dat wij maar een klein podium en eenvoudige decorstukken hebben, is absoluut geen probleem, er is voldoende ruimte om daar je eigen invulling aan te geven.

• School: De Bakelgeert
  • Functie: groepsleraar

Hoi Leny, Bedankt voor je mooie review! Fijn te horen dat Gewoon Super goed is bevallen. Dat horen we graag, dat jullie de musical aan jullie eigen situatie hebben kunnen aanpassen, zo is het bedoeld. Het team van Rep en Roer

Rommelig script, wel leuke liedjes

Als ik de musical "Gewoon Super" in één woord moet omschrijven dan is dit "rommelig". Het script mist hier en daar belangrijke indicatoren. Zo stonden er "ineens" personages op het podium zonder dat er ergens stond dat deze op moesten komen en was het ook niet overal duidelijk wanneer personages weer af moesten. Ook stonden er fouten in het script. Zo werd er over meerdere kassameisjes, vakkenvullers en hipsters gesproken terwijl wij een versie hadden die van elk maar 1 had. Er was niet overal duidelijk aangegeven wat personages bij zich hadden wanneer ze opkwamen. Zo "toverde" Rob Heus ineens ergens een shirt, hoed en rapport vandaan voor de mysteryshopper. Die daarna overigens geen tijd had om zich om te kleden, dus dat hebben we maar op het podium snel moeten doen... Over rekwisieten gesproken; Er waren ontzettend veel rekwisieten en decorstukken nodig voor deze musical, wat in mijn ervaring (we schrijven normaal zelf onze musicals) echt niet nodig is. Dit maakte het repetitieproces ook erg rommelig en hectisch. Ook was het tijdens de opvoering in de coulissen een rommeltje door al deze items die nodig waren. De liedjes waren leuk, we hebben wel hier en daar zelf de danspasjes aangepast. De geluidsfragmenten waren een leuke toevoeging, alleen hier ook weer: rommelig. Wij hadden de 17 leerlingen versie en in het begin sprak de klok over meerdere kassameisjes en vakkenvullers, terwijl wij van beide slechts ééntje hadden. Het was dus een beetje vreemd dat de klok zei "Oh, daar heb je de kassameisjes" terwijl er maar ééntje op loopt. Maar goed, dat hebben we voor lief genomen. We hebben gebruik gemaakt van de app, maar deze was nogal instabiel. Leerlingen werden uit de app gegooid terwijl ze aan het oefenen waren. Er zit een soort systeem in de app dat je voortgang moet bijhouden, maar deze werkte niet. Al met al, een vrolijke musical met leuke liedjes. Ouders en publiek vond het leuk. Maar rommelig en onduidelijk voor acteur en regisseur.

• School: Muziektheater Zuid
  • Functie: Regisseur

Hoi Mette, Jammer dat jullie van Muziektheaterschool Zuid de musical als rommelig hebben ervaren. Er zijn inderdaad flink wat rekwisieten nodig. Goed dat je ons wijst op de schrijffoutjes, we gaan het aanpassen. Ik ben bang dat jullie over het hoofd hebben gezien dat er alternatieve geluidstracks zijn voor als je minder spelers hebt. Die zijn te downloaden vanuit jullie account. Mocht je zo’n probleem tegenkomen tijdens het instudeerproces, ook over het gebruik van de app, schroom dan voortaan niet contact met ons op te nemen. Meestal kunnen we het samen oplossen. Hartelijke groet, Meike Veenhoven Rep en Roer Musicals

super!!!

fijne overzichtelijke musical. leuke liedjes, goed te doen in een multi groep... decors makkelijk! kortom simply super!

• School: de Schakel Eindhoven
  • Functie: docent groep 8

Gewoon super was één groot feest!

Dit was mijn eerste groep 8 ervaring en dus ook eerste musical ervaring! De kinderen mochten zelf een musical uitkiezen en kwamen op deze uit vanwege de super vrolijke en aanstekelijke liedjes! Maar ook de verhaallijn is duidelijk en erg vermakelijk. Veel humor, super goede handleiding voor decor en rekwisieten. Leuke suggesties voor dansjes en als je contact zoekt, reageren de medewerkers van Rep en Roer snel en denken ze goed mee! Ik zeg....volgend jaar weer een musical van Rep en Roer!

• School: Openbare daltonschool De Regenboog

Zoals elk jaar weer top

Leuke musical, zit goed in elkaar, enthousiasmerende liedjes en leuke verhaallijn.

• School: De Hortus
  • Functie: Leerkracht groep 8

Het is mijn 2de jaar dat ik werk met een musical van jullie hand. Wederom een groot succes!

• School: SBO de Rotonde
  • Functie: leerkracht

Gave musical met een humoristisch en spannend element

Leuke musical met een leuke verhaallijn! Mooi om de leerlingen te laten oefenen met de app en fijn dat er zoveel beschikbaar is qua extra downloads (bijvoorbeeld de tracks voor een kleinere groep)

• School: PCB Johannes Post

Een hele leuke afscheidsmusical

De kinderen uit mijn klas hebben met heel veel plezier de musical Gewoon Super uitgevoerd. Het was een leuke en grappige musical. Er zijn heel veel diverse rollen.

• School: RKbs Maria Bernadette
  • Functie: Leerkracht groep 8

Fantastisch van begin tot eind

Geweldige musical waarbij elke leerling tot zijn recht komt.

• School: De Wissel
  • Functie: Leerkracht

Leuke musical, goed materiaal.

Een leuke musical met rollen die makkelijk te verdelen waren en soms op het lijf geschreven van een leerling. Leuke liedjes en ook genoeg humor verwerkt in de musical.

• School: Basisschool Mikado
  • Functie: Leerkracht

Een leuke musical met een thema dat voor iedereen herkenbaar is.

Een leuke musical met een alledaags thema. Iedereen herkent zich in situaties, die ontstaan in een supermarkt. In de musical zitten leuke typetjes. We hebben ontzettend veel plezier gehad met de voorbereiding en uitvoering van deze musical.

• School: Bs 't Mozaïek
  • Functie: Leerkracht

Fijn en gebruiksvriendelijk product!

Wij vonden het erg prettig dat we konden manipuleren in het script e.d. Het was fijn dat de leerlingen thuis op een app konden oefenen en hun script konden bekijken. De ondersteuning met al het digibordmateriaal was zeer praktisch!

• School: SBO de Boemerang
  • Functie: Leerkracht

Weer een hele leuke musical!!

Zoals we gewend van jullie zijn, weer een prima musical om op te voeren!

• School: ODS de Gondelier

Leuke musical

Leuke musical. De kinderen hebben ervan genoten.

• School: De Baanbreker

Gewoon super!!!

Duidelijke handleiding, goede tips. Fijn dat er maar één decor is, goed aan te passen aan de groepsgrootte.

• School: Swentibold
  • Functie: Leerkracht groep 8

Leuke musical, goede communicatie met Rep en Roer, goede ervaring!

Goede ervaring. Fijn om wekelijks per mail tips van Rep en Roer te krijgen. Een tip: Wij hadden de CD besteld, alleen daar hebben we in de praktijk niets aan gehad. De geluidsfragmenten van de stem van de klok (musical Gewoon Super) ontbraken. Daarom hebben we het geluid uiteindelijk toch vanaf de website (via een mobiele telefoon) kunnen afspelen.

• School: RKBS De Regenboog
  • Functie: Leerkracht groep 8

Hoi Maurits, bedankt voor je mooie beoordeling. Heel fijn om te horen dat jullie met Gewoon Super een goede ervaring hebben gehad. Ik denk dat je bedoelt dat de alternatieve tracks van de klok (voor meer of minder spelers dan de standaardversie) niet op de cd stonden. Dat klopt, die bieden we alleen digitaal aan. Ik begrijp dat je het fijn had gevonden om dat eerder te weten. We gaan kijken hoe we dat beter kunnen communiceren. Fijne vakantie! Hartelijke groet, Meike Rep en Roer Musicals

Over Rep en Roer Musicals

Rep en Roer Musicals maakt musicals voor het basisonderwijs, zoals afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het is bijzonder om samen met je klas, waar je zoveel jaren mee bent opgetrokken, de basisschooltijd af te sluiten met een musical. Aan dit leuke en leerzame proces willen wij graag bijdragen. Wij scheppen de voorwaarden waaronder alle kinderen kunnen stralen. En we hopen leerkrachten veel uit handen te nemen door onze musicals op maat aan te bieden en van instudeer-ondersteuning te voorzien.