Malafide bedrijf

Heb vorig jaar een overeenkomst getekend en afspraken gemaakt met ICE Energy. 12 febr 2023 zouden ze de panelen komen leggen, om 7.55uur per telefoon geannuleerd! S’middags met Ramin Homai gesproken noemt zich general manager maar komt gemaakte afspraken niet na! Inmiddels vele mailtjes gestuurd maar geen contact, als je belt krijg je een antwoord apparaat en terugbellen kan je vergeten! Ze zeggen via het antwoord apparaat dat ze het druk hebben, dat bestaat volgens mij niet als je een goed service systeem hebt! Eind conclusie zéér onbetrouwbaar!

slecht alleen maar irritatie

slecht . na installatie deed niks het. Geen contact meer mogelijk met ice energy. Toen maar contact gezocht met enphase die mij verder hielpen. er was gewoon vergeten stroom op alles te zetten op zolder. Toen lekkage op zolder. maanden bezig geweest om service te krijgen tot er ineens iemand kwam. (de electrische installateur) Deze is dak op geweest en vond omhoog geschoven dakpannen die nog steeds omhoog lagen. hij heeft ze terug geschoven , fotos gemaakt en bevindingen door gegeven aan ice energy. nooit wat van gehoord ook niet na tientallen mails/ telefoontjes. zit nog steeds met de waterschade waar gewoon niets mee wordt gedaan. helemaal geen reactie of contact meer mogelijk met deze firma. Ga niet met ze in zee!

Zeer slecht

Leuke gesprek gehad met vlotte babbelaar van Ice Energy bij mij thuis. De zonnepanelen zijn inmiddels op het dak gezet maar niet aangesloten omdat de installateur van Ice Energy niet over het juiste gereedschap beschikte. Zijn onverrichterzake vertrokken. Nooit meer iets gehoord. Bellen heeft geen zin want antwoordapparaat en het emailadres bestaat niet meer. Oplichters? Ga niet met Ice Energy in zee. Deskundigen? Een BV tje met één man personeel? De DGA?

• Betrouwbaarheid

Geen enkele afspraak wordt nagekomen

Het eerste contact met Ice Energy was heel positief en liep voorspoedig. Schouwing, offerte en plaatsing allemaal netjes op de momenten van afspraak. Toen kwam het eerste probleem. Ik had 7 panelen besteld. Ondanks dat er twee keer geschouwd was, bleken er maar 4 te passen. Daarna van de adviseur het advies gekregen om die drie panelen dan aan de noordzijde te leggen. Niet dus. Die mochten ze houden. Een airco zou ook geplaatst worden, maar nadat ze twee keer niet zijn om komen dagen zonder iets te laten weten, én het feit dat ze volslagen onbereikbaar zijn tenzij er iets te verkopen is, is dit een onbetrouwbaar bedrijf.

• Betrouwbaarheid

Snelle maar bellaberde installatie, geen gehoor bij problemen

Voorbeelden: - Fasedraad niet aangesloten (zat los) waardoor panelen niets opleverden. - Mechanische afsluiter (Enphase relay) niet geplaatst. (Dit is in Nederland verplicht bij micro-omvormers) - Geen aardedraad bij panelen. - Contact genegeerd vanuit ICE, ook via advocaat. Allereerst verliep het maken van een offerte, inplannen en uitvoeren van de installatie van zonnepanelen voorspoedig. Alles leek snel en professioneel te zijn uitgevoerd. Echter, de envoy waarmee de oplevering uitgelezen kon worden zou binnen 2 weken worden geïnstalleerd. Deze was op nalevering. Na 2 weken heb ik gebeld, een afspraak gemaakt -waar niemand kwam opdagen, dus een tweede afspraak gemaakt- en is de envoy geïnstalleerd. Nadat deze na meerdere dagen nogsteeds niets rapporteerde contact opgenomen met ICE Energy. Eerste reactie was dat dit even kon duren, maar dit betrof uren geen dagen. Daarnaast meldde mijn energieleverancier ook geen oplevering. De foutmelding zou worden doorgestuurd naar Enphase... Hierna bleef alle contact uit. Na meerdere berichten, stellen van deadlines en een aangetekende brief heb ik een advocaat in handen genomen. Deze heeft het contact overgenomen en ook meermaals ICE Energy benaderd. Op advies van de advocaat een andere installateur in handen genomen om de 'schade' op te meten. Toen pas werden bovenstaande problemen duidelijk. Er is gewoon onveilig en ondeugelijk werk geleverd. De offerte en gemiste inkomsten van de panelen zijn naar ICE gestuurd. Ook toen bleef een reactie uit. Uiteindelijk heeft het advocatenkantoor de kosten en zaak overgenomen waardoor de kosten en reparatie in ieder geval zijn opgelost. Enige positieve aan het bedrijf is hun btw-teruggave service. Dit verliep soepel en vlekkeloos. Conclusie: Ga niet in zee met dit bedrijf!

Ik ben zeer blij met Ice Energy

De oude zonnepanelen zijn netjes verwijderd en de nieuwe zijn netjes gemonteerd. Ilja legde alles netjes uit en gaf geduldig antwoord op mijn vragen. Alles is netjes en kundig gemonteerd, ook de electra. Wat ben ik blij. Alles is perfect werkend achter gelaten....dank je wel Ilja. We werden aan het eind van de dag ook weer gebeld door de kantoor of alles goed was gegaan. Dat is zeer fijn.

Uiterst tevreden

Deskundig en ter zake doend advies. Glasheldere offerte Levering en installatie op afgesproken datum Kundige en meedenkende technici

• Betrouwbaarheid

Nette en vlotte montage en afhandeling door service gerichte en klantvriendelijk monteurs

Prettige en vriendelijke monteurs, werk netjes opgeleverd

Plaatsing niet volledig en nazorg bij een defect is 0,0

Bedrijf heeft geplaatst in drie stappen want lever problemen etc etc. Communicatie omtrent heel gebrekkig maar ik had nog een flink gedeelte vast gehouden dus uiteindelijk alles afgehandeld. Nu is vrij snel al een paneel defect. Eea wordt geconstateerd en er zou een passende oplossing komen. 10x contact gezocht maar worden volledig genegeerd.

dramatische klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid

Ik begin meer en meer ontevreden te raken. Op 28 september 2022 zijn 9 van de 15 panelen geplaatst. De 6 waren in nalevering en deze zouden 12 oktober geplaatst worden. Niet dus... Vervolgens op 25 oktober...niet dus. Daarna geen bericht meer gehad. Op 28 december gebeld en er zou teruggebeld worden voor afspraak...niet dus. Maar email gestuurd met voorstel van mijn zijde om voor 15 februari 2023 de resterende panelen te plaatsen of anders de zakelijke relatie te verbreken en dan ga ik erachter aan om ander bedrijf de resterende panelen te plaatsen. Mogen ze de aanbetaling houden en komen zij mijn dak echt niet meer op. Het is 14 februari.. het gaat 'm niet meer worden. Aangezien we werkelijk geen contact met dit bedrijf krijgen maar eens een offerte aangevraagd. Eens kijken wat er gebeurdt. Je raadt nooit wat...ze bellen terug voor een bezoek om te schouwen. Ene Tom (niet zijn echte naam, maar lijkt er op) ...echt briljant. Beetje lekker het gesprek op gang gehouden in de veronderstelling dat onze Tom dacht: "mmm.. ik heb er weer ééntje". Op het moment dat je meldt dat de 6 panelen die je wilt degene zijn die je van hun nog tegoed hebt. Hakkelen.. en het was zijn afdeling niet.. en blah blah blah... Het was te leuk. Net alsof het een gigantisch groot bedrijf is probeerde Tom zich eruit te redden. Het is echt maar klein eenmanszaakje... En dat Hooistreep 4A in Spakenburg is maar een klein halletje. Samen met mijn vrouw heb ik heerlijk gelachen om Tom te horen stuntelen over de auto speaker. Wat had deze jongen het moeilijk. Zeker toen hij meldde dat hij mij geholpen had om vast te stellen dat het bedrijf nog bestond en dat ik de in gebreke stelling kon sturen... Jammer dat ik Tommetje zijn snoetje niet kon zien.

Ze doen wat ze beloven

Het contact met Ice Energy verliep prima. Op mijn mailtjes kreeg ik vlot een helder antwoord. Zonnepanelen lagen binnen 4 uur op het dak en de monteurs vertrokken nadat ze gezien hadden dat alles werkt Het ziet er netjes uit dus nu maar hopen dat ik hier heel veel plezier van ga hebben. Maar dit zie ik met vertrouwen tegemoet

Afschuwelijk

Ramin Homai van Ice Energy heeft op 5 april 2022 een aanbetaling ontvangen van bijna 4500 euro..... op 9 januari 2023 hebben wij telefonisch de overeenkomst ontbonden omdat zij wederom hun afspraken niet na kwamen, wij zouden onze aanbetaling binnen een week terug ontvangen. Op 25 januari 2023 hebben wij een aangetekende brief verstuurd, gericht aan Ramin Homai waarop wij zijn bedrijf Ice Energy in gebreke stellen en hem nogmaals verzocht onze aanbetaling terug te storten binnen 14 dagen.... Vandaag 14 februari 2023 nog steeds geen reactie en nog steeds onze aanbetaling niet terug... Ook bij de branchevereniging Holland Solar geen reactie op de vraag waar ik een klacht kan indienen over Ice Energy of een geschil kan melden. Het kan toch niet zo zijn dat wij onze zuurverdiende euro's kwijt zijn en geen zonnepanelen hebben??? Wat een afschuwelijk bedrijf......... .

• Onze klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Betrouwbaarheid N.v.t.

Zeer slechte service

Sinds juli 2022 panelen gekregen, echter nooit de kappen geplaatst en firma is niet bereikbaar.

• Betrouwbaarheid

Schandelijke afhandeling als alles betaald is!

De panelen zijn in juli 2022 geplaatst naar tevredenheid. De zijpanelen zodat de wind niet onder de panelen kan slaan (ze staan op een plat dak) waren niet op voorraad. Geen probleem die zouden zodra ze binnen waren gelijk geplaatst worden. Ik heb de totale rekening in augustus afbetaald..heel dom van mij want er is totale radio stilte. Tot nu toe geen contact mogelijk niet via telefoon en ook niet via mail wat ik ook probeer zelfs bij hun aan de deur word niet gereageert.. Ik begrijp niet hoe ze zo met klanten omgaan!

Klus probleemloos geklaard.

Ondanks enkele lastige obstakels wisten de installateurs snel een oplossing te vinden. In no time werd de E installatie aangepast. ivm de vorst moesten de medewerkers nog een keer terugkomen, omdat de dakpannen vast gevroren waren. Met een uitstekende voorbereiding was de installatie zo geklaard en werkt alles naar behoren.

• Betrouwbaarheid

We zijn zeer tevreden over de gang van zaken. Alles is volgens afspraak gegaan. Afwerking en installatie zonnepanelen keurig netjes gedaan. Na installatie werden we nagebeld door IceEnergy om te checken hoe alles is gegaan. De BTW-verrekening hebben we ook uit handen gegeven en ook dit was gelijk verrekend op de eindfactuur. De zonnepanelen op ons dak zijn de Premium XL 400 Wp. Hoe deze uiteindelijk zullen bevallen zal de toekomst uitwijzen. Wij zijn zeer tevreden en bevelen IceEnergy dan ook aan.

• Betrouwbaarheid

Persoonlijk contact en naar wensen super strak geïnstalleerd

Er kwam een accountmanager bij ons thuis om de mogelijkheden te bespreken. Na meerdere offertes te hebben gehad gekozen voor ice engery vanwege dit prettige contact. Nog een paar weken voor de plaatsing is de installateur langs gekomen om de laatste dingen te checken zodat niks mis kon gaan op de dag zelf (Wij waren net verhuisd) De plaatsing ging snel en kundig! Het zit er zo strak op! *enkel in de laatste week van december en eerste week van januari minder goed contact gehad door vakantie en een telefonische storing. Hier werd ik natuurlijk wat zenuwachtig van maar dit hebben ze echter hierna keurig opgelost en bieden ze mij de service die ik had gehoopt

• Betrouwbaarheid

Geen contact meer te krijgen met een medewerker na plaatsing

Wij hebben panelen geplaatst. Eentje doet het niet, maar het is onmogelijk om iemand aan de lijn te krijgen of iemand die reageert op mijn mails om het probleem op te lossen. Slechtste nazorg/service die ik ook heb ervaren.

• Betrouwbaarheid

snel met offerte daarna niet meer bereikbaar

Na plaatsing 7 panelen geen werkende app. Geen één paneel rapporteert. Dak lekkage. Niet meer te bereiken via telefoon . algemeen nr. en twee 06 nummers van medewerksters. Lekkage gaat door. zal een onafhankelijk dak bedrijf moeten inhuren.

Super tevreden!

Ondanks een onvoorziene vertraging door het weer zijn we zeer tevreden over de afhandeling van de installatie van de zonnepanelen. Goede en betrouwbare werkers. Een aanrader!

• Betrouwbaarheid

Na akkoord op offerte van de aardbodem verdwenen

Goed advies en offerte gekregen, daarna bleef het stil. Geen reactie meer op de laatste vragen. Ook de helpdesk verbind niet door en kan alleen mailtjes sturen. Doe het niet!

• Betrouwbaarheid

Zit na aanbetaling van 30% al vanaf 17 november te wachten maar het is stil aan de overkant

Na mijn aanbetaling vooraf lijkt het niet meer zo belangrijk te zijn. 17 november zou installatie plaatsvinden van airco, meterkast en zonnepanelen. Die ochtend werd ik al gebeld dat ze niet veel konden doen vanwege regen behalve de meterkast vervangen, begrijpelijk! Die dag zou ook de airco worden aangesloten maar die kwam ook niet vanwege? 2e afspraak om de boel af te komen maken stond op 2 december. Eenmaal aangekomen hoorde ik als eerste dat 1 van de 2 medewerkers eerder weg moet en daarom maar tot ca 12 uur konden werken. eenmaal op het dak zagen ze de zonneboiler van de oude cv ketel die weg moest worden gehaald om daarna de panlatten terug te leggen en weer af te dekken met de pannen. probleempje de lift die ze mee hadden moeten nemen was er niet en met 2 personen konden ze het niet doen, oude boiler ligt nu inmiddels al weer 2 weken op de dakkapel in afwachting van betere tijden? Geen probleem vertelde een van de medewerkers, vandaag bellen ze u terug voor een nieuwe afspraak. maar helaas geen enkel telefoontje dus zelf maar weer bellen, ze bellen u vandaag terug meneer!! helaas was ook dit weer een loze belofte. Ook op mails reageren ze niet. vandaag 12 december weer een poging gedaan om te bellen, doorverbinden kan niet dus je komt niet verder dan een receptionist die alleen maar kan zeggen ik maak een aantekening en ze bellen u terug. Gelukkig staan de meeste onderdelen in de schuur maar ik zit nu toch wel in spanning of dit ooit af gaat komen? Het rare is dat ze goede reviews hebben over de kwaliteit van het geleverde werk dus wat er dan mis gaat? 12 december

• Betrouwbaarheid

Na levering: geen nazorg, geen klachtafhandeling, geen contact!

Na levering: geen nazorg, geen klachtafhandeling, geen contact! We wachten al 2 maanden op een nalevering, maar geen antwoord op mails en telefoontjes. Onbeschoft gewoon.

zeer slechte service/klantvriendelijkheid/behulpzaam

ik heb mijn zonne panelen net een jaar aan het begin leek het top. Heb nu een defect waardoor niks meer werkt al vanaf 21-11, in de app geeft die aan GEEN defect te hebben maar ik wek niets op. Ik heb geprobeerd te bellen maar nog steeds geen fatsoenlijk contact gehad over een mogelijke oplossing, ze zijn dan ook zeer slecht te bereiken en je krijgt steeds dat bepaalde mensen ziek zijn als excuses, ook op de mailtjes worden niet gereageerd. Als je dan wel iemand aan de telefoon krijgt gaan ze eerst een case maken voor een aanvraag maar vervolgens geen terugkoppeling of überhaupt een diagnose….. nu nemen ze helemaal de telefoon niet meer op inmiddels. IK ZOU ALS IK JULLIE WAS DIT NIET GAAN ERVAREN!

zeer slechte service/klantvriendelijkheid/behulpzaam