Slechte ervaring

Eind maart was de planning voor het plaatsen van de zonnepanelen maar dit werd uitgesteld met een maand ivm vertraging in de levering van de zonnepanelen, op 22 april is de installatie niet doorgegaan door een dubbelboeking en op 25 april was er een installateur ziek. Na herhaaldelijk bellen van mijn zijde, zijn op donderdag 28 april eindelijk de zonnepanelen geplaatst. Het plaatsen van de panelen ging helaas niet zonder slag of stoot. De geplande doorvoer van de bekabeling in de kruipruimte naar de meterkast was onuitvoerbaar en in de voorbereiding van deze doorvoer werd tijdens het boren in de vloer een waterleiding geraakt met alle bijkomende ellende. Dit heeft een paar dagen voor vervelende nasleur gezorgd. Met het plaatsen van de zonnepanelen en uitzetten van het frame op het platte dak bleek dat het juiste beleggingsplan van de panelen niet goed was doorgegeven. Na overleg met de installateur zijn we gelukkig tot een veel goede en efficiëntere oplossing gekomen. Ondanks alle tegenslagen hebben de installateurs er alles aan gedaan om passende oplossingen te vinden, waardoor het systeem toch eind van de dag werkte. Een betere en meer tijdige terugkoppeling door de Frontoffice over afspraken en planning was wenselijk geweest en had mij mindertijd en dagen gekost. Voornoemde problemen zoals doorvoer bekabeling en beleggingsplan hadden naar mijn mening in de schouwing al naar voren moeten komen en kunnen worden voorkomen.

Kundige, vriendelijke en enthousiaste verkoper

Paul heeft een duidelijk verhaal gehouden en ons professioneel geadviseerd. Zeer aangenaam persoon die enthousiast zijn vak uitoefent.

Zeer vakkundig geinstalleerd

Het team wat mijn acht panelen kwam installeren werkten heel nauwkeurig. Hielden zelfs rekening qua plaatsing op mijn dak met eventuele uitbreiding in de toekomst. Aansluiting en leidingwerk naar meterkast heel netjes gedaan. Na plaatsing samen gekeken en vragen beantwoord gekregen. Zelf nog uitleg gekregen hoe omvormer werkte en uitgelezen kon worden. Kortom top.

Teleurstellende ervaring met installatie

Advies vooraf en webinar waren dik in orde. De installatie zelf was teleurstellend; er werd met dakpannen vanaf het dak zo op straat gegooid waardoor het alle kanten opgespat was. Ook medebewoners hadden hierdoor last van onze installatie. Restant dakpannen vonden we gedeeltelijk terug in de groene container. Etensresten van de lunch in onze papiercontainer. Karton- en plastic afval slingerde nog op straat. Binnen niet opgeruimd, ook niet over gecommuniceerd dat we dat zelf moesten doen. Zonnepanelen waren ook stoffig en licht beschadigd aan de lijst. Zonnepanelen werkten uiteindelijk wel, maar het lukte de monteurs niet op te connecten met de wifi. Ze gaven aan dat er dan iemand die week van Enphase nog zou langskomen. Na een week maar zelf eens gebeld, tot 2x aan toe beloofd dat er teruggebeld zou worden. Bij de derde poging gaf men aan zelf langs te komen voor het aanmelden. Dag en tijdstip afgesproken. De persoon kwam 2 uur eerder zonder overleg. Persoon zou zelf aan de slag gaan, maar dat kon niet omdat er codes ontbraken die we blijkbaar hadden moeten ontvangen van de eerste installateurs. Na deze teleurstellende ervaring van het installeren werkt nu uiteindelijk wel alles.

Prima levering en dito plaatsing

De monteurs waren erg goed op elkaar ingespeeld. In een ochtend 7 panelen neergezet en heel netjes gewerkt.

Mijn ervaring is dat compleetduurzaam met je meedenkt. Ook als de leverancier niet kan leveren, komen ze met een alternatief.

Prima ervaring

flexibel, meedenkend, adviserend

Betrouwbaar en goede informatie

Na een goede uitleg en duidelijke offerte de zonnepanelen laten plaatsen. Zeer goede installateurs die op een veilige manier de installatie hebben verzorgd. ( helaas geen zegelrecht anders zeker een 10)

Onze ervaring met compleet duurzaam is in alle opzichten vriendelijk en bovenal duidelijk geweest!

Na het ontvangen van diverse offertes van leveranciers, was de offerte van compleet duurzaam uitgebreid en een duidelijke benoeming van materialen en prijzen. Vervolgens hebben wij de opdracht gegeven aan dit bedrijf. Planning gemaakt voor montage en op afgesproken dag kwamen de monteurs de hele installatie plaatsen. De monteurs waren correct en werkten nauwkeurig. Na zo’ n 3 uur werd de hele installatie netjes en goed werkend opgeleverd. Kortom zéér tevreden.

We zijn zeer tevreden

De werkzaamheden zijn prima uitgevoerd zoals afgesproken goede communicatie prima nu maar hopen op mooie dagen met veel zon

Perfecte service tegen een goede prijs.

Na diverse aanbiedingen, was compleet duurzaam voor mij de beste keus. De wijze van de persoonlijke benadering, prijsstelling en adequate montage, hebben bevestigd dat dit inderdaad de beste keus was. Ik kan daarom Compleet Duurzaam bij iedereen aanbevelen.

Mijn ervaring met dit bedrijf is gewoon goed.

Na inleidend gesprek wilde ik achteraf nog wijzigingen aanbrengen in het plan. Dit werd snel via de mail geregeld, nadat was bekeken of het technisch mogelijk was. Plaatsing van de panelen ging snel en er werd netjes gewerkt. Enige punt van kritiek, er moesten 3 optimizers geplaatst worden op bepaalde panelen, maar de monteurs wisten niet waar de derde geplaatst moest worden en hadden dat maar gegokt. Nadat ik ze heb gevraagd waar ze die dingen aangesloten hadden hebben ze dit alsnog veranderd.

professioneel van begin tot de afronding.

Eerste contact met de persoon die de offerte was al oké. Er werd een goede offerte opgesteld. Het contact met de klantenservice ging vlot, en de afspraak voor de installatie werd naar beide tevredenheid gemaakt. De installatie is vlekkeloos gedaan door professioneel personeel. De afhandeling van de BTW teruggave werd direct na de financiële afronding gestart, en we worden goed op de hoogte gehouden. Naar verwachting word deze begin van het volgende kwartaal afgerond. Alles bij elkaar een dikke voldoende. Cees en Margriet Versteeg

Prettig, professioneel, goed bereikbaar, klantvriendelijk

We hadden een fijn eerste kennismakingsgesprek thuis, waarbij goed werd gekeken/ gemeten en uitgelegd wat in onze situatie de beste keuze was. Vervolgens kregen we een keurige offerte, met tekeningen en al. We zouden zelf de kabel in de grond plaatsen en die kregen we ook opgestuurd. De monteurs waren erg aardig en hadden verstand van zaken dat kon ik goed merken! Ze hebben ook even gekeken waar ze het het beste konden plaatsen, dachten mee! Hielpen ook even met de app en stroom terug leveren activeren dus dat was erg fijn. Waren erg beleefd en vriendelijk. Zelfs paar dagen later nog even opgebeld door het bedrijf om te vragen of alles naar wens is verlopen, dus kortom een tevreden klant hier!

Alles verliep zoals besproken, en alles werkt naar behoren.

Heel fijn verlopen project geweest.

Zeer prettig en open verkooptraject met Marc. De installatie gerealiseerd door deskundig en vooral heel enthousiast team. Alles echt aanbeveling om ook in de toekomst mee in zee te gaan.

Wij zijn zeer tevreden met het geleverde werk.

Er is hard en zorgvuldig gewerkt. De kwaliteit van het geleverde werk is zeer goed.

Goed geregeld en zeer netjes gemonteerd

De panelen volgens offerte (365kw panelen) niet meer leverbaar. Netjes opgelost door een extra paneel te plaatsen zonder extra kosten (355kw panelen). De monteurs zeer netjes te werk, vriendelijk, meedenkend en nadat ze klaar waren alles schoon achtergelaten. Kortom, zeer tevreden!!

Moeizame installatie tgv onbekendheid met omvormer

Installateurs waren niet bekend met eigenschappen vd omvormer. Installatie heeft daardoor meerdere weken geduurd. Compleet duurzaam bleef wel eraan werken eea in orde te krijgen. Hoewel Compleet duurzaam probeerde de communicatie goed te doen verlopen heb ik toch een middag voor niets zitten wachten op aangekondigde installateurs en moest ik zelf contact op nemen om te horen te krijgen waarom de installateurs die dag niet zouden komen.

Netjes gewerkt!

Jammer dat er een verkeerd serienummer was ingevuld anders was het 5 sterren geweest.

Prima advies en montage

Snel een afspraak kunnen inplannen. Goed advies en duidelijke offerte. Snelle en nette montage. Hoekdakpannen in nabestelling komen ze binnenkort vervangen.

Alles prima geregeld tegen goeie prijs

Offerte was netjes - in vergelijking met andere aanbiedingen gewoon een goeie prijs kwaliteit verhouding. Montage afspraak en communicatie was allemaal prima. Daadwerkelijke installatie door uitstekende monteurs, heel communicatief. Achteraf nog gratis extra service voor BTW teruggave. Erg tevreden. Nu wachten tot de zon gaat schijnen....

Zeer tevreden.

Snelle levering en plaatsing van de panelen.

Snel en goed op elkaar ingewerkt personeel

De mannen waren snel vriendelijk en gaven goede uitleg over alles!!

Super bedrijf dat de tijd nog neemt om langs te komen voor een offerte! Zeer fijn en vriendelijk geholpen. Ook het plaatsen was in 1 dat gebeurt, alles netjes achtergelaten en heel vriendelijk.

Over Compleet Duurzaam

Compleet Duurzaam wil als betrokken bedrijf ondernemen op een wijze die bijdraagt aan een betrouwbare, toekomstbestendige en klimaatneutrale maatschappij. Wij hebben de overtuiging dat zonne-energie een belangrijke rol gaat spelen in de overgang naar verduurzaming van onze energievoorziening. ‘’Uit diverse scenario’s blijkt dat de klimaatdoelstellingen haalbaar zijn met een energiemix waarin verscheidene duurzame-technieken een substantiële bijdrage zal leveren’’ Duurzaamheid is een steeds belangrijker en groter thema in onze samenleving en in een steeds veranderende maatschappij verander je mee. Met Compleet Duurzaam maak je de ‘groene’ stap naar de toekomst!