Zo groen mogelijk

Ik heb het gevoel dat Van de Bron werkelijk zijn best doet om zo duurzaam mogelijk te zijn. Ik schrok er wel even van dat ze met Essent samen gingen werken, maar ik denk dat de groene intenties zo goed mogelijk worden nagestreefd. En wellicht werd / wordt Essent er iets 'groener' van.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Karolien, wat fijn om te lezen dat je je zo in onze missie kunt vinden! Essent is ons moederbedrijf, maar wij zijn een zelfstandig opererende organisatie. Zodoende hopen we inderdaad hen te kunnen inspireren groener te worden 💚

Eerlijk en overzichtelijk

Goede contacten , fijne app , goed bereikbaar , goed advies.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hey Rob, goed om te horen dat je ons zo hoog hebt zitten. We doen hard ons best om alles zo goed mogelijk voor je te regelen. Mocht je nou in de toekomst ergens tegenaan lopen, of een tip voor ons hebben. Laat het ons dan alsjeblieft weten, wij nemen feedback namelijk erg serieus. Nogmaals bedankt!

Al jarenlang goede ervaringen met Vandebron

Op straat ben ik jaren geleden overgehaald om over te stappen naar Vandebron. Het aanbod was erg mooi. De filosofie achter het bedrijf sprak me aan. Toen mijn eerste contract verliep, ben ik tijdig door een medewerker van Vandebron getipt zodat ik voordelig een nieuw contract kon afsluiten. Ook vandaag werd ik aan de telefoon op een prettige manier geholpen met mijn vragen over een nieuw contract.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hey Niels, wat goed om te horen dat je zo positief over ons denkt. Leuk te zien dat je al sinds het begin bij ons bent. Door dit soort verhalen blijven we gemotiveerd om de energiemarkt te veranderen. Samen naar een duurzamere toekomst.

Positief maar kost wel tijd

Positief maar kost wel tijd.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hey, dankjewel voor je review, dit is erg belangrijk om onszelf verder te verbeteren. Als er in de toekomst dingen zijn waar je tegen aan loopt of als je tips hebt horen wij dit heel graag.

Opgezegd op tijd maar krijg toch na 3 weken een nieuw contract

Het is bizar ik heb het energiecontract bij VanDeBron opgezegd omdat o.a. teruglevering niet meer wordt vergoed na verlenging. Op 14 augustus is mijn opzegging per mail door jullie bevestigd, Op 16 september krijg ik desondanks weer een nieuw en ongunstig contract! Dit is een vreemde gang van zaken en onwenselijk voor een “betrouwbaar” bedrijf.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hey Kees, vervelend om te horen dat hier verwarring over is ontstaan. Dit gebeurd vaker en heeft een logische verklaring. Vaak gaat het om een overbruggingscontract (altijd variabel per dag opzegbaar), omdat je nieuwe contract bij je nieuwe leverancier pas in gaat na het aflopen van je huidige contract bij ons. Omdat je wettelijk niet zonder contract mag zitten maken wij dan een tijdelijk variabel contract aan voor deze periode. Deze sturen wij dan netjes twee weken voordat deze in gaat naar je op ter informatie. Excuses voor eventuele verwarring.

Mooie missie en fijne hulp

Erg blij met de transparantie die vandebron geeft (over bv zonnepanelen tarief verhoging onlangs), en fijne hulp bij het verleng team:) Trots dat ik al zo lang energie krijg van deze leverancier.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hey Anouk, dankjewel voor je positieve review. Fijn om te horen dat je onze missie steunt. Eerlijk, transparant en duurzaam.

Snelle service, transparant en vriendelijk

Ik kreeg een nieuwe, scherpe aanbieding voor een meerjarencontract maar had ook de mogelijkheid van een dynamisch contract. Een telefoontje had beide opties duidelijk toegelicht en dynamisch contract meteen afgesloten.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Paul, bedankt voor je positieve beoordeling. Wat fijn om te lezen dat je goed en snel geholpen bent. Leuk dat je klant bij ons blijft en kies voor een dynamisch contract! Daar krijgen we goeie energie van 💚

duurzaam profiel, goede service

Hoewel je dat nooit zeker weet lijkt Vandebron een goed en duurzaam alternatief voor de te fossiele leveranciers. Prijs, bereikbaarheid en service zijn dik in orde, Ook elektrisch rijden wordt goed ondersteund, hoewel niet overal (buiten Nederland/Benelux) de laadpaal Vandebron herkend. De app combineren met een routeplanner zou hier helpen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Martin, wat fijn om te lezen dat je onze duurzame missie erkend en steunt! Je feedback hebben we doorgegeven aan ons elektrisch rijden team. Bedankt voor je positieve woorden en beoordeling 💚

Goede bereikbaarheid, deskundige info en snelle service

De servicemedewerker helderde snel en duidelijk enkele, voor mij, onduidelijkheden op en verwerkte nog een korting waar ik via Independer voor in aanmerking kwam. Dit werd dezelfde dag nog verwerkt en doorgemaild.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Bas, wat fijn om te lezen dat je zo goed en snel geholpen bent! Bedankt voor je positieve beoordeling 💚

Groen ,Betrouwbaar en vriendelijk- Prijs is kwaliteit.

We zijn al jaren lid en hebben onlangs zonder problemen ons contract verlengd, De keuze voor groen in Nederland opgewekt spreekt ons erg aan en je kunt zelf kiezen wie of waar. Nu leveren wij zelf veel terug middels panelen met een kleine aannemelijke vergoeding. Onze elektrische auto maakt opbrengst weer nihil. We zijn derhalve geheel groen bezig. We ervaren geen storingen in het net en Zeer vriendelijk behulpzaam personeel.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Ingrid, wat fijn om te lezen dat jullie al jaren tevreden klant zijn en ook jullie contract hebben verlengd! Wat goed ook om te zien dat jullie zo groen bezig zijn met jullie zonnepanelen en elektrische auto. We willen jullie graag bedanken voor al jullie inzet! Daar krijgen wij ook weer goeie energie van 💚

Goede prijs kwaliteit verhouding

Transparant en betrouwbaar bedrijf

Hoi Ariël, we waarderen je 4 sterren review. Dankjewel! 💚

Er wordt naar je geluisterd

Een paar dagen terug stuurde ik een e-mail, niet met vragen, maar met complimenten en met tips. Ik kreeg echt een reactie op mijn bericht en niet een bla-bla-standaard verhaal.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Bero, wat leuk dat je je positieve ervaring met ons deelt. Hier krijgen we weer positieve energie van💡

hele slechte service klanten service kan niets doen dan alleen standaard antwoorden geven

Al 11 maanden wachten wij op meterstanden, iedere keer bellen wij en iedere keer krijgen wij het zelfde antwoord : de backoffice moet dit oplossen en zij zullen u bellen. Nooit gedaan. En nu ook nog eens een toeslag gaan betalen terwijl wij niet eens onze meterstanden kunnen controleren. Wat een slecht bedrijf met een slecht service. ADVIES: geen zaken doen met van de bron.

• Duurzaamheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi Pieternel, onze excuses voor het ongemak dat je hebt ervaren. We begrijpen je frustratie en vinden het vervelend dat je al zo lang op onze technische afdeling moet wachten. De afgelopen tijd was het bij ons behoorlijk druk, maar dat verklaart niet waarom je al 11 maanden op de meterstanden wacht. We willen je daarom alsnog vragen om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice. Helaas kunnen we namelijk niet via deze manier je klantaccount erbij halen. We willen je verzekeren dat onze technische afdeling je situatie serieus zal bekijken. We streven ernaar om dit zo snel mogelijk op te lossen. Bedankt voor je geduld. We hopen dat we de situatie snel kunnen rechtzetten.

Goede prijs kwaliteit

Ik heb veel leveranciers bekeken en vd Bron kwam er als beste kwa prijs en kwaliteit vd laadpaal. Technisch gezien voldeed deze laadpaal het beste tov andere gerenormeerde laadpaal fabrikanten. Ik was ook zeer tevreden over het installatie team.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Gert, wat goed om te lezen dat je zo tevreden bent! Onze prijs-kwaliteit verhouding vinden wij ook erg belangrijk. Heel fijn dat de installatie naar jouw tevredenheid is verlopen. Bedankt voor je positieve review 💚

Goede en duidelijke communicatie mogelijkheid.

Daar ik ben overgestapt naar Vandebron bleek al snel de zeer goede communicatie mogelijkheid, (gaat bij veel bedrijven niet, Chatbot ed. die je niet begrijpt!!) dus normaal kunnen telefoneren en mailen, bij vragen van een probleem waar je mee zit is dat zeer belangrijk, top. De afhandeling gaat perfect, zeer duidelijke uitleg via de mail van de voortgang van het proces. Vragen worden direct beantwoord, ook tijdens de late uren heb ik gemerkt. Ik kan alleen maar zeggen, een aanrader!

• Duurzaamheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Jan, wat leuk dat je klant bij ons geworden bent en zo bijdraagt aan onze duurzame missie! Snelle en duidelijke hulp bij eventuele problemen vinden wij ook erg belangrijk. Fijn om te lezen dat je onze service zo goed ervaren hebt. Daar krijgen we goeie energie van 💚

Super handig zelf zaken regelen

Sterkte met alle vervelende mensen die zeuren over de zonnepanelen. Gaat vanzelf over.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hey Monique, dankjewel voor je positieve review. We blijven achter onze missie staan, fijn om te zien dat je ons daar in steunt!

Jammer

Ruim 10 jaar klant bij Van de Bron. Nu afscheid genomen i.v.m. belasting zonnepanelen. In ons geval 46 euro per maand. Jammer

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Als een klap in het gezicht van mensen met zonnepanelen

De heffing op zonnepanelen is een klap in het gezicht voor mensen die meer dan 10.000 geïnvesteerd hebben en daarna 46 euro extra per maand moet gaan betalen. Ik hoop dat van de bron geboycot word.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Goedemorgen, goed om te horen dat je zo aan het verduurzamen bent. Dat is uiteindelijk ons einddoel. Dat wij deze lastige keuze hebben gemaakt is niet voor iedereen fijn. Alle leveranciers lopen tegen deze problemen op. Wij lossen het zo op, in onze ogen het meest eerlijk. Andere leveranciers verhogen de vaste kosten, verlagen de terugleveringsvergoeding of weigeren klanten met zonnepanelen zelfs helemaal. Dat wij de eerste zijn die deze beslissing moesten maken, komt omdat wij een heel hoog percentage klanten met zonnepanelen hebben.

Jaren tevredenheid in 1 klap weg

Leuke volgorde, eerst berichtje in de media, dan mijn overstap naar Greenchoice, dan een mail van VDB met tariefuitleg, De volgende dag een slijmbrief met een 270 euro loyaliteitskortingsaanbod. Hoe dan ook, als panelenbezitter, (11 stuks, hoe erg is dat?) mag ik jaarlijks 348 terugleververgoeding gaan betalen. Nee dus, ik ben loyaal aan mijn principes en de keuzes die ik maakte om groene stroom op te wekken. 5000 euro daarin geinvesteerd met een goed gevoel. Ook warmtepomp in 2 ruimtes, koken veelal op inductie, en het gasgebruik van 1500 naar 450 m3 teruggebracht. Dan de klap in het gezicht. Maakt niet uit, vrije wereld, vrije keus, maar ik ben weg.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Dag Ralph, goed om te horen dat je zo aan het verduurzamen bent. Dat is uiteindelijk ons einddoel. Dat wij deze lastige keuze hebben gemaakt is niet voor iedereen fijn. Je keuze om over te stappen betreuren wij, maar we zullen je in de toekomst weer met open armen ontvangen. Alle leveranciers lopen tegen deze problemen op. Wij lossen het zo op, in onze ogen het meest eerlijk. Andere leveranciers verhogen de vaste kosten, verlagen de terugleveringsvergoeding of weigeren klanten met zonnepanelen zelfs helemaal. Dat wij de eerste zijn die deze beslissing moesten maken, komt omdat wij een heel hoog percentage klanten met zonnepanelen hebben.

Boevenbende

Hier zal ook wel weer de standaard reactie onder komen, maar het is natuurlijk te absurd voor woorden dat men nu moet gaan betalen voor wat hij niet verbruikt. Kom ook niet aan met mooie verhalen dat je maar op zonnige dagen meer moet verbruiken… gaat heel lastig als je niet thuis bent natuurlijk. Je kunt beter de panelen van je dak halen en weggooien dan bij VDB een contract afsluiten. Zomaar uit het niets even €200+ per jaar betalen, bovenop de investering die is gedaan omdat er jarenlang gestimuleerd werd om zonnepanelen te plaatsen, dit is milieuvriendelijk. Die investering wordt dus dik en dubbel bestraft bij VDB. Nee, het is geen terugleveringsheffing maar een boete die de consument betaald voor het vergroenen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Goedemorgen, Het gaat om een eerlijke herverdeling van de kosten. Dat de buurman zonder zonnepanelen tot voor kort mee betaalde aan jou rendement is natuurlijk oneerlijk. Nu heb je nog steeds een mooi rendement, maar wat minder hoog. Dit is eerlijker en zo betaald de buurman in zijn huurhuis niet mee voor de hoge kosten die zonnepanelen veroorzaken. Hopelijk kunnen we in de nabije toekomst door middel van opslag zonne energie beter verdelen over de dag en het nog rendabeler maken. Wij zijn hier zelf al mee bezig in samenwerking met onze lokale producenten batterijen te plaatsen.

Eerlijk & duurzaam

Goede site Fijne app Eerlijk & duurzaam

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi, bedankt voor review en fijn dat je alles zo goed ervaart. Dit soort reacties en een duurzame toekomst geven ons motivatie zo door te gaan.

Graaiers

Vanmiddag kreeg ik mail van Vandebron of ik een vast contract wilde afsluiten, waarbij ze me lekker wilden maken met een welkomstbonus. Maar er niet bij vertellen dat ze dan terugleververgoeding voor mijn zonnepanelen in rekening gaan brengen. Ik ben eens even gaan rekenen en zie dat mijn terugverdientijd voor de installatie op mijn niet ideaalgelegen dak dan zou verdubbelen van 8 naar 15/16 jaar. En dan houd ik nog niet eens rekening met de vervanging van de omvormer na ca. 10 jaar. Kortom, mijn terugverdientijd zou verdubbelen en mogelijk zou ik zelfs verlies gaan draaien op mijn zonnepanelen. Bovendien is dit eigenlijk een verkapte afschaffing van de salderingsregeling, waar feitelijk de Tweede Kamer over gaat. Hopelijk is er een partij die hier kamervragen over gaat stellen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi MissSunshine, Bedankt voor je review. Het is onwaarschijnlijk dat deze kosten ervoor zouden zorgen dat je terugverdientijd zou gaan verdubbelen. De kosten zaten namelijk eerst in de stroomprijs verwerkt, waar we deze uit hebben gehaald en als los component hebben toegevoegd. Met de introductie van de vaste terugleveringskosten is er geen sprake van het omzeilen van de salderingsregels. De vaste terugleveringskosten zijn een aparte component en staan los van de salderingsregeling. Deze nieuwe kosten zijn gebaseerd op een vast tarief per dag en zijn verbruiksonafhankelijk. Saldering houdt in dat verbruiksafhankelijke tarieven tegen elkaar worden weggestreept op de jaarafrekening. Door onze salderingsregeling en de terugleververgoeding krijg je nog steeds een hele mooie vergoeding voor stroom die je teruglevert aan het net. Mocht je samen met ons willen berekenen wat dit voor jouw situatie betekent, dan staat onze klantenservice graag voor je klaar.

Walgelijk misbruik van goedbedoelende klanten

Na 7 jaar tevreden klant te zijn geweest bij VdBron ga ik nu weg, door de aangekondigde boete op terugleveren van zonne-energie. Als samenleving willen we dat de schoonste energie - van zon en wind - blijft worden afgenomen. Als er een overschot aan energie ontstaat op sommige momenten, willen we dat kolencentrales en gascentrales uitgezet worden. Zodat we volledig schone energie kunnen gebruiken op die momenten. De maatregel die VdBron nu wil opleggen aan haar klanten - betalen (!) voor terugleveren - heeft het tegenovergestelde effect. Zonnepanelen zullen worden uitgezet, mensen zullen wel drie keer nadenken voordat ze investeren in zonnepanelen op het dak. En ondertussen draaien de kolencentrales op volle kracht door. Het idealisme waardoor ik bij VDBron ben gekomen, lijkt te verdwijnen. De overname door Essent lijkt nu door te werken in de bedrijfsvoering. Het doel is niet langer om de energietransitie verder te helpen - dan zou je deze maatregel niet nemen. Het doel is nu om de winst te maximaliseren - zoals alle fossiele energiebedrijven nastreven. Erg jammer dit, ik hoop op een nieuwe speler op de energiemarkt die wèl echt gaat voor schone energie.

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Bijzonder onbetrouwbaar, voorwaarden worden tijdens een lopend jaar veranderd in ons nadeel

Door Vandebron (ze kunnen hun naam beter veranderen naar "alleenvanonzebron") wordt eenzijdig de contractvoorwaarden aangepast tijdens een lopende jaarperiode (maart-'23 tot maart-'24). Hierdoor worden wij geconfronteerd met letterlijk honderden Euro's aan onverwachte kosten in de vorm van een "terugleverboete", en doordat ze het aan het einde van de zomer communiceren zitten wij klem als wij onze geleverde stroom nog willen kunnen salderen over de wintermaanden. Ik zou er nog begrip voor op kunnnen brengen als ze de terugleverboete pas vanaf de eerstevolgende jaarafrekening in zouden laten gaan, dan geven ze de consument nog een keuze, maar op dit moment komen ze op mij over als onbetrouwbare energie-boefjes die graag extra omzet binnenhalen ten koste van hun klanten die gewoon wettelijk hun energie willen salderen. Samengevat: Bijzonder onbetrouwbare partij en ze zadelen je spontaan op met nieuwe boetes en heffingen. Zeker geen aanbeveling. Pas ook op met hun moederbedrijf Essent, want dit voelt als een proefballonnetje om de daadkracht van de ACM te testen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Sebastiaan, bedankt voor je review. De vaste terugleveringskosten gaan gelden als je in een variabel contract zit of je je contract verlengt of afsluit na 14 augustus 2023. Zit je momenteel in een vast contract voor 1 of 3 jaar, dan gaan de vaste terugleveringskosten gelden als je vaste contract afloopt. Het is mogelijk dat je dan je contract verlengt of in een variabel contract verder gaat, in beide gevallen gaan de vaste terugleveringskosten gelden. Het is dus inderdaad zo dat bij een vast contract dit pas na afloop gaat gelden. Stuur ons gerust een privébericht om te dubbelchecken wat dit voor jouw situatie betekent.

Professioneel, vriendelijk en meedenkend

Die enkele keer dat ik een vraag heb, of zoals recent wil verlengen, krijg ik altijd een vriendelijke call center medewerker aan de lijn. Die luistert echt naar wat ik wil en doet dan zijn best om dat goed te regelen. In het landschap van mega-energieleveranciers vind ik vandebron al jaren een verademing. Nog los van de goede stroom die ik krijg. Ik vind vandebron's tarieven altijd redelijk tot goed.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Karin, bedankt voor review en fijn dat je alles zo goed ervaart. Daar doen we het voor!

Herengracht 545

1017 BW Amsterdam