Hi Karolien, wat fijn om te lezen dat je je zo in onze missie kunt vinden! Essent is ons moederbedrijf, maar wij zijn een zelfstandig opererende organisatie. Zodoende hopen we inderdaad hen te kunnen inspireren groener te worden 💚
Hey Rob, goed om te horen dat je ons zo hoog hebt zitten. We doen hard ons best om alles zo goed mogelijk voor je te regelen. Mocht je nou in de toekomst ergens tegenaan lopen, of een tip voor ons hebben. Laat het ons dan alsjeblieft weten, wij nemen feedback namelijk erg serieus. Nogmaals bedankt!
Hey Niels, wat goed om te horen dat je zo positief over ons denkt. Leuk te zien dat je al sinds het begin bij ons bent. Door dit soort verhalen blijven we gemotiveerd om de energiemarkt te veranderen. Samen naar een duurzamere toekomst.
Hey, dankjewel voor je review, dit is erg belangrijk om onszelf verder te verbeteren. Als er in de toekomst dingen zijn waar je tegen aan loopt of als je tips hebt horen wij dit heel graag.
Hey Kees, vervelend om te horen dat hier verwarring over is ontstaan. Dit gebeurd vaker en heeft een logische verklaring. Vaak gaat het om een overbruggingscontract (altijd variabel per dag opzegbaar), omdat je nieuwe contract bij je nieuwe leverancier pas in gaat na het aflopen van je huidige contract bij ons. Omdat je wettelijk niet zonder contract mag zitten maken wij dan een tijdelijk variabel contract aan voor deze periode. Deze sturen wij dan netjes twee weken voordat deze in gaat naar je op ter informatie. Excuses voor eventuele verwarring.
Hey Anouk, dankjewel voor je positieve review. Fijn om te horen dat je onze missie steunt. Eerlijk, transparant en duurzaam.
Hi Paul, bedankt voor je positieve beoordeling. Wat fijn om te lezen dat je goed en snel geholpen bent. Leuk dat je klant bij ons blijft en kies voor een dynamisch contract! Daar krijgen we goeie energie van 💚
Hi Martin, wat fijn om te lezen dat je onze duurzame missie erkend en steunt! Je feedback hebben we doorgegeven aan ons elektrisch rijden team. Bedankt voor je positieve woorden en beoordeling 💚
Hi Bas, wat fijn om te lezen dat je zo goed en snel geholpen bent! Bedankt voor je positieve beoordeling 💚
Hi Ingrid, wat fijn om te lezen dat jullie al jaren tevreden klant zijn en ook jullie contract hebben verlengd! Wat goed ook om te zien dat jullie zo groen bezig zijn met jullie zonnepanelen en elektrische auto. We willen jullie graag bedanken voor al jullie inzet! Daar krijgen wij ook weer goeie energie van 💚
Hoi Ariël, we waarderen je 4 sterren review. Dankjewel! 💚
Hoi Bero, wat leuk dat je je positieve ervaring met ons deelt. Hier krijgen we weer positieve energie van💡
Hoi Pieternel, onze excuses voor het ongemak dat je hebt ervaren. We begrijpen je frustratie en vinden het vervelend dat je al zo lang op onze technische afdeling moet wachten. De afgelopen tijd was het bij ons behoorlijk druk, maar dat verklaart niet waarom je al 11 maanden op de meterstanden wacht. We willen je daarom alsnog vragen om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice. Helaas kunnen we namelijk niet via deze manier je klantaccount erbij halen. We willen je verzekeren dat onze technische afdeling je situatie serieus zal bekijken. We streven ernaar om dit zo snel mogelijk op te lossen. Bedankt voor je geduld. We hopen dat we de situatie snel kunnen rechtzetten.
Hi Gert, wat goed om te lezen dat je zo tevreden bent! Onze prijs-kwaliteit verhouding vinden wij ook erg belangrijk. Heel fijn dat de installatie naar jouw tevredenheid is verlopen. Bedankt voor je positieve review 💚
Hi Jan, wat leuk dat je klant bij ons geworden bent en zo bijdraagt aan onze duurzame missie! Snelle en duidelijke hulp bij eventuele problemen vinden wij ook erg belangrijk. Fijn om te lezen dat je onze service zo goed ervaren hebt. Daar krijgen we goeie energie van 💚
Hey Monique, dankjewel voor je positieve review. We blijven achter onze missie staan, fijn om te zien dat je ons daar in steunt!
Goedemorgen, goed om te horen dat je zo aan het verduurzamen bent. Dat is uiteindelijk ons einddoel. Dat wij deze lastige keuze hebben gemaakt is niet voor iedereen fijn. Alle leveranciers lopen tegen deze problemen op. Wij lossen het zo op, in onze ogen het meest eerlijk. Andere leveranciers verhogen de vaste kosten, verlagen de terugleveringsvergoeding of weigeren klanten met zonnepanelen zelfs helemaal. Dat wij de eerste zijn die deze beslissing moesten maken, komt omdat wij een heel hoog percentage klanten met zonnepanelen hebben.
Dag Ralph, goed om te horen dat je zo aan het verduurzamen bent. Dat is uiteindelijk ons einddoel. Dat wij deze lastige keuze hebben gemaakt is niet voor iedereen fijn. Je keuze om over te stappen betreuren wij, maar we zullen je in de toekomst weer met open armen ontvangen. Alle leveranciers lopen tegen deze problemen op. Wij lossen het zo op, in onze ogen het meest eerlijk. Andere leveranciers verhogen de vaste kosten, verlagen de terugleveringsvergoeding of weigeren klanten met zonnepanelen zelfs helemaal. Dat wij de eerste zijn die deze beslissing moesten maken, komt omdat wij een heel hoog percentage klanten met zonnepanelen hebben.
Goedemorgen, Het gaat om een eerlijke herverdeling van de kosten. Dat de buurman zonder zonnepanelen tot voor kort mee betaalde aan jou rendement is natuurlijk oneerlijk. Nu heb je nog steeds een mooi rendement, maar wat minder hoog. Dit is eerlijker en zo betaald de buurman in zijn huurhuis niet mee voor de hoge kosten die zonnepanelen veroorzaken. Hopelijk kunnen we in de nabije toekomst door middel van opslag zonne energie beter verdelen over de dag en het nog rendabeler maken. Wij zijn hier zelf al mee bezig in samenwerking met onze lokale producenten batterijen te plaatsen.
Hi, bedankt voor review en fijn dat je alles zo goed ervaart. Dit soort reacties en een duurzame toekomst geven ons motivatie zo door te gaan.
Hi MissSunshine, Bedankt voor je review. Het is onwaarschijnlijk dat deze kosten ervoor zouden zorgen dat je terugverdientijd zou gaan verdubbelen. De kosten zaten namelijk eerst in de stroomprijs verwerkt, waar we deze uit hebben gehaald en als los component hebben toegevoegd. Met de introductie van de vaste terugleveringskosten is er geen sprake van het omzeilen van de salderingsregels. De vaste terugleveringskosten zijn een aparte component en staan los van de salderingsregeling. Deze nieuwe kosten zijn gebaseerd op een vast tarief per dag en zijn verbruiksonafhankelijk. Saldering houdt in dat verbruiksafhankelijke tarieven tegen elkaar worden weggestreept op de jaarafrekening. Door onze salderingsregeling en de terugleververgoeding krijg je nog steeds een hele mooie vergoeding voor stroom die je teruglevert aan het net. Mocht je samen met ons willen berekenen wat dit voor jouw situatie betekent, dan staat onze klantenservice graag voor je klaar.
Hi Sebastiaan, bedankt voor je review. De vaste terugleveringskosten gaan gelden als je in een variabel contract zit of je je contract verlengt of afsluit na 14 augustus 2023. Zit je momenteel in een vast contract voor 1 of 3 jaar, dan gaan de vaste terugleveringskosten gelden als je vaste contract afloopt. Het is mogelijk dat je dan je contract verlengt of in een variabel contract verder gaat, in beide gevallen gaan de vaste terugleveringskosten gelden. Het is dus inderdaad zo dat bij een vast contract dit pas na afloop gaat gelden. Stuur ons gerust een privébericht om te dubbelchecken wat dit voor jouw situatie betekent.
Hi Karin, bedankt voor review en fijn dat je alles zo goed ervaart. Daar doen we het voor!
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.