Misleidend verlengingsaanbod

Ik leek een mooi voorstel te krijgen voor verlenging, ze boden €30 extra korting boven de €150 van het jaar ervoor. Helaas heb ik niet alles goed vergeleken, ze verhoogde de vaste leveringskosten met €130 zodat ik er €100 op achteruit ga. Tja, zo gaan ze bij Van De Bron om met hun gewaardeerde vaste klanten. Dus mocht je een op het oog mooi verlengingsaanbod van ze krijgen kijk dan goed naar je oude contract en let op je "vaste leveringskosten".

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Marc, goed dat je dit met ons deelt. Het is begrijpelijk dat je ervan baalt dat je iets anders hebt afgesloten dan wat je had verwacht. We willen graag voor je nagaan waar de verwarring in eerste instantie vandaag is gekomen. Kun je hiervoor contact opnemen met ons? Je kunt ons bereiken via 088 044 4555, of vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Slecht

Ik ben gestopt als klant bij van de Bron op 2 februari maar nog steeds geen eindafrekening ontvangen Ik vind dit ronduit schandalig En bovendien kan ik nergens mijn gegevens meer inzien want ik kan niet meer inloggen En na telefonisch contact word er gezegd dat het standaard is dat het 6 weken duurt !! Ik ben dus heel ontevreden want toen ik klant werd waren ze heel vlot om mijn maandbedrag te innen zodat ik toen twee in een maand kreeg Dus mensen word GEEN klant van van de Bron

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Beste Zwanie, bedankt voor het delen van jouw ervaring. We kunnen ons goed voorstellen dat je het jammer vindt dat je zo lang moet wachten totdat je de eindafrekening ontvangt. Voor het opmaken en versturen van de afrekening wordt er inderdaad een termijn gehanteerd van 6 weken. Deze termijn is vastgesteld door de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Vaak ontvang je de afrekening al eerder maar gezien we geen valse beloftes willen maken houden we deze termijn aan in onze communicatie. Daarnaast klopt het dat enkele gegevens komen te vervallen op het moment dat je geen klant meer bent. Uiteraard voorzien wij je graag van deze gegevens. Indien wij iets met je moeten delen, zou je ons dan willen bellen op 088 044 4555, of een mail sturen naar vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Zeer traag terug betalen

Nooit meer bij van de bron een energie contract!.....8 januari 2020 overgestapt naar andere leverancier. Eind februari na telf.contact pas 26 februari 2020 eindafrekening ontvangen (€883,90 terug) Nu 2 maart nog steeds niets op mijn rekening bij geschreven waarom niet gelijk met de eindafrekening geld terug storten. Nooit meer energie afnemen bij Van de Bron!......zal wel weer e.e.a.slap excuus op worden geantwoord.

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hoi Wim, bedankt voor het delen van je bericht. Op het moment dat je de eindafrekening had ontvangen hebben we je in deze mail aangegeven dat je het te ontvangen geld binnen 14 dagen op jouw rekening hebt. Het is dan ook te verklaren dat je het geld op de 2de van maart nog niet had. Het is niet mogelijk om het bedrag gelijk terug te storten omdat dit op twee momenten in de maand wordt verwerkt door de bank. Hopelijk hebben we hiermee de situatie wat voor je opgehelderd. Mocht je nog openstaande vragen of opmerkingen hebben, dan horen we het graag. Fijne dag!

er wordt te veel geïncasseerd

Er wordt uitgegaan van een hoger verbruik dan opgegeven gedeeld door 12, hiermee ben ik helaas accoord gegaan. Na beëindiging van het jaarcontract, bij bank automatische stopgezet, maar er wordt nog een 13e en 14e termijn in rekening gebracht, waarvan één na reclameren gecrediteerd is. Op mijn volgend protest wordt niet gereageerd, ik krijg aanmaning met dreiging van incasso, kosten 40€! Dan Telefonisch: Vandebron beweert dat een jaar 13 termijnen heeft. Mijn argument termijnen dan te hoog, verbruik had gedeeld moeten worden door 13 ipv 12 en verbruik flink lager door zachte winter, ruim 500m3, zijn geen reden om 13e termijn te schrappen. Het te veel betaalde wordt wel verrekend met de eind afrekening, waar je dan 6 weken op moet wachten.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hoi meneer Fernhout, bedankt voor het delen van je beoordeling. Op het moment dat je contract halverwege de maand ingaat dan wordt er inderdaad een 13de termijn geïncasseerd omdat wij geen halve termijnbedrag kunnen incasseren. Het gene wat je teveel hebt betaald wordt uiteraard verrekend op de eindafrekening. Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben dan kun je ons bereiken via 088 044 4555 of vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

prettig contact

Door een onduidelijke contract overschrijving, veel begrip en actie bij jullie weer terug kunnen draaien.

Nooit meer vandebron

4 jaar tevreden klant geweest, maar als je overstapt is er nog maar een bron voor vandebron en dat is uw bankrekening. Honderden euro’s te veel betaald via de termijnbedragen en dan 3 dagen voor de overstap een onwillekeurige afschrijving.. genoemd borg! Op de eindafrekening staat dat het is ingehouden en dat je het binnen 2 weken terug krijgt. HELAAS duurde dat 20 dagen. Ook na een telefoontje alleen maar vage beloftes en geen toezegging. Men vertelde dat er problemen bij de bank zouden zijn, geld afschrijven lukt wel maar terug geven..

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Cornelis, bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat er nog een incasso heeft plaatsgevonden terwijl je al was overgestapt. De nieuwe leverancier bevestigt de overname 1-2 dagen voor de overstap waardoor het uitsturen van de incasso en het beëindigen van het contract elkaar hebben gekruist. Dit wordt dan vervolgens verrekend op de eindafrekening. Er was inderdaad een fout waardoor de uitbetaling van de eindafrekening langer duurder dan wat je van ons kan verwachten. Ons excuus voor het ongemak. Indien we je nog ergens mee kunnen helpen, neem dan contact op met ons via 088 044 4555. Fijne dag!

Goed, op een ding na.

Dat ene ding is dat ik afgesproken heb in nov. 2019 dat het termijnbedrag naar beneden gaat van €160 naar €75 per maand, omdat we zonnepanelen hebben vanaf nov. en ik de verlaging die dan een aantal maanden te groot is, kan gebruiken te investeren in elektrisch koken, zodat in de 2e periode van het jaar ook veel minder gas gebruik en daardoor tegen nov. 2020 ongeveer financieel neutraal uitkom. Met mijn slimme meter en jullie maandelijkse overzichten kan ik altijd de laatste maande de termijn iets omhoog brengen. Wat is nu gebeurd? Het termijnbedrag is pas in febr. verlaagd en ik heb er ook nog een paar keer met jullie over gebeld. CONCLUSIE : WEG BEDACHT PLANNETJE. Ik vind jullie hiermee wel wat slordig! Heb van meer mensen gehoord dat veranderen van termijnbedrag bij Vandebron moeizaam gaat, Advies Bij altijd betalende klanten met een goede reden voor verlaging : SNELLER REAGEREN! Hartelijke groet, Ida de Roest.

Afrekening duurt erg lang

Ik vind dat de afrekening over een jaar toch wel binnen 4 weken moet kunnen. Zelf geeft Vandebron aan 8 weken. Tegenwoordig hieft dat toch echt niet zolang te duren

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Ab, bedankt voor je feedback. Voor het versturen van de nota hanteren we inderdaad een termijn van 8 weken. Deze termijn is wettelijk vastgesteld door de Autoriteit Consument en Markt (ACM). In veel gevallen ontvang je de nota al eerder maar gezien we geen valse beloftes willen maken communiceren wij altijd deze termijn. Hopelijk hebben wij je hiermee voldoende geïnformeerd. Fijne dag!

Beëindiging levering = immens bedrag

Ik stap over van Vandebron naar een andere aanbieder. Factuurtje "Beëindiging levering" gas à €1056 El €481. Ons gebruik was hetzelfde als alle jaren. Gewoon elke periode auto incasso = uw rekening betaald. Hoe kan dit? Wat is "Beëindiging levering" en vindt iedereen dat normaal?

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Beste Dirk, hartelijk bedankt voor het delen van je beoordeling. Begrijpelijk dat je schrikt van zo'm hoge afrekening. We zien dat je inmiddels contact hebt gehad met een van onze collega's wie de situatie heeft verhelderd. Mocht je nog andere vragen of opmerkingen hebben, neem dan gerust contact op via 088 044 4555 of vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

Zeer goede service en dienstverlening

Vandebron heeft een goed concept, dat me zeer aanspreekt. Daarnaast is de service en dienstverlening erg goed. Duidelijke en heldere communicatie en goede ondersteuning bij vragen. Kortom: top!!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Geld eindafrekening nog steeds niet terug

2 Februari jaarafrekening ontvangen. Binnen 12 dagen zou het geld op de rekening worden gestort. Vandaag nog steeds niets ontvangen, als je belt met de klantenservice geven ze aan dat er een probleem met de bank (was). Ga niet met deze club in zee, ik zit op bijna 700 Euro te wachten. Afschrijven kunnen ze prima, retour storten niet.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Henkjan, bedankt voor je beoordeling. Er was inderdaad een storing waardoor de incasso's niet konden plaatsvinden op de afgesproken dag. Inmiddels is dit gecorrigeerd en heb je het geld ontvangen. Mocht dit voor jou niet het geval zijn. Neem dan direct contact op met ons middels 088 044 4555. Fijne dag!

Gegevens niet op orde, klant niet serieus genomen

Pas op met de gegevens in de digitale omgeving. Daar stond verkeerde data in mijn geval. Einddatum van het contract klopte niet. Na overgaan na nieuwe leverancier heb ik een boete ontvangen. Bij de klantenservice kreeg ik te horen dat men mij niet geloofd. Alleen het krijgen van deze boete en het mislopen van de overstappremie lijkt me voldoende aanleiding om dat wel te doen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Beste Michiel, bedankt voor het delen van je beoordeling. Wat vervelend om te horen dat wij je wegens incorrecte gegevens bent overgestapt naar een andere energiemaatschappij. We zien dat we de startdatum van jouw contract nooit hebben aangepast. Om deze reden heeft onze collega gevraagd om op Mijn Vandebron aan te tonen waar dit staat zodat we kunnen kijken of wij hier inderdaad een fout hebben gemaakt. Mocht je dit toch nog ergens kunnen vinden, dan vernemen wij het uiteraard graag! Je kunt hiervoor contact opnemen via 088 044 4555 of middels vragen@vandebron.nl. Fijne dag.

Zeer slechte informatie voorziening

Binnen 2 weken na de eindafrekening bij vandebron zouden de teveel betaalde premies teruggestort worden. Na 2 weken was er nog niks terug gestort. Na het bellen met de klantenservice bleek er een fout gemaakt te zijn met het terug storten bij alle klanten van vandebron. Het zou nog 1 week langer gaan duren volgens de klantenservice. Zeer teleurstellend dat de klanten hier niet van op de hoogte worden gebracht....

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hi Jan, bedankt voor het delen van je review. Het is ons duidelijk dat je iets dwars zitten. We kunnen ons goed voorstellen dat je het jammer vindt dat je jouw geld niet op de afgesproken datum ontvangt. Wegens een storing konden de incasso's deze week niet plaatsvinden. Dit probleem is binnen een week verholpen dus je kan je geld binnen een week verwachten. Fijne dag!

Dik onvoldoende

Nu drie jaar ervaring met Van de Bron. Tijdens leveringen ging alles goed. Maar toen kwam het moment dat het contract afliep. In de ontstane communicatie daarover ging van alles mis: beloftes niet nakomen, grove fouten in de aanbiedingen, jij’en en jou’en zijn ze sterk in, immunisatie (ook intern) zéér slecht. Het laatste maandoverzicht klopte van geen kant. Toen ik daarover belde en aangaf wat er aan de hand was, werd de telefoonlijn zonder excuses of uitleg verbroken. Er werd ook niet teruggebeld. Na opzegging van het contract kwamen er weken later toch nog weer aanbiedingen. Na een mail mijnerzijds met mijn ervaringen, kwam er geen enkele reactie. De stroom is groen, maar gedrag en communicatie, zeker bij kritische vragen, is diep rood!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Wim, bedankt voor het delen van je ervaring. Wat vervelend om te horen dat onze communicatie naar jou niet optimaal is geweest. Dit is niet ons speerpunt en willen je dan ook graag helpen met jouw openstaande vragen. Zou je ons hiervoor een bericht willen sturen naar vragen@vandebron.nl, of willen bellen met 088 044 4555. We zien het graag tegemoet. Fijne dag!

Uitmuntende service en klantgerichtheid

Ik ben zowel particulier klant van Vandebron voor energie als zakelijk klant voor een laadpaal en laadpas. In alle contacten is Vandebron snel, correct en zorgvuldig. Helaas werkt de 'slim laden' app van Vandebron niet goed, maar verder ben ik een bijzonder tevreden klant.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Johan, bedankt voor het delen van deze positieve ervaring. Wat goed om te horen dat je zulk fijne ervaringen hebt voor zowel je privé als zakelijke account. Wat betreft de 'slim laden' app heb je ene goed punt. We werken er momenteel hard aan deze app te optimaliseren. Fijne dag!

Persoonlijk, professioneel

Fris jong energiek bedrijf met een helder product en super gemotiveerd personeel

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Marcia, bedankt voor het delen van je ervaring. We worden heel erg blij van jouw positiviteit! Fijne dag :)

Een eerlijke leverancier van energie.

Duidelijke telefonische uitleg. Tevreden over de gemaakte afspraken.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Anja, bedankt voor deze positieve beoordeling. Samen maken we Nederland een stukje groener! Fijne dag :)

Ik zou niet weten wat er kan verbeteren

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Dat is een mooi compliment, Jan! Hartelijk bedankt :)

Goede leverancier, duidelijke mails over verbruikskosten, sympathieke mensen.

Zie hier boven.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat een positieve beoordeling. Hier krijgen wij goeie energie van!

Klein maar fijn, of het persoonlijke niet uit het oog verliezen

Meedenken, korte lijnen. Heerlijk ontzorgt met de laadpaal. Voorschot aanpassen via de site gaat makkelijk, en anders gewoon persoonlijk contact.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat leuk dat je zo enthousiast bent, Jan. We zijn blij dat onze service zo overkomt als hoe wij dit willen verlenen. Fijne dag!

nee

nee

Thx, Harrie!

alles goed verzorgd

ik ben altijd correct geholpen .Vanaf het begin is alles goed gegaan ,en dus zonder problemen . overstappen ging zonder problemen .de klantvriendelijkheid staat hoog in het vaandel . jammer dat ik nu wil overstappen naar een ander bedrijf . daar de prijs stukken goedkoper is (voor drie jaar ) en van de Bron er niets aan kan of wil er doen. dat vindt ik een gemiste kans . daarom moet ik naar mijn eigen geld kijken en overstappen wat ik heel erg vind.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Chris, bedankt voor het delen van je eerlijke beoordeling. We vinden het fijn om te horen dat je onze service zo positief hebt ervaren. We begrijpen het dat geld voor jou belangrijk is. Helaas is het aanbieden van de laagste tarieven niet onze prioriteit. Dit is namelijk het aanbieden van écht groene energie, vandaar dat wij niet altijd de voordeligste kunnen zijn. We wensen je een fijne dag en hopelijk tot in de toekomst weer als klant bij Vandebron :)

zekerheid

Heerlijk om te weten, dat ik dat beetje energie op een juiste manier betrek uit de aarde. En fijn om de zekerheid te ervaren van: ik hoef nergens anders heen. dwz: Ik kan gelukkig alle reclame en gezeur aan de deur van andere leveranciers negeren. Want ik blijf bij Vandebron -.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Yes, Saskia! That is the spirit! Heel erg leuk dat je zo positief bent en ook bedankt voor het delen van deze ervaring. Daar worden wij heel blij van.

Voldoende

Ik zit al paar jaar bij jullie .. toch heb ik niet het gevoel.dat ik iets extra krijg als ik verleng voor 1 jaar ....klopt dot

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Mo, wat leuk dat je al zo lang klant bent bij Vandebron. Hiervoor kun je het beste even contact met ons opnemen via vragen@vandebron.nl, of 088 055 5444. Fijne dag!

er wordt goed meegedacht over mijn situatie

Communicatie via telefonische medewerker verloopt to the point en vriendelijk.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat goed om te horen, Dick. We zijn blij met jou als nieuwe klant :)