Eindafrekening duurt te lang

Vandebron zegt er niets aan te kunnen doen dat de eindafrekening 6 weken mag duren: "dat is het beleid" maar veel mensen klagen er over.. Jammer, voor de rest tevreden over deze energieleverancier. Toch voor een andere gekozen. Ook groen, prijstechnisch beter.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Eveline, bedankt voor je eerlijke woorden. We kunnen goed begrijpen dat je de eindafrekening graag zo snel mogelijk ontvangt. Voor het versturen van de nota hanteren we inderdaad een termijn van maximaal 6 weken, maar in veel gevallen ontvang je deze ook al eerder. We doen ons best om deze termijn in te korten, zodat we je in de toekomst sneller van de nota kunnen voorzien. Fijne dag!

Ontevreden

Termijnbedrag was veel te hoog. Er was geen rekening gehouden met mijn zonnepanelen. Zeker 3 keer zonder reden een advies gehad om het termijnbedrag te verhogen. Jaarafrekening niet ontvangen. Eindafrekening en teveel betaald geld pas na 3 maanden terug gekregen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Aries, bedankt voor het delen van je ervaring. Het termijnbedrag was vastgesteld op basis van het standaard jaarverbruik (SJV). Dat is het historisch verbruik van de afgelopen periode dat wordt berekend door je netbeheerder. De netbeheerder houdt hierbij vaak geen rekening met zonnepanelen. Daarnaast ontvang je de eindafrekening binnen uiterlijk 6 weken na de einddatum. Desalniettemin bedankt voor je feedback!

Prima ervaring, eindafrekening onnodig vertraagt

De levering en overstap naar VandeBron is prima verlopen. Ik ben overgestapt vanwege een goedkoper tarief elders. Ik stap elk jaar over en heb nog nooit meegemaakt dat de opmaak van de eindafrekening zo verschrikkelijk lang duurt. Ik zie dat VandeBron zich beroept op de wettelijke termijn, mijns inziens is dit gewoon een mooie smoes om teveel ontvangen gelden langer vast te houden en hier rente over te trekken. Een kennis van mij zit ook bij VandeBron en moest bijbetalen, rara binnen welke termijn die eindafrekening op de deurmat viel (binnen 7 dagen na de laatste leveringsdatum)?!!!! Heel jammer!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Nick, jammer om te horen dat je dit zo hebt ervaren. De verwerkingstijd voor het opmaken van een jaar- of eindafrekening is afhankelijk van de drukte bij de financiële afdeling. In ieder geval bedankt voor je feedback!

Alleen maar positieve ervaring

Financiele flop!

Al vele jaren worden mijn energierekeningen van diverse energieleveranciers zonder probleem d.m.v automatische incasso zonder geind. Bij vandeBron ging het enkele keren fout, waardoor betalingsverzuim ontstond en ik kan fluiten naar de instapkorting van 180 euro. Volgens mijn bank is de afgegeven automatische incasso solide en is er altijd voldoende saldo geweest. Ook na ellelange discussie per e-mail wil vandeBron niet erkennen dat de fout bij hen ligt. Na deze nare ervaring en finaciele flop, ben ik onmiddelijk overgestapt. vandeBron leuk? Nee dus!

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi, bedankt voor het delen van je ervaring. We kunnen goed voorstellen dat het niet prettig is als de korting is komen te vervallen. Een korting kan vervallen wanneer er meerdere betalingsverzuimen zijn geweest. Er is sprake van betalingsverzuim wanneer we je schriftelijk op de hoogte hebben gesteld van het mislukken van een automatische incasso. We zijn een relatief kleine energieleverancier en we vinden het belangrijk dat onze producenten op tijd betaald worden. Hierbij doen we ook een beroep op de betalingsplicht en verantwoordelijkheid van onze klanten. We wensen je veel succes bij de nieuwe energieleverancier!

Prima bereikbaar en goede klantenservice

Ik kreeg bij het einde van mijn contract vroegtijdig een nieuw en concurrerend aanbod voorgelegd. Hoefde alleen nog maar te vergelijken of dat naar onze zin was en daarna met een telefoontje was alles snel geregeld en werden nieuwe afspraken helder uiteengezet. Geen verborgen flauwekul of listige prijs voorstellen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Oeverloos getreuzel met de jaar/eindafrekening, gedoe met cash back.

Mijn jaar contract liep op 1 april dit jaar af, zou binnen 8 weken worden verrekend. Helaas op 4 juni nog niets ontvangen. Volgens van de Bron zouden klant graag jaar en eindafrekening (in geval van overstap) in een keer willen ontvangen. Als je aangeeft dat niet willen, trekt van de Bron zich daar niets van aan. De beloofde cash back vind ik nergens meer terug. In de voorwaarden staat dat bij betalingsverzuim de cash back niet terug betaald wordt. Dus mislukt er om onverklaarbare redenen een automatische incasso. Bij navraag suggereert van de Bron dat er dan onvoldoende saldo op de rekening stond of dat jezelf wel gestorneerd zult hebben. Beide is niet aan de orde. Ik voel me door de klantenservice niet echt serieus genomen. Naar mijn smaak is het staande praktijk bij van de Bron om oeverloos lang te wachten met de afrekening en proberen onder de cash back uit te komen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Hein, bedankt voor het delen van je ervaring. Volgens de Autoriteit Consument en Markt hebben we maximaal 6 weken de tijd voor het opstellen van een eindafrekening. Voor elke energienota moet er een aantal controles worden uitgevoerd en kunnen er foutmeldingen ontstaan. Deze moeten dan handmatig opgelost worden, zodat we zeker weten dat de energienota die we je toesturen ook klopt. Afhankelijk van de drukte bij onze financiële afdeling kan het dus zijn dat we een groot deel van de 6 weken nodig hebben. Uiteraard doen we ons best zo snel mogelijk de nota naar je te sturen. Daarnaast kunnen we ons goed voorstellen dat je het niet prettig vindt dat de korting is komen te vervallen. Een korting kan vervallen wanneer er meerdere betalingsverzuimen zijn geweest. Er is sprake van betalingsverzuim wanneer we je schriftelijk op de hoogte hebben gesteld van het mislukken van een automatische incasso. We zijn een relatief kleine energieleverancier en we vinden het belangrijk dat onze producenten op tijd betaald worden. Hierbij doen we ook een beroep op de betalingsplicht en verantwoordelijkheid van onze klanten. Veel succes bij de nieuwe energieleverancier!

Goede informatie, goede levering, goede prijs

VandeBron geeft vertrouwen nu en n de toekomst

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Patty, bedankt voor jouw vertrouwen. We vinden dat een mooi compliment! Fijne dag :)

Precies wat ik van een energieleverancier verwacht

Goede ervaring

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Anne, wat goed om te horen dat alles naar je verwachting is. Daar worden we blij van! Fijne dag :)

Vriendelijk, snel, behulpzaam

Ontzettend goed geholpen, goed bereikbaar, vriendelijk personeel en persoonlijk contact.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Florine, bedankt voor het delen van je positieve ervaring!

Groene stroom en CO₂-gecompenseerd gas voor goede prijzen

Over een aantal weken ben ik een jaar klant. Tot dusver ben ik zeer tevreden. Onlangs heb ik mijn contract voor een jaar verlengd voor gunstige prijzen. Toen ik laatst keek op overstapsites om te prijzen te vergelijken zag ik dat de aangegeven prijzen van Vandebron daar hoger waren dan die in mijn contract. Ze gaan daar uit van de hogere variabele kosten, maar als je per jaar vastzet of langer krijg je een goede deal. De kosten die ik per kWh elektriciteit of m3 gas maak verschillen weinig van de laagste niet duurzame energiemaatschappij. Daarom ben ik blij met deze keuze voor duurzame energie. Voor een welkomstpremie van €100 kan je mijn vriendenlink gebruiken: https://vandebron.nl/?referrer=2346298

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Milan, Goed om te horen dat je dit zo hebt ervaren. Bedankt voor het delen van je ervaring!

Groen niet voor de poen

Vandebron levert mij volledig groene energie, waarbij Nederlandse boeren de levering verzorgen, waardoor ik hen steun. Je betaalt echt niet meer, dus het gaat niet om de poen, maar om de waardevolle bijdrage aan de Nederlandse boeren.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi, Hartelijk bedankt voor het delen van je ervaring!

Geduld nodig

Opzich prima, maar (gezien digitale tijdperk) duurt het wachten op de jaarrekening echt bizar lang. Nog nooit meegemaakt. Lijkt me toch dat het allemaal automatisch gaat, maar blijkbaar werken ze bij Vandebron nog met pen en papier. Ook schrijven ze, terwijl er al bekend is dat je weggaat, een 13e termijn af. Totaal onnodig. Persoonlijk zou ik niet naar Vandebron overstappen en lekker opzoek gaan naar een andere (meer moderne) leverancier.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Robbert, bedankt voor je bericht. We hebben, volgens de door de ACM (Autoriteit Consument en Markt) vastgestelde regels, zes weken de tijd om je eindafrekening op te stellen. Deze zes weken gaan in vanaf het moment dat je contractjaar is afgelopen of de levering gestopt is. Uiteraard is het onze doelstelling om al onze klanten zo snel mogelijk een eindafrekening te sturen. Wanneer je overstapt naar een andere leverancier, dan regelen zij dit 2 a 3 dagen van te voren officieel. Tot die tijd zien wij jou nog als klant. Aangezien wij de incasso's 10 dagen van de voren naar de bank versturen, kan dit elkaar kruisen. Hopelijk heeft deze uitleg de situatie wat duidelijker gemaakt. We bedanken je graag voor je tijd bij Vandebron en wensen je succes bij de volgende leverancier!

Meedenken/pro-actieve medewerker tijdens telefoongesprek over al dan niet verlenging contract.

Na vergelijking op Gaslicht.com toch bij Van de Bron gebleven door goede en duidelijke informatie medewerker over Van de Bron. Mijn overweging was in eerste instantie om over te stappen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor het achterlaten van je goeie review, Lia. Leuk dat we je ook de komende periode mogen voorzien van 100% duurzame energie van Nederlandse bodem :)

Ik had nog niet eens mijn energie gekregen en het was al drama.

Na het versturen van een herroeping van het contract werd er pas na 3 weken gereageerd (ze verwachten binnen 3 dagen je vraag te hebben beantwoord), net toen het contract is ingegaan. De herroeping viel net buiten de 14 dagen bedenktijd en hier werd dan ook gelijk beroep op gedaan. Maar er valt minder te regelen als je contract net in is gegaan. Dus ben je toch aangerekend op de reactie snelheid van de energie leverancier. Er was geen willendheid om dit aan te passen naar een 1 jarig contract met de bijbehorende termijn kosten, ook al was er nog geen energie geleverd of een maandelijks termijn afgetrokken. Ik zou snappen als er administratie kosten in rekening zouden worden gebracht maar dit was niet het punt. Tevens had ik ze geprobeerd telefonisch te bereiken, maar na langer dan 1.5 uur in de wacht te staan werd me dit toch te gek.

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hi Peter, bedankt voor het achterlaten van je bericht. We kunnen begrijpen dat dit niet het begin is wat je had gehoopt. Wel willen we even wat rechtzetten: Toen je contact met ons opnam was het inderdaad erg druk, maar dan alsnog heb je ons te laat gemaild waardoor je door de wettelijke 14 dagen bedenktijd was. Hierna kunnen we geen wijzigingen meer voor je doen. Voor de verdere afhandeling hiervan willen we je overigens graag verwijzen naar de mails die we je hebben gestuurd. Daar kan je ook verdere vragen stellen. Voor nu willen we je in ieder geval nog een fijne dag wensen!

Zo groen mogelijke energielevering met prima service

Zie boven

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Goed om te horen dat het klant zijn bij ons je bevalt. Bedankt voor de positieve woorden!

Slechte klantenservice

Het idee van Vandebron is goed, maar de uitvoering erg slecht. Ze zijn onbetrouwbaar. Hun klantenservice is erg slecht. Ze komen afspraken niet na, zijn onduidelijk en wentelen alles op jou af.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Robert, bedankt voor het achterlaten van je beoordeling. We begrijpen dat je niet tevreden bent met Vandebron, maar we kunnen aan de hand van je naam de situatie niet voor ons zien. Graag zouden we je willen helpen en onszelf willen verbeteren. Zou je contact met ons op kunnen nemen? Dat kan per mail (vragen@vandebron.nl), telefonisch (088 044 4555) of via een van onze social media kanalen. We staan daar voor je klaar. Fijne dag!

Klantenservice volledig onbereikbaar.

Al meerdere keren klantenservice proberen te bereiken. Na half uur in de wacht verbreekt de verbinding. Niet 1x, maar laatste 4x deze week.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Sjors, bedankt voor het achterlaten van je review. Afgelopen week hadden we inderdaad wat problemen met de telefoonlijnen, maar we zijn inmiddels weer goed bereikbaar. Zou je het nogmaals kunnen proberen? Dat kan via 088 044 4555. Anders kan je ons ook altijd mailen (vragen@vandebron.nl) of ons een berichtje sturen via een van onze social media kanalen. We helpen je graag! Fijne dag :)

Positief

Goede communicatie.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor het hoge cijfer, Joke. Hier worden we blij van :)

klote zooi

ze willen een 13 de maand afschrijving heb mijn contract beëindigd ik ga geen 13 de maand betalen afzetters. einde contract is einde contract en geen 13 de maand.

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hi Tineke, bedankt voor je review. We begrijpen dat het vervelend is als er een dertiende keer een bedrag wordt geïncasseerd, terwijl je aangeeft je contract te hebben beëindigd. De reden hiervan is dat we pas 2 a 3 dagen van te voren bericht krijgen van je nieuwe leverancier dat ze het adres gaan 'overnemen'. Deze dertiende termijn is eigenlijk bedoeld voor het nieuwe, variabele contract. Verder zien we dat je inmiddels contact hebt gehad met onze klantenservice en dat het is opgelost. Veel succes bij je nieuwe leverancier en misschien kunnen we je in de toekomst weer verwelkomen als klant bij Vandebron.

Niet tevreden

Na een verhuizing was het niet mogelijk dat Vandebron gas kon leveren op mijn nieuwe adres. Ik had een welkomst korting en vroeg de medewerker telefonisch tijdens de verhuizing of ik mijn cashback kon meenemen na de nieuwe woning. Dat is geen probleem en ik hoefde mij geen zorgen te maken. Nu het jaar contract om is: 1. Geen volledige cashback (maar de helft) 2. Geen eind-afrekening (waar de cashback in verwerkt zou worden, dus ook de helft van de cashback nog niet ontvangen) 3. Traag antwoord van klantenservice (2 weken) Daarnaast: 1. Ze hebben mij automatisch aangemeld voor een nieuwe contract om dat ik een link clickte in een email terwijl ik die clickte om verder hun aanbod uit te zoeken. (Vreemde praktijken waar ik denk de ACM ook niet blij mee zou zijn... ik spreek van ervaring want ik werkte 3 jaar in de branch) 2. Onoverzichtelijke website - niet genoeg info/tools en directheid

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Alexander, bedankt voor het achterlaten van je review. We kunnen ons voorstellen dat het vervelend is als je maar een deel van de korting krijgt uitgekeerd. Voor het ontvangen van de korting gelden inderdaad een aantal voorwaarden. Helaas kunnen we aan de hand van je naam niet de situatie voor ons zien en weten we niet precies de voorwaarden van je contract. Ook de verlenging kunnen we dus niet voor je achterhalen. Als je wil dat we er naar kijken kan je altijd contact met ons opnemen. Dat kan per mail (vragen@vandebron.nl), telefonisch (088 044 4555) of via een van onze social media kanalen. Het klopt dat het druk is, maar we proberen je zo snel mogelijk te antwoorden. Als laatste zullen we je opmerkingen over de website doorzetten aan onze website makers. Fijne dag!

13 deelbetalingen, extreem lang wachten op eindnota

Ik stap elk jaar over via we.gaslicht.com. Nooit problemen. Nu bij Van de Bron is 13 x een deelbetaling afgeschreven. Ze wachten echt tot de uiterste termijn van 6 weken met de eindnota en dan moet je maar hopen dat het geld dan binnen de 14 dagen uitbetaald wordt.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Ingrid, bedankt voor het achterlaten van je review. We begrijpen dat het vervelend is als er een dertiende keer een bedrag wordt geïncasseerd, terwijl je aangeeft over te zijn gestapt. De reden hiervan is dat we pas 2 a 3 dagen van te voren bericht krijgen van je nieuwe leverancier dat ze het adres gaan 'overnemen'. Deze dertiende termijn is eigenlijk bedoeld voor het nieuwe, variabele contract. Hierdoor kom je in ieder geval niet zonder energie te zitten. Verder ontvang je de eindnota binnen uiterlijk 6 weken, dit is conform de regels van het ACM. Vanwege de drukte kan het zijn dat we merendeel hiervan nodig hebben, maar we werken hard aan een oplossing om dit proces te versnellen. Hopelijk kunnen we je in de toekomst weer verwelkomen als klant bij Vandebron. Voor nu willen we je in ieder geval veel succes bij je nieuwe leverancier wensen. Fijne dag!

goeie service, geen sjoemelstroom

ik kreeg een veel goedkoper contract aangeboden bij Innova Energie: termijnbedrag was weliswaar hetzelfde, maar ze gaven bij Innova een forse 'nieuweklant-korting' van meer dan 300 euro. Echter bleek dat de duurzaamheidsscore van Innova bij de consumentenbond slechts een 4 was, terwijl Vandebron een 9 scoort. Vermoedelijk werkt Innova met de zgn sjoemel-contracten. Daar werk ik liever niet aan mee. Dus toen Vandebron gebeld, met de vraag wat het ze waard was als ik zou blijven. Vervolgens een prima nieuw contract kunnen sluiten met ook een mooie prijs.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Ni Niels, bedankt voor het achterlaten van je positieve review. We zijn blij om te lezen dat je besloten hebt klant te blijven van Vandebron. Bij Vandebron zijn we fel tegen sjoemelstroom. Je kan je eigen energiebron kiezen, zodat je zeker weet waar je je energie vandaan krijgt. Samen maken we Nederland steeds een stukje groener :)

Nooit meer van de bron

Er zijn vele handelingen gedaan door van de bron buiten ons om. Zo is ons contract stop gezet nadat de nieuwe kopers een contract hadden afgesloten. We werden hiervan niet op de hoogte gesteld, kregen een boete. Dit opgelost nadat we gebeld hadden. Vervolgens, is het op de site allemaal niet overzichtelijk wat je verbruikt. Bij de afrekening hebben ze niets nagevraagd waardoor er een geheel verkeerde gas meting opstond. Dikke afrekening. Ditmaal weer gebeld, heeft maanden geduurd. Check allen de afrekening!!! Klantenservice is vriendelijk maar na onze mening nooit weer van de Bron. Nog het gevoel dat het niet klopt, in twee maanden bijna evenveel gas verbruikt als in het gehele jaar.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi, bedankt voor het achterlaten van je review. We begrijpen dat dit een vervelende situatie is. Graag zouden we je verder willen helpen, maar aan de hand van je initialen/naam kunnen we de situatie niet voor ons zien. Zou je contact met ons op kunnen nemen? Dat kan per mail (vragen@vandebron.nl), telefonisch (088 044 4555) of via een van onze social media kanalen. We helpen je graag!

De beste klantenservice van Nederland

Bij geen enkel ander bedrijf ben ik ooit zo'n prettige klantenservice tegen gekomen. Geen eeuwige wachtrijen bij het bellen, een persoonlijke afhandeling, een overzichtelijke website, ga zo maar door. Een fijn bedrijf dat een transparante indruk geeft. Duurzaamheid is voor mij de reden waarom ik voor Vandebron heb gekozen, maar op een prettige manier behandeld worden als je een vraag hebt, is ook wel zo fijn.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Judith, wat worden wij blij van jouw positieve woorden. Het gene wat wij onze klanten willen laten ervaren is dat wat jij omschrijft. Bedankt! Samen maken we Nederland een stukje groener :)