Goed maar soms moeilijk telefonisch bereikbaar

Vorig jaar januari heb ik veel te veel moeite moeten doen om vandebron telefonisch te benaderen. Bijzonder irritant

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Marinus, we kunnen goed begrijpen dat je dit als onprettig hebt ervaren. Gelukkig hebben we van deze fouten geleerd vorig jaar en zijn we dit jaar goed te bereiken :)

Fijne organisatie om klant bij te zijn

Hebben een kijk op duurzaamheid en moedigen de klant aan duurzame projecten te steunen. Klantenservice is vlot en vriendelijk.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat een mooie woorden! Bedankt, Merel.

Nieuwe klanten hebben voordeel boven de bestaanden

Ik ben via de collectieve inkoop van Eigenhuis in het verleden naar jullie overgestapt. Dit jaar heb ik mij weer eens voor de collectieve inkoop aan gemeld. Tot mijn verbazing was afsluiten en opnieuw bij u aanmelden een stuk goedkoper. Ik heb dit met jullie besproken en kreeg een korting voor 2020. Jammer dat bestaande klanten actie moeten ondernemen om gelijk behandeld te worden.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor het delen van je ervaring. Het is inderdaad zo dat er flinke kortingen worden aangeboden via vergelijkerssites voor nieuwe klanten. Dit is niet omdat nieuwe klanten belangrijker voor ons zijn. Als wij als enige leverancier niet meedoen aan deze acties, dan lopen we achter. Wij bieden onze bestaande klanten ook mooie verleng kortingen. Fijn om te horen dat het al gelukt is. Nog een fijne dag gewenst!

Was uitstekend

Totdat ik hoorde over de fusie (?) met Essent was ik erg enthousiast over Vandebron. Dezelfde teleurstelling als toen ik hoorde van de overname van xs4all door KPN. Ik ben erg bang dat Vandebron al z'n principes zal (moeten) verraden. Ik weet niet of ik de mooie verhalen kan blijven geloven of dat ik het toch vooral als greenwashing zal gaan zien. Het interessante van Vandebron was de kleinschaligheid en de rechtstreekse verbinding tussen producent en consument. Als een van de weinige energiemaatschappijen was met jullie ook telefonisch contact mogelijk, i.p.v. alleen digitaal. Ik ben superteleurgesteld en weet niet of ik jullie nog aan vrienden en kennissen zal aanbevelen. Ik kan onderstaande vragen daarom niet beantwoorden want ik heb weinig tot geen vertrouwen in de overname

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hi Evelien, bedankt voor het delen van je eerlijke woorden. We kunnen goed begrijpen dat het echt schrikken voor je was. Dat was het ook voor ons toen wij het hoorde. Echter, we weten zeker dat dit de goede keuze is. De energietransitie alleen in gang zetten gaat ons niet lukken. We hebben super hard aan de weg getimmerd om de energie op z'n kop te zetten maar we moeten nu gaan zorgen dat we de grote reuzen ook mee krijgen. Wij zien dit als een mooie mogelijkheid om de energietransitie van binnen uit te veranderen, want de grote reuzen zien ook in dat het anders moet. We snappen dat je weinig vertrouwen hebt op dit moment maar we hopen er wel op dat we je de komende tijd kunnen bewijzen dat dit de goede stap is geweest. Fijne dag :)

Bij verlenging contract uiterst vriendelijk te woord gestaan

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat leuk dat je jouw contract hebt verlengd, Loes. Daar worden we heel erg blij van. En natuurlijk nog meer van blije klanten :)

Geen probleem

Dat de inloop voor informatie niet meer beschikbaar is ! ,het nieuwe kantoor is in. Nijmegen moeilijk berijkbaar

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Wil, bedankt voor het delen van je beoordeling. We snappen niet helemaal wat je bedoel met de inloop voor informatie. Daarnaast zit ons hoofdkantoor in Amsterdam in plaats van in Nijmegen. We willen je graag helpen met je vragen of opmerkingen. Zou je ons hierover willen bellen op het nummer 0880444555, of een mail willen sturen naar vragen@vandebron.nl?

Goede service Nog wat aan de dure kant

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Arwin, thanks voor je reactie. Wat leuk dat je onze service zo positief ervaart. Dat is ook waar we voorstaan. Daarnaast staan we voor duurzaamheid, waardoor we niet altijd de laagste tarieven kunnen aanbieden. Toch zijn we blij dat jij desondanks dit voor Vandebron hebt gekozen.

Goed bedrijf, klantvriendelijk en duidelijk

VandeBron staat en gaat voor haar missie en betrekt daar de klanten op een prima en duidelijke wijze bij. Gaat uit van haar eigen kracht en je hoort dus geen kwaad woord over de concurrent. Ga op deze weg door, dat geeft voldoening, energie en stimuleert om de agressieve energiemarkt nog beter te vatten.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat een prachtige beoordeling, Henk. We vinden het echt mooi om te lezen hoe jij onze kernwaarden herkent. Samen zetten we de energiemarkt op z'n kop!

Duidelijk, eerlijk, goede maandelijkse overzichten

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Fijn dat je dit wilde delen, Paul!

Geen probleem

Niets op aan te merken.

Goed om te horen, Tim!

gewoon goed

goed en correct

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Dankjewel, Peter! Daar worden we blij van :)

Goed bedrijf

Goede prijzen, klantvriendelijk. Soms merk je dat dingen nog niet helemaal zijn zoals ze horen. Bv twee accounts op hetzelfde adres. Wordt door de klantenservice altijd netjes gecorrigeerd.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Bedankt voor je bericht. We zijn altijd bezig met het optimaliseren van onze service. Fijn om te horen dat je begrip hebt voor ons en dat het bevalt!

prima overstapin 2018 nu 1 jaar verlengd

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Goed om te horen, Hennie!

Niet uitbetalen van contractuele korting!

Pas op! Als van de Bron ongevraagd niet een voorschotbedrag van je betaalrekening kan afschrijven, dan wordt dit opgemerkt als betaalverzuim en wordt de toegezegde korting niet uitbetaald. Bij de klantenservice service wordt hier helaas verder met de klant niet in meegedacht. Klantenservice niet oplossingsgericht richting klant en staat alleen aan de kant van energieleverancier van de Bron

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hartelijk bedankt voor het delen van je ervaring. Wat vervelend om te horen dat de welkomstkorting niet is verrekend op de eindafrekening. Het klopt inderdaad dat indien je niet voldoet aan de actie voorwaarden, de welkomstkorting kan vervallen als er betalingsverzuim was. Dit zijn de contractuele voorwaarden, welke de klantenservice natuurlijk niet zomaar kan wijzigen als oplossing. We begrijpen dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt maar hierin kunnen we niks voor je betekenen. Fijne dag!

In tegenstelling tot andere leveranciers krijg je bij Vandebron ook een korting als je klant blijft. Daarnaast is de klantvriendelijkheid super. Ik ben nog al geneigd om lastige vragen te stellen omdat ik alles wil weten. Ook hier: in tegenstelling tot andere leveranciers krijg je bij Vandebron overal antwoord op. Ik heb mijn contract dan ook verlengt.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Fleur, wat leuk dat je jouw contract weer hebt verlengd. Samen maken we de energie markt een stukje groener. Ook vinden we het erg fijn dat je al je vragen aan ons stelt, want transparantie is een van onze speerpunten. Fijne dag!

Onbeschofte telefonische afhandeling

Extra laadpas aanvragen, betekent in het systeem van VandenBron: alle bestaande gegevens wissen. Telefonisch moet men om die fout ook nog eens hartelijk lachen. Dit is waar sommige Nederlandse service-organisaties berucht om zijn. Fouten maken en vervolgens daar ongemotiveerd en onbeschoft op reageren omdat het toch allemaal lekker gaat? Een bedrijf dat vlak na overname al snel teloor gaat. Zo loopt dat.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Johannes, bedankt voor het delen van je reactie. Het is begrijpelijk dat je het vervelend vindt dat er niet serieus op jouw probleem wordt gereageerd. Waar een fout natuurlijk menselijk is, is het wel de bedoeling dat dit op een professionele manier wordt afgehandeld. We hopen dat dit inmiddels is gebeurd. Mocht dit niet het geval zijn, aarzel dan niet om contact op te nemen met 088 044 4555, of vragen@vandebron.nl. Fijne dag!

In het algemeen goed contact met klantenservice, duidelijke informatie en facturering etc. Eind vorig jaar problemen door te vroege opzegging door potentiële nieuwe leverancier maar uiteindelijk prima opgelost. Voor wat betreft duurzaamheid ben ik enigszins kritisch omdat dikwijls duurzaamheidscertificaten worden ingekocht.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat een mooie beoordeling. Die kunnen we in ons zak steken! Het is goed om te horen dat je onze service zo hebt ervaren zoals we het willen overbrengen. Daarnaast geef je aan dat er duurzaamheidscertificaten worden gekocht. Dit is inderdaad een groot probleem op de energie markt maar gelukkig is dit bij ons niet het geval. Onze energie komt van producenten die groene energie opwekken op Nederlandse bodem :)

Vriendelijk, uitgebreid vraag beantwoord.

Ik had vraag gesteld wat dubbeltarief inhoudt, kreeg duidelijke en uitgebreide mail terug.

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Goed om te horen dat je vraag naar behoren is beantwoord. We beantwoorden je vragen altijd heel graag vol met goeie energie!

Duidelijk en voordelig. Net bedrijf.

Al meerdere jaren klant en denkt niet aan overstappen.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Dat is een mooi compliment, Jan. Heel erg bedankt. Klanten zoals jij maken ons erg blij :)

PRIMA

Keurig elke maand gebruikscijfers Goed telefonisch contact mogelijk !!!!! Vriendelijke en proffessionele behandeling

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat een positieve woorden. Hartelijk bedankt :)

Super slecht

leugenachtig, geen idee waar jullie mee bezig zijn

• Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hi Sascha, bedankt voor het delen van je ervaring. Het is duidelijk dat je iets dwars zit en daar willen we je graag bij helpen. Zou je contact met ons willen opnemen via het nummer 088 044 4555, of vragen@vandebron.nl? Alvast bedankt. Fijne dag!

tot nog toe helemaal prima.

Echter ben ik wel huiverig voor het feit dat van de bron is overgenomen door een groot bedrijf met aandeelhouders. De reden voor de Bron was altijd de filosofie van de start, het niet hebben van een beurs gestuurd bedrijf, dat geregeerd wordt door aandeelhouders die winst willen maken, als enige drijfveer. Vind het dan ook oprecht jammer dat ze gezwicht zijn.....

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Prijs-Kwaliteitverhouding N.v.t.

Hi Joost, bedankt voor het delen van je eerlijke woorden. Het is begrijpelijk dat je huiverig bent gezien het nogal een ommezwaai is. Onze missie en visie blijft ongewijzigd en wij gaan dit aan onze klanten bewijzen. We hopen daarom op je vertrouwen voor de komende tijd. Fijne dag!

Leuk dat je contact met ons opneemt

Vandaag Ze zei: wat vervelend, ik begrijp dat u er enorm van baalt. Ze zei: ik ga er voor u achteraan en bel u vandaag terug; mocht dat niet lukken dan stuur ik u in ieder geval een mailtje over de stand van zaken. Ik zei: ik twijfel niet aan je woorden, maar je collega die ik enkele dagen eerder sprak zei precies hetzelfde en toch gebeurde er niets. Ze zei: u kunt op me rekenen, ik werk vandaag de hele dag, dus dat komt goed. Maar opnieuw kwam het niet goed …………. Het begon in de laatste week van november. Ik bestelde een laadpaal voor thuis. Het digitale proces verliep soepel. Na mijn akkoord was het alleen even wachten op een planningstool waarin de afspraak voor montage kon worden gepland. Nou ja, even wachten ………………..ik wacht nog steeds. Dus de telefoon gepakt en uiterst vriendelijke mensen van Vandebron aan de telefoon gehad, maar daar bleef het bij. Uiteindelijk kreeg ik een mailtje - het was inmiddels 20 december geworden - dat ik de daarop volgende maandag of dinsdag de planningstool tegemoet kon zien. Hè hè, eindelijk.
Maar nee hoor, geen planningstool. Dus maar weer gemaild en gebeld. Weet je wat zo leuk is bij Vandebron: ze reageren op elk mailtje met: Dankjewel voor je mail en leuk dat je contact met ons opneemt. Maar volgens mij klopt dat niet, volgens mij vinden ze het helemaal niet leuk dat je contact opneemt. Gelukkig ben ik niet helemaal uit beeld: Ik heb al drie keer een mailtje gekregen met: Let op, verleng je contract voordat je hogere vaste leveringskosten gaat betalen. Ik ben dus nog in beeld blijkbaar. O ja, m’n elektrische auto wordt binnenkort afgeleverd. Thuis opladen binnen een redelijk aantal uren zit er voorlopig niet in denk ik. Misschien een verlengsnoer? Zie jullie reactie graag tegemoet via klantnummer 2302879 ;-)

prima.

Grosso modo betaal je overal dezelfde bedragen voor energie leveranties. Bij Van de Bron koop je ten minste groene energie, hetgeen natuurlijk goed is voor het milieu. Verder is het zo dat het contact met VDB altijd prettig is en de communicatie en bereikbaarheid is altijd tiptop in orde.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Hi Peter, bedankt voor jouw leuke en enthousiaste beoordeling. Hier krijgen wij nou goeie energie van! Fijne dag :)

Goed ervaring. Klantvriendelijk

Vriendelijk en goed geholpen. Het maandelijkse overzicht van gebruik en gemaakte kosten is een pluspunt.

• Prijs-Kwaliteitverhouding

Wat goed om te horen dat je onze service zo positief ervaart. Heel erg bedankt voor het delen van jouw ervaring. Fijne dag!