Filters

6

Service zou beter kunnen

Vaak terug moeten bellen voor storing.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Beste Johan, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Vervelend om uw ervaring te horen. We hopen u in de toekomst sneller te woord te kunnen staan. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

6

Nog niet te reden als nieuwe klant.

Levering moet nog starten, echter overgangsproces niet helemaal zoals het zou kunnen. Zeer summiere informatievoorziening. Geen informatie over toegang tot mijn Energiq. Eerste Incassofactuur wordt Afgeschreven zonder facturatiebericht vooraf. Gaat niet zoals ik verwachtte, maar we wachten de informatievoorziening af tijdens de leveringen de komende 3 jaar.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Beste Ger, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Vervelend om uw ervaring te horen. Dat is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken, voor vragen over EnergiQ kunt u naar het volgende nummer bellen 0111 – 219 019. Wij zullen uw probleem doorzetten naar EnergiQ Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

7

Om over te stappen moet je goed bij de les blijven

Vanwege de aanschaf van zonnepanelen bij Saman, vonden wij het prettiger om al onze energieproducten bij één leverancier te hebben. Eerst een adviseur van Saman uitgenodigd en met zijn advies aan de slag gegaan. Via deze adviseur een aantal zaken geregeld. Hierdoor liepen sommige dingen even wat anders dan zou moeten, maar uiteindelijk is alles toch prima voor elkaar gekomen. Saman heeft prima werk geleverd.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Goedendag Rob, Bedankt voor uw reactie! Vervelend om te lezen dat het proces wat moeizaam verliep, wij zijn wel blij om te lezen dat het uiteindelijk goed is gegaan. We hopen u in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

9

Energieleverantie zonder poes pas.

Ofschoon wij nog maar pas klant zijn bij SAMAN Groep Energiq zijn de ervaringen uitstekend. Vooral het prijsverschil is opvallend.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Goedendag, Bedankt voor uw positieve reactie! Fijn om te lezen dat we u goed van dienst konden zijn, en dat u tevreden bent over onze prijs. We hopen u in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

7

Moeizaam gesprek hoe om te gaan ingeval geen afname meer van gas.

Per 19-05-2020 is een warmte[pomp geplaatst waardoor we geen gas meer gebruiken. Na een gedachtewisseling hoe hier mee om te gaan en ik voorlopig de gasaansluiting wilde handhaven, moest ik mij toch als gasafnemer laten registreren en derhalve de vaste afleveringskosten voor gas betalen zonder gas af te nemen. Dat kon niet anders werd mij gezegd. Om het gesprek te beëindigen ben ik accoord gegaan. Maar nog steeds met tegenzin vanwege de onredelijkheid en geen flexibiliteit om hiermee om te gaan. De vraag naar wel/niet aanbevelen van contract met SamanEnergiq vul ik in met Nee om bovenstaande reden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
8

keurig en snel geregeld

Wij zij al ruim 23 klant bij Saman. Voor onderhoud van de CV ketel en recent vervanging voor een nieuwe. Daar ook gelijk energie afgesloten omdat ik het een prettig bedrijf met een Zeeuws hart vind

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen Robin, Bedankt voor uw positieve reactie! Fijn om te lezen dat we u al die jaren goed van dienst kunnen zijn. We hopen u graag in de toekomst nog eens van dienst te kunnen zijn. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

4

Erg slordig

Heb telefonisch contact gehad over verhuizing en levering op 2 adressen. Was allemaal geen probleem en werd meteen geregeld(werd er gezegd) twee weken later krijg ik op mijn nieuwe adres een brief van enduris dat ik geen energieleverancier heb dus word afgesloten. Telefonisch contact hierover weer en dan word er beetje lacherig over gedaan en met moeite alles nog in orde gemaakt en dan wilde de persoon mijn huidige contract op mijn oude woning ook nog op de verkeerde datum af laten lopen 4 dagen te vroeg. Vind dit allemaal maar beetje slordig

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Beste Bart, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Vervelend om uw ervaring te horen. Dat is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. Mijn collega heeft contact met u opgenomen. Hij zal nog het één en ander voor u uitzoeken en vandaag dit naar u terug te koppelen. Met vriendelijke groet, Saman Groep

8

Nog geen echt probleem ervaren

Alles loopt normaal. Alleen de verbruiksoverzichten vergelijken met een gemiddelde gebruiker, ook die nog gas heeft. Daarom kan vergelijking beter met andere huizen met warmtepomp en 24 zonnepanelen. Dan heb ik een echte vergelijking. Nu js het net of ik een huishouden met 5 personen heb

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen Ad, We zijn blij om te horen dat we u goed van dienst konden zijn. Uw ervaring wordt gedeeld met onze collega's om onze dienstverlening te verbeteren. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

10

Heb geen problemen gehad met overstap

Goed is goed

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen Verlinde, Dank u wel voor uw positieve reactie. We zijn blij om te lezen dat u tevreden bent over de overstap naar Saman EnergiQ. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

2

Onduidelijkheid

Offerte op basis van verkeerde gegevens. Zelf moest ik de adviseur hierop attenderen. Na alles doorgesproken te hebben ontving ik plots een contract met een totaal ander maandbedrag.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen Jur, Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om uw ervaring te lezen. Dat is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. Mijn collega van Saman EnergiQ heeft contact met u gehad en het één en andere met u doorgelopen. We hopen dat dit voor u verhelderend was. Met vriendelijke groet, Saman Groep

7

Goed contact en behulpzaam

Per 1 januari 2020 van Delta overgestapt naar Saman Energiq. Omdat een extern bureau in Amersfoort voor Saman Energiq de administratie doet, verliep de overgang niet vlekkeloos. De telefonische bereikbaarheid naar de Saman Groep duurt soms veel te lang, wel de de behulpzaamheid is correct. Het email contact daarentegen verliep met Saman Energiq wel snel en correct.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen Alexander, We zijn blij om te horen dat we u goed van dienst konden zijn. Fijn dat u tevreden bent over de behulpzaamheid en het email contact! Vervelend om te horen dat u het telefonisch contact niet prettig ervaart en dat ook de administratie niet vlekkeloos verliep. Uw ervaring wordt gedeeld met onze collega's om onze dienstverlening te verbeteren. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

10

Redelijk

Het maandelijkse overzicht vergelijkt niet met mijn situatie n.l warmtepomp en 24 zonnepanelen. Maar vergelijkt met een algemeen gemiddelde. Daar heb ik dus niets aan

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen Ad, Bedankt voor uw reactie. Mijn collega heeft vandaag contact met u opgenomen en wat meer uitleg gegeven over de jaarrekening. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

8

snelle en duidelijke informatie

niets aan toe te voegen

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Beste Jan, Bedankt voor uw positieve reactie. We zijn blij om te horen dat we u goed van dienst konden zijn. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Saman Groep

8

snel antwoord en correcte heldere informatie

deskundig en zeer klantvriendelijk

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Beste Sam, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Fijn om te horen dat u zo positief bent over Energiq. We hopen dat u in de toekomst nog eens bij ons terugkomt. Nog een fijne nieuwjaarsdag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

9

professioneel !

goede informatie gekregen

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
7

afspraken nakomen, verder goed bedrijf

Was goed alleen werd mij beloofd om elke maand een mail te krijgen met mijn verbruik, omdat ik een slimme meter heb

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
8

goed

goed tot heden

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Prijs-kwaliteit
9

Ik ben zeer tevreden

Ik ben tevreden over de plaatsing van de zonnepanelen en over de maandelijkse energie-verbruik-rapporten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
10

Ervaring tot nu toe uitstekend

Prima maandelijkse overzichten van het verbruik.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Bereikbaarheid N.v.t.
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
8

Goed

Goede ervaring

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Prijs-kwaliteit
8

klantvriendelijk

Goed telefonisch bereikbaar. Kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen. Er werd meegedacht. Jammer dat postcoderoosproject Grijpskerke tot nu toe moeizaam verloopt.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
10

Goed

Snelle reactie op mijn vraag.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Afspraken nakomen N.v.t.
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Prijs-kwaliteit N.v.t.
10

we zijn heel blij dat we zijn overgestapt naar Saman

Voor ons is de Samangroep top

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
8

Kundige en betrouwbare leverancier

Goede voorlichting en informatie. Kundige montage. Planning kan wat beter.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
8

Absoluut geen klachten!

Na wat strubbelingen rond de eerste jaarafrekening loopt de administratieve afhandeling inmiddels net zo goed als de levering van gas en elektra...prima, houden zo!

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier.