Filters

8

keurig en snel geregeld

Wij zij al ruim 23 klant bij Saman. Voor onderhoud van de CV ketel en recent vervanging voor een nieuwe. Daar ook gelijk energie afgesloten omdat ik het een prettig bedrijf met een Zeeuws hart vind

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen Robin, Bedankt voor uw positieve reactie! Fijn om te lezen dat we u al die jaren goed van dienst kunnen zijn. We hopen u graag in de toekomst nog eens van dienst te kunnen zijn. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

4

Erg slordig

Heb telefonisch contact gehad over verhuizing en levering op 2 adressen. Was allemaal geen probleem en werd meteen geregeld(werd er gezegd) twee weken later krijg ik op mijn nieuwe adres een brief van enduris dat ik geen energieleverancier heb dus word afgesloten. Telefonisch contact hierover weer en dan word er beetje lacherig over gedaan en met moeite alles nog in orde gemaakt en dan wilde de persoon mijn huidige contract op mijn oude woning ook nog op de verkeerde datum af laten lopen 4 dagen te vroeg. Vind dit allemaal maar beetje slordig

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Beste Bart, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Vervelend om uw ervaring te horen. Dat is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. Mijn collega heeft contact met u opgenomen. Hij zal nog het één en ander voor u uitzoeken en vandaag dit naar u terug te koppelen. Met vriendelijke groet, Saman Groep

8

Nog geen echt probleem ervaren

Alles loopt normaal. Alleen de verbruiksoverzichten vergelijken met een gemiddelde gebruiker, ook die nog gas heeft. Daarom kan vergelijking beter met andere huizen met warmtepomp en 24 zonnepanelen. Dan heb ik een echte vergelijking. Nu js het net of ik een huishouden met 5 personen heb

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen Ad, We zijn blij om te horen dat we u goed van dienst konden zijn. Uw ervaring wordt gedeeld met onze collega's om onze dienstverlening te verbeteren. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

10

Heb geen problemen gehad met overstap

Goed is goed

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen Verlinde, Dank u wel voor uw positieve reactie. We zijn blij om te lezen dat u tevreden bent over de overstap naar Saman EnergiQ. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

2

Onduidelijkheid

Offerte op basis van verkeerde gegevens. Zelf moest ik de adviseur hierop attenderen. Na alles doorgesproken te hebben ontving ik plots een contract met een totaal ander maandbedrag.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen Jur, Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om uw ervaring te lezen. Dat is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. Mijn collega van Saman EnergiQ heeft contact met u gehad en het één en andere met u doorgelopen. We hopen dat dit voor u verhelderend was. Met vriendelijke groet, Saman Groep

7

Goed contact en behulpzaam

Per 1 januari 2020 van Delta overgestapt naar Saman Energiq. Omdat een extern bureau in Amersfoort voor Saman Energiq de administratie doet, verliep de overgang niet vlekkeloos. De telefonische bereikbaarheid naar de Saman Groep duurt soms veel te lang, wel de de behulpzaamheid is correct. Het email contact daarentegen verliep met Saman Energiq wel snel en correct.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen Alexander, We zijn blij om te horen dat we u goed van dienst konden zijn. Fijn dat u tevreden bent over de behulpzaamheid en het email contact! Vervelend om te horen dat u het telefonisch contact niet prettig ervaart en dat ook de administratie niet vlekkeloos verliep. Uw ervaring wordt gedeeld met onze collega's om onze dienstverlening te verbeteren. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

10

Redelijk

Het maandelijkse overzicht vergelijkt niet met mijn situatie n.l warmtepomp en 24 zonnepanelen. Maar vergelijkt met een algemeen gemiddelde. Daar heb ik dus niets aan

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Goedemorgen Ad, Bedankt voor uw reactie. Mijn collega heeft vandaag contact met u opgenomen en wat meer uitleg gegeven over de jaarrekening. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

8

snelle en duidelijke informatie

niets aan toe te voegen

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Beste Jan, Bedankt voor uw positieve reactie. We zijn blij om te horen dat we u goed van dienst konden zijn. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Saman Groep

8

snel antwoord en correcte heldere informatie

deskundig en zeer klantvriendelijk

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Reactie van het bedrijf

Beste Sam, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Fijn om te horen dat u zo positief bent over Energiq. We hopen dat u in de toekomst nog eens bij ons terugkomt. Nog een fijne nieuwjaarsdag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

9

professioneel !

goede informatie gekregen

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
7

afspraken nakomen, verder goed bedrijf

Was goed alleen werd mij beloofd om elke maand een mail te krijgen met mijn verbruik, omdat ik een slimme meter heb

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
8

goed

goed tot heden

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Prijs-kwaliteit
9

Ik ben zeer tevreden

Ik ben tevreden over de plaatsing van de zonnepanelen en over de maandelijkse energie-verbruik-rapporten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
10

Ervaring tot nu toe uitstekend

Prima maandelijkse overzichten van het verbruik.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Bereikbaarheid N.v.t.
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
8

Goed

Goede ervaring

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Prijs-kwaliteit
8

klantvriendelijk

Goed telefonisch bereikbaar. Kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen. Er werd meegedacht. Jammer dat postcoderoosproject Grijpskerke tot nu toe moeizaam verloopt.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
10

Goed

Snelle reactie op mijn vraag.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces N.v.t.
  • Afspraken nakomen N.v.t.
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Prijs-kwaliteit N.v.t.
10

we zijn heel blij dat we zijn overgestapt naar Saman

Voor ons is de Samangroep top

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
8

Kundige en betrouwbare leverancier

Goede voorlichting en informatie. Kundige montage. Planning kan wat beter.

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
8

Absoluut geen klachten!

Na wat strubbelingen rond de eerste jaarafrekening loopt de administratieve afhandeling inmiddels net zo goed als de levering van gas en elektra...prima, houden zo!

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
8

Alles goed geregeld

zie bovenstaande

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
2

Slecht

Als je vragen hebt wordt er geen enkele moeite gedaan om een antwoord te geven. Iets uitzoeken of het wel klopt. Daar houden ze zich niet mee bezig. Zo flexibel als een stuk steen

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Prijs-kwaliteit N.v.t.
9

Tot nu toe uitstekend.

Prima info elke maand

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Bereikbaarheid N.v.t.
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen N.v.t.
  • Duurzaamheid N.v.t.
  • Prijs-kwaliteit
9

prima maar!

op de maandelijkse overzicht nota van het gebruik en het te betalen hiervan komt niet uit met het verbruik, daar ik best een hoog maandbedrag overmaak, ik krijg een aanzienlijk bedrag terug gestort, daar ik 23 zonnepanelen en een hybridewarmtepomp bezit is dit verbruik zo laag en het terug gestorte bedrag zo hoog, gelukkig zie ik hierin geen bezwaar en zie het als een sigaar uit eigen doos, al is het een groot bedrag ik weet dat ik dit kan aanpassen en wie weet zal ik dit dan ook gaan doen in de toekomst gewoon even aanzien of het verbruik zo blijft. Ik ben benieuwd naar het jaaroverzicht en de nieuwe verbruik overzicht is zeer duidelijk, chapeau

  • Aanbevelen? Ja
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit
4

Moeilijk bereikbaar

Ik heb herhaaldelijk gemerkt dat het aan de lijn krijgen van de betreffende persoon erg lastig is. Dit kan dagen duren. Daarnaast heb ik meegemaakt dat een goede uitleg soms achterwege blijft. Wat ik bijzonder hinderlijk vind is dat er tot tweemaal toe door verschillende medewerkers niet gereageerd wordt op vragen. Dat ervaar ik als erg onprofessioneel. Jammer, want de producten zelf zijn prima.

  • Aanbevelen? Nee
  • Klantvriendelijkheid
  • Bereikbaarheid
  • Overstapproces
  • Afspraken nakomen
  • Duurzaamheid
  • Prijs-kwaliteit

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews met een score lager dan een 6 worden 7 dagen na plaatsing gepubliceerd