Ik sprak mijn waardering reeds eerder uit.

Uw antwoord was naar volle trvredenheid. ps. Gisteren 05-02 stelde ik ‘n nieuwe vraag waarop ik nog graag antwoord ontvangen wil. Met groet? Wim Elfrink

• Ervaring met: Nabestaandenservice

Bedankt voor de beoordeling. Ik neem aan dat je vervolg inmiddels is beantwoord. Zo niet, dan horen wij het graag. Team DoeHetZelfNotaris

zeer goed op weg geholpen

ik had advies gevraagd over opmaken testament in het buitenland waarbij ik zeer adequaat geholpen ben, hartelijk dank

Bedankt voor de goede beoordeling. Team DoeHetZelfNotaris

Goede service, nette prijs

Mijn ervaring met DoeHetZelfNotaris is zeer goed. Ik kon een hoop informatie op de website vinden over het oprichten van een stichting met anbi streven, en voor een aantal extra vragen die ik had hebben ze me snel geholpen. Ik ben onervaren in de wereld van een onderneming oprichten, maar dankzij hun goede service en website wordt het je best makkelijk gemaakt! Hulde!

• Ervaring met: Vereniging / Stichting

Bedankt voor de positieve en uitgebreide beoordeling! Fijn om te lezen dat je een goede ervaring hebt. Team DoeHetZelfNotaris

Ervaring met DHZNotariaat zelf is prima

Heldere tekst en uitleg van DHZNotariaat. Dat geldt niet voor de notaris waar ik kwam voor het passeren van de stukken. Zeer bewuste en doorgerekende keuze mijnerzijds werd letterlijk benoemd als ‘geld weggooien’, omdat ik niet koos voor een flexibel testament met opvullegaat. Verwezen werd naar format van NuNotariaat, want dat zou veel beter zijn. Ik vond het een vervelend bezoek. Houding notaris subjectie of anders onvoldoende deskundig. Opmerkingen kwamen behoorlijk onbeschoft over. Voor mij drukt de houding van de notaris zeker negatief op de reputatie van DHZ notariaat. U mag mij benaderen voor verdere info.

• Ervaring met: Testament

Slecht

Het blijkt dat je eerst goed moet zoeken en lezen voordat je de werkelijke prijzen kan vinden. De tekst, in ons geval, op een schenking uit vrijgevigheid is ook niet correct. Aangegeven dat we een echtpaar zijn en dan word ik als man nog omschreven als echtgenote van. Tevens is de uiteindelijke te betalen kosten niet veel lager dan dat ik bij m'n "eigen" notaris betaal en daar totaal geen omkijken naar heb en de akte correct wordt opgemaakt. Kortom af te raden.

• Ervaring met: Schenkservice

Wat vervelend dat je het niet hebt kunnen vinden. De DoeHetZelfNotaris werkt met vaste tarieven. Er is voor elke akte een prijscalculator, zodat je precies weet hoeveel het kost. Voor de schenking op papier is dit de prijscalculator: https://mijn.doehetzelfnotaris.nl/prijs/schenken-op-papier.aspx Op de pagina voor schenking op papier zie je hier ook meerdere verwijzingen naar. Daarnaast zie ik dat je meerdere keren contact hebt gehad met ons omtrent de schenking op papier. Mocht er ergens iets niet goed gaan, dan kunnen wij dat via de mail/chat/telefoon oplossen. Via een openbaar beoordelingsformulier kunnen wij daar helaas niets mee. Team DoeHetZelfNotaris

Foutje in de website?

De stappen in het aanvragen van een Stichting zijn helder. Maar er is een mogelijkheid om de formulering van de doelstelling te laten controleren. Als je daar JA op zegt, geeft de website alleen de mogelijkheid VOLGENDE voor de volgende stap. Met als gevolg, dat de stukken met een ongecontroleerde doelstelling naar de notaris gaan. Dat geeft extra werk en extra mailverkeer bij de notaris. Een totaaloordeel kan ik nog niet geven, omdat de Stichting nog niet is opgericht. We wachten nog op een uitnodiging bij de notaris in Groningen.

• Ervaring met: Vereniging / Stichting

Bedankt voor de feedback! We hebben nu duidelijker aangegeven op de website dat je de opdracht pas moet indienen, nadat je doelstelling is gecontroleerd. Daarnaast kun je wel alvast de vragen verder invullen en de gegevens opslaan. Nadat de doelstelling gecontroleerd is, hoef je alleen deze aan te passen en kan de opdracht naar de notaris. Team DoeHetZelfNotaris

Goed snel te regelen

Om vast teleggen voor een erfenis

• Ervaring met: Afhandelen erfenis

Snel antwoord op mijn vraag

Eerst volgende werkdag meteen antwoord op mijn vraag via het contactformulier.

• Ervaring met: Samenwonen / Huwelijk

Bedankt voor de goede beoordeling! Team DoeHetZelfNotaris

Zelf naar de notaris gaan is sneller

Na het opgeven van een opdracht via de site moest ik zelf nog gaan bellen om een tekenafspraak bij de notaris te krijgen. Misschien kwam dat door de kerstdagen. Afhandeling bij de notaris was zoals verwacht maar ik kon alleen maar een notaris kiezen op minimaal 50km afstand. Het aanbod van notarissen is voor mij beperkt. Daarna duurde het maar liefst 10 dagen en 2 keer nabellen voordat ik eindelijk mijn inschrijving bij de KvK had. Het is me onduidelijk waarom dat zo lang moest duren. Het contact met de notaris verliep overigens vriendelijk. Mijn verwachting was dat ik via de site alles kon regelen en dat ik alleen even naar de notaris voor een handtekening hoefde, dat viel tegen. Ik moest er echt zelf achteraan zitten. Kan dus beter bij je notaris om de hoek.

• Ervaring met: BV / Coörperatie

Bedankt voor jouw beoordeling. Vervelend om te lezen dat de ondertekening bij de notaris langer duurde dan verwacht. December is altijd de drukste periode bij de notaris, dus vandaar dat het rond de kerstperiode ook wat langer kan duren. Wij werken met een aantal notarissen samen, maar helaas niet op elke plek in Nederland. Daarom kan het voorkomen dat je een notaris moet kiezen die wat verder weg zit. Voordat je de opdracht indient, kun je zien welke notarissen er in de buurt zitten. Dan weet je van te voren hoe ver het is. Tot slot, een notaris om de hoek is misschien in sommige situaties sneller, maar ook een stuk duurder. Houd daar dus wel rekening mee. Met vriendelijke groet, Team DoeHetZelfNotaris

Het regelen van een standaard boedelvolmacht was eenvludig

Ik heb een boedelvolmacht opgesteld voor een standaard situatie. Dat ging eenvoudig en snel

• Communicatie N.v.t.
  • Ervaring met: Afhandelen erfenis

Top en snel en goede heregeld plus hulp van MAES

Ging makkelijk en zeer eenvoudig. Alleen omschrijving van doel stichting was niet makkelijk. Wel hulp jurist dus kwam goed. Maes heeft de puntjes op de I gezet. Top toppers Biek & Koffi

• Ervaring met: BV / Coörperatie

Bedankt voor de goede beoordeling! Fijn dat wij jullie hebben kunnen helpen met het oprichten van de stichting en het formuleren van de doelstelling. Team DoeHetZelfNotaris

Snelle reactie op verzoek tot aanpassing

Niettegenstaande er geen mogelijkheid was om via de website mijn aanvraag om te zetten in een spoedaanvraag, is door de snelle reactie op mijn vraag hierover, het probleem opgelost door dat u de aanvraag weer open gezet had.

Super snel

Ik wilde een stichting oprichten en dit was binnen een paar minuten geregeld!

Duidelijk en snel

Een duidelijk en snel antwoord op mijn vraag over wie er erft bij mijn individuele situatie.

Super vriendelijk

Snel , makelijk, professioneel . Zeker aan te raden. Hartelijke dank.

• Ervaring met: Vereniging / Stichting

Bij statutenwijziging muziekvereniging Ik kreeg zeer snelle reactie bij vragen. Sjabloon staat alles in wat in statuten moet staan. Kleine onduidelijkheid bij het invullen van het sjabloon: Bij invullen van de doelstelling is niet van te voren duidelijk, dat wat je invult ingebed wordt in een zin. Het doel van de vereniging is: ............... en het verrichten van alle verdere handelingen, die hiermee in de ruimste zin verband houden of daarvoor bevorderlijk kunnen zijn.

Snel antwoord

Duidelijk antwoord

• Ervaring met: Vraag de notaris

Bedankt voor de beoordeling! Team DoeHetZelfNotaris

Adequaat en snel akte opgesteld tegen een concurrerende prijs

Gevraagd was een verklaring van erfrecht op te stellen. De opdracht is volledig digitaal, snel en adequaat uitgevoerd. De online ondersteuning hierbij was passend. De hele werkwijze is efficiënt en effectief. De prijs is zeer concurrerend.

• Ervaring met: Afhandelen erfenis

Bedankt voor de goede positieve beoordeling! Mocht je nog verbeterpunten hebben om naar de 10 te komen, dan horen wij het graag. Team DoeHetZelfNotaris

100 % volledig

Alle vragen zijn volledig en naar tevredenheid beantwoord.

• Ervaring met: Nabestaandenservice

Bedankt voor de positieve beoordeling. Fijn dat wij jou hebben kunnen helpen. Team DoeHetZelfNotaris

Gewoon top

Snelle antwoorden, goed online testament.

• Ervaring met: Overige vragen

Bedankt voor de goede beoordeling! Team DoeHetZelfNotaris

Bedankt voor je hulp Pablo, wordt gewaardeerd

Dank!

• Ervaring met: Vraag de notaris

Beide keren email contact bleek mijn bericht slecht gelezen te zijn.

Mijn ervaring met DoeHetZelfNotaris heeft mij geen stap verder geholpen. Dat je via het boedelregister kunt nagaan welke notaris aan een nalatenschap is verbonden kun je overal op het internet vinden. Als ik zeker weet dat er een notaris aan te pas is gekomen is een reactie van 'dat is niet altijd het geval' totaal niet aan de orde. Als ik om rechtstreeks de afwikkeling van de nalatenschap af te handelen zelf een notaris wil benaderen met de bedoeling contact te vermijden met een familielid die ik al jaren mijd als de pest getuigt een reactie als 'familielid heeft gelijk dat die jou probeert te benaderen via jouw kind' van niet alleen slechte smaak maar ook weinig verstand van zaken. Daar bovenop nog de opmerking 'ze kan jou dwingen mee te werken door naar de rechtbank te stappen' die volledig de plank misslaat, omdat ik juist naar desbetreffende notaris op zoek ben om mijn medewerking te verlenen. Uiteindelijk heb ik zonder de DoeHetZelfNotaris uitgedokterd dat een notaris te zijner tijd zelf de erfgenamen benadert, dus daar hoeft niemand anders zich in te mengen die op ongepaste wijze contact probeert af te dwingen.

• Ervaring met: Afhandelen erfenis

Een supersnelle terugkoppeling met betrekking tot onze vraag

Een snelle terugkoppeling ontvangen op het toetsen van onze doelstelling. Na het stellen van een wedervraag per omgaande een antwoord ontvangen. Echt een superservice.

• Ervaring met: Vereniging / Stichting

Bedankt voor de positieve beoordeling. Fijn dat wij jou hebben kunnen helpen met de doelstelling! Team DoeHetZelfNotaris

Top en veel gemak

Toppie goed geregeld

Over DoeHetZelfNotaris

DoeHetZelfNotaris wil het recht toegankelijk maken. De drempel om een notaris te bezoeken kan lager. Dat kan door lagere prijzen en eenvoudiger taalgebruik. Door online ondersteuning helpen wij mensen in hun eigen tempo om aktes voor te bereiden. Dat maakt het veel makkelijker en goedkoper. Bovendien helpen wij iedereen die een vraag heeft over notariële zaken.