Prima werk, pittige prijs.

Van bij het eerste contact gaf de firma blijk van een professionele aanpak. Ik vulde op de website een aanvraag in. Na amper een week werd ik opgebeld door tuinarchitect Wim. Wim kwam langs. Wij (mijn vrouw Indra en ik) legden hem uit dat we onze voortuin, de oprit en de tuin achter onze woning wilden aanleggen. Bovendien moest aan één zijde van onze tuin ook de afsluiting worden aangepakt. Wim had erg goede ideeën en gaf doordachte adviezen. Hij maakte een plan op, dat wij toegezonden kregen binnen de afgesproken termijn. Het plan werd geleverd tegen betaling (2 300 incl. BTW), maar dat bedrag werd later in mindering gebracht bij de eindfactuur. Gert kwam zelf bij ons langs om de aanpak te bespreken. Wij tekenden het contract dezelfde dag. Dat was in april 2023. De uitvoering zou in augustus plaatsvinden. Al in juli werden we opgebeld door werfcoördinator Rudi Zoons. De werken begonnen effectief in augustus. En er werd doorgewerkt! Het viel op dat er voor elk onderdeel mensen kwamen die in die specifieke materie grote expertise hadden (grondwerken, terras en afbakening tuin met Hollandse klinkers, gazonmatten, oprit in Dolomiet, afsluiting, aanplantingen, ...). Ieder zijn specialiteit. Rudi deed consequent de opvolging van de werken en stelde het vooropgestelde concept in samenspraak met ons nog op enkele punten ten goede bij. Bovendien was hij te allen tijde bereikbaar en stond hij ons altijd klantvriendelijk bij voor elke vraag of bedenking. Het ging verbazend goed vooruit. Het einde van de zomer vertoefden wij dan ook nog vaak op ons kersvers terras en in onze gezellige en kraaknet aangelegde tuin. Minpuntje? Gert maakte een offerte, maar enkele kosten konden niet vooraf worden bepaald. Zoals afvoer van ballast bij de grondwerken, werkzaamheden die per uur moesten worden aangerekend, ... De eindfactuur viel daardoor zwaarder uit dan op basis van de offerte werd vooropgesteld. Ruim 10 000 Euro toch.

Heel tevreden klant !!

Na het zien van een mooi afgewerkt project bij vrienden namen we contact op met Tuinaanleg Kwanten. Hierop volgden enkele vloeiende gesprekken en een PERFECT afgewerkt 3D plan.Via uitgevoerde bodemanalyse en rekeninghoudend met de tuinoriëntatie konden we rekenen op hun TOP-EXPERTISE. Werfcoordinator Rudi kwam zich voorstellen en nam voor aanvang van de werken het plan tot in de puntjes nog eens door ! Hij regelde de bijkomende wijzigingen PERFECT af en kwam dagelijks kijken hoe de vlotte werken vooruit gingen . (een TOPKEREL) Nu kunnen we helemaal genieten van onze ´thuis´en krijgen we ook heel vaak complimenten van familie, vrienden, buren en voorbijgangers. BEDANKT TEAM KWANTEN !!

vakmannen

Nadat Gert met het aangepaste ontwerp kwam waren we meteen verkocht. Helemaal ons ding wat we graag wilden hebben. Johan nam het daarna over en regelde alles. Geen vraag was hem te veel. Daarna kwam Richard, de kei-o-loog, Eerst met de graafmachine de tuin overhoop halen en daarna het klinker- en tegelwerk. Een super vakman die weet wat hij doet. De planten en het gras kwamen en tevens een nieuwe ploeg mensen onder leiding van Arthur, ook weer zo'n vakman met passie voor tuinen. Hij ziet werkelijk alles wat er moest gebeuren en dacht met ons mee. Het zijn stuk voor stuk harde werkers die we uiteraard goed verwent hebben. Het resultaat is dan ook geweldig. Mannen, super bedankt. Pieter en Evelyne, Bree

Ze doen wat ze beloven, gert kwanten top!!! 100% aan te raden!!

Heb mijn voortuin laten vernieuwen. Eerst is de architect geweest,was een enorme steun en heeft ons zeer goed geholpen voor het plan van voortuin. Ploegleider Johan is toen hier geweest voor alles te bespreken. Voor Johan was niks teveel kon hem bellen of iets vragen hij heeft het 100% opgelost!!! Natuurlijk waren er kleine probleempjes, maar die werden op een paar uur al opgelost. Ook de arbeiders die de werken hebben uitgevoerd een dikke pluim. Niks was voor hen teveel. En dat gewoon voor koffie, frisdrank en koeken. Voor mij is het over de ganse lijn zeer positief en zou gert kwanten iedereen aanraden!!!! TOPBEDRIJF!!! SIMONS ERIK

Mooi afgewerkt tot in detail.

We hebben onze tuin volledig laten aanleggen, nieuwe terrasvloer, verharde paden alsook een kippenweide. Alles werd door vakkundige personen uitgevoerd tot een zeer mooi resultaat mede door de goede communicatie van de coördinator Rudi die voor ons het project opvolgde. Het resultaat is een mooie gezellige tuin waar we met volle teugen gaan genieten.Fijn was ook dat Gert Kwanten zelf naar het eindresultaat is komen kijken. Van harte bedankt! Monique en Mario Bocholt

zeer tevreden over het resultaat

Wij hebben een zwembad en tuin laten aanleggen door de firma Kwanten. Alles verliep vlot, zeer vriendelijke mensen van de verkoper tot de werkmannen toe. Prachtig resultaat! Zeker aan te raden.

Zeer professionele firma.

De werken gingen zeer vlot, goede begeleiding van ploegbaas Johan, zeer vriendelijke werkmannen, geen problemen, altijd bereikbaar en zeer kwalitatieve afwerking. Top.

Het resultaat is klasse, en klantvriendelijkheid stond voorop.

Ons terras en onze tuin is uitgetekend, bijgestuurd naar onze wensen en zeer professioneel aangelegd. De hoogteverschillen in onze tuin zijn uitstekend opgevangen, en het resultaat mag er zijn. Het kost wat, maar je krijgt er ook wat voor in de plaats! Ploegleider Rudi was altijd bereikbaar, was zeer communicatief en stuurde vlot bij waar nodig. Werkmannen Joeri en Dave en hun Poolse kompanen (de namen ontglippen ons even) leverden prima werk, zochten mee naar creatieve oplossingen op maat en waren zeer vriendelijk in de omgang.

Matig werk, onbestaande 'dienst na verkoop'

In 2019 legde Gert Kwanten onze tuin aan. Aanvankelijk waren er nogal wat problemen met de ploegleider die niet op de hoogte bleek te zijn, de voorziene planning niet nakwam en enkele fouten maakte. Na veel aandringen en een nauwgezette opvolging door mijn echtgenote werden de werken uiteindelijk wel uitgevoerd zoals gepland. In 2020 stelden we echter vast dat de beukenhaag op verschillende plaatsen beschadigd was en heel wat van de planten dood waren. Er werd er toen bij Kwanten vanuit gegaan dat de beschadigingen te wijten waren aan mogelijkse overbewatering (in navolging van hun eigen advies om de planten meer water te geven gelet op de hittegolven van dat jaar). Een kleine honderd stuks werden daarom op onze eigen kosten door Kwanten vervangen. In de zomer 2021 werd er geen extra water toegediend, maar moesten we desondanks opnieuw vaststellen dat een groot aantal planten beschadigd waren. Op sommige plaatsen is de beukenhaag zelfs volledig afwezig door de afgestorven planten. Bij nazicht stelden wij vast dat heel wat planten zijn afgestorven omdat ze niet volgens de regels van de kunst werden geplaatst (niet diep genoeg waardoor de wortels deels bloot lagen; beschadigingen aan de stam bij het aanstampen van de omliggende grond; planten die veel te dicht op elkaar geplant werden, met verstikking tot gevolg, wellicht ook geen geschikte aanplantingsaarde/voeding). Verder stelden we ook al snel vast dat de grasmatten die werden aangelegd van mindere kwaliteit waren, waardoor zelfs minimale hoeveelheden overgebleven maaigras op het grasoppervlak het onderliggende gras verstikt en doet afsterven. Ook de omheining had dieper ingegraven moeten worden zodat het oppervlakkig ingeworteld onkruid op de omliggende percelen zich niet/minder snel zou kunnen verspreiden. Ons verzoek tot herstelling viel op een koude steen. Rappels en pogingen om dit minnelijk op te lossen bleven zonder enige reactie. Onze ervaring met Gert Kwanten is dus niet bepaald optimaal te noemen.

Eindresutaat is top!

Tussen eerste contact en uitvoering zit een waanzinnig lange termijn. Allemaal niet erg als dat medegedeeld wordt bij de ondertekening, maar jammer genoeg is de communicatie omtrent de planning slecht. Waarom dan deze score? Nadat we een nieuwe ploegleider voorgeschoteld kregen die echt wel zeer goed op de hoogte was over alles wat je kan tegenkomen gedurende het hele proces liep het vlot. Bedankt Kwanten omdat je wisselde van ploegleider en ons op die manier, na een vreselijke en laattijdige start, toch een perfect eindresultaat afleverde.

Aan te raden, leveren mooi werk

Zeer aangename samenwerking, na een periode van plantensterfte door slecht doorlatende ondergrond hebben ze alles vervangen en is alles in orde gekomen. Heel aangenaam om samen te werken met Gert en zijn personeel.

Kwanten gaat ver voor zijn klanten!

Wij vernieuwden ons terras. Met Gert Kwanten en zijn medewerkers werd het een aangename ervaring. De werken waren ingrijpend. Stilaan werd de chaos in de tuin omgevormd tot het project zoals wij het in ons hoofd hadden. Dat kon maar door de degelijkheid van de medewerkers die steeds vroegen om met hen mee te denken bij onverwachte technische probleempjes. Het viel ons op dat de medewerkers méér doen dan wat in de offerte staat en oplossingsgericht werken. Wat voorop staat is dat de klant volop kan genieten van een fijn afgewerkt project. Van harte bedankt! Paul&Berthe Kessel-lo (Leuven)

Zeer tevreden van het begin tot het resultaat.

We zijn zeer tevreden met het resultaat. Alles is vlot verlopen. Het fijne was dat we 1 aanspreekpunt hadden die alles in goede banen leidde. Goede communicatie. We wisten wat en wanneer er zaken gingen gebeuren. Het verliep vlot. Nu is het dus genieten van onze tuin.

Een echte aanrader, was heel aangenaam verrast bij thuiskomst!

Twee vlotte jongens die alles zeer netjes hebben gesnoeid. Vlotte communicatie, heel beleefd. Harde werkers. Zelfs de hoogste bomen waren geen enkel probleem. Alles ook netjes opgeruimd. Onze buxuswolken zijn weer heel mooi in vorm , dak platanen en leilinden stak geschoren Advies gekregen over de buxusmot. Kortom een aanrader! Lies, Neerpelt

zeer content van start tot finish!

het duurde even voor we het plan in handen kregen maar het was exact wat we wilden. De planning en tijdsschema werden goed gecommuniceerd. De tuinmannen, elektriciens en grondwerkers waren een voor een vakmensen. Bij problemen is er een aanspreekpunt die gemakkelijk te bereiken is en een oplossing is nooit ver weg. De offerte was erg volledig en bij meerprijzen werd dit altijd gecommuniceerd. Wij hebben ondertussen al een zomer kunnen genieten van een praktische, supermooie tuin. We raden iedereen quanten aan. Ook in onze vriendengroep zijn er mensen die hun tuin onder handen laten nemen door deze firma...

Droomtuin

Mooi resultaat van onze tuin. Zeer correcte afhandeling van de werken van offerte naar afrekening. De tuin is tot in de puntjes afgewerkt, nu nog even wachten tot de beplanting mooi in bloei staat.

Mijn ervaring met tuinaannemer Gert Kwanten

Mijn ervaring met tuinaannemer Gert Kwanten Pelt Aanvraag offerte voor 260 m² kleiklinkers, 300 m² gras en 114 lopende meters schutting. Afspraak eind januari 2020, afgebeld door ziekte door Kwanten dus langskomen was niet mogelijk. Nieuwe afspraak gepland eind februari 2020 dat was oké maar we vonden het toch lang wachten. Die afspraak ging door de verkoper begint meteen over een plan, zonder plan geen juiste offerte!! Dan nogal opdringerig om de papieren in orde te maken. 1800 euro voor een plan! Uiteindelijk ging hij akkoord om een vrijblijvende offerte te maken maar we moesten zelf de meetstaat doorgeven. Geen probleem vermits ik al enkele offertes van andere tuinaannemers ontvangen had. Na het versturen zou ik binnen 2 weken een offerte ontvangen. We vroegen rond welke prijs dat hij dit schatte voor heel de tuin. Schutting, oprit met kleiklinkers, terras, poort, verlichting en gras. Hij zei dit zal wel lukken voor 60000 euro btw inclusief voor deze simpele tuin. Dus we stuurden de meetstaat door dat andere tuinaannemers hadden opgemeten. We gingen de offerte binnen 2 weken hebben, 3 weken later nog geen offerte dan gemaild geen antwoord, enkele keren gemaild nog steeds geen antwoord. Dan maar een keer gebeld geen antwoord, uiteindelijk belde hij terug was dan al reeds eind april begin mei, de offerte zou die week komen… De week erna kreeg ik eindelijk de offerte toegestuurd via mail. We schrokken echter van de prijs! Zijn schatting van 60000 euro btw inclusief bleek op de offerte in één keer 85722 euro btw inclusief te zijn en dan merkte ik ook nog op dat ze 100 lopende meter schutting vergeten waren dus weer gemaild maar tot op heden (17-07-2020) nog altijd geen antwoord gekregen. Ik heb meerdere offertes van andere tuinaannemers waarin steeds dezelfde materialen in opgenomen zijn en die zitten steeds tussen de 50000 en 60000 euro btw inclusief.