Deur weer open, maar slotenmaker veel te laat op afspraak
Kort nadat ik 's ochtends de deur achter mij dicht trok met een sleutel nog aan de binnenkant, heb ik meteen telefonisch contact opgenomen met Slotenmaker snel. Toen ik dat vroeg, kreeg ik netjes van tevoren te horen wat de kosten zouden zijn. Omdat ik die dag naar een museum ging en pas later weer in het huis verwachtte te moeten zijn, heb ik een afspraak gemaakt dat er tussen 15:30 en 16:00 een slotenmaker zou komen. Daarbij heb ik het telefoonnummer van mijn vrouw doorgegeven, omdat ik zelf niet zeker wist of ik op tijd bij het huis zou kunnen zijn.
Om 15:30 was ik toch bij het huis en was er nog geen slotenmaker. Toen dat om 16:15 nog zo was, heb ik maar weer gebeld. De persoon die ik aan de lijn had, beloofde dat ik zo snel mogelijk teruggebeld zou worden door de slotenmaker, die onderweg zou zijn naar ons huis maar volgens hem te maken had gehad met een uitgelopen afspraak. Na nog een kwartier werd niet ik, maar mijn vrouw gebeld door een slotenmaker. Deze persoon was naar het verkeerde huisnummer gestuurd. Toen hij er uiteindelijk was, was dat ruim een uur na de originele afspraak maar had hij de deur gelukkig wel binnen 5 minuten en zonder schade open. Ook bleek toen dat de slotenmaker deze afspraak helemaal niet in de ochtend al had doorgekregen, maar kort daarvoor gebeld was door de centrale en toevallig bij ons in de buurt was. Desondanks werden er volledige voorrijkosten in rekening gebracht, wat in mijn ogen niet klopt omdat de originele afspraak niet is nagekomen en het een geluk bij een ongeluk is geweest dat er toevallig iemand in de buurt was.