Jammer
Jeroen de slotenmaker kwam, zag en oordeelde dat ik minstens € 400 a € 500 moest besteden aan een nieuw slot op de deur van de kelderbox. Het oude klavierslot klemde nadat er met een schroevendraaier was geklungeld. De oude Hardbord deuren met gaten en scharnieren aan de buitenkant die worden vervangen tijdens groot onderhoud dit jaar. Hij deed erg min over de cilindersloten die enkele buren gebruikten en was verder niet bereid te helpen. Mijn oude slot was niet meer te maken. Ik moest rekening houden met 'tja toch niet minder dan €300'.
Hij is na 10 minuutjes vertrokken zonder energie te hebben verspilt, maar meer dan €40,- rijker. Ik ben een tang en wd40 gaan halen en heb het slot gemaakt. Binnen nog geen 5 minuten. Ohhh wat voel ik mij stom. Ik heb de slotenmaker gebeld om mijn slot te maken. Maar dat doet ie helemaal niet...Want als ie dan ooit weer wordt opengewrikt is hij aansprakelijk. Nee....hij helpt je alleen wanneer je een nieuw duur slot neemt. En niet die de buren hebben laten plaatsen. Want die had hij ook binnen 5 minuten open.
Toen ik naar de receptionist belde om te zeggen dat het wellicht handig is om niet meer te vermelden dat de slotenmaker komt om samen naar een oplossing te kijken, werd er niet opgenomen, maar belde Jeroen mij terug. Ik wilde op een rustige wijze feedback geven om teleurstellingen in de toekomst te vermijden, maar werd bot en luidruchtig afgekapt. Ik de wind van voren en de verbinding werd verbroken. Geen fijne, beleefde en hulpvaardige vent die Jeroen.