Aanvraag alsnog tijdig verwerkt, dank je wel!

Aanpassing: er blijkt miscommunicatie met mijn ouders te zijn geweest. Op 15.12.2020 is het energielabel al verstuurd. Dank daarvoor! Initiële klacht: op 14.11.2020 heb ik een energielabel aangevraagd voor mijn ouders (0241010000004754-01). Op 21.11.2020 per mail herinnerd, daarna nog 2 keer gebeld. Niets meer van gehoord. Graag zou ik zien dat het energielabel voor 1.1.2021 wordt afgegeven. Ik vind het jammer dat het op deze manier moet, want voor ons zelf was het energielabel er binnen een paar uur, dat gaf mij vertrouwen dat het energielabel voor mijn ouders er ook op tijd zou zijn. Aangezien het label er nu niet is, maak ik nu de keuze dat ik niet zou aanbevelen, terwijl wij zelf dus wel een goede ervaring hadden. Dubbel gevoel dus. Ik hoop dat er nu nog tijdig wordt gereageerd, dan maak ik een positieve aanbeveling :)

Klasse, zelfs met de kerstdagen binnen 2 dag rond

Top, snelle en duidelijke mailwisseling. Op kerstavond mij aanvraag ingediend en 2 dagen later is de aanvraag rond. dank

Klantenservice is slecht

7 november aanvraag gedaan via de Rijksoverheid. Een tweetal weken geleden telefonisch contact, omdat ik nog niets vernomen heb. Toezegging van een medewerkster dat er een mail met de status van de aanvraag zou komen, aanvraag zou in behandeling zijn. Nu half december telefonisch alleen bereikbaar via een keuzemenu, welke niet doorschakelt. Maar een formulier gestuurd, hopelijk zijn we niet genaaid. Vanaf 1 januari wordt het een groter probleem om een Energielabel te krijgen.Overigens om telefonisch bij Rijksoverheid navraag te doen is ook een feestje, al 30 minuten in de wacht. Zoals in alle reviews direct een label ontvangen. Misschien meer mensen op het informeren van mensen zetten ipv het beoordelen van reviews?

Geen bevestigingsmail en geen energielabel

Begin december mijn aanvraag gedaan voor een energielabel voor de woning. Helaas geen bevestigingsmail en nu ook geen energielabel. Volgens rijksoverheid.nl is mijn aanvraag wel bij immocert terecht gekomen.

Snel bericht na extra verzoek

Begin deze maand de aanvraag gedaan. Helaas duurde het toch wat langer dan ik had ingeschat ondanks de melding van langer dan een week. Alsnog per e-mail extra aangegeven of ik hem wat sneller kan hebben, omdat ik er nu echt meer haast mee heb. En gelukkig hebben ze mij na dit extra verzoek, prima en snel geholpen. Dus harstikke blij dat ik nu mijn energielabel kosteloos heb mogen ontvangen. Super!

Niks meer gehoord

Op 1 november een aanvraag gedaan voor het energielabel. Ik snap heel goed dat het druk kan zijn of is, maar laat dat dan even weten aan de klanten. Tot nu toe niks meer vernomen van Immocert. Jammer en slechte service dus. Na deze recensie is het binnen een half uur geregeld. Ik begrijp nu dat als je haast hebt met je energielabel je dit moet aangeven bij je aanvraag, dat wordt het binnen 1 wel geregeld. Bedankt voor uw inzet Immocert!

Geachte heer Hofman, Bedankt voor uw recensie. We doen het werk graag en zijn blij dat we zoveel mensen van een energielabel kunnen voorzien. Door de toegenomen werkdruk is het wel moeilijk om de juiste prioriteit aan de aanvragen te geven. Omdat men dit zelf niet kan aangeven bij de aanvraag, zijn we afhankelijk van de dialoog. We zetten ons altijd in om iedereen op tijd te bedienen. Gelukkig is dat in uw geval ook weer gelukt.

Na bevestiging bleef het enige tijd stil tot vandaag

14/10 verzoek ingedient voor verkrijgen label. Na concept review en navraag of ik het label maar elders moest aanvragen binnen 5 minuten een mail met gevraagde label. Kortom het kan dus toch (heel) snel (dank daarvoor) maar onduidelijk blijft waarom het langer duurde dan werd aangegeven. Voor nu tevreden en geef ik een voldoende. Voor een nog betere dienstverlening zou ik willen adviseren de geschatte termijn ruimer aan te houden of toch binnen de termijn reageren die wordt aangegeven bij de aanvraag. Dit ondanks dat de dienstverlening gratis is.

Geachte heer, mevrouw Hummel, Wat vervelend dat u zo lang heeft moet wachten op uw gratis energielabel. U heeft vandaag per email uw navraag gedaan en meteen besloten van het medium Klantenvertellen gebruik te maken om uw mening kenbaar te maken. Het gratis energielabel heeft u inmiddels ontvangen.

Na de aanvraag geen contact meer

18 oktober de aanvraag voor een energielabel gedaan, daarna nog een paar keer gemaild en via de site contact gezocht. Helaas geen reactie meer gekregen.

TOP geregeld!

Gisterenavond de aanvraag ingediend en vervolgens vanmorgen de energielabel al in de mailbox! Super geregeld, kon niet sneller. @Wel per mail verzocht de energielabel graag op kort termijn af te handelen. Nou dat was zeker op kort termijn! Dank hiervoor.

Antwoord na reactie op deze site

Pas na een negatieve reactie op deze site antwoord gekregen, binnen een half uur :-) "had je maar moeten aangeven dat je haast had", is de reactie. ik heb geen haast, maar als het ministerie roept dat het allemaal zo gepiept is, moet je je klanten niet een maand in complete radiostilte laten. iets met verwachtingsmanagement ?

Geachte heer van den Berg, Hartelijk dank voor uw reactie. Wat vervelend dat u lang op uw gratis energielabel heeft moeten wachten. U heeft op 5 november uw aanvraag gedaan. Daarbij werd in de bevestiging door ons het volgende vermeld: "LET OP: Als u het energielabel snel nodig heeft, is het raadzaam dit per email aan ons door te geven." Op 30 november heeft u ons een email gestuurd met de vraag of het klopte dat u nog geen reactie had ontvangen. Naar aanleiding daarvan hebben wij u op 1 december geantwoord met de toelichting dat door het grote aantal aanvragen de wachttijd is opgelopen. Ondertussen is op dezelfde dag uw aanvraag wel afgehandeld en heeft u uw certificaat inmiddels ontvangen.

Slecht

Al 2 mails er achter aan maar nog steeds geen reactie. Een mailtje sturen helpt dus niet zoals men beweert

Geachte heer Coenrady, Bedankt voor uw reactie. We vinden het vervelend dat u ontevreden bent over de afhandeling van het energielabel. U heeft ons op 17 en 19 november een email gestuurd met de vraag wanneer we uw energielabel behandelen. Dit is op 19 november gebeurd. U moet hier op 19 of 20 november per email bericht van hebben ontvangen. Mocht deze mail in een verkeerde map terecht zijn gekomen, kunt u een duplicaat van het certificaat downloaden via de website van het energielabel.

Supersnelle reactie

Ivm verkoop van onze woning hadden we het energielabel snel nodig. In het profiel werd aangegeven dat we dan na de aanvraag ook nog even eem email moesten sturen. Dit hebben we gedaan en nog dezelfde dag was de aanvraag rond. Super snel en goed geholpen.

Gratis energielabel zeer snel geregeld!

bedankt voor de levering van het energielabel,wat nog gratis is ook! ongelooflijk!

Gratis, snel én goed: mooie combinatie!

Op vrijdag energielabel aangevraagd op energielabelvoorwoningen.nl. Omdat veel mensen dat nog snel voor 1-1-2021 doen las ik dat het erg druk is met aanvragen, maar dat een mailtje de boel kan versnellen. Dus meteen een mail er achteraan gestuurd dat ik graag uiterlijk 31-12-2020 het definitieve label wil ontvangen (geen haast dus, maar ook niet te lang laten liggen). Op dinsdag (2 werkdagen na de aanvraag) ontving ik een mail met het definitieve energielabel. Snel, gratis én in één keer goed. Top!

Na een maand nog steeds geen reactie

Maakt niet waar wat beloofd wordt.

Geachte mevrouw Willems, Het spijt ons dat u lang op uw energielabel heeft moeten wachten. Zoals uitgelegd is de hoeveelheid aanvragen die wij ontvangen exponentieel gestegen. We kondigen aan dat aanvragen binnen een week worden behandeld. Daarbij geven we prioriteit aan woningen die verkocht, waarbij een energielabel werkelijk verplicht is en voor een bepaalde datum benodigd is. Dat is bij uw woning niet het geval. Omdat we ervan uit zijn gegaan dat u uw energielabel heeft aangevraagd omdat per 1 januari 2021 de normen en tarieven veranderen, hebben we uw aanvraag een andere prioriteit gegeven. Als we ons hierin hebben vergist, was één telefoontje of email voldoende geweest om uw aanvraag dezelfde dag nog beoordeeld te zien. Helaas heeft u ons die kans niet willen geven.

Geen reactie

Aanvraag gedaan op 18 september, maar tot op vandaag 6 oktober niets gehoord. Daarom de aanvraag net maar geannuleerd en een ander gekozen, zo op deze manier schiet het niet op.

Beste Jeroen, Wat jammer dat je zolang op het energielabel hebt moeten wachten. U heeft gekozen voor een gratis dienstverlening. Samen met u zijn er inmiddels vele mensen die dit hebben ontdekt en op deze manier gemakkelijk en goedkoop het energielabel aanvragen. Juist door deze forse toename van het aantal aanvragen is het ons niet gelukt om u binnen het verwachte tijdsbestek te bedienen. Dat spijt ons zeer. Als u ons een mailtje had gestuurd of even had gebeld, hadden we uw aanvraag direct kunnen afhandelen. We bedanken u echter dat wel dat u de moeite heeft willen nemen om uw mening te geven. Dit stelt ons in staat om onze dienstverlening te verbeteren en onze reactie publiekelijk te geven.

Geen reactie

Meteen na indiening kreeg ik de melding dat de aanvraag in behandeling werd genomen. 3 weken later nog steeds niets ontvangen. Op mijn mail krijg ik ook niks terug. Too good to be true?

Geachte mevrouw Jacqueline, Wat vervelend dat de behandeling van uw aanvraag zo lang heeft moeten duren. Vanwege de grote media-aandacht voor het energielabel is de werkvoorraad exponentieel gestegen. De email die u gisteren heeft gestuurd is vandaag beantwoord. Daarin hebben we u laten weten dat uw aanvraag vandaag nog wordt behandeld. Als het goed is, is dat inmiddels gebeurd en heeft u hierover bericht ontvangen.

Perfecte dienstverlener voor definitief maken Energielabel. Zelfs gratis.

Afgelopen juli Immocert, als deskundige, het definitief maken van ons Energielabel laten doen. Binnen een dag al perfect geregeld. Op hun aanbeveling nog deze maand een verdere energiebesparing laten doen aan onze woning. De wijziging van het eerder afgegeven definitief Energielabel natuurlijk weer door Immocert laten beoordelen en doorvoeren.Door de enorme drukte bij hun duurde het beoordelen ietsje langer maar op mijn mail naar hun werd direct gereageerd. Even later was de wijziging geaccordeerd en het nieuwe Energielabel geregistreerd. Complimenten voor deze perfecte dienstverlening en dat ook nog eens gratis.

Zeer snel, gegevens werden overgenomen maar opmerkingen/aantekeningen werden niet verwerkt.

Alle gegevens, die op het overheidsformulier m.b.t. het verstrekken van een energielabelrapport voor mijn woning werden gevraagd, zijn correct overgenomen. Het energielabel van mijn woning werd conform toezegging door ImmoCert geregistreerd bij de rijksoverheid. Een vraag ter verduidelijking van het formulier werd zeer snel beantwoord. Alle lof!

Geachte heer Knabben, Wat vervelend dat u een slechte ervaring heeft met de aanvraagprocedure van het "vereenvoudigd" energielabel. De route die via de website van de Rijksoverheid moet worden doorlopen is inderdaad niet erg logisch of overzichtelijk. De zonneboiler kan worden aangegeven onder [zonne-energie] (waar u ook heeft ingevuld hoeveel zonnepanelen u heeft). In het systeem van het vereenvoudigd energielabel kunnen wij uitsluitend uw bewijsstukken goedkeuren of afkeuren. Aan de aangifte zelf kunnen wij niets veranderen of beoordelen. De slechte beoordeling zou in dit geval dus voor het systeem moeten zijn, en niet voor ons. Omdat u ons heeft gekozen als behandelaar, is het begrijpelijk dat u ons als aanspreekpunt ziet. Zou u toch uw beoordeling willen aanpassen naar hoe u onze diensten in dit concept waardeert? We stellen u graag in de gelegenheid om uw energielabel aan te passen en (gratis) opnieuw af te laten melden, mét de zonneboiler.

goede ervaring.

Gekregen wat wij wensten, zonder problemen.

Snel en behulpzaam

Zelfs bij een gratis energielabel erg snel en meewerkend/behulpzaam, super!

Prima, slechts een opmerking: we konden slechts 3 foto's per keer versturen, daarom heeft het proces iets langer geduurd voordat we het energielabel ontvingen.

Snel en vakkundig

Ik raad hen zeker aan.

Energielabel snel en gratis aangevraagd via ImmoCert

Snelle en gratis afhandeling van het aanvragen van een energielabel voor mijn woning.

Snel én goedkoop

Gevraagde gegevens werden binnen korte tijd geleverd. Proma!

Baron van Pallandtlaan 3

6891CA Rozendaal

Over ImmoCert

ImmoCert is uitgever van energielabels voor alle soorten gebouwen. We beoordelen aanvragen voor het vereenvoudigd energielabel via internet, maar inspecteren ook de gebouwen om een energie-index te berekenen. Dit doen wij met en voor diverse EP-adviseurs in heel Nederland.