Snelle en vriendelijke service

Duidelijke uitleg qua opties en snelle levering in een drukke periode. Installatie verliep ook vlot in samenwerking met Huibers Electra.

Prima eindresultaat

Door ziekte van een installateur op de dag van installatie helaas uitloop tot de volgende dag, maar volgende dag was alles operationeel!

Spijt!! Geen EnerSolar nemen!

Na uitgebreide vergelijking uitgekomen op EnerSolar... Het leek er mooi uit te zien maar helaas. De korte versie: - Mooie praatjes vooraf maar op de dag van plaatsing paste er toch minder panelen dan ze hadden gedacht (ondanks twee bezoeken). Dus de gehele berekeningen klopte niet meer. - Daarnaast bleek een van de monteurs niet te komen opdagen en alleen plaatsen is niet mogelijk. We moesten de de plaatsingsdatum verschuiven. - Op de nieuwe plaatsingsdatum 1,5 maand later bleken niet de juiste 'haken' aanwezig te zijn, die moesten ze eerst gaan halen en gingen weer weg. - Na plaatsing kwamen ze excuses aanbieden dat ze 'de verkeerde kant' van het dak hadden aangehouden waardoor de panelen scheef liggen en gaven ze aan dat het dak niet recht was waardoor er een knik in de rijen zit. Een monteur die later bij de buren kwam plaatsen zei dat je deze gewoon kon verstellen en het een lakse houding was van de monteur. Een van onze eisen was dat de monteurs van het bedrijf zelf kwamen alleen dat was volgens hun miscommunicatie. Ze hadden wel eigen monteurs, alleen niet genoeg, waardoor er vaak andere bedrijven/freelance werd ingeschakeld. - Op het moment van schrijven (4 maanden na plaatsing) liggen de panelen nog steeds schuin met een knik erin en hebben we nog steeds geen geld ontvangen van het niet gebruikte materiaal dat wel per mail is bevestigd (paar honderd euro). We bellen hier elke week/twee weken over en horen dan 'oww, nu gaan we het echt regelen'. Toch maar een incassobureau nu... Wat balen echt enorm!

Het bijplaatsen van 9 zonnepanelen ging wat lastiger dan gedacht maar is gelukt.

Vooraf was er goed contact en is besproken hoe het systeem gemonteerd zou worden. Op de montagedag gaf de installateur echter aan dat het helaas niet op de afgesproken wijze aangelegd kon worden. Omdat de alternatief geboden oplossing niet naar mijn wens was, heb ik nogmaals aangedrongen en toen bleek het gelukkig alsnog mogelijk te zijn. Het is echter lastig om ad hoc te schakelen met Enersolar en de installateurs willen (moeten) natuurlijk verder; wat een stressvolle situatie oplevert. Uiteindelijk is het naar wens aangelegd en opgeleverd. Dit had hen vier sterren opgeleverd, echter vanwege mijn eigen redelijk positieve ervaring met dit bedrijf heb ik Enersolar ook bij familie aangeraden. Helaas zijn daar met de installatie diverse fouten gemaakt en bleek mij pas hoe slecht Enersolar bereikbaar is wanneer het niet goed gaat. Wat had ik een spijt dat ik dit bedrijf heb aangeraden en op een verzoek tot contact vanuit mijzelf werd niet door Enersolar ingegaan. Uiteindelijk is de installatie ook daar naar afspraak aangelegd, maar dat pas na een onprettige / stressvolle periode.

Service na plaatsing erg matig.

Van te voren prima gesprekken gevoerd en besloten bij dit bedrijf 18 zonnepanelen en 1 omvormer te kopen. Plaatsing volgens de afgesproken datum. Aangezien wij een tijdelijke aansluiting op de bouwmeterkast nodig hadden, afgesproken dat ze later terug zouden komen om de definitieve aansluiting in de meterkast te maken. Bij plaatsing hadden we alles voor ze voor mekaar. Steiger geplaatst en zelf alle beugels al tussen de pannen gehaakt. Na 3 uurtjes werk hadden ze de panelen hangen en weekend. Nu een paar maanden later al 4 telefoontjes en 3 mailtjes verder en nog geen afspraak kunnen maken voor de definitieve aansluiting. Mail word niet op geantwoord en telefonisch kan er geen afspraak gemaakt worden. Jammerrrr Enersolar!

Beste Rieks, Nogmaals onze excuses voor het contact na afloop van uw installatie. Wij hadden het moeten communiceren dat de adviseur, die bij u is langs geweest, helaas niet meer werkzaam is bij ons. Desalniettemin zijn wij blij dat wij vorige week uw definitieve aansluiting in de meterkast hebben mogen installeren! Wij wensen u veel zonnige uren toe! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

aardig voor de klant en een goede samenwerking, petje af voor dat gesjouw op een ladder.

Ook de elektriciën heeft netjes gewerkt. Zelfs gestofzuigd achteraf.

Beste Rita, Bedankt voor uw complimenten. Wij gaan dit doorgeven aan onze monteurs en elektricien. Wij wensen u veel plezier met uw zonnestroomsysteem! Met vriendelijke groet, Team EnerSolar zonne-energie

Betrouwbaar en goed bedrijf

Vanaf de eerste afspraak liepen de mail contacten prima. Openstaande vragen worden netjes beantwoord of opgezocht. Klant wordt duidelijk van tevoren geïnformeerd wat men kan verwachten. Monteurs komen op afgesproken tijdstip en monteren alles zoals besproken. De btw teruggave moet nog geregeld, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Vanaf dezelfde middag al begonnen met energie besparen !!

Beste Vincent, Bedankt voor de mooie review! Wij wensen u veel mooie zonuren toe. Veel plezier met uw zonnestroomsysteem. Met vriendelijke groet, Team EnerSolar zonne-energie

Na langzame start prima werkenede panelen

Een trage start met deels plaatsen van de panelen. Na ruim 3 weken werd deel 1 aangesloten. Over het weekend heen werden alle panelen uit uiteindelijk aangesloten. Medewerkers deden hun best om het goed af te leveren.

Beste Annemieke, Bedankt voor uw review. Nogmaals onze excuses voor de vertragingen tijdens het monteren. Wat fijn dat de panelen naar tevredenheid werken! Wij wensen u veel zonuren toe! Met vriendelijke groet, Team EnerSolar zonne-energie

geen actie bij fouten in de installatie; schade

Wel een vriendelijk bedrijf, maar zeker geen aanrader. 6 extra panelen gezet 1.5 jaar geleden. Schade aan mijn garagedak (ik heb zelf de kosten gedragen), internetkabel niet aangesloten, app die niet te installeren blijkt (toegezegde hulp bleef uit) ..... als de zon schijnt geeft de Sungrow omvormer een "leakage current" fout 012. Mijn andere oudere zonnepanelen (andere firma) op mijn gewone dak gaan gewoon door met productie; het is dus niet een kwestie van te hoge spanning op het electriciteitsnet. Opbrengst is er alleen als de zon laag staat of als er wolken zijn. Inmiddels 1.5 jaar halve opbrengst of minder. 5 keer bellen om 1 keer "geholpen"te worden (mails reageren ze niet op); sungrow wordt gevraagd mee te kijken, maar je hoort niets meer. Uit eigen onderzoek op internet, lijkt het erop dat de kabel tussen omvormer en electriciteitskast te dun (3x2.5mm ipv 3x4mm) is volgens de standaard norm voor mijn situatie. Wsl kan de omvormer de stroom niet kwijt over de kabel. De (10 jaar) garantie op de spullen lijkt mij gewoon niet in praktijk gebracht te worden en zijn loze woorden.

Goed vakwerk geleverd

Enersolar is echt een aanrader om voor te kiezen. De vriendelijke monteurs Tom en Dokan weten waar over zij praten.

Beste Wout en Ans, Bedankt voor de mooie woorden. Wij geven de complimenten door aan onze monteurs! Wij wensen jullie veel mooie zonuren toe! Met vriendelijke groet, Team EnerSolar zonne-energie

Prima ervaring met deskundige installateurs

Een prima ervaring. Netjes gewerkt en uiterst vriendelijk en behulpzaam.

Beste Gerard, Bedankt voor uw review. Fijn om te horen dat u tevreden bent. Veel zonuren toegewenst! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Betrokken & bevlogen & energiek

fijn adviesgesprek & voorlichting wat het beste bij ons huis past om maximale opbrengst te verkrijgen dankzij zon&licht. Plaatsing & installatie keurig gedaan. TIP: informeer de klant ook over het aangepaste aanvangstijdstip van plaatsen - wachten duurt lang.....

Beste Sven, Bedankt voor uw review! Wij gaan uw feedback meenemen zodat wij ons blijven verbeteren op het gebied van service. Geniet van uw zonnestroomsysteem! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Prima gedaan van advies tot plaatsing!

Aardige adviseur, en vriendelijke monteurs.

Beste Rita, Bedankt voor uw review! Fijn dat u tevreden bent met het gehele proces. Wij wensen u veel plezier met uw zonnestroomsysteem! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Alles strak geregeld.

Zowel de eerste afspraak en de montage en het mail contact liepen perfect. Goede na zorg ook met betrekking tot de btw teruggave regeling.

Beste Sven, Fijn om te horen dat u tevreden bent over het hele proces. Wij wensen u veel plezier met uw zonnestroomsysteen! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Snelle en nette montage

Snelle en proffesionele montage alles in goed overleg. Ook de verzorging van het stroomgedeelte door Huibers prima geregeld, loop van kabels vooraf besproken.

Beste Geert, Fijn dat u tevreden bent met de montage van uw zonnepanelen. We hebben de complimenten doorgegeven. Veel zonuren toegewenst! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Geen minpunten

Gewoon een goed bedrijf. Goede voorlichting in een persoonlijk gesprek, daarna heldere communicatie via de mail. Nette monteurs die hun werk verstaan. Bij ons was het een heel gedoe om de kabel naar de meerkast te krijgen, maar elektricien had alle geduld en heeft het netjes aangesloten in de meterkast. Ik weet niet of EnerSolar de goedkoopste is, maar kwaliteit en service is ook wat waard

Beste Gerard, Bedankt voor uw review. Fijn om te horen dat de elektricien goed werk heeft geleverd. Wij wensen u veel plezier met uw zonnestroomsysteem! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Vakmensen, lastig bereikbaar

Prettige mensen om mee te schakelen bij de aanschaf van zonnepanelen, ook alle mensen die ter plaatse zijn geweest waren helemaal top. Echte vakmensen die ook initiatief hebben om goede oplossingen aan te dragen. Uiteindelijk zijn we dus wel tevreden met het eindresultaat en het geleverde product. Het was het wel moeilijk om contact te leggen en een installatie datum te prikken. En planningstechnisch is er ook wel wat misgegaan, waardoor we hebben lang hebben moeten wachten. Onze buren hebben hele andere meer positieve ervaringen met de tijdige levering gehad, dus het lijkt om een incident te gaan.

Beste Annemarie, Bedankt voor uw review! Er is inderdaad iets misgegaan tijdens het proces. Nogmaals onze excuses daarvoor! Gelukkig bent u tevreden met het eindresultaat en wensen wij u veel plezier met uw zonnestroomsysteem. Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Goed advies en nette installatie

Goed advies gekregen en de installatie is vlot verlopen.

Beste Marcel, Fijn om te horen dat u tevreden bent over het hele proces. Wij wensen u veel plezier met uw zonnestroomsysteen! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Top bedrijf

Echt goed bedrijf, zeer goed werk leveren ze af en de communicatie is perfect t!

Beste Robin, Hartelijk dank voor uw review! Veel plezier met uw zonnestroomsysteem. Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Perfect geregeld

Persoonlijke benadering, uitleg en opzet offerte hebben ons er toe bewogen om de zonnepanelen aan te schaffen. De voorbereiding tot de uitvoering van de plaatsing van de zonnepanelen is deskundig uitgevoerd door de juiste mensen. Binnen een paar uur lage de panelen op het dak en was alles netjes en degelijk aangesloten en netjes functionerend achtergelaten. Een goede aanrader voor de volgende.

Beste meneer Smitshoek, Fijn dat u tevreden bent met het hele proces! Bedankt voor uw review. We wensen u veel zonuren toe! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

zeer net werk afgeleverd

ben zeer tevreden over de elektrische installatie. In overleg alles aangelegd zoals ik het graag zag. Monteur had veel ervaring.

Beste Teun, Bedankt voor uw review! De complimenten hebben we doorgegeven aan de desbetreffende monteur. Veel plezier met uw zonnestroomsysteem! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Prima installatie, nette installateurs leverden goed net en snel werk !!

Twee nette monteurs die keurig werk hebben geleverd niets op aan te merken. Helaas was geplande elec. monteur ziek en kwam er wat later een andere monteur die ook keurig werk heeft geleverd!!

Beste meneer van Aken, Bedankt! We zijn blij dat we ook in uw situatie een mooi zonnestroomsysteem hebben mogen installeren. Laat die zon maar komen! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Zeer content met de zonnepanelen.

Zowel de offerte, de btw aangifte, het plaatsen van, de totale afhandeling is prima verlopen. Alle lof voor de medewerkers van EnerSolar.

Beste meneer van Diermen, Wat fijn om te horen dat u zo tevreden bent! Bedankt voor uw review. We wensen u veel zonuren toe! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Betrouwbaar en professionele installatie

Vriendelijke monteurs, overleggen goed en houden zich aan afspraken.

Beste Frank, Bedankt voor uw review! Veel plezier met uw zonnestroomsysteem. Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Helemaal geweldig!

Communicatie vooraf was erg duidelijk en de installateurs waren een vrolijk en zeer efficient team. Het ziet er super uit! Zeker aan te bevelen.

Beste meneer Bonné, Fijn dat u zo tevreden bent met uw zonnepanelen. Daar doen we het voor! We hebben de complimenten doorgegeven. Veel zonuren toegewenst! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Kernreactorstraat 13 C

3903LG Veenendaal