prima voorlichting en netjes uitgevoerde installatie zonnepanelen

Ik heb een paar firma's offerte gevraagd. Qua prijs was er weinig verschil. Wij waren in tegenstelling tot andere firma's enorm gecharmeerd van julie verkoper, de heer Nijenhuis. De vriendelijkheid en vakkundige uitleg van hem heeft voor ons echt de doorslag gegeven. vriendelijke groet, Wim Dirkse

Snel, betrouwbaar en goed!

Perfect intake gesprek waar Laurens zeer duidelijk en meegaand was. Offerte volgde direct en was transparant en aantrekkelijk. Redelijk snel de installatie ingepland en alles keurig op één dag gedaan. Binnen alles netjes en goed opgeleverd en achtergelaten en de panelen zelf liggen mooi op het dak.

Bijzonder tevreden

20 oktober heeft enersolar bij ons 8 zonnepanelen geïnstalleerd De technische medewerker heeft in overleg met ons alles goed en netjes geïnstalleerd Ook de panelen zijn prima aangebracht Ook daarna door een medewerker heel geduldig geholpen met de installatie van SolarEdge Wij zijn dik tevreden

Een prima bedrijf, die doen wat ze zeggen voor een schappelijke prijs.

Alle werkzaamheden werden in goed overleg en voor zover ik kan nagaan goed en snel uitgevoerd. Ik was aangenaam verrast toen het bedrijf mij een jaar na plaatsing van de zonnepanelen benaderde met de vraag of alles nog in orde was, welke vraag ik kon beamen.

Wat een fijn bedrijf

We hadden verschillende offertes opgevraagd maar kregen bij geen enkel ander bedrijf zo'n overzichtelijke offerte als bij Enersolar. Alle contacten voor en na plaatsing verliepen heel plezierig en de monteurs waren vriendelijk en hebben heel netjes gewerkt. Inmiddels leveren de panelen al een maand stroom op en zien we (dagelijks) in de app hoeveel dat is.

Goed advies, heldere offerte en nette installatie.

Mijn ervaring met EnerSolar is zeer goed. Het is een (niet te groot) bedrijf dat al tientallen jaren ervaring heeft in deze sector. Na een eerste huisbezoek van Rick is een deskundig advies gegeven op basis van mijn wensen, waarna een heldere offerte is afgegeven. Ook de weken voor de installatie was er een goede communicatie: wat kan ik verwachten en wat moet ik alvast voorbereiden. De installatie verliep perfect, de zonnepanelen zijn zeer vakkundig gemonteerd door Omar. Ook de elektrische aansluiting is door Martin netjes opgeleverd. Enig verbeterpuntje is de oplevering, iets meer uitleg over de werking vanvan de App van de zonnestroominstallatiede, zou een uitstekende beoordeling hebben opgeleverd.

Fijn en deskundig team

Dit bedrijf komt hun afspraken na en werken naar mijn mening deskundig en professioneel. Gaven ook vooraf aan dat een onderdeel nog niet geleverd kon worden en dat nalevering in september zou komen. Dit onderdeel was niet van wezenlijk belang voor de werking van de panelen en werden de panelen wel geplaatst. De plaatsing door het team was prima en verzorgd.

Maken schade, geven niet toe en komen afspraken niet na! Kunnen ook niet inloggen in ons SunnyBoy

Wat een vreemd en bijzonder klantonvriendelijk bedrijf! Wij wonen bijna 4 jaar in een huis dat wij hebben gekocht met zonnepanelen (ja, uiteraard zat dat in de prijs verwerkt). Al snel blijkt dat wij een lekkage hebben van het dak, alleen op bepaalde momenten (windrichting in een bui). Begonnen met EnerSolar te bellen, we zouden teruggebeld worden maar niets. We hebben emaild, weer niets. Doorzeuren heeft ervoor gezorgd dat iemand kwam kijken. Ja, die jonge heeft toegegeven dat het hun schuld was maar sindsdien hebben we nooit meer iets gehoord. En ja, in al die jaren kunnen we niet bij het apparaat om onze opbrengen te monitoren. Ja, zolder is nog altijd lelijk van de lekkage. In juli heb ik ze zelfs een mail gestuurd dat ik ze aansprakelijk stel, rara ze hebben niets van zich laten horen!! Super onprofessioneel en onvriendelijk.

Vanaf het eerste contact tot en met het installeren van de zonnepanelen goede service gehad. Altijd vriendelijk en meedenkend personeel. En het installeren was met een paar uurtjes al klaar.

Prettig verlopen

Ik heb het advies en de manier waarop ik contact had met de adviseur als zeer prettig ervaren. Het ging op een vriendelijke manier en ik werd niet gepusht om snel een beslissing te maken. Ook de installatie zelf en het contact met de monteurs verliep vlot en netjes. Ik ben heel blij met hoe EnerSolar alles heeft opgepakt.

Prima zonnepanelen gelegd die werken als een zonnetje ;-)

Tom en Tom hebben op een prettige wijze 9 zonnepanelen gelegd op drie plaatsen op ons dak. Martin heeft prima het elektra aangelegd. Ze werkten deskundig en je kon goed met ze praten. Fijn dat Enersolar met Nederlandstalige werknemers werkt. Ze hadden een verhuislift bij zich om de spullen naar het dak te brengen: Heel fijn dat er oog is voor goede arbeidsomstandigheden.

TOP bedrijf!

Vanaf het offerte gesprek tot en met de installatie, al 2 maanden later, was alles top geregeld. Heldere communicatie en zeer klantvriendelijk.

Snelle en vriendelijke service

Duidelijke uitleg qua opties en snelle levering in een drukke periode. Installatie verliep ook vlot in samenwerking met Huibers Electra.

Prima eindresultaat

Door ziekte van een installateur op de dag van installatie helaas uitloop tot de volgende dag, maar volgende dag was alles operationeel!

Spijt!! Geen EnerSolar nemen!

Na uitgebreide vergelijking uitgekomen op EnerSolar... Het leek er mooi uit te zien maar helaas. De korte versie: - Mooie praatjes vooraf maar op de dag van plaatsing paste er toch minder panelen dan ze hadden gedacht (ondanks twee bezoeken). Dus de gehele berekeningen klopte niet meer. - Daarnaast bleek een van de monteurs niet te komen opdagen en alleen plaatsen is niet mogelijk. We moesten de de plaatsingsdatum verschuiven. - Op de nieuwe plaatsingsdatum 1,5 maand later bleken niet de juiste 'haken' aanwezig te zijn, die moesten ze eerst gaan halen en gingen weer weg. - Na plaatsing kwamen ze excuses aanbieden dat ze 'de verkeerde kant' van het dak hadden aangehouden waardoor de panelen scheef liggen en gaven ze aan dat het dak niet recht was waardoor er een knik in de rijen zit. Een monteur die later bij de buren kwam plaatsen zei dat je deze gewoon kon verstellen en het een lakse houding was van de monteur. Een van onze eisen was dat de monteurs van het bedrijf zelf kwamen alleen dat was volgens hun miscommunicatie. Ze hadden wel eigen monteurs, alleen niet genoeg, waardoor er vaak andere bedrijven/freelance werd ingeschakeld. - Op het moment van schrijven (4 maanden na plaatsing) liggen de panelen nog steeds schuin met een knik erin en hebben we nog steeds geen geld ontvangen van het niet gebruikte materiaal dat wel per mail is bevestigd (paar honderd euro). We bellen hier elke week/twee weken over en horen dan 'oww, nu gaan we het echt regelen'. Toch maar een incassobureau nu... Wat balen echt enorm!

Het bijplaatsen van 9 zonnepanelen ging wat lastiger dan gedacht maar is gelukt.

Vooraf was er goed contact en is besproken hoe het systeem gemonteerd zou worden. Op de montagedag gaf de installateur echter aan dat het helaas niet op de afgesproken wijze aangelegd kon worden. Omdat de alternatief geboden oplossing niet naar mijn wens was, heb ik nogmaals aangedrongen en toen bleek het gelukkig alsnog mogelijk te zijn. Het is echter lastig om ad hoc te schakelen met Enersolar en de installateurs willen (moeten) natuurlijk verder; wat een stressvolle situatie oplevert. Uiteindelijk is het naar wens aangelegd en opgeleverd. Dit had hen vier sterren opgeleverd, echter vanwege mijn eigen redelijk positieve ervaring met dit bedrijf heb ik Enersolar ook bij familie aangeraden. Helaas zijn daar met de installatie diverse fouten gemaakt en bleek mij pas hoe slecht Enersolar bereikbaar is wanneer het niet goed gaat. Wat had ik een spijt dat ik dit bedrijf heb aangeraden en op een verzoek tot contact vanuit mijzelf werd niet door Enersolar ingegaan. Uiteindelijk is de installatie ook daar naar afspraak aangelegd, maar dat pas na een onprettige / stressvolle periode.

Service na plaatsing erg matig.

Van te voren prima gesprekken gevoerd en besloten bij dit bedrijf 18 zonnepanelen en 1 omvormer te kopen. Plaatsing volgens de afgesproken datum. Aangezien wij een tijdelijke aansluiting op de bouwmeterkast nodig hadden, afgesproken dat ze later terug zouden komen om de definitieve aansluiting in de meterkast te maken. Bij plaatsing hadden we alles voor ze voor mekaar. Steiger geplaatst en zelf alle beugels al tussen de pannen gehaakt. Na 3 uurtjes werk hadden ze de panelen hangen en weekend. Nu een paar maanden later al 4 telefoontjes en 3 mailtjes verder en nog geen afspraak kunnen maken voor de definitieve aansluiting. Mail word niet op geantwoord en telefonisch kan er geen afspraak gemaakt worden. Jammerrrr Enersolar!

Beste Rieks, Nogmaals onze excuses voor het contact na afloop van uw installatie. Wij hadden het moeten communiceren dat de adviseur, die bij u is langs geweest, helaas niet meer werkzaam is bij ons. Desalniettemin zijn wij blij dat wij vorige week uw definitieve aansluiting in de meterkast hebben mogen installeren! Wij wensen u veel zonnige uren toe! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

aardig voor de klant en een goede samenwerking, petje af voor dat gesjouw op een ladder.

Ook de elektriciën heeft netjes gewerkt. Zelfs gestofzuigd achteraf.

Beste Rita, Bedankt voor uw complimenten. Wij gaan dit doorgeven aan onze monteurs en elektricien. Wij wensen u veel plezier met uw zonnestroomsysteem! Met vriendelijke groet, Team EnerSolar zonne-energie

Betrouwbaar en goed bedrijf

Vanaf de eerste afspraak liepen de mail contacten prima. Openstaande vragen worden netjes beantwoord of opgezocht. Klant wordt duidelijk van tevoren geïnformeerd wat men kan verwachten. Monteurs komen op afgesproken tijdstip en monteren alles zoals besproken. De btw teruggave moet nog geregeld, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Vanaf dezelfde middag al begonnen met energie besparen !!

Beste Vincent, Bedankt voor de mooie review! Wij wensen u veel mooie zonuren toe. Veel plezier met uw zonnestroomsysteem. Met vriendelijke groet, Team EnerSolar zonne-energie

Na langzame start prima werkenede panelen

Een trage start met deels plaatsen van de panelen. Na ruim 3 weken werd deel 1 aangesloten. Over het weekend heen werden alle panelen uit uiteindelijk aangesloten. Medewerkers deden hun best om het goed af te leveren.

Beste Annemieke, Bedankt voor uw review. Nogmaals onze excuses voor de vertragingen tijdens het monteren. Wat fijn dat de panelen naar tevredenheid werken! Wij wensen u veel zonuren toe! Met vriendelijke groet, Team EnerSolar zonne-energie

geen actie bij fouten in de installatie; schade

Wel een vriendelijk bedrijf, maar zeker geen aanrader. 6 extra panelen gezet 1.5 jaar geleden. Schade aan mijn garagedak (ik heb zelf de kosten gedragen), internetkabel niet aangesloten, app die niet te installeren blijkt (toegezegde hulp bleef uit) ..... als de zon schijnt geeft de Sungrow omvormer een "leakage current" fout 012. Mijn andere oudere zonnepanelen (andere firma) op mijn gewone dak gaan gewoon door met productie; het is dus niet een kwestie van te hoge spanning op het electriciteitsnet. Opbrengst is er alleen als de zon laag staat of als er wolken zijn. Inmiddels 1.5 jaar halve opbrengst of minder. 5 keer bellen om 1 keer "geholpen"te worden (mails reageren ze niet op); sungrow wordt gevraagd mee te kijken, maar je hoort niets meer. Uit eigen onderzoek op internet, lijkt het erop dat de kabel tussen omvormer en electriciteitskast te dun (3x2.5mm ipv 3x4mm) is volgens de standaard norm voor mijn situatie. Wsl kan de omvormer de stroom niet kwijt over de kabel. De (10 jaar) garantie op de spullen lijkt mij gewoon niet in praktijk gebracht te worden en zijn loze woorden.

Goed vakwerk geleverd

Enersolar is echt een aanrader om voor te kiezen. De vriendelijke monteurs Tom en Dokan weten waar over zij praten.

Beste Wout en Ans, Bedankt voor de mooie woorden. Wij geven de complimenten door aan onze monteurs! Wij wensen jullie veel mooie zonuren toe! Met vriendelijke groet, Team EnerSolar zonne-energie

Prima ervaring met deskundige installateurs

Een prima ervaring. Netjes gewerkt en uiterst vriendelijk en behulpzaam.

Beste Gerard, Bedankt voor uw review. Fijn om te horen dat u tevreden bent. Veel zonuren toegewenst! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Betrokken & bevlogen & energiek

fijn adviesgesprek & voorlichting wat het beste bij ons huis past om maximale opbrengst te verkrijgen dankzij zon&licht. Plaatsing & installatie keurig gedaan. TIP: informeer de klant ook over het aangepaste aanvangstijdstip van plaatsen - wachten duurt lang.....

Beste Sven, Bedankt voor uw review! Wij gaan uw feedback meenemen zodat wij ons blijven verbeteren op het gebied van service. Geniet van uw zonnestroomsysteem! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Prima gedaan van advies tot plaatsing!

Aardige adviseur, en vriendelijke monteurs.

Beste Rita, Bedankt voor uw review! Fijn dat u tevreden bent met het gehele proces. Wij wensen u veel plezier met uw zonnestroomsysteem! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie