Betrouwbaar en goed bedrijf

Vanaf de eerste afspraak liepen de mail contacten prima. Openstaande vragen worden netjes beantwoord of opgezocht. Klant wordt duidelijk van tevoren geïnformeerd wat men kan verwachten. Monteurs komen op afgesproken tijdstip en monteren alles zoals besproken. De btw teruggave moet nog geregeld, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Vanaf dezelfde middag al begonnen met energie besparen !!

Beste Vincent, Bedankt voor de mooie review! Wij wensen u veel mooie zonuren toe. Veel plezier met uw zonnestroomsysteem. Met vriendelijke groet, Team EnerSolar zonne-energie

Komen nu al hun afspraken niet na

Vandaag 5 mei zou de dag zijn. De 16 zonnepanelen zouden geplaatst worden. Bij het aangaan van de overeenkomst (plaatsen van 16 panelen) aangegeven dat de termijn van plaatsing de hoofdreden was om voor EnerSolar te kiezen. Dit ook schriftelijk laten bevestigen, dat de panelen op 5 mei geplaatst zouden worden. De dag voor de plaatsing bellen ze doodleuk op dat ze de voorkeur geven aan het afmaken van een ander traject. Dat de met mij schriftelijk gemaakte afspraak en mondelinge toezegging er niet toe doet. En de manier waarop ze dit mededelen wekt geen vertrouwen. In het gesprek geven zij geen enkele blijk dat zij hechten aan het nakomen van een afspraak, noch aan het hebben van een tevreden klant, noch aan het zijn van een betrouwbare partner. Een nieuwe datum heb ik ook nog niet. Maar ja, wie zegt dat ze die wel nakomen. Wordt vervolgd.!

Na langzame start prima werkenede panelen

Een trage start met deels plaatsen van de panelen. Na ruim 3 weken werd deel 1 aangesloten. Over het weekend heen werden alle panelen uit uiteindelijk aangesloten. Medewerkers deden hun best om het goed af te leveren.

Beste Annemieke, Bedankt voor uw review. Nogmaals onze excuses voor de vertragingen tijdens het monteren. Wat fijn dat de panelen naar tevredenheid werken! Wij wensen u veel zonuren toe! Met vriendelijke groet, Team EnerSolar zonne-energie

geen actie bij fouten in de installatie; schade

Wel een vriendelijk bedrijf, maar zeker geen aanrader. 6 extra panelen gezet 1.5 jaar geleden. Schade aan mijn garagedak (ik heb zelf de kosten gedragen), internetkabel niet aangesloten, app die niet te installeren blijkt (toegezegde hulp bleef uit) ..... als de zon schijnt geeft de Sungrow omvormer een "leakage current" fout 012. Mijn andere oudere zonnepanelen (andere firma) op mijn gewone dak gaan gewoon door met productie; het is dus niet een kwestie van te hoge spanning op het electriciteitsnet. Opbrengst is er alleen als de zon laag staat of als er wolken zijn. Inmiddels 1.5 jaar halve opbrengst of minder. 5 keer bellen om 1 keer "geholpen"te worden (mails reageren ze niet op); sungrow wordt gevraagd mee te kijken, maar je hoort niets meer. Uit eigen onderzoek op internet, lijkt het erop dat de kabel tussen omvormer en electriciteitskast te dun (3x2.5mm ipv 3x4mm) is volgens de standaard norm voor mijn situatie. Wsl kan de omvormer de stroom niet kwijt over de kabel. De (10 jaar) garantie op de spullen lijkt mij gewoon niet in praktijk gebracht te worden en zijn loze woorden.

Goed vakwerk geleverd

Enersolar is echt een aanrader om voor te kiezen. De vriendelijke monteurs Tom en Dokan weten waar over zij praten.

Beste Wout en Ans, Bedankt voor de mooie woorden. Wij geven de complimenten door aan onze monteurs! Wij wensen jullie veel mooie zonuren toe! Met vriendelijke groet, Team EnerSolar zonne-energie

Prima ervaring met deskundige installateurs

Een prima ervaring. Netjes gewerkt en uiterst vriendelijk en behulpzaam.

Beste Gerard, Bedankt voor uw review. Fijn om te horen dat u tevreden bent. Veel zonuren toegewenst! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Betrokken & bevlogen & energiek

fijn adviesgesprek & voorlichting wat het beste bij ons huis past om maximale opbrengst te verkrijgen dankzij zon&licht. Plaatsing & installatie keurig gedaan. TIP: informeer de klant ook over het aangepaste aanvangstijdstip van plaatsen - wachten duurt lang.....

Beste Sven, Bedankt voor uw review! Wij gaan uw feedback meenemen zodat wij ons blijven verbeteren op het gebied van service. Geniet van uw zonnestroomsysteem! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Prima gedaan van advies tot plaatsing!

Aardige adviseur, en vriendelijke monteurs.

Beste Rita, Bedankt voor uw review! Fijn dat u tevreden bent met het gehele proces. Wij wensen u veel plezier met uw zonnestroomsysteem! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Alles strak geregeld.

Zowel de eerste afspraak en de montage en het mail contact liepen perfect. Goede na zorg ook met betrekking tot de btw teruggave regeling.

Beste Sven, Fijn om te horen dat u tevreden bent over het hele proces. Wij wensen u veel plezier met uw zonnestroomsysteen! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Snelle en nette montage

Snelle en proffesionele montage alles in goed overleg. Ook de verzorging van het stroomgedeelte door Huibers prima geregeld, loop van kabels vooraf besproken.

Beste Geert, Fijn dat u tevreden bent met de montage van uw zonnepanelen. We hebben de complimenten doorgegeven. Veel zonuren toegewenst! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Geen minpunten

Gewoon een goed bedrijf. Goede voorlichting in een persoonlijk gesprek, daarna heldere communicatie via de mail. Nette monteurs die hun werk verstaan. Bij ons was het een heel gedoe om de kabel naar de meerkast te krijgen, maar elektricien had alle geduld en heeft het netjes aangesloten in de meterkast. Ik weet niet of EnerSolar de goedkoopste is, maar kwaliteit en service is ook wat waard

Beste Gerard, Bedankt voor uw review. Fijn om te horen dat de elektricien goed werk heeft geleverd. Wij wensen u veel plezier met uw zonnestroomsysteem! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Vakmensen, lastig bereikbaar

Prettige mensen om mee te schakelen bij de aanschaf van zonnepanelen, ook alle mensen die ter plaatse zijn geweest waren helemaal top. Echte vakmensen die ook initiatief hebben om goede oplossingen aan te dragen. Uiteindelijk zijn we dus wel tevreden met het eindresultaat en het geleverde product. Het was het wel moeilijk om contact te leggen en een installatie datum te prikken. En planningstechnisch is er ook wel wat misgegaan, waardoor we hebben lang hebben moeten wachten. Onze buren hebben hele andere meer positieve ervaringen met de tijdige levering gehad, dus het lijkt om een incident te gaan.

Beste Annemarie, Bedankt voor uw review! Er is inderdaad iets misgegaan tijdens het proces. Nogmaals onze excuses daarvoor! Gelukkig bent u tevreden met het eindresultaat en wensen wij u veel plezier met uw zonnestroomsysteem. Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Goed advies en nette installatie

Goed advies gekregen en de installatie is vlot verlopen.

Beste Marcel, Fijn om te horen dat u tevreden bent over het hele proces. Wij wensen u veel plezier met uw zonnestroomsysteen! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Volledig non-responsive

Ik probeer sinds 1 Maart al enige reactie te krijgen omdat we panelen willen uitbreiden zodra ons huis wordt opgeleverd waar de huidige bewoners van EnerSolar een installatie hebben geplaats. E-mail en herinnering bleven onbeantwoord. Telefonisch werd gezegd dat dat niet zo hoorde en ik dezelfde dag waarschijnlijk al terug zou horen. 11 Maart nog maar eens gebeld, de situatie doorgesproken en daarna de eerste mail nog eens direct naar een medewerker gestuurd zodat alles bij de hand was. Nu 15 Maart nog steeds niets. Zelfs geen bevestiging van mails of gesprekken. Los van de gewenste uitbreidingen belooft het weinig goeds als we straks een keer garantie nodig hebben. Ik lees in eerdere reviews al dat ze bij problemen de vinger wijzen naar de voorwaarden van de leverancier, waaruit blijkt dat ze ook juridisch geen idee hebben hoe consumentenrecht werkt. We gaan dus maar op zoek naar een leverancier die wel reageert en dan duimen dat er niets kapot gaat aan de enersolar installatie. EDIT: Blijkbaar heeft EnerSolar wel tijd hier direct na verschijnen van de review via het platform een wijzigingsverzoek te doen, maar bedachten ze niet dat het dan wel handig was om ook contact te zoeken. Nog immer niets gehoord en inmiddels ook via diverse experts op Tweakers begrepen dat de destijds geleverde installatie niet optimaal was voor de situatie.

Top bedrijf

Echt goed bedrijf, zeer goed werk leveren ze af en de communicatie is perfect t!

Beste Robin, Hartelijk dank voor uw review! Veel plezier met uw zonnestroomsysteem. Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Perfect geregeld

Persoonlijke benadering, uitleg en opzet offerte hebben ons er toe bewogen om de zonnepanelen aan te schaffen. De voorbereiding tot de uitvoering van de plaatsing van de zonnepanelen is deskundig uitgevoerd door de juiste mensen. Binnen een paar uur lage de panelen op het dak en was alles netjes en degelijk aangesloten en netjes functionerend achtergelaten. Een goede aanrader voor de volgende.

Beste meneer Smitshoek, Fijn dat u tevreden bent met het hele proces! Bedankt voor uw review. We wensen u veel zonuren toe! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

zeer net werk afgeleverd

ben zeer tevreden over de elektrische installatie. In overleg alles aangelegd zoals ik het graag zag. Monteur had veel ervaring.

Beste Teun, Bedankt voor uw review! De complimenten hebben we doorgegeven aan de desbetreffende monteur. Veel plezier met uw zonnestroomsysteem! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Prima installatie, nette installateurs leverden goed net en snel werk !!

Twee nette monteurs die keurig werk hebben geleverd niets op aan te merken. Helaas was geplande elec. monteur ziek en kwam er wat later een andere monteur die ook keurig werk heeft geleverd!!

Beste meneer van Aken, Bedankt! We zijn blij dat we ook in uw situatie een mooi zonnestroomsysteem hebben mogen installeren. Laat die zon maar komen! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Zeer content met de zonnepanelen.

Zowel de offerte, de btw aangifte, het plaatsen van, de totale afhandeling is prima verlopen. Alle lof voor de medewerkers van EnerSolar.

Beste meneer van Diermen, Wat fijn om te horen dat u zo tevreden bent! Bedankt voor uw review. We wensen u veel zonuren toe! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Betrouwbaar en professionele installatie

Vriendelijke monteurs, overleggen goed en houden zich aan afspraken.

Beste Frank, Bedankt voor uw review! Veel plezier met uw zonnestroomsysteem. Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Helemaal geweldig!

Communicatie vooraf was erg duidelijk en de installateurs waren een vrolijk en zeer efficient team. Het ziet er super uit! Zeker aan te bevelen.

Beste meneer Bonné, Fijn dat u zo tevreden bent met uw zonnepanelen. Daar doen we het voor! We hebben de complimenten doorgegeven. Veel zonuren toegewenst! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Top team!

De panelen liggen er erg mooi bij en het team wat langs is gekomen was echt top! Ik kijk zeer goed terug op het gehele traject met EnerSolar, zeker een aanrader!

Beste Marion, Dat is goed om te horen! Bedankt voor uw review. We wensen u veel plezier met uw zonne-energiesysteem! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Montage snel, netjes en zorgvuldig. Keurige vriendelijke mannen.

De communicatie vooraf met het bedrijf liet zeer te wensen over. Geen antwoord op twee mails naar Wouter Hup en één naar info. Zeer tevreden over Mathijs Bethlem die in alle opzichten mee dacht en voldeed aan al onze wensen op gebied van de montage. Ook beide heren op het dak hebben prima werk geleverd,.

Beste Kees, Bedankt voor uw review. Fijn dat u tevreden bent met uw zonne-energiesysteem! Ook bedankt voor de feedback. We zijn continu bezig met het verbeteren van onze processen en nemen uw feedback hierin mee. Veel zonuren toegewenst! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Goed geïnformeerd en prettige snelle montage

Na een prettig contact en advies zijn de panelen netjes geïnstalleerd. Toen bleek dat het plan op het dak net niet ging passen ter plekke een goed alternatief geopperd.

Beste Jan, Bedankt voor uw review! Fijn dat we ook op uw dak een mooie oplossing konden vinden. Goed om te horen dat u blij bent met uw zonnestroomsysteem. Laat die zon maar komen! Met zonnige groet, Team EnerSolar zonne-energie

Perfect execution and smooth communication

Communication and explanation of the solution was fast and clear, after 1 months solar panels were installed in a professional way. Smooth process.

• Would you recommend us? Yes

Dear Marco, Thank you very much for your review! We are happy to hear you are satisfied with the process. We wish you lots of sunny hours! Kind regards, Team EnerSolar zonne-energie