Filters

10

Ik ga weer voor verlenging.

Voor het vierde jaar het contract verlengd. Dat zegt genoeg. Goed bedrijf.

  • Aanbevelen? Ja
7

Goede ervaring, meer kan ik na 'n paar weken nog niet zeggen

Ik was in het begin verbaasd over de reactie van Pure Energie. Nadat ik mij had aangemeld kreeg ik eigenlijk geen reactie. Verbaasd nam ik zelf contact op met Pure Energie. Het blijkt dat bij 'n dynamisch contract er geen contract is. Vreemd, maar blijkbaar werkt het zo, geen storing of andere fratsen na de overstap.

  • Aanbevelen? Ja
10

Site Duidelijk en Informatief

Na de aanmelding werd ik duidelijk geinformeerd hoe ik verder moest gaan en wat mij te wachten stond. Ook over de overstap van mijn Budget Energie naar Pure Energie, hebben zij dit zonder problemen en makkelijk geregeld. Dus ik ben zeer tevreden tot nu toe.

  • Aanbevelen? Ja
9

Probleemloze overstap zonder rompslomp

Overstap is prima geregeld , ik werd keurig op de hoogte gehouden van de voortgang. Contract was 1 dag later ingegaan als afgesproken maar dat was geen onoverkomelijk probleem. Maandbedrag is conform de afspraak.

  • Aanbevelen? Ja
3

Rommeltje met de jaarafrekening

Het enigste positieve is dat ze reageren op e-mail, alleen ze lezen de mail maar half. Telefonisch zijn ze (goed) bereikbaar. De voorschot is een rommeltje. Ik verbruik heel weinig. Over 2023 zou ik geld terugkrijgen. Mijn voorschot zou van 41 euro naar ruim 19 euro gaan. Dit vond ik wel heel weinig en ik kon het weer naar 41 euro brengen. Een paar maanden later werd mij gezegd dat ik ong. 60 euro moest betalen! Voor 2024 moest 154 euro betalen, er werd mij gezegd dat dit kwam door de verhoogde belastingen. Maar in januari weten ze toch hoe hoog de belastingen zijn. En dan die jaarafrekening om dit te begrijpen moet je doorgeleerd hebben. Ik ben wel van plan om over te stappen. Echter ik zie dat bij andere leveranciers een zelfde rommeltje is met voorschotten.

  • Aanbevelen? Nee
10

Bevalt tot nog toe prima

Helder overstap proces. Snel en adequaat contact met de klantenservice (datum einde contract bij oude leverancier bleek één dag eerder of later te zijn) waarna meteen de begindatum van mijn nieuwe contract bij Pure met een dag kon worden opgeschoven. App werkt goed (nog geen storing meegemaakt, terwijl app van mijn vorige leverancier om de haverklap in storing lag). Al met al voorlopig erg tevreden.

  • Aanbevelen? Ja
6

Prima, jammer van de terugleververgoeding

Mijn ervaring met pure energie is goed krijg snel respons bij vragen. Echter vind ik het heel bijzonder hoe er tegenwoordig om wordt gegaan met klanten die bij willen dragen aan een duurzaam leven, door zonnepanelen te nemen wordt men tegenwoordig gestraft omdat je het bedrijf dat duurzaam zegt te zijn moet betalen. Zij hadden dit al lang en breed aan kunnen zien komen en dus zelf voor een duurzame oplossing kunnen zorgen die ook nog eens winst gevend had kunnen zijn. Maar daar in tegen kiest men er voor niet te investeren in batterijen maar kiest men ervoor om de huishoudens met zonnepanelen belasten ipv te belonen. Eigenlijk is men dus alleen maar uit op het maken van winst en is er helemaal geen spraken van de wil om te stoppen met kolen centrales of wat voor vervuilende energie dan ook.

  • Aanbevelen? Nee
8

Prima energieleverancier

Goede informatie over de levering van energie via de app en mail

  • Aanbevelen? Ja
10

top

top, sinds oktober bij Pure energie

  • Aanbevelen? Ja
8

Goede communicatie, volledig en helder

Duidelijk aanbod gekregen, goede communicatie en de app werkt makkelijk.

  • Aanbevelen? Ja
9

Heldere communicatie en goede inzichten

Goed telefonisch contact gehad aanvankelijk met een medewerker, contract snel opgesteld en ingegaan. Duidelijke rapportage over verbruik. ik ben tevreden.

  • Aanbevelen? Ja
8

gemak

Wat ik niet plezierig vind is dat elke keer als ik de app open ik het aanbod krijg om een vast contract te kiezen. Dit terwijl ik net een vast contract afgesloten heb. Ik vind dit logisch en begrijpelijk tegen het einde van een lopend contract, maar niet aan het begin.

  • Aanbevelen? Ja
8

Makkelijke en soepele overgang

Ik ben overgestapt via en tussenpartij en de overgang ging erg soepel. Pure energie informeerde goed voorafgaand aan de overgang met toegang tot dashboards etc.

  • Aanbevelen? Ja
8

Bevalt goed tot op heden

Overgang van oude naar nieuwe leverancier verliep vlekkeloos. Ook helder inzicht in verbruik en teruglevering elektriciteit.

  • Aanbevelen? Ja
10

Gewoon prima

Eenvoudige overstap en daarna geweldige informatie omtrent energieverbruik, middels app en maandoverzicht. In een woord GEWELDIG.

  • Aanbevelen? Ja
10

Good dependable supplier

NL green energy. Always give a fair deal. I've been with them now for 6 years.

  • Aanbevelen? Ja
9

Top

Toen de prijzen skyhigh gingen, verhoogde pure de prijzen niet.

  • Aanbevelen? Ja
10

Overzichtelijk

Fijne app waarin je je verbruik terugziet en advies krijgt over je kosten.

  • Aanbevelen? Ja
8

Prima ervaring en goede service

Graag meer jaren contract aan iede dan was ik mogelijk gebleven.

  • Aanbevelen? Ja
7

Snel geregeld, goed inzicht

Ben nog maar kort klant maar tot nu toe prima overstap!

  • Aanbevelen? Ja
8

Klantenservice hoog in het vaandel…

Pure Energie is transparant, de app is gebruiksvriendelijk en de klantenservice doet naar mijn mening zijn best

  • Aanbevelen? Ja
4

Niet vlekkeloos

Optie 'Ik machtig Pure Energie voor het uitlezen van mijn slimme meter'. Standaard antwoord al 2 maanden 'Er ging iets mis bij het indienen van de machtiging, probeer het later opnieuw'. Kortom nog steeds geen inzicht in verbruik en kosten.

  • Aanbevelen? Nee
10

Uitstekend

De klant wordt met respect behandeld.

  • Aanbevelen? Ja
10

Fijne klantenservice

Na een zeer slechte ervaring met de klantenservice van Eneco overgestapt. Een verademing! Je krijgt mensen aan de lijn die zelf mogen nadenken i.p.v. medewerkers die alleen volgens een script werken en die je voortdurend moeten doorverbinden met ellenlange wachttijden tot gevolg.

  • Aanbevelen? Ja
10

Prima energievoorziener

Ik ben tijdens mijn verblijf in het buitenland overgestapt en alles is probleemloos verlopen. Ik heb wel een gasloze woning met zonnepanelen.

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Hengelosestraat 569

7521 AG Enschede

088 101 3000

[email protected]

Over Pure Energie

Onze belofte is duidelijk: wij leveren alleen groene stroom uit onze Nederlandse energiebronnen. Wij ontwikkelen, realiseren en beheren windmolens en zonnepanelen in Nederland. De stroom die we daarmee opwekken leveren we aan onze klanten. Gegarandeerd de groenste. Dat zijn wij. Wij ontwikkelen al meer dan 25 jaar zelf, samen met lokale energiecoöperaties, duurzame energieprojecten in Nederland en we verkopen nooit meer stroom dan we zelf opwekken. Zo weet jij precies waar jouw stroom vandaan komt. De stroom die jij verbruikt, helpt ons om nog meer duurzame energie in Nederland op te wekken. Samen met onze klanten maken we Nederland duurzamer. Doe je ook mee?

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.