Een flinke stap gemaakt naar meer inzicht in wat ik zoek in mijn werk

"Wat wil je worden als je later groot bent?" Ik heb dat altijd een moeilijke vraag gevonden, was altijd jaloers op de mensen die een duidelijk beeld voor ogen hadden. Intussen ben ik groot, en ben ik iets geworden. Heel organisch, door altijd als er iets te kiezen was, te kiezen voor dat wat me leuk leek. Tot ik uiteindelijk op een punt belandde waar geen van de alternatieven me echt trok. Bij Heleen heb ik, in een reeks van oefeningen en gesprekken, ontdekt wat me aanspreekt in mijn werk, en wat ik liever niet meer doe. En, minstens zo belangrijk, hoe je dat concreet maakt, zodat je het met iemand (in mijn geval mijn leidinggevende) kunt bespreken. Wat opvalt is Heleens persoonlijke aanpak en haar vakkennis. Daardoor is ze heel flexibel in te doen wat op dat moment voor jou nodig is. Ik wil altijd graag het naadje van de kous weten, dus deed ze relatief veel uitleg van de theorie. En ik ben best snel overprikkeld (en ja, ze is nogal druk ;-), dus ik heb het traject in losse dagdelen mogen doen, in plaats van steeds een vol dagprogramma. Key takeaway voor mij: Dat er kennelijk verschil is tussen dingen waar ik goed in ben (en waar mijn baas mij dus op gaat inzetten, ondanks dat ik ze misschien niet (meer) leuk vind), en dingen die ik leuk vind (maar waar ik misschien nog niet goed in ben). Dat klinkt als een open deur, maar voor mij was het dat niet. Als jij wilt weten van welke deuren je je niet realiseert dat ze open zijn, zou ik zeker eens bij Heleen gaan informeren of ze je kan helpen.

• Werkwijze

Het enthousiasme van Heleen is aanstekelijk, je krijgt zelf weer energie om met dingen aan de slag te gaan. Daarnaast heeft ze me uitstekend geholpen om onder woorden te brengen wie ik ben en wat ik wil. Ze houd je een spiegel voor en helpt je nadenken over jezelf en vervolgens coacht ze je de goede richting op. Verder is ze flexibel en meedenkend, wat zeker in coronatijden handig is.

Snel, inzichtelijk, persoonlijk

Mijn traject met Heleen liep (zoals dat soms gaat) heel anders dan van te voren bedacht. Ze speelde daar goed op in, en heeft er ook voor gezorgd dat we het alsnog konden afronden. Door de gesprekken heb ik een duidelijker beeld van mijn eigen wensen ten aanzien van mijn werk, en heb ik beter inzicht in hoe ik mijn persoonlijke kwaliteiten voor me kan laten werken. Naast de berg leesvoer en inzichten die ik van haar kreeg, was het ook nog eens erg prettig om met haar te praten. Bedankt Heleen!

• Werkwijze

Persoonlijk, warm, gedreven enthousiasmerend professioneel advies

Op aanraden van familie met Heleen in contact getreden om te kijken hoe ik mijn loopbaan een positieve draai kon geven. Vanaf eerste moment was de klik er en het enthousiasme van Heleen werkt aanstekelijk. Ik was niet op de beste plek qua werk, gevoel en thuissituatie. Er lag dus een behoorlijke uitdaging. De rust en gedrevenheid van Heleen zorgde ervoor dat we stappen maakten en er meer en meer duidelijk werd van mijn 'unique sellingpoints' en mijn energiegevers op werkgebied. Uiteindelijk een tweeledig traject dat geresulteerd heeft in een nieuwe baan, die ik mogelijk niet met zoveel enthousiasme had aangenomen / had durven aannemen, was dit een jaar eerder gebeurd. Ik heb in het traject inzicht in mezelf gekregen en tijdens de graaftocht niet alleen professioneel, maar ook persoonlijk vlak menig goed gesprek kunnen voeren. De tijd vloog altijd om. En hoewel er af en toe geen / weinig tijd was om het huiswerk te maken, kwam ik altijd gemotiveerd en energiek uit de meetings. Zelfs in de lastige corona tijd, met gesprek op afstand (teams / Skype / whatsapp), was het enthousiasme en de kennis een enorm positieve drijfveer. Heleen, bedankt voor de super begeleiding en de strenge, sturende, geduldige hand. Het pad vooruit is weer zichtbaar / verlicht en de lantaarnpalen zijn vervangen door zonlicht. ;) Dat zorgt voor een open speelveld Dankje wel !!

Een absolute aanrader!

Mijn ervaringen met Heleen zijn ontzettend positief. Haar werkwijze voelde direct al heel vertrouwd. Heleen weet haar kennis en ervaring perfect te combineren met een enorme intrinsieke drive om anderen te helpen. Waar anderen dachten te weten wat ik voelde, voelde zij wat ik dacht. Uiteindelijk is dat de basis geweest voor het fraaie staaltje maatwerk dat ze voor mij geleverd heeft. Een absolute aanrader!

• Werkwijze

Persoonlijke benadering gericht op het vinden van de juiste werkomgevjng

Heleen haar aanpak kenmerkt zich door haar persoonlijke benadering. Heel prettig is de uitgebreide tijd die ze neemt om kennis te maken voor je aan haar traject begint. In het traject geeft ze wel richting, maar laat voldoende ruimte voor eigen invulling. Heleen doorziet persoonlijke patronen en spiegelt deze op een prettige wijze. Door haar begeleiding heb ik duidelijk gekregen wie ik ben, wat ik kan en welke werkomgeving passend is voor mij. Ik heb nu het vertrouwen om stappen te maken naar een werkplek waar ik het beste tot mijn recht ga komen.

• Werkwijze

Hoe loopbaancoaching een persoonlijk ontwikkelingstraject werd

Ik kwam bij Heleen, omdat ik niet wist wat ik wilde in mijn werk. Na ongeveer 10 jaar voor dezelfde fijne baas gewerkt te hebben voelde ik geen uitdaging meer. Samen met Heleen kwam ik er achter dat ik een nieuw werkveld nodig had om weer uitgedaagd te worden. Maar wat dan? Haar advies was om netwerkgesprekken te gaan voeren in branches die mij interessant leken. Schoorvoetend ben ik hiermee gestart, en ik bleek dit hartstikke leuk te vinden. Ik werd overal met open armen ontvangen, want iedereen vind het leuk om over zijn/haar werk te vertellen. Door deze gesprekken leerde ik veel over wat ik leuk vind en welke organisaties me aanspreken. Daarnaast deed ik ervaring op met het vertellen van mijn verhaal en welke unieke waarde ik toe kan voegen. Toen mijn sollicitatiegesprek daar was rolde mijn verhaal er heel soepel en vertrouwd uit. Door dit traject voel ik veel meer zelfvertrouwen en kan ik dit ook overbrengen. Dat heeft ertoe geleid dat ik nu niet alleen een stap zet naar een nieuwe baan op hetzelfde niveau, maar ik zet nu ook echt een volgende stap in mijn carrière.

• Werkwijze

Ik ben een krachtigere versie van mezelf geworden.

Ik kan niet anders dan Heleen enorm bedanken zijn voor het inzicht dat ze mij heeft gegeven. Wat voor mij allemaal zo vanzelfsprekend was blijkt zo bijzonder. Dit had Heleen sneller door dan ik en zij maakte mij dat klip en klaar. Het heeft mij geholpen om de wereld anders aan te vliegen en de bescheidenheid te laten varen. Uit de mond van Heleen is alles zo logisch en verhelderend. Thx a lot

Terug op de rit

Heleen geeft een enorme boost energie om verder te gaan. Met haar kunde en enthousiasme tijdens de intensieve dagen van persoonlijke coaching weet ze me duidelijkheid te geven over mezelf, wie ik ben, wat ik kan en wat goed is voor mij. Ze is een prettige gesprekspartner en houdt me scherp. Ik sta te popelen om weer aan de slag te gaan!

Prima coaching gehad

Positieve ervaring. Ik heb toch weer nieuwe inzichten gekregen.

• Werkwijze

Goede klik en waardevolle ervaring.

Het traject bij Heleen heeft me veel duidelijker gemaakt op basis van welke criteria ik het best keuzes kan maken m.b.t. werk en andere bezigheden, zelfs tot het leven in het algemeen. Ik beschik nu over meer zelfkennis en een beter zelfbeeld. De sessies zijn persoonlijk en intensief, maar ik vertrok er steeds met meer energie als ik gekomen was. Heleen is een zeer toegewijde, positieve, intelligente en enthousiaste vrouw die over ruim voldoende bagage beschikt je te coachen op praktisch, maar ook op persoonlijk gebied (en ik ben bijna 60, hoogbegaafd en eigenwijs). Door de werkwijze is een goede persoonlijke klik wel een randvoorwaarde; daar kun je tijdens een eerste kennismakingsgesprek wel achter komen omdat Heleen open en eerlijk is over zichzelf en haar aanpak.

• Werkwijze

Heleen heeft me fantastisch geholpen!

De laatste jaren merkte ik aan mezelf dat ik niet meer vooruit kon in mijn werk. Dag in dag uit deed ik hetzelfde en voelde ik me niet blij; het glas was altijd half leeg en ik zat vast. En dat had ook zo z'n invloed op mijn privéleven. Hoe moest ik hier nou uit komen? Totdat ik Heleen ontmoette en zij na één sessie al wist waar het probleem zat. Daarmee zijn we hard aan het werk gegaan en het gaat nu stukken beter. Ik ben op zoek gegaan naar een nieuwe werkgever en ik doe nu precies wat ik leuk vind. Elke dag krijg ik nieuwe uitdagingen voorgeschoteld en ik pak deze met veel plezier en vol energie weer op. Zelfs in mijn privéleven gaat het een stuk beter! Heleen, bedankt voor alles! Je hebt me ontzettend geholpen!

• Werkwijze

Ik heb mijn zoektocht naar mijzelf (wie ben ik, wat wil ik en waar zit mijn kracht) als heel prettig ervaren aan de hand van Heleen. Ze zette me aan tot denken, begeleidde mij daar waar nodig en liet mij zelf het tijdspad bepalen.

• Werkwijze

Dat alles zo mooi samen is gevallen Sandra. In jouw tempo, op jouw tijd. Fijn dat ik je daarbij heb kunnen helpen. Je hebt je weg weer vervolgd. Ik heb er alle vertrouwen in. Tot ziens! Heleen

Heleen werkt op een duidelijke en gestructureerde wijze naar een resultaat dat je goede en gefundeerde handvatten geeft om te weten waar je staat en waar je naar toe gaat.

• Werkwijze

Dank je wel Stijn! Fijn dat de structuur je inzichten en houvast heeft gegeven. En helemaal mooi dat je direct na de afsluiting al een succes kon vieren! Een bevestiging dat je op de goede weg bent. Met veel plezier met je meeglopen! Heleen

Zeer persoonlijke en enthousiaste begeleiding met daarbij een grote kennis en ervaring op meerdere gebieden die je inzicht geven in jezelf, je wensen en doelen.

• Werkwijze

Heel veel succes in je nieuwe manier van werken en de uitdagende projecten die er voor je liggen. Heleen

Mijn ervaring met Heleen zijn zeer positief. Haar benadering is Taylor made en Heleen sluit de behoefte aan op wat je nodig hebt. Dat is prettig en dat maakt dat de kern al vrij snel wordt geraakt. Daarmee is gaat het proces in een vloeiende beweging. Heleen weet erg veel van de materie wat zorgt voor een prettige sfeer. Mijn stappen zijn gezet en ik "ga weer lachend naar mijn werk".

• Werkwijze

Het was een plezier om een tijdje met je mee te lopen. Met als mooi resultaat dat je nu weer met energie en vol vertrouwen verder kunt. Heel veel succes en plezier op je nieuwe stek.

De coaching was door de aanpak (dagdelen ipv losse uurtjes) intensief en effectief. Heleen is een prettige gesprekspartner die je door middel van zelfreflectie niet laat ontsnappen en bij de je les houdt.

• Werkwijze

Dank je wel Inge! Fijn om te lezen . Ik kijk er ook met plezier op terug. Groet, Heleen

Het werkt!

• Werkwijze

Mooi te lezen dat het werkt. Is ook de bedoeling. Heleen

Deskundige begeleiding in een ontspannen atmosfeer. Eindelijk iemand die begreep waar ik mee worstelde en waar dat door kwam. Heleen heeft me optimaal ondersteund om oplossingen te vinden en het roer om te gooien.

• Werkwijze

Dag Hester. Wat mooi dat ik een rol heb kunnen spelen in het beter begrijpen van jezelf en de keuzes durven maken die je van binnen al lang wilde maken. Veel succes in je nieuwe koers en we spreken elkaar zeker nog! Heleen

Het traject heeft me enorm veel goed gedaan. Vooral de (h)erkenning van een andere manier van denken en zijn en de voor- en nadelen hiervan heb ik beter kunnen plaatsen en accepteren. Het heeft me meer zelfvertrouwen opgeleverd en het inzicht hoe belangrijk een passende omgeving voor mij is. Door dit inzicht heb ik deze week een beter passende baan kunnen accepteren en krijg ik weer meer energie van mijn werk.

• Werkwijze

Dag Danae, wat mooi om te lezen dat het prgramma je zoveel waardevols opgeleverd heeft. En super dat je een nieuwe passende werkplek hebt gevonden! Ik wens je daar heel veel plezier en voldoening. Heleen

We kenden elkaar al van Philips, vandaar bij eerste contact nvt. En de 9's meen ik, je bent 1 van de weinige coaches die ik op dit moment ken die mij echt verder helpen.

• Werkwijze

Dank je wel Marlene voor deze mooie positieve feedback. Ik wens je toe dat komt waar je naar op weg bent! Heleen