Rustige wandelingen langs prachtige oceaan.

De oceaan is nooit ver weg, altijd hoor je het geluid van de golven. Heerlijke temperatuur overdag en prachtige sterrenhemel ‘s nachts. Wandelingen zijn afwisselend.

• Algemene waardering van de gemaakte reis
  • Wat vond je van de Nederlandse reisleiding als organisator en groepsbegeleider? N.v.t.
  • Voldeed de gemaakte reis aan je verwachting?
  • Wat is alles bij elkaar genomen je totaal oordeel over Nunatak als reisorganisatie?
  • Wat was je reisbestemming? Atlantische Kust Marokko
  • Waar ken je ons van? Via HT
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Wandelen langs de oceaan
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Strand tussen Iftane en Sidi M’Barek en Essaouia

Mooie tocht door de woestijn

Lekker wandelen met een gezellige groep

• Wat was je reisbestemming? Jordanië
  • Waar ken je ons van? Eerder reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Wandelen en kamperen in een mooi gebied
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Burdahbrug

Zeer vakkundig georganiseerd

Geheel tevreden

• Algemene waardering van de gemaakte reis
  • Voldeed de gemaakte reis aan je verwachting? N.v.t.
  • Wat was je reisbestemming? Jordanie
  • Waar ken je ons van? vanaf het begin
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Reizen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Wadi Rum

Prachtig wandelgebied zonder toeristen, fascinerende steden.

Voor mij was dit een eerste kennismaking met een wandelvakantie waarbij het merendeel van de overnachtingen in tenten plaatsvond. De eenvoud hiervan, het mindere comfort droeg bij aan mijn 'mentaal ontslakken'. Ik vond het leuk, het droeg bij aan de sfeer. die goed was. De begeleiding door Omar -wat een aardige vent!- en de anderen was prima, al kon hij door zijn beperkte Engels en Frans niet duidelijk maken waarom we op dag 6 van het programma afweken. Het wandelen had voor mij wel veeleisender mogen zijn, met meer te overbruggen hoogteverschillen. Resteert het goede weer, een kennismaking met prachtige, afwisselende natuur en zeer levendige, indrukwekkende en fotogenieke steden.

• Wat was je reisbestemming? Marokko Atlantische kust
  • Waar ken je ons van? internet
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? in een groep fysiek bezig zijn en het goed hebben met elkaar
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? de steden met hun drukte en spanwijdte van 1880 tot 2020; de immer noise makende zee

onvergetelijke uitzichten op majestueuze bergen

Schitterende wandelvakantie die veel mooie herinneringen op heeft geleverd. Veel adembenemende uitzichten op de mooie Himalaya. Dit is mogelijk gemaakt door Nunatak en onze fijne gids van de met Nunatak samenwerkende Nepalese reisorganisatie

• Wat was je reisbestemming? Nepal, Everest en Gokyo
  • Waar ken je ons van? eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? genieten
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? was niet de verwachting maar toch het Everest Basecamp

mooie trekking

Afwisselende trekking met een aantal mooie hoogtepunten waardoor de goede conditie die je beslist moet hebben alleen maar verbeterd wordt.

• Wat was je reisbestemming? Annapurna Base Camp trek Nepal
  • Waar ken je ons van? via vrienden
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Himalaya zien bij goed weer
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Poon Hill en Annapurna Base Camp

explore the possibilities

flexibiliteit ten aanzien van de verwachtingen. weersomstandigheden vragen om improvisatie, aanpassing etc.

• Algemene waardering van de gemaakte reis
  • Wat is je mening over de service naar de deelnemers van de lokale staf (gids, keukenstaf, dragers)? N.v.t.
  • Voldeed de gemaakte reis aan je verwachting?
  • Wat was je reisbestemming? tasmanie
  • Waar ken je ons van? eerdere vakanties
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? wandelen op tasmanie
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? western arthurs

FanTAZtic

Unieke reis aan einde van de wereld (gezien vanuit NL)

• Wat was je reisbestemming? Tasmanië
  • Waar ken je ons van? vorige reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? nog nooit in Tasmanië geweest.
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? de kust

Prachtige, gevarieerde reis!

Tasmanië heeft alles in zich, ruige natuur, prachtige stranden en goede faciliteiten op de kampeerplekken. Wel moet de reis goed worden gepland(wat het geval was)omdat de kampeerplekken niet al te groot zijn. Ook kan het weer parten spelen wat niet ongewoon is in Tasmanië maar dit mocht ook de pret niet drukken. Ook zijn alle Tasmaniers zeer relaxed.

• Waar ken je ons van? Via vrienden
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Lekker buiten zijn in de onaangetaste natuur met veel variatie
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Beide trektochten op zich

Mooie trekkings in extreme omstandigheden

Zware maar zeer mooie en afwisselde trekkings die door extreme weersomstandigheden zeer uitdagend werden.

• Wat was je reisbestemming? Tasmanie
  • Waar ken je ons van? website
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Mooie trekkings maken in bijzondere natuur
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Graat western Arthurs

Uitdagende trekkings in bijzonder mooi land

Deze reis was er een van extremen. De eerste trekking in de Western Arthur Range was er voor mij persoonlijk helaas geen succes doordat ik deze voortijdig moest afbreken. Extreem weer en ruig terrein maakten dit wel tot een niet te vergeten ervaring. De tweede trekking aan de South Coast heeft alles goed gemaakt. Heupdiepe modder, boomstroken, doorwadingen, regen, (veel) wind, bloedzuigers en walibi's, alles was aanwezig. Een topervaring! Daarbij een gezellige groep mensen.

• Waar ken je ons van? Eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Maken van uitdagende trekkking in bijzondere omgeving.
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? South Coast Trail

Prima reis

Prima reis

• Wat was je reisbestemming? Nepal
  • Waar ken je ons van? Vrienden
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Dat alles goed geregeld was
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? anapurna Basecamp

Prachtige reis

Heel goed geregeld door nunatak en de organisatie in Patagonië

• Wat was je reisbestemming? Patagonie
  • Waar ken je ons van? Van een vriendin
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Goede organisatie
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? N.v.t.

Wat een overweldigend mooie omgeving!

Om in Lukla te komen, moesten we eerst 4 uur in de auto om in de buurt van Jiri in een vliegtuigje te stappen voor een prima vluchtje van 20 minuten. De gids reisde met ons mee. Helaas sprak de gids zo slecht Engels, dat hij nooit kon vertellen wat we konden gaan verwachten of wat er voor speciaals te zien was op een plek. Hij was wel heel behulpzaam, voorzichtig en regelde de slaapplekken en het eten prima. De reden dat we niet vanaf Kathmandu konden vliegen, zou te maken hebben met een verbouwing op het vliegveld van Kathmandu. Omdat ik wagenziek werd in de auto, begreep men dat autorijden niet mijn hobby is en heeft mr. Baid voor de terugweg wel een vlucht direct van Lukla naar Katmandu kunnen regelen. Of dit op de heenweg ook niet gewoon gekund had, betwijfel ik... Mr. Baid was vooral erg druk met de groep die na ons kwam, betreffende de marathon. Maar goed, alles is goed gegaan. Verder zijn wij 60 ers en merkten we dat een verblijf van een week boven de 4500 m veel van ons vroeg. We vonden de lodges kwalitatief veel beter in vergelijking met de Manaslu en dat was erg comfortabel. Het feit alleen al dat er 's avonds een verwarmde ruimte was, was erg prettig en het sanitair was over het algemeen erg schoon: echt knap werk op de plekken waar geen stromend water meer was! En elke dag een prachtige wandeling gemaakt en steeds wat extra hoogte voor de acclimatisatie: hartstikke goed! We hebben wel een week diamox geslikt, om het iets comfortabeler te maken!

• Wat was je reisbestemming? Nepal, Mt Everest base camp en Gokyo
  • Waar ken je ons van? Vorige reis Nepal
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Tussen de hoogste bergen van de wereld lopen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Alles vanaf Namche Bazar

mooie reis met prima mix van steden en natuurparken

leuke steden als Seoul en Busan met tussendoor leuek wandelingen in verschillende natuurparken. in het weekend erg druk op een leuke manier, op andere dagen heerlijk rustig. Heerlijk weer en mooie herfstkleuren.

• Wat was je reisbestemming? zuid Korea
  • Waar ken je ons van? eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? mooie wandelingen en steden
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Busan en de parken

Heel bijzondere reis naar Zuid Korea

Met verbazing gekeken naar de Koreaanse mensen. Prachtige wandelingen gemaakt in de bergen.

• Wat was je reisbestemming? Zuid Koreas
  • Waar ken je ons van? Eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Lekker wandelen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? De wandelingen

Ik heb de reis ervaren met een goede balans tussen cultuur , mens en natuur .

Ik heb de verschillende onderdelen van de reis in de mix met elkaar als heel prettig ervaren . Daarnaast heb ik de reisleidster ( Martine ) zeer gewaardeerd om haar zorg voor de groep en haar kennis rondom de bergen in alle omstandigheden waar wij mee te maken hadden .

• Waar ken je ons van? Ik ben eerder met Nunatak gereisd
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Cultuur en natuur
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Eigenlijk alle plekken maar in het bijzonder de alpentrektocht

Overweldigend. Een reis om nooit te vergeten

Pakistan overtrof mijn stoutste verwachtingen qua natuur, bergen, gastvrijheid en organisatie. Het waren lange dagen en de klim naar de Gondogoro La was behoorlijk pittig maar het landschap maakte alles goed. Moest deze reis een keertje afzeggen gezien de politieke situatie maar ben zo blij dat het in 2019 toch gelukt is. Deze reis staat qua trekking met stip op nummer 1.

• Wat was je reisbestemming? Pakistan
  • Waar ken je ons van? Newsletter
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Eindelijk de K2 zien en niet ziek worden onderweg.
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? De Karakoram

Het was een fantastische vakantie

Wij hebben een prima vakantie meegemaakt. De mensen hebben ons uitstekend opgevangen en begeleid, ook wanneer wij veranderingen in het reisschema hebben gevraagd. Hun flexibiliteit is heel erg op prijs gesteld. Super organisatie! En met name heel veel dank aan onze gids Kumar, die wij hebben mogen meemaken als een heel hartelijk persoon en een uitstekende gids! Wat de trekking zelf betreft vonden wij het een hele mooie tocht, met fantastische uitzichten op het hooggebergte - en met hier en daar een leuk stukje extra uitdaging, met name de Cho la. Wij hebben er echt van genoten.

• Wat was je reisbestemming? Nepal
  • Waar ken je ons van? Wij waren al langer klant van HT
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Lekker trekken en Everest zien
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Kala patthar, Gokyo, Chola en Renjo la

goed georganiseerd, alles conform afspraak en op tijd

• Wat was je reisbestemming? Griekenland
  • Waar ken je ons van? HT, beurs, mailing
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? korte vakantie, verzorg, actief doch niet te zwaar en niet te primitief c.q. goed bed/eten
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Ioannina

Prachtige reis, die nog wel bijgeschaafd kan worden.

Alhoewel ik best van pittige reizen houd vond ik deze reis wel 'pittig plus'. Met onze gids George hebben we echt prachtige routes gelopen. Maar elke dag een flink tempo lopen van 's ochtends tot het einde van de middag met veel stjigen en dalen en weinig pauze vond ik toch wat teveel van het goede. Meer pauzes en wellicht een rustdag/middag in het programma zou mijns inziens het reisgenot verhogen. Voor de rest niets dan lof over de reis. De informatie van Nunatak vond ik erg gekleurd en boezemt je angst in voor het islamitisch deel van Libanon. Nergens voor nodig. Verder is sommige informatie wat achterhaald, zoals visum voor Libanon en de vlieginformatie. Ook de paklijst kan beter.

• Wat was je reisbestemming? Libanon
  • Waar ken je ons van? Internet
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Kennismaking met het land
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? de bergen

Een geslaagde vakantie in een bijzonder land.

Een veelzijdige reis waarin veel te zien en te doen was. Wereldsteden Tokio en Kyoto (tig miljoen inwoners) werden afgelost door de Mt. Fuji beklimmen (met ons groepje en ongeveer 8 Japanners!) en een prachtige 6 daagse huttentocht door de Japanse Alpen (waar we op hele stukken de enige waren!!). Dit alles onder begeleiding van Martine, die alles verzorgde en regelde wat er te verzorgen en te regelen viel.

• Waar ken je ons van? Eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Mix van Japanse cultuur en natuur
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Japanse Alpen, Tokio, Kyoto.

Ik heb een geweldige reis gehad!

Tijdens mijn wandelen in Japan ben ik mezelf overstegen. Ik heb uitdagingen kunnen aangaan, die ik zonder de groep en de vakkundige begeleiding niet aan had gedurfd. De begeleidster wist ieder van ons bij te staan in zijn of haar noden. Als mensen een dag wilden afhaken omdat ze moe waren of het niet aandurfden, dan had de begeleidster een alternatief plan voor hen en ze nam de tijd om hen op weg te helpen. De dagen in de steden waren ook ontzettend leuk. We hebben veel kunnen zien. Dat kwam voor een groot deel door de begeleiding. Zij wist wat er te doen was, zij maakte (na overleg met de groep) een mooie dagindeling. Kwamen wij (volgens afspraak)'s ochtends vroeg aan op het busstation, stond zij al klaar met alle tickets in haar hand en wist ons in alle benodigde bussen of metro's te loodsen. Op die manier kun je veel zien en beleven op één dag. Dat lukt je niet zo makkelijk als je alleen op pad bent. Ik ben een geweldige ervaring rijker!!

• Wat was je reisbestemming? Japan
  • Waar ken je ons van? via mijn partner
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? uitdagend wandelen en cultuur bekijken
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? bovenop mount Fuji staan, de (beginnende herfstkleuren in de alpen, de hutten in de alpen, de Sanjusangen-do tempel, de goden tempel.

enerverend

de reis is door Nunatak uitbesteed. we hadden een uitstekende gids. Het trekken door de bergen was voor mij persoonlijk wat te zwaar. De gids heeft de reis voor mij aangepast, wat ik zeer op prijs heb gesteld. de overnachtingen waren heerlijk sober. Het eten was uitstekend, zelden heb ik zo'n overweldige keur aan gerechten gezien.

• Wat was je reisbestemming? Libanon
  • Waar ken je ons van? van de site
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? de trek

Ontzettend mooie en afwisselende reis!

Afwisselende reis met voldoende cultuur en natuur. Hoogte punt was de hike door de Alpen. Maar ook genoten van Mt Fuji!

• Waar ken je ons van? Via een vriendin
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Active reis icm cultuur
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Alpen