Kan niet beter!

Alles van begin tot eind top geregeld!

• Algemene waardering van de gemaakte reis
  • Wat is je mening over de service naar de deelnemers van de lokale staf (gids, keukenstaf, dragers)? N.v.t.
  • Wat vond je van de Nederlandse reisleiding als organisator en groepsbegeleider? N.v.t.
  • Wat was je reisbestemming? Griekenland
  • Waar ken je ons van? Internet
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Mooie gebieden bewandelen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Allen

Geweldige reis in een leuke groep

Op een prettige afwisselende manier kennisgemaakt met de Zweedse wildernis

• Wat was je reisbestemming? Zweden Sarek
  • Waar ken je ons van? Vrienden
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Een avontuurlijke tocht maken met mooie uitzichten
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? De hogere uitzichtpunten zoals de Naite en Skierfe

prachtige, pittige wandelingen in goede sfeer

Dit was mijn eerste trekking, moest regelmatig mijn grenzen verleggen en de wandelingen waren pittig met volle bepakking, maar ondanks dat was deze trekking de moeite waard, mede dankzij de goede sfeer in de groep en prettige begeleiding.

• Wat was je reisbestemming? IJsland Hekla en Landmannalaugar
  • Waar ken je ons van? via wandelvrienden
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? het goed volbrengen van een rugzaktrekking in een mooi bergachtig landschap.
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? prachtig landschap met vele kleurschakeringen, de mooie kampeerplekken en de welverdiende warmwaterbron na een aantal wandelingen.

Uitdagende wandelingen in bijzondere landschappen

Van het maanlandschap rond de Hekla vulkaan naar het kleurrijke landmannalaugar prachtig om doorheen te wandelen. Regen en kou zijn snel vergeten bij de warme bronnen. Helaas toch wat pech met het weer (storm) maar goed opgelost met een excursie naar Vestmannaeyjar. Maaltijden zoals gewend goed verzorgd en ruim voldoende. Gezellige groep om samen mee op te trekken. Alleen de eenpersoonstent is wat krap, vooral bij regen gaat mijn voorkeur uit gaan naar een ruimere tent.

• Wat was je reisbestemming? IJsland Hekla en Landmannalaugar
  • Waar ken je ons van? eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Met kleine groep mensen even afgesloten zijn van de wereld.
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? landmannalaugar

Mijn complimenten

Graag wil ik via deze weg laten weten dat ik uiterst tevreden ben over de klantvriendelijkheid van Nunatak. Aanleiding voor het schrijven van dit stukje is het corona virus. We hadden met de familie een trip naar Jordanië geboekt. We hadden er enorm veel zin in. Helaas hebben we de reis moeten annuleren. Van Nunatak heb ik alle hulp gekregen die nodig is. Ze gaan enorm flexibel om met deze situatie. 's Morgens besloten om de reis niet door te laten gaan. In de middag had ik het geld op mijn bankrekening staan. Daar doen andere reisorganisaties lang niet zo makkelijk over, Als we besluiten weer een reis te boeken, dan komen we zeker bij jullie terug. Trouwens, heb al eerder een reis met ze gemaakt. Deze reis was echt prachtig en tot in de puntjes verzorgd en geregeld.

• Algemene waardering van de gemaakte reis N.v.t.
  • Voldeed de gemaakte reis aan je verwachting? N.v.t.
  • Wat is alles bij elkaar genomen je totaal oordeel over Nunatak als reisorganisatie? N.v.t.
  • Wat was je reisbestemming? Jordanië
  • Waar ken je ons van? Andere reis
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? N.v.t.

Lekker buiten geweest op een mooi plekje in Finland!

Leuke korte reis met prettig gezelschap in winterse omgeving!

• Wat was je reisbestemming? Fins Lapland
  • Waar ken je ons van? vorige reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? kou, sneeuw,mooie omgeving
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Sauna

Prachtig uniek en heel gezellig Russisch ijsavontuur.

Heerlijk de hele dag schaatsen op een prachtige eindeloze ijsvlakte in stralend weer. Het ijs zelf is een groot kunstwerk waar je nooit genoeg van krijgt. Dan elke avond heel gezellig kamperen met de Russen. Een ware belevenis van survivallen in de Siberische winterbossen. Compleet met heerlijk kampvuur en gitaar. De extra reis met de Trans Siberië Express van Moskou naar Irkoetsk was fantastisch.

• Wat was je reisbestemming? Baikal schaats kampeertocht
  • Waar ken je ons van? eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? hele bijzondere winterreis maken
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Het fantastische wonderlijke constant bewegende ijs, prachtige kunst en al die geluiden. Bijna een levend wezen.

Mooi, heftig weer... Gezellige hutjes waar alles goed georganiseerd is. Voldoende hout en schoon.

Mooie tocht.....op dag 5 nog op de Sokosti (670mt) gestaan, waar we bijna vanaf waaide . We konden geen rondje maken vanwege de weersomstandigheden. Die overigens wel het Finland gevoel compleet maakte. Op de laatste dag hadden we een kleine 30 km te lopen, maar we werden beloond met een prachtige zon. Bij terugkomst geproost op een mooie week met een potje bier....

• Wat was je reisbestemming? Finland
  • Waar ken je ons van? Van eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? De hele dag buiten spelen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? De leegte....

Heerlijke wandelvakantie weg van alle wereldse hectiek

• Wat was je reisbestemming? Finland
  • Waar ken je ons van? Eerdere teizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Noorderlicht zien
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Natuur algemeen

Een mooie tocht in een prachtig stukje natuur!

Wat een mooi nationaal park! Unieke ervaring, met hele fijne mensen een mooie week beleefd. In knusse hutjes met daarbij de ultieme hut met sauna! Niets fijner na een dag hard werken in de sneeuw, een sauna als toetje. En al was het maar een klein beetje. Het Noorderlicht heeft zich laten zien!

• Wat was je reisbestemming? Winterreis Fins lapland
  • Waar ken je ons van? Eerdere reis naar Ijsland
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Uitdaging en stiekem het noorderlicht.
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? N.v.t.

Geweldige ervaring!!

Geweldige ervaring!!

• Wat was je reisbestemming? Bailkalmeer
  • Waar ken je ons van? Via via
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? schaatsen op het meer
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Het ijs, winter kamperen

Interessante reizen aanbieden die opleveren wat is beloofd

Het was een mooie reis met goed reisleiding en interessante en diverse onderdelen. De culturele onderdelen waren niet direct mijn keuze maar zijn wel nuttig voor een goed en compleet beeld van het bezochte gebied.

• Wat was je reisbestemming? Baikalmeer Rusland
  • Waar ken je ons van? eerdere reizen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Baikalmeer en oevers

Een ervaring ploeteren door de sneeuw.

Een voor mioj wat inspannende wandeling door de sneeuw. Op de dagen met goed weer een prachtig uitzicht.

• Wat was je reisbestemming? Noorwegen
  • Waar ken je ons van? Eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Verere ervaring met sneeuwschoenwandelen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? De hoogste valkkaen met veel sneeuw

Goed georganiseerde en best pittige tocht.

Nvt

• Wat was je reisbestemming? Trondheim
  • Waar ken je ons van? Internet
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Lekker wandelen in de sneeuw
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Sjokken door de eindeloze mist

Mooie winterwonderwandeling

Supermooi landschap, rust, stilte en ruimte bedekt met een flinke lading sneeuw. Overigens is de extra dag skiën in Levi ook erg aan te bevelen!

• Wat was je reisbestemming? Pallas - Hetta wandeling Finland
  • Waar ken je ons van? Eerdere reizen mee gemaakt
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? In de poedersneeuw door een mooi landschap ploegen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Eigenlijk de hele tocht. Waanzinnig mooie sneeuwlandschappen. De locatie Hannukuru (hut met sauna) was wel erg fijn om 2 dagen te vertoeven!

Heerlijk, lekker actief in het prachtige Noorse hier en nu

• Wat was je reisbestemming? Winterreis Trondheim
  • Waar ken je ons van? Via martine
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Actief bezig in mooie omgeving, in rust weg van alles
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Omgeving in algemeen + Schultz en Romsjø hytta

Erg mooie winterreis met toffe topbeklimmingen en Marokkaanse cultuur

Mooie winterreis, leuke kleine groep die goed bij elkaar aansloot. De Marokkaanse gids was erg goed, de kok zorgde dat er aan eten geen gebrek was en de rest van crew zorgde dat alles vlekkeloos verliep. Het is een erg mooie omgeving, ik was er al eerder in de zomer geweest, letterlijk een wereld van verschil :) Leuke overnachtingen en vooral natuurlijk toffe hikes, bijna elke dag een nieuwe top op!

• Wat was je reisbestemming? Marokko
  • Waar ken je ons van? Internet
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Wintertrekking met veel sneeuw en ijs, en de beklimming van een aantal bergtoppen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Tacheddirt (mooi authentiek dorp), beklimming naar Bou Iguenounane, en de laatste dag, beklimming naar Timesguida en Ras-n-Ouanoukrim

Mooie uitdagende wandelweek

Van tevoren vroeg ik me wel af of ik deze reis kon maken, gezien ik nog nooit op stijgijzers had gelopen. Dat ging me verbazend goed af. Wel waren er twee dagen (1 door de weersomstandigheden en 1 door technische stukken in het parcours) die voor mij wel een echte uitdaging waren. Ik heb op deze dagen wel wat angst moeten overwinnen en had vergeleken met de rest van de groep niet heel veel ervaring met deze vorm van klimmen. Maar de hele groep was erg sociaal en hielp elkaar op de lastige stukken en op deze manier heb ik ook de tochten tot een goed einde kunnen brengen. Weet niet of ik, als ik het vooraf geweten had, had gedaan. Maar achteraf wel een ervaring rijker en een super mooie en gezellige week gehad met mooie toppen en uitzichten.

• Wat was je reisbestemming? Marokko
  • Waar ken je ons van? Al eerder mee geweest
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Mooie wandelingen, buiten de drukte en in de natuur
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? De toppen van de bergen

Uitstekend reisprogramma met goede begeleiding voorafgaand en tijdens de reis

- Interessant reisprogramma - Duidelijke informatievoorziening vooraf - Goede bereikbaarheid / customer service - Goede reisbegeleiding - Aantrekkelijke prijs

• Wat was je reisbestemming? Marokko Toubkal Winter
  • Waar ken je ons van? Internet
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Conditioneel uitdagend, nieuw berggebied bezoeken, winterreis maken
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Tacheddirt, Refuge de Toubkal, Alle bergtoppen

Zeer mooie uitdagende wandelingen

8 dagen weg geweest waarvan 6 dagen gewandeld. 2 vrij lange dagen van 11 uur ( 1 gepland en 1 ongepland) Ook alle weersoorten gehad, wind, sneeuw en zon. 2 dagen op stijgijzers gelopen door de sneeuw en op ijs en rotsen. Het bagagevervoer met muilezels was goed geregeld en ook de kok verraste ons elke dag met een goede warme maaltijd. Al met al een mooie reis.

• Wat was je reisbestemming? Marokko Toubkal
  • Waar ken je ons van? van eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? uitdagende treks met stijgijzers
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? de mooie uitzichten

• Voldeed de gemaakte reis aan je verwachting?
  • Wat was je reisbestemming? jordanie
  • Waar ken je ons van? internet
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? goed weer, goed gezelschap
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? de woestijn zelf

Een hele bijzondere ervaring!

Zes dagen in de woestijn is een onvergetelijke ervaring! De leegte, de ruimte en de oneindige sterrenhemel creëren ook ruimte in je hoofd. En dat terwijl je goed verzorgd wordt: fantastische maaltijden met lokale ingrediënten en kruiden en iedere dag vers fruit.

• Wat was je reisbestemming? Jordanie Wadi Rum
  • Waar ken je ons van? Eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? De magie van de woestijn en de donkerte van de sterrenhemel
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Het hoogste punt van Jordanie

Mooie woestijntocht lopend en kamperend tussen de rotsformaties van Wadi Rum

Na 25 jaar terug in Aqaba en Wadi Rum, dit maal voor het maken van een meerdaagse trekking. We liepen sneller dan de Bedoeïenen verwacht hadden. Om niet te vroeg bij de lunchplekken en kampeerplekken aan te komen, hebben we extra lussen gelopen. Dit was een beetje frustrerend. Verder genoten van deze mooie tocht met mooie kampeerplekken tussen de rotsformaties van Wadi Rum, het lekkere weer en uitstekende ondersteuning door de Bedoeïenen.

• Wat was je reisbestemming? Jordanië Wadi Rum
  • Waar ken je ons van? Start Nunatak en eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? De donkere dagen en de feestdagen ontvluchten
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Burdah Bridge, de rotsformaties en het kleurrijke landschap

Uitstekend verzorgde reis naar een prachtig gebied

Op eerdere reizen naar Jordanië heb ik al kort kennis gemaakt met Wadi Rum. Het is een prachtig gebied en met deze reis heb ik er nu ook een uitgebreide kennismaking mee gehad. De natuur is zeer bijzonder en op de reis hebben we verschillende bezienswaardigheden in Wadi Rum aangedaan. De reis werd begeleid door Bedoeïenen. Zij hebben ons ook een kijkje in hun leven in de woestijn gegeven. Dit kwam het beste tot uiting in de maaltijden, die op hun traditionele manier bereid werden. Als groep liepen we sneller dan dat de organisatie verwacht had. We hebben hierdoor extra rondjes gelopen om toch nog rond het geplande tijdstip in het volgende kamp te komen. Met deze extra rondjes hebben we meer van Wadi Rum gezien, maar een enkele keer voelde het wel als een rondje lopen om het rondje lopen. Dat was jammer, maar het heeft geen afbreuk gedaan aan de reis. Al met al was het een prachtige reis.

• Wat was je reisbestemming? Jordanië - Wadi Rum
  • Waar ken je ons van? Eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Nadere kennismaking met Wadi Rum
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Burdah Bridge, de bijzondere structuur van de bergen.

Een geweldige ervaring in een verrassend en kleurrijk landschap.

Een indrukwekkende wandeltocht, zowel qua fysieke inspanning als het kleurrijke en afwisselende landschap. Veel kennis opgedaan over het land en de gewoontes van verschillende stammen die in Jordanië leven. Ondanks het taalverschil waren de kamelendrijver en de kok geweldig in samenwerking met de groep en zij hebben briljant werk geleverd;) Het eten was erg goed en smaakvol bereid.

• Wat was je reisbestemming? Jordanië
  • Waar ken je ons van? Bergsportbeurs
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Ontdekking onbekend land en terrein
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? zuidelijk deel Wadi Rum