Mijn complimenten

Graag wil ik via deze weg laten weten dat ik uiterst tevreden ben over de klantvriendelijkheid van Nunatak. Aanleiding voor het schrijven van dit stukje is het corona virus. We hadden met de familie een trip naar Jordanië geboekt. We hadden er enorm veel zin in. Helaas hebben we de reis moeten annuleren. Van Nunatak heb ik alle hulp gekregen die nodig is. Ze gaan enorm flexibel om met deze situatie. 's Morgens besloten om de reis niet door te laten gaan. In de middag had ik het geld op mijn bankrekening staan. Daar doen andere reisorganisaties lang niet zo makkelijk over, Als we besluiten weer een reis te boeken, dan komen we zeker bij jullie terug. Trouwens, heb al eerder een reis met ze gemaakt. Deze reis was echt prachtig en tot in de puntjes verzorgd en geregeld.

• Algemene waardering van de gemaakte reis N.v.t.
  • Wat is je mening over de service naar de deelnemers van de lokale staf (gids, keukenstaf, dragers)? N.v.t.
  • Wat vond je van de Nederlandse reisleiding als organisator en groepsbegeleider? N.v.t.
  • Voldeed de gemaakte reis aan je verwachting? N.v.t.
  • Wat is alles bij elkaar genomen je totaal oordeel over Nunatak als reisorganisatie? N.v.t.
  • Waar ken je ons van? Andere reis
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? N.v.t.

Lekker buiten geweest op een mooi plekje in Finland!

Leuke korte reis met prettig gezelschap in winterse omgeving!

• Wat was je reisbestemming? Fins Lapland
  • Waar ken je ons van? vorige reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? kou, sneeuw,mooie omgeving
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Sauna

Prachtig uniek en heel gezellig Russisch ijsavontuur.

Heerlijk de hele dag schaatsen op een prachtige eindeloze ijsvlakte in stralend weer. Het ijs zelf is een groot kunstwerk waar je nooit genoeg van krijgt. Dan elke avond heel gezellig kamperen met de Russen. Een ware belevenis van survivallen in de Siberische winterbossen. Compleet met heerlijk kampvuur en gitaar. De extra reis met de Trans Siberië Express van Moskou naar Irkoetsk was fantastisch.

• Wat was je reisbestemming? Baikal schaats kampeertocht
  • Waar ken je ons van? eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? hele bijzondere winterreis maken
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Het fantastische wonderlijke constant bewegende ijs, prachtige kunst en al die geluiden. Bijna een levend wezen.

Mooi, heftig weer... Gezellige hutjes waar alles goed georganiseerd is. Voldoende hout en schoon.

Mooie tocht.....op dag 5 nog op de Sokosti (670mt) gestaan, waar we bijna vanaf waaide . We konden geen rondje maken vanwege de weersomstandigheden. Die overigens wel het Finland gevoel compleet maakte. Op de laatste dag hadden we een kleine 30 km te lopen, maar we werden beloond met een prachtige zon. Bij terugkomst geproost op een mooie week met een potje bier....

• Wat was je reisbestemming? Finland
  • Waar ken je ons van? Van eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? De hele dag buiten spelen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? De leegte....

Heerlijke wandelvakantie weg van alle wereldse hectiek

• Wat was je reisbestemming? Finland
  • Waar ken je ons van? Eerdere teizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Noorderlicht zien
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Natuur algemeen

Een mooie tocht in een prachtig stukje natuur!

Wat een mooi nationaal park! Unieke ervaring, met hele fijne mensen een mooie week beleefd. In knusse hutjes met daarbij de ultieme hut met sauna! Niets fijner na een dag hard werken in de sneeuw, een sauna als toetje. En al was het maar een klein beetje. Het Noorderlicht heeft zich laten zien!

• Wat was je reisbestemming? Winterreis Fins lapland
  • Waar ken je ons van? Eerdere reis naar Ijsland
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Uitdaging en stiekem het noorderlicht.
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? N.v.t.

Geweldige ervaring!!

Geweldige ervaring!!

• Wat was je reisbestemming? Bailkalmeer
  • Waar ken je ons van? Via via
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? schaatsen op het meer
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Het ijs, winter kamperen

Interessante reizen aanbieden die opleveren wat is beloofd

Het was een mooie reis met goed reisleiding en interessante en diverse onderdelen. De culturele onderdelen waren niet direct mijn keuze maar zijn wel nuttig voor een goed en compleet beeld van het bezochte gebied.

• Wat was je reisbestemming? Baikalmeer Rusland
  • Waar ken je ons van? eerdere reizen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Baikalmeer en oevers

Een ervaring ploeteren door de sneeuw.

Een voor mioj wat inspannende wandeling door de sneeuw. Op de dagen met goed weer een prachtig uitzicht.

• Wat was je reisbestemming? Noorwegen
  • Waar ken je ons van? Eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Verere ervaring met sneeuwschoenwandelen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? De hoogste valkkaen met veel sneeuw

Goed georganiseerde en best pittige tocht.

Nvt

• Wat was je reisbestemming? Trondheim
  • Waar ken je ons van? Internet
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Lekker wandelen in de sneeuw
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Sjokken door de eindeloze mist

Mooie winterwonderwandeling

Supermooi landschap, rust, stilte en ruimte bedekt met een flinke lading sneeuw. Overigens is de extra dag skiën in Levi ook erg aan te bevelen!

• Wat was je reisbestemming? Pallas - Hetta wandeling Finland
  • Waar ken je ons van? Eerdere reizen mee gemaakt
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? In de poedersneeuw door een mooi landschap ploegen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Eigenlijk de hele tocht. Waanzinnig mooie sneeuwlandschappen. De locatie Hannukuru (hut met sauna) was wel erg fijn om 2 dagen te vertoeven!

Heerlijk, lekker actief in het prachtige Noorse hier en nu

• Wat was je reisbestemming? Winterreis Trondheim
  • Waar ken je ons van? Via martine
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Actief bezig in mooie omgeving, in rust weg van alles
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Omgeving in algemeen + Schultz en Romsjø hytta

Erg mooie winterreis met toffe topbeklimmingen en Marokkaanse cultuur

Mooie winterreis, leuke kleine groep die goed bij elkaar aansloot. De Marokkaanse gids was erg goed, de kok zorgde dat er aan eten geen gebrek was en de rest van crew zorgde dat alles vlekkeloos verliep. Het is een erg mooie omgeving, ik was er al eerder in de zomer geweest, letterlijk een wereld van verschil :) Leuke overnachtingen en vooral natuurlijk toffe hikes, bijna elke dag een nieuwe top op!

• Wat was je reisbestemming? Marokko
  • Waar ken je ons van? Internet
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Wintertrekking met veel sneeuw en ijs, en de beklimming van een aantal bergtoppen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Tacheddirt (mooi authentiek dorp), beklimming naar Bou Iguenounane, en de laatste dag, beklimming naar Timesguida en Ras-n-Ouanoukrim

Mooie uitdagende wandelweek

Van tevoren vroeg ik me wel af of ik deze reis kon maken, gezien ik nog nooit op stijgijzers had gelopen. Dat ging me verbazend goed af. Wel waren er twee dagen (1 door de weersomstandigheden en 1 door technische stukken in het parcours) die voor mij wel een echte uitdaging waren. Ik heb op deze dagen wel wat angst moeten overwinnen en had vergeleken met de rest van de groep niet heel veel ervaring met deze vorm van klimmen. Maar de hele groep was erg sociaal en hielp elkaar op de lastige stukken en op deze manier heb ik ook de tochten tot een goed einde kunnen brengen. Weet niet of ik, als ik het vooraf geweten had, had gedaan. Maar achteraf wel een ervaring rijker en een super mooie en gezellige week gehad met mooie toppen en uitzichten.

• Wat was je reisbestemming? Marokko
  • Waar ken je ons van? Al eerder mee geweest
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Mooie wandelingen, buiten de drukte en in de natuur
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? De toppen van de bergen

Uitstekend reisprogramma met goede begeleiding voorafgaand en tijdens de reis

- Interessant reisprogramma - Duidelijke informatievoorziening vooraf - Goede bereikbaarheid / customer service - Goede reisbegeleiding - Aantrekkelijke prijs

• Wat was je reisbestemming? Marokko Toubkal Winter
  • Waar ken je ons van? Internet
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Conditioneel uitdagend, nieuw berggebied bezoeken, winterreis maken
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Tacheddirt, Refuge de Toubkal, Alle bergtoppen

Zeer mooie uitdagende wandelingen

8 dagen weg geweest waarvan 6 dagen gewandeld. 2 vrij lange dagen van 11 uur ( 1 gepland en 1 ongepland) Ook alle weersoorten gehad, wind, sneeuw en zon. 2 dagen op stijgijzers gelopen door de sneeuw en op ijs en rotsen. Het bagagevervoer met muilezels was goed geregeld en ook de kok verraste ons elke dag met een goede warme maaltijd. Al met al een mooie reis.

• Wat was je reisbestemming? Marokko Toubkal
  • Waar ken je ons van? van eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? uitdagende treks met stijgijzers
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? de mooie uitzichten

• Voldeed de gemaakte reis aan je verwachting?
  • Wat was je reisbestemming? jordanie
  • Waar ken je ons van? internet
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? goed weer, goed gezelschap
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? de woestijn zelf

Een hele bijzondere ervaring!

Zes dagen in de woestijn is een onvergetelijke ervaring! De leegte, de ruimte en de oneindige sterrenhemel creëren ook ruimte in je hoofd. En dat terwijl je goed verzorgd wordt: fantastische maaltijden met lokale ingrediënten en kruiden en iedere dag vers fruit.

• Wat was je reisbestemming? Jordanie Wadi Rum
  • Waar ken je ons van? Eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? De magie van de woestijn en de donkerte van de sterrenhemel
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Het hoogste punt van Jordanie

Mooie woestijntocht lopend en kamperend tussen de rotsformaties van Wadi Rum

Na 25 jaar terug in Aqaba en Wadi Rum, dit maal voor het maken van een meerdaagse trekking. We liepen sneller dan de Bedoeïenen verwacht hadden. Om niet te vroeg bij de lunchplekken en kampeerplekken aan te komen, hebben we extra lussen gelopen. Dit was een beetje frustrerend. Verder genoten van deze mooie tocht met mooie kampeerplekken tussen de rotsformaties van Wadi Rum, het lekkere weer en uitstekende ondersteuning door de Bedoeïenen.

• Wat was je reisbestemming? Jordanië Wadi Rum
  • Waar ken je ons van? Start Nunatak en eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? De donkere dagen en de feestdagen ontvluchten
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Burdah Bridge, de rotsformaties en het kleurrijke landschap

Uitstekend verzorgde reis naar een prachtig gebied

Op eerdere reizen naar Jordanië heb ik al kort kennis gemaakt met Wadi Rum. Het is een prachtig gebied en met deze reis heb ik er nu ook een uitgebreide kennismaking mee gehad. De natuur is zeer bijzonder en op de reis hebben we verschillende bezienswaardigheden in Wadi Rum aangedaan. De reis werd begeleid door Bedoeïenen. Zij hebben ons ook een kijkje in hun leven in de woestijn gegeven. Dit kwam het beste tot uiting in de maaltijden, die op hun traditionele manier bereid werden. Als groep liepen we sneller dan dat de organisatie verwacht had. We hebben hierdoor extra rondjes gelopen om toch nog rond het geplande tijdstip in het volgende kamp te komen. Met deze extra rondjes hebben we meer van Wadi Rum gezien, maar een enkele keer voelde het wel als een rondje lopen om het rondje lopen. Dat was jammer, maar het heeft geen afbreuk gedaan aan de reis. Al met al was het een prachtige reis.

• Wat was je reisbestemming? Jordanië - Wadi Rum
  • Waar ken je ons van? Eerdere reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Nadere kennismaking met Wadi Rum
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Burdah Bridge, de bijzondere structuur van de bergen.

Een geweldige ervaring in een verrassend en kleurrijk landschap.

Een indrukwekkende wandeltocht, zowel qua fysieke inspanning als het kleurrijke en afwisselende landschap. Veel kennis opgedaan over het land en de gewoontes van verschillende stammen die in Jordanië leven. Ondanks het taalverschil waren de kamelendrijver en de kok geweldig in samenwerking met de groep en zij hebben briljant werk geleverd;) Het eten was erg goed en smaakvol bereid.

• Waar ken je ons van? Bergsportbeurs
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Ontdekking onbekend land en terrein
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? zuidelijk deel Wadi Rum

Rustige wandelingen langs prachtige oceaan.

De oceaan is nooit ver weg, altijd hoor je het geluid van de golven. Heerlijke temperatuur overdag en prachtige sterrenhemel ‘s nachts. Wandelingen zijn afwisselend.

• Wat was je reisbestemming? Atlantische Kust Marokko
  • Waar ken je ons van? Via HT
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Wandelen langs de oceaan
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Strand tussen Iftane en Sidi M’Barek en Essaouia

Mooie tocht door de woestijn

Lekker wandelen met een gezellige groep

• Waar ken je ons van? Eerder reizen
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Wandelen en kamperen in een mooi gebied
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Burdahbrug

Zeer vakkundig georganiseerd

Geheel tevreden

• Algemene waardering van de gemaakte reis
  • Voldeed de gemaakte reis aan je verwachting? N.v.t.
  • Wat was je reisbestemming? Jordanie
  • Waar ken je ons van? vanaf het begin
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? Reizen
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? Wadi Rum

Prachtig wandelgebied zonder toeristen, fascinerende steden.

Voor mij was dit een eerste kennismaking met een wandelvakantie waarbij het merendeel van de overnachtingen in tenten plaatsvond. De eenvoud hiervan, het mindere comfort droeg bij aan mijn 'mentaal ontslakken'. Ik vond het leuk, het droeg bij aan de sfeer. die goed was. De begeleiding door Omar -wat een aardige vent!- en de anderen was prima, al kon hij door zijn beperkte Engels en Frans niet duidelijk maken waarom we op dag 6 van het programma afweken. Het wandelen had voor mij wel veeleisender mogen zijn, met meer te overbruggen hoogteverschillen. Resteert het goede weer, een kennismaking met prachtige, afwisselende natuur en zeer levendige, indrukwekkende en fotogenieke steden.

• Wat was je reisbestemming? Marokko Atlantische kust
  • Waar ken je ons van? internet
  • Wat was je belangrijkste wens en/of verwachting met betrekking tot de gemaakte reis? in een groep fysiek bezig zijn en het goed hebben met elkaar
  • Welke plekken hebben tijdens de reis de meeste indruk op je gemaakt? de steden met hun drukte en spanwijdte van 1880 tot 2020; de immer noise makende zee