ALKU heeft zeer goed werk geleverd, maar afspraken nakomen is niet hun sterkste kant.

ALKU Middelburg heeft in onze woning kozijnen en een voordeur vervangen. Ik ben op een uiterst vriendelijke en klantgerichte manier te woord gestaan, zowel in de showroom bij het uitzoeken van de kozijnen en de deur als ook door de monteurs die de werkzaamheden hebben uitgevoerd. De kwaliteit van de kozijnen en voordeur en de geleverde afwerking zijn echt heel goed. Ondanks dat ik dus erg tevreden ben over het werk zelf, ben ik wel erg ontevreden over hoe lang ik met ALKU bezig ben geweest om tot een afronding van dit project te komen. Het nakomen van gemaakte afspraken en het intern communiceren binnen het bedrijf zelf zijn niet echt de sterkste kanten van ALKU. Zo werden keer op keer de verkeerde afstandsbedieningen voor onze rolluiken besteld en duurde het extreem lang voordat restpunten werden opgelost. De kozijnen en deur zijn geplaatst in augustus 2019 en in de maanden daarna hebben we diverse malen een monteur aan de deur gehad die elke keer weer de verkeerde afstandbediening had meegekregen. Ik heb mij er eind februari maar bij neergelegd dat dit niet meer goed ging komen en hebben we besloten om te blijven werken met de standaard bijgeleverde afstandsbedieningen. Uiteindelijk zijn eind april 2020 de laatste restpunten afgehandeld door ALKU. Dit vind ik een veel te lange doorlooptijd. Gedurende deze maanden heb ik er ook telkens zelf achteraan moeten bellen wanneer ze weer langs zouden komen, want ALKU liet uit eigen beweging niets van zich horen. Dit had echt anders moeten gaan. Gelukkig is de financiële tegemoetkoming voor deze ergernis dan weer wel netjes geregeld. Al met al ben ik erg tevreden met de nieuwe kozijnen en voordeur, maar het heeft wel het nodige bloed, zweet en tranen gekost om te komen tot een eindresultaat. Ik zou ALKU wel adviseren aan vrienden en bekenden, maar dan wel met het advies om er boven op te zitten dat gemaakte afspraken worden nagekomen. Als ALKU dit weet te verbeteren, is het echt een top bedrijf.

Beste Thomas, Allereerst bedankt voor uw feedback. We stellen het op prijs dat u ons als klant helpt onze dienstverlening te verbeteren. We zijn bovenal blij om te horen dat u tevreden ben met uw ALKU kozijnen en voordeur. We zijn tijdens het afronden van het werk aan uw woning druk bezig geweest om de laatste aandachtspunten op te lossen, en hierbij hebben we inderdaad wat problemen ondervonden. Door de groei van ons team hebben we een aantal nieuwe collega’s erbij gekregen, wat natuurlijk geen excuus mag zijn voor een tekort aan communicatie vanuit onze kant. Maar we willen u verzekeren dat we uw project als voorbeeld meenemen om de dienstverlening van onze huidige en nieuwe collega’s verder te verbeteren. We hopen u tegelijkertijd wel te hebben laten zien dat onze service niet stopt bij montage van onze kozijnen. En daarnaast zijn we blij om te horen dat u ons dan ook nog steeds zou aanbevelen. Met vriendelijke groet, ALKU Ontdekkingscentrum Middelburg

Vakbekwame monteurs, oog voor detail en meedenkend. Super mooi eindresultaat. Op naar de volgende klus met Alku!!

Perfect werk geleverd.

Al eerder deuren laten monteren. Prima geregeld. Nu kozijnen geplaatst. Ook perfect geregeld.

Mooi resultaat, super tevreden

In oktober 2019 hebben wij een eerste offerte laten maken, vervolgens volgde de inmeting en het plaatsen. Met elkaar zijn wij tot een mooi resultaat gekomen. We zijn er super blij mee!

Zeer prettig en professioneel

Alles was goed aan dit project, goede voorlichting, heldere offerte, goede uitleg over de redelijk lange planning, en maatwerk door vakmensen, erg schoon en netjes gewerkt. Kortom; niets dan lof !

Van begin tot eind prima geregeld.

Vanaf het moment dat wij de showroom in stapten tot de totale oplevering alles prima geregeld en afgewerkt. Wij zijn heel tevreden over zowel de adviseur als de uitvoerders. Kozijnen en veranda zien er prima en keurig afgewrkt uit voor een goede prijs.

Mooie winkel, vriendelijke mensen

Goede uitleg, vriendelijk, een winkel met enthousiaste verkopers. Mooi materiaal ook, dus dik tevreden. Heel blij ook met de nieuwe dakkapel. De binnenafwerking nadien is niet inbegrepen en is wel nog een substantieel werk (maar misschien is dat omdat mijn dakkapel over twee ruimtes liep en vergroot werd). Maar over de dakkapel en de klantvriendelijkheid niets dan lof!

Dik tevreden!

Voor de derde keer klant geweest bij de ALKU, en voor de derde keer dik tevreden!

We zijn goed geholpen door de medewerkers van alku

Goed.

Netjes gewerkt. Fijne ervaring. Alleen levertijd heeft erg lang geduurd.Enige nadeel.

was volgens verwachting

Prettige vaklui die ook uitlegde hoe of wat ze gingen doen als je dat vroeg en een wat overleg pleegde waar te beginnen enzo.

Wij zijn bang om,indien er wat gedaan moet worden aan Alku denken

We hebben nu voor de tweede keer een opdracht gegund, en beide keren niet goed verlopen. De eerste keer nieuwe voordeur besteld. Ik zag gelijk dat die niet goed was. Dus de nodige trammelant. Deze moest de andere kant opdraaien. Nu raam voor bovenverdieping besteld. Oude raam er uit. Het nieuwe raam was te groot ,dus verkeerd ingemeten. Er moest dus enkele centimeters van buiten en binnenmuur gesloopt worden. Met tot gevolg dat er op later tijdstip de muren opgeknapt moesten worden. Behang behoorlijk beschadigd was het gevolg. En moesten i.v.b.m. vastgestelde het nodige gereld worden. Wat mij tegenvalt ,geen taal of teken in wat voor vorm vanuit Tilburg een excuus. Moet toch weer behangen worden. Vandaar een vraagteken wat ik moet aanbevelen naar derden . Zie vraag het aanbevelen.

moot produkt zie ook onder

alku maakt mooie kozijnen en produkten, maar bij ons is het inmeten en de uitvoering best wel vaak misgegaan Ik weet dat het niet mmevalt om bij een jaren 3o huis het goed in te meten maar als je voor een erker met 3 kozijnen daar drie keer voor terug moet komen is dat veel.

Slechte service.

Komen niet hun afspraken na. Moet steeds maar bellen al twee maanden bezig.

Met Middelburg goed met Tilburg matig tot slecht

Kozijnen en deur in Middelburg gekocht allemaal prima in orde e.e.a. geplaatst door Tilburg en qua afwerking heel bedenkelijk door kieren en naden geen gezicht.

Netjes gewerkt volgens de afspraken.

Vriendelijke ontvangst in winkel Middelburg. Montage goed verlopen.

Fijne interactie vanaf het begin. Vooral fijn dat we direct een offerte kregen. Kozijnen zijn super en de vakmannen ter plaatsen erg aardig en kundig. Werd goed meegedacht, en niet te flauw met oplossingen. Betreft een vakantie woning in Zeeland, alle kozijnen rondom vervangen. Erg blij voor Alku gekozen te hebben.

• Ik ben: Eerste keer klant

Vakmensen die netjes en snel werken

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Helaas een slordige afwerking van de montage. Dit aangekaart waarna nog een bezoek heeft plaatsgevonden waarbij de punten opgelost zijn.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

heb een klacht ingediend i.v.m. de afwerking. is in tweede instantie met goedkeuring van verkoper door een derde persoon opgelost.

• Totaal oordeel N.v.t.
  • Inrichting showroom N.v.t.
  • Ik ben: Terugkerende klant

Prima product, montage uitstekend, vriendelijke bejegening, administratie matig.

• Ik ben: Eerste keer klant

We zijn zeer tevreden. Zijn goed en klantvriendelijk geholpen

2 sterren: slechter dan verwacht

Wat is er niet mis gegaan... bij het opmaken van de offerte wordt er niet de moeite genomen om ter plaatse te komen kijken, terwijl ons huis absoluut geen standaard huis is.. Met als gevolg dat tijdens en na het inmeten nog veel dingen zijn aangepast. Hierdoor gingen er verschillende versies van onze offerte in jullie systeem bestaan. Hierdoor zijn de verkeede kozijnen besteld en geleverd, en konden alleen de voor en zijkozijnen geplaatst worden. Er zouden nieuwe kozijnen besteld moeten worden. Dit was op 20 september. Wij hebben toen uitdrukkelijk aangegeven dat we de nieuwe kozijnen voor 1 november geleverd wilden hebben, omdat het na deze datum voor ons zo goed als onmogelijk is om een vrije dag op te nemen, wegens veranderingen in het werk. Er is ons toen beloofd hier alles voor te doen. Hierna volgen weken van complete stilte, geen enkele communicatie van jullie kant, of dit haalbaar is. Terwijl dit toch meteen duidelijk moet zijn .... Wij gaan uit van geen nieuws, goed nieuws. Half oktober willen wij toch wel eens iets weten, horen. En wij nemen zelf contact op met jullie. Tot onze grote teleurstelling blijkt nu dat 1 november niet haalbaar is. Pas op 16 november worden de kozijnen achter geplaatst. Gelukkig kon dit op een vrijdag, de vrije dag van mijn vrouw. Er was die dag één kapotte glaslat, die zouden ze zo snel mogelijk komen vervangen en dan zouden ze gelijk op ons verzoek het cilinderslot van onze voordeur aanpassen. Na een aantal weken komt een werknemer langs met de nieuwe cilinder en de glaslat. Beide niet goed: glaslat te klein en de cilnder verkeerd om. Uiteindelijk arriveren op 21 december de goede glaslat en cilinder. Vrijwel gelijk na het vertrek van jullie werknemer komt via de e-mail, een niet te ontcijferen, factuur binnen. Dit kunnen jullie dus wel vlot en snel. Na een protestbrief over deze onbegrijpelijke factuur ontvangen we begin januari een duidelijkere factuur. Wij zijn zeer ontevreden over de gehele gang van zaken en voornamelijk over de slechte communicatie en vakbekwaamheid van jullie kantoormedewerker. De vakmensen die bij ons terplekke de kozijnen hebben gezet, daar zijn we wel tevreden over. Aardige mannen, die hard en netjes gewerkt hebben.

• Ik ben: Terugkerende klant

Klarinetweg 5