Onprofessioneel + onbeschoft
Paar keer gesproken met Klaus, super onprofessioneel en onbeschoft. Je verwacht dat een crematorium een beetje meer verstand heeft en ook meer compassie kan tonen. Zelfs een urn vullen duurde meer dan een half uur en dan ook nog eens verkeerd. Dit komt omdat de urn alleen tot de helft werd gevuld en leek wel alsof hij een zandloper ervan had gemaakt. Het as van een nabestaande is geen speelgoed. Nadat wij hadden aangegeven dat de urn volledig moest worden gevuld omdat dit het design is, kregen wij tegengas met "ja maar ik heb de sticker er al opgeplakt en ik weet niet of ik dat kan doen". Onbeschoft omdat hij ongevoelige opmerkingen maakt + hij kan je niet even laten uitpraten zodat je iets kan uitleggen.
Edit:
Om mijn feedback aan te passen na de hele plechtigheid:
- communicatie mbt lunch (broodjes) - werd tegen ons gezegd dat we maar op het parkeerplaats het moeten opeten of op de brug?! maar nergens op jullie terrein, ook niet onder het afdakje. Terwijl het ook nog eens aan het regenen was en wij hadden aangegeven dat mensen vanuit Maastricht en Zeeland kwamen voor de dienst.
- aannames gemaakt over wie mijn man was, terwijl ik meerdere malen heb aangegeven dat die überhaupt niet eens aanwezig was
Pluspunten:
- Tov een andere crematorium in de buurt, mogen hier meer bezoekers aanwezig zijn
- Zaal is vrij groot en er is een grote beamer aanwezig wil iemand een slideshow of video laten zien
- voldoende parkeerplaatsen
Desalniettemin, wegen de pluspunten niet op tegen de negatieve ervaringen die wij bij jullie hebben gehad op meerdere momenten. Over heel veel dingen, kon vooraf worden gecommuniceerd of achteraf op een nettere manier. Net zoals met het vullen van de urn, kon je ook aan ons vragen hoe wij het hebben gewild i.p.v. zomaar onzorgvuldig de urn in de eerste instantie maar even snel vullen. Het gaat om een urn met het as van een dierbare erin. Naar ons gevoel werd ermee omgegaan alsof je een suikerpot aan het vullen was.