Solention levert puik werk!

Vanaf het eerste moment een goed gevoel bij Solention. Ik was zomaar eens binnen komen vallen op hun kantoor en Gerard heeft het eerste gesprek en de dakscan gedaan. Vandaag zijn de 14 Solarwatt glas-glas panelen geplaatst. Ondanks dat er 2 monteurs waren was alles om 14 uur al ingeregeld en werkend! Vriendelijke monteurs en in goed overleg e.e.a. nog last minute aangepast. Alle rommel netjes opgeruimd en duidelijke uitleg over de installatie gekregen. Al met al dik tevreden. Solention is een regelrechte aanrader!! Ga je voor kwaliteit, ga je voor Solention.

Teleurgesteld in advies

Ik heb 6 jaar geleden een eerste set van 10 zonnepanelen laten zetten door Solention. Dit is prima gegaan en ik was daar zeer tevreden over. In november 2021 Solention weer benaderd voor een tweede set van 8 panelen. Na een gesprek thuis kregen we een advies van Solention en zijn daarmee akkoord gegaan. Plaatsing van de panelen ging prima, maar daarna merkten we dat we slecht tot niet ingelicht zijn over een aantal essentiële zaken: als je een tweede set panelen aanschaft dan is het zeer verstandig om de BTW terug te vragen op een andere persoon als de eerste set panelen, bijvoorbeeld partner. Doe je dat niet dan krijg je maar een klein deel van de betaalde BTW terug. Dat had wel gemeld mogen worden. Een tweede observatie dat ik constateerde en helaas niet van Solention vernomen had, is dat de capaciteit van de geadviseerde omvormer begrensd is bij ongeveer 3600watt (Wp) terwijl het piekvermogen van de panelen 5200watt is. Bij zonnige dagen bereikt het systeem dus een maximum van 3600watt. Dit heet over-dimensioneren (https://www.futech.be/nl/hoe-de-omvormer-van-uw-zonnepanelen-optimaal-dimensioneren/). Hierbij zou het verlies bij hoge intensiteit gecompenseerd worden bij lagere instralingsniveaus. Verder werd er een elektriciteitaanpassing gefactureerd maar ten dele uitgevoerd, dit is hersteld na het melden door mij. Kortom, de panelen en installatie is prima gegaan, maar de informatie en het advies was zeer matig. Jammer.

Personeel is duidelijk en luistert naar wensen klant.

Laten wij bij het begin beginnen. Onze keuze voor Solention ligt aan Gerard Gerbracht. In Jip-en-Janneketaal heeft Gerard ons alles uitgelegd. Vandaag hebben drie collegae van Gerard bij ons de zonnepanelen geplaatst. Wij kunnen niets anders zeggen, dan dat het top is gegaan. Er werd naar ons geluisterd en ook de uitleg was wederom duidelijk. Hartelijk dank allemaal.

zie hieronder

Mij werd per mail gevraagd naar ervaring met de zonnepanelen. De link, die mij daarbij werd gegeven, is absoluut niet te openen. Dus nu zo. Ik ben tevreden. Mijn maandbedrag voor stroom en gas is inmiddels verminderd, tot mijn plezier. c. aten gasthuisbouwing 60 bennekom

Vanaf het adviesgesprek met Gerard tot aan de vlotte installatie van de 19 stuks zonnepanelen en extra groepen in de meterkast, alles was duidelijk uitgelegd en werd vakkundig en netjes geplaatst en deskundig geïnstalleerd en opgeleverd, ik ben zeer te vrede over de werk wijzen van dit bedrijf ook het contact met het kantoor was uitstekend. alles werkt naar behoren en de Solarwatt glas-glas panelen presteren uitstekend.

Tevreden met één smetje

Na offertes van een viertal leveranciers te hebben ontvangen besloot ik met Solention in zee te gaan. Hun producten Solarwatt en micro-omvormers van Enphase leken me het meest geschikt en het bedrijf kwam mij betrouwbaar en deskundig over. Daarin ben ik niet teleurgesteld. De levering was snel en de plaatsing door twee vriendelijke monteurs verliep zonder al te grote problemen, hoewel ze bij de route van de bedrading naar de meterkast toch wat hulp van mijn zoon konden gebruiken. Dit was vooraf wellicht iets te simpel ingeschat. Maar verder alles oke totdat ik zelf later via het opbrengstvolgsysteem ontdekte dat niet de afgesproken omvormer iq7+ was geplaatst maar de (goedkopere) iq7. Terwijl de vertegenwoordiger nota bene eerder beweerde dat deze niet meer leverbaar was. Maar dit leveringssmetje werd snel en ruiterlijk erkend en het meerprijsbedrag van de niet-geleverde omvormer werd geretourneerd. Verder goed tevreden. Alleen wel zelf goed meedenken en opletten ....

Serieus en kundig

Begin September plaatste Solention 11 solarwatts met enphase omvormers op mijn schuine dak met EPDM bedekking. Ik was erg kritisch in de voorbereiding, offertetraject en wilde diverse zaken in detail uitgezocht en gespecificeerd hebben. O.a. Vanwege een solide, goed waterdichte verankering op mijn dak. Solention heeft dit uitstekend ingevuld en duidelijk de keuze voor bepaalde materialen uitgelegd. De installatie, in samenwerking met mijn eigen dakdekker, was ook uitstekend en ging in goed overleg en met duidelijke afspraken. De pv installatie werkt naar volle tevredenheid. Kortom ik kan Solention van harte aanbevelen.

Ben zeer tevreden

Ze kwamen netjes op tijd en hebben zeer goed werk afgeleverd Ze hebben zelfs iets meer gedaan was 1 pan stuk en een nokvorst gelijk gemaakt ook prima

Prima werk geleverd

Mogelijk beter afstemmen met de monteurs over de uitvoering van de werkzaamheden mbt aansluiting van zonnepanelen tot de meterkast.

Een hele fijne samenwerking. Snel contact. Goede en snelle afhandeling. Werken heel netjes, raffelen niet af en zijn hulpvaardig. Toppers!

Via de Solarwattimporteur kwam ik bij Solention. Al vanaf het eerste contact had ik een goed gevoel, er werd duidelijk en helder gecommuniceerd. Goede voorlichting gehad van Jos, geen bla bla en wollige verhalen, maar duidelijke en heldere informatie, heldere overzichtelijke offerte zoals het hoort. Afgelopen week 25 maart zijn de panelen geplaatst en afgelopen donderdag is de installatie definitief opgeleverd en doet zijn werk. De contacten met alle medewerkers heb ik als bijzonder prettig ervaren en heb ze inmiddels ook aanbevolen bij enkele van mijn collega's.

• Ervaring met: Zonnepanelen

Sinds ruim 2 jaar heeft mijn gezin de zonnepanelen van Solention. De beloofde rendementen worden gehaald, en de installatie en advisering klopte helemaal.

top

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

jammer dat een afspraak maken moeilijk is en dan de afspraken steeds werden verzet

• Ervaring met: Zonnepanelen

Prima organisatie. Hoewel de afleverlocatie niet naast de deur was en door de stevige wind de monteurs tot 2 keer toe voor niets afreisden, werd zonder morren en zonder meerkosten de installatie perfect voltooid.

zie boven

• Ervaring met: Zonnepanelen

Werken goed en netjes .Goede en nette communicatie

• Ervaring met: Zonnepanelen

Vlotte levering. Uitstekend meegedacht over bekabeling etc. Meer dan keurige installatie. Vriendelijke en zeer correcte communicatie. Kortom een zeer tevreden klant.

• Ervaring met: Zonnepanelen

Van beginfase (informatie en advies) tot de plaatsing is altijd helder gecommuniceerd. Er volgt na het advies een duidelijke offerte waarin alle benodigde informatie is opgenomen inclusief informatie over het traject wat volgt bij accordering van de offerte. Jos van Gent is makkelijk benaderbaar voor toelichting. De uiteindelijke plaatsing verloopt professioneel en het systeem wordt werkend opgeleverd. Prima ervaring!

• Ervaring met: Zonnepanelen

Juiste voorlichting. Direct. Persoonlijk advies. Duidelijke uitleg zonnepanelen.

• Ervaring met: Zonnepanelen

hele prettige en adequate afhandeling van deze klus, dit ook al op basis van een eerdere opdracht voor Solation

• Ervaring met: Zonnepanelen

Duidelijk advies en alles netjes verzorgd opgeleverd!