Slecht

Tot een jaar geleden waren we heel tevreden over Ska (KDV). Leuke locatie, goede leidsters, en fijne sfeer. Maar in 2022 vielen er continu dagen uit, wat vaak last-minute gemeld werd. Om dit te ondervangen is er een eenzijdige plaatsingsstop ingesteld (waarover ook waardeloos gecommuniceerd werd), waardoor we nu, na een jaar wachtlijst, nog steeds geen opvang voor onze jongste hebben. Er wordt nul informatie gedeeld, ook niet met de leidsters op de vestiging. We zien dat er kinderen uitstromen, maar nog steeds is er 'geen plek' voor onze jongste. De communicatie is enorm slecht, dus we hebben geen idee waar we aan toe zijn. De klantenservice is slecht bereikbaar. Omdat Ska de grootste aanbieder in Amersfoort is, kunnen we ook nergens anders heen, alle andere KDV's hebben ook een wachtlijst. De personeelsproblemen zijn begrijpelijk, maar bij Ska speelt het (mis)management een grote rol in de extreem slechte service naar ouders toe. Geen aanrader.

Wanbeleid

Eerst wil ik aangeven dat ook de medewerkers bij SKA de dupe zijn van het wanbeleid van deze organisatie en dat deze slechte recensie dus niet is gericht aan de hardwerkende leidsters van deze vestiging. Deze recensie is voor de filiaalmanager, regiomanager, het bestuur, klantadviseur van SKA 1) hier moet je 50% van de tijd je kind eerder ophalen bij een temperatuur van 37,9/38.0 Geen oog voor gedrag van het kind, alleen maar de cijfers op de thermometer en het beleid. Met als verhaal wij leveren geen maatwerk en het gaat om de veiligheid. Het zorgen voor kinderen is per definitie maatwerk, elk kind is anders. En daarbij wek je de suggestie dat wij als ouders de veiligheid van ons kind niet voorop stellen. 1x van de zes x ophalen was er daadwerkelijk iets waar te nemen door ons als ouders. Op advies van jullie ons kind na laten kijken bij de huisarts, consultatiebureau. Perfect gezond, maar ook daar hadden jullie geen boodschap aan. 2) dit is geen landelijke beleid wat in de branche geldt. 3) hier wordt niet gedacht in oplossingen. Het opzeggen van de overeenkomst kwam de organisatie goed uit. 4) Als de overeenkomst dan wordt opgezegd dan is dat niet vanwege het vertrouwen in jullie organisatie. Dikke tip aan de klantadviseur: neem even de moeite om het verhaal achter de opzegging te begrijpen en je standaard bericht aan te passen. Om toch positief af te sluiten er was naast de hardwerkende leidsters nog wel 1 pluspunt. De overeenkomst is op verzoek per direct ontbonden. Dank daarvoor. Kortom heb je een hele dag opvang nodig, kies dan niet voor SKA.

• Vestiging: de Mammoet
  • Ervaring met: Kinderdagverblijf

Fijne leidsters die oog hebben voor onze kinderen!

De organisatie en communicatie vanuit de SKA kan zeker verbeterd worden. De locatie Binnestebuiten zijn wij heel tevreden over. Allemaal lieve leidsters die leuke activiteiten doen met de kinderen. Er is oog voor de kinderen en krijgen altijd een fijne terugkoppeling van de dag!

• Vestiging: Binnenstebuiten

Slechte communicatie

Leidsters zijn hartstikke lief voor de kinderen, maar verder is het echt verschrikkelijk. Hele slechte communicatie, heel veel dagen die niet door zijn gegaan, contract dat eenzijdig is opgezegd, niet meedenken met oplossingen. Gelukkig zijn we overgestapt naar een andere organisatie, maar wij hebben een hele vervelende nasmaak aan de SKA overgehouden.

• Vestiging: 't Vliet

Beste medewekers, incapabele directie

Als je: 1) niet vooruit kunt kijken en daarop kan acteren 2) keer op keer je klanten met problemen opzadelt 3) het veel slechter dan je concurrenten doet 4) continue de plank volledig misslaat in de communicatie 5) je verbergt achter een noreply e-mailadres 6) onvrede en frustratie bij je medewerkers creëert Dan moet je als directeur-bestuurder concluderen dat je deze organisatie niet kunt leiden. Wat mij betreft gaat Louise Joosten bij één van de vestigingen aan de slag, daar waar ze nodig is. Hier kan ze de geweldige mensen echt helpen, zoals het ondersteboven organogram suggereert. Ben je op zoek naar een kinderdagverblijf in Amersfoort, kijk dan even verder zolang dit wanbeleid nog wordt voortgezet.

Onbetrouwbaar

Eerst wil ik zeggen: Ska heeft prachtige locaties en hele fijne medewerkers die zich 100% inzetten voor de kids. Wij maken ons nooit zorgen over het welzijn van onze kids bij Ska. Waarom dan toch zo'n slecht cijfer? Omdat Ska faalt in datgene waarvoor je in de eerste plaats kinderopvang inschakelde: het bieden van kinderopvang waar je als ouder van op aan kunt. Om de haverklap sluiten locaties. Dit onder het mom van overmacht, wat een steeds breder begrip is geworden. Was overmacht eerst dat een heel team corona had, nu ontstaat overmacht al door enkelvoudige ziekmeldingen, of zelfs door warm weer. Sluitingen zijn zo laagdrempelig geworden, dat van onze laatste 6 opvangdagen er maar 2 volledig door gingen. Iedere keer krijgen we weer een mailtje van bestuurder Louise Joosten, dat ze op ons begrip rekent. Nooit krijgen we een sluitende motivatie waarom zij ons begrip verdient. De sluitingen worden kort van tevoren gecommuniceerd, soms zelfs op de dag zelf. Op sluitingen wegens warm weer is de aanwezigheid van airco niet van invloed. Nee, zogenaamd voor de veiligheid van onze kinderen moeten we ze om 13u op het heetst van de dag ophalen, uit een comfortabele ruimte, de volle zon in. Een nadere toelichting waarom dit proportioneel is wenst mw. Joosten niet te geven. De verplichte stap van het raadplegen van oudercommissies slaat zij voor haar gemak ook over. U merkt, ons vertrouwen is weg. Ondanks een bestaand en nijpend personeelstekort, heeft Ska in 2021 en 2022 nieuwe locaties geopend en het aantal kindplaatsen uitgebreid van 3500 naar 4000. Om vervolgens een aantal gezinnen een mokerslag uit te delen door contracten te ontbinden, soms meerdere in 1 gezin. Iets wat overigens eerst via de media gecommuniceerd werd. Er is dus sprake van totaal bestuurlijk wanbeleid, waar kinderen, ouders én medewerkers de dupe van zijn. Sommigen ronduit gedupeerd. Wil je een kinderopvang waar je van op aan kunt? Kies dan niet voor Ska.

• Vestiging: de Dobbelsteen

Volledig onbetrouwbaar management.

Eerst even een positief bericht. De medewerkers op locatie zijn echt top! Leuke mensen die zich keihard inzetten voor de veiligheid en educatie van jouw en onze kinderen. Pedagogisch zit het goed in elkaar, de kinderen voelen zich hier echt thuis. Helaas is de organisatie er achter zo onbetrouwbaar als maar kan. De directrice, Louise Joosten, sluit met grote regelmaat locaties, ontbindt eenzijdig contracten, communiceert niet met ouders anders dan vanuit een noreply adres en houdt zich niet aan regelgeving in de sector. En alles last minute zodat ouders (vaak op de dag zelf) in allerijl weer oplossingen moeten zoeken voor het mismanagement van SKA. Louise Joosten en de rest van het management van Ska verschuilen zich steeds achter 'overmacht', terwijl er geen actie wordt ondernomen om in controle te geraken anders dan massale ontbindingen van contracten. Niet voor niets dat Ska veel meer problemen heeft dan anderen in deze branche en regio.

Zeer slecht

Ik sluit mij aan bij onderstaande beoordelingen. om de haverklap sluitingen onder het mom van overmacht. Dit keer is het de warmte (ma en di) en dit melden ze zondag avond laat. Dit terwijl vorige week een hitteprotocol is verstuurd waar nooit over een mogelijke sluiting wordt gesproken. Het zullen wel weer de personeelsissues zijn waar de warmte nu voor wordt misbruikt. Uiteraard word u hier niet voor gecompenseerd... Leidsters zijn super maar de organisatie is dramatisch en ASOCIAAL. Ik raad iedereen af voor deze organisatie te kiezen

• Ervaring met: Kinderdagverblijf

Onbetrouwbaar en stress verhogend.

5,5 jaar geleden voor deze “organisatie”gekozen, ze beloofde stabiliteit, een vast gezicht en nog een aantal mooie randvoorwaarden. Hier is niets van over. Veel wisselend personeel, avond van te voren melden dat er geen personeel is, contracten opzeggen ( na openen nieuwe vestigingen ) en als klap op de vuurpijl op zondag avond melden dat er maandag en dinsdag middag vanwege “warmte” geen opvang is. Waar andere opvang waterpret en andere oplossingen bedenkt, misbruikt SKA de warmte om hun roosters te dichten. Met termen als: “voor jouw kindje” Wat een schandalige club prutsers is dit geworden. Nee nee nee

• Ervaring met: Kinderdagverblijf

SKA is niet betrouwbaar als opvang organisatie!

Mijn eerste ervaringen met SKA waren prima. We waren zelfs zeer tevreden over de locatie(s). Echter is het de afgelopen jaren heel erg verslechtert. Ze sluiten de deuren van de opvang om de haverklap. Als ouder kan je er niet op rekenen/vertrouwen dat de kinderen ook daadwerkelijk naar de BSO of het KDV kunnen. Dit onder het mom van Corona en personeelstekort. De sluitingen hoor je als je geluk hebt een aantal dagen van te voren, maar het kan ook gerust de dag ervoor zijn. Ik als ouder heb ook mijn verantwoordelijkheden tegenover mijn werkgever. Mijn man en ik kunnen de hele tijd vrij vragen omdat een van ons thuis moet zitten met een of meerdere kinderen (KDV en BSO op verschillende locaties). In mijn optiek zijn daar de vakantie dagen niet voor bedoeld! Daarbij is het vaak last minute en kunnen ook niet alle meetings worden verzet en zit je noodgedwongen met een kind op schoot te vergaderen... Om het nog erger te maken, melden ze op zondagavond na 19:00u dat het KDV om 13u dicht gaat op ma en di vanwege de hitte. Alweer zijn de ouders de dupe hiervan. Wederom zo kort van te voren waardoor je als ouder niet in de gelegenheid bent om nog wat te kunnen regelen. In de mail geven ze aan dat ze heel goed begrijpen dat het invoeren van een tropenrooster weer een situatie is die veel van ons als ouder vraagt en dat het een moeilijke beslissing is, maar ik geloof dit niet meer. Ik ben dan ook echt ziedend over dit wanbeleid!!! Het is dat je als ouder in een spagaat zit en niet van de een op de andere dag een ander opvang kunt vinden voor 3 kinderen, maar we zijn zeker op zoek naar iets anders! Overigens zijn de pedagogische medewerkers stuk voor stuk bekwame leuke medewerkers, die met veel plezier en enthousiasme met de kids werken, daar ligt het niet aan. Het is het bestuur van SKA dat dit wanbeleid maakt.

• Ervaring met: N.v.t.

Asociaal bedrijf

Ik ben de vader van 1 van de kinderen die bij jullie opvang zit. Nu hebben wij een mail vandaag ontvangen om 19:12 uur dat ons kind morgen om maximaal 13 uur opgehaald moet worden ivm een tropenrooster. Dat het komende dagen warm wordt snap ik dat jullie een tropenrooster starten. Heel NL weet dat het de komende dagen warm wordt, dit wordt ruim 5 dagen geleden aangekondigd. Dat jullie nu op zondagavond aankondigen dat jullie morgen om 13 uur dicht gaan is echt van de zotte! Wij als ouders zijnde kunnen nu niets regelen met ons werk op zondagavond/ dag van tevoren. Ook wij hebben te maken met zomervakanties waardoor collega's er niet zijn. Om dit zo kort dag kenbaar te maken vind ik ronduit ASOCIAAL!!! Jullie durven er zelfs bij te vermelden dat er geen compensatie mogelijk is. Opnieuw wordt dit als dekmantel gebruikt als de afgelopen 9 maanden, waar wij nog geen enkel dagdeel gecompenseerd in uren en/of in Euro's terug hebben gezien. Jullie weten hoe jullie geld moeten ontvangen maar iets terug doen is echt van een andere wereld! Jullie mogen jezelf niet eens een kinderopvang noemen naar m'n mening!

• Vestiging: de Krakeling

Geen oog voor de ouders

Ze sluiten al sinds tijden tijdelijk locaties en gaan nu contracten ontbinden. Dit doet de SKA terwijl ze nog actief aan het werven zijn en dus groepen bewust groter hebben laten worden in 2022. Het nu omdraaien dat het een maatschappelijk probleem is, is een farce.

Niet wat het ooit was.

Ik heb al meerder keren mijn ontevredenheid uitgesproken. Toch na ieder telefoongesprek weer teleurgesteld opgehangen. De opvang is de laatste tijd erg achteruit gegaan. Niet door de leidsters, maar van bovenaf. Over de leidsters heb ik alleen maar goede woorden. Er word heel vaak, maar echt heel vaak, een groep gesloten. Zij zeggen dat het komt door een landelijk personeelstekort en corona gevallen. Maar andere kvd hebben daar vrijwel geen last van. Het is al 7 maanden aan de gang en er is onzekerheid over hoelang dit nog gaat duren. De sluitingen worden 2 dagen van te voren mede gedeeld met een slappe sorry. Totaal niet flexibel om bij uitzondering je kind ergens anders te laten komen. Dagen ruilen kan ook niet meer, ook hierom word corona als excuus gebruikt. Als je belt om te vragen hoe het ook al weer zat met opzeggen, krijg je antwoord op je vraag, maar er word niet doorgevraagd waarom je dan denkt om op te zeggen. Opzeggen moet via de website trouwens. Ook erg onpersoonlijk. Jammer.. Het gaat wel om je kind..

• Ervaring met: Kinderdagverblijf

Fijne sfeer en veel persoonlijke aandacht

Mijn dochter gaat altijd graag naar de buitenschoolse opvang en komt er tevreden vandaan! Lieve begeleiders die veel aandacht hebben voor haar, een gezellige groep en een hele mooie omgeving

• Vestiging: de Boshut

Mijn kinderen worden gezien

Mijn dochters gaan naar een fijne kleinschalige locatie Bubbels. De medewerkers kennen mijn dochters en weten wat ze nodig hebben. Ze bieden een luisterend oor, maar ook uitdaging.

• Vestiging: Bubbels

Lieve betrouwbare leidsters

Onze dochter heeft een hele fijne tijd gehad bij het kdv. Voldoende activiteiten, ruimte en structuur. Buiten spelen in de groene tuin is een feestje. Jammer dat de organisatie zelf erg star is en niet klantgericht. Ook de communicatie vanuit de centrale organisatie kan veel sterker.

• Vestiging: de Puntmuts

Gerrit

Mijn kinderen hebben zoveel plezier bij Ska. Naast het feit dat ze lol hebben er altijd gelukkig vandaag komen, steken ze er ook een hoop. De focus die Ska heeft op pedagogiek, gezondheid, sportiviteit, plezier en ontspanning maakt Ska wat mij betreft een aanrader.

• Vestiging: Het Baken

De liefste juffen van Amersfoort

Mijn zoon komt altijd zo vrolijk terug van de opvang. Ik vind het ook mooi meegenomen dat er zoveel aandacht is voor gezonde voeding. De moestuin vindt mijn zoon dan ook geweldig!

• Vestiging: de Ukkenburg

Ska Hooglanderveen onder de maat

Zo jammer....ska BSO Hooglanderveen echt onder de maat,constante wisseling van personeel daar, kinderen kunnen hier geen houdvast aan krijgen! ( ik zit zelf in het onderwijs) dus ervaring genoeg! Zie daar veel eenzame kindjes bij deze locatie,geen persoonlijke aandacht met name voor de 4 jarige dus kleinere hummeltjes!

• Communicatie N.v.t.
  • Ervaring met: Buitenschoolse opvang

Goede bso maar de communicatie kan beter. Ook jammer dat er teveel focus is op gezond groen eten en drinken. Als ze de hele dag op school hebben gezeten mogen ze bv best ranja drinken. Dit kan ook suikervrij.

• Ervaring met: Buitenschoolse opvang

Bso Villa Blanca: ervaren pedagogisch medewerkers en ruimte voor ruilingen en extra opvang!

Mijn dochters gaan naar de vso en bso Villa Blanca. Ze hebben al lang dezelfde lieve en sterkte pedagogisch medewerkers, die met veel enthousiasme en betrokkenheid met de kinderen werken. Als we een keer willen ruilen of extra opvang nodig hebben, dan kan dit vaak en is het service centrum betrokken en hulpvaardig.

• Vestiging: Villa Blanca
  • Ervaring met: Buitenschoolse opvang

Super tevreden, ook in deze gekke tijden!

Elke dag ben ik blij dat mijn kinderen in goede handen zijn. De pedagogisch medewerkers hebben alle liefde en geduld voor alle kids. Sinds ze naar het kinderdagverblijf gaan, zie ik mijn kinderen steeds grotere stappen zetten. Ondanks alle beperkingen in deze turbulente tijd houden ze je goed op de hoogte en staat het kind op plek 1. Heel fijn!

• Vestiging: JanJans

Fijne opvang!

Hele fijne begeleiders. Alleen jammer dat SKA je onnodig laat betalen terwijl je geen gebruik kan/mag maken van de diensten. Totaal niet flexibel en niet netjes. -Volle dag betalen! Ondanks kind op tijd afgemeld. -Volle dag betalen! Kind word bij aankomst naar huis gestuurd wegens snottebel. -Vanwege COVID kan er niet gebruild worden van opvangdagen (begrijpelijk, maar worden wel in rekening gebracht). Geen opvang, kan niet geruild worden, wel volle dag betalen!

• Vestiging: de Krakeling
  • Ervaring met: Kinderdagverblijf

Fijne plek met lieve en betrokken leidsters!

Onze dochter heeft het enorm naar haar zin bij 'de juffen'. De leidsters zijn erg betrokken en hebben veel aandacht voor het kindje als individu.

• Vestiging: 't Vliet
  • Ervaring met: Kinderdagverblijf

Goed, er is veel overleg en een goede overdracht

Fijne overdrachten waarbij je als ouder gehoord wordt. Ook krijg je goed de info wat de kids die dag gedaan hebben.

• Vestiging: Villa Blanca
  • Ervaring met: Speelleergroep