Door het volgen van mijn traject bij Ambitie aan zet heb ik veel nieuwe inzichten gekregen.

Vanuit mijn professionele achtergrond ken ik veel testen die helpen om inzicht in jezelf te krijgen. Wat ik prachtig vind aan de werkwijze van Ambitie aan zet is dat het de verbanden tussen je verschillende eigenschappen en talenten legt. Hierdoor weet ik nog beter om vanuit mijn kracht te werken en herken ik de elementen in een situatie die mij veel energie kosten. Mijn man gaat ook binnenkort zijn traject starten. Ik ben benieuwd naar zijn uitkomsten zodat we ook in onze relatie kunnen kijken hoe we fijn samen leven.

Inzichten in eigen energiegevers en energievreters.

Door het traject heb ik veel (nieuwe) inzichten opgedaan op mijn eigen kerntalenten: Waar krijg ik wel en geen energie van? Die basis zorgt voor inzichten waardoor je in sommige gevallen (beter) begrijpt waar iets vandaan komt en waarom je 'doet wat je doet'. De gesprekken zorgen voor verdieping, tegenlicht en richting. Ik heb met twee verschillende mensen gesproken, wat steeds ook weer zorgde voor een nieuwe dynamiek en daardoor ook andere vragen en dingen om over na te denken. Waardevol voor de toekomst. Ik zou dit iedereen gunnen. Al ben ik nog niet uit de richting die ik op wil, kan ik nu al wel veel dingen afstrepen en heb ik wel meer kaders waarbinnen ik nu concreet aan de slag kan.

Wat een inzichten heb ik gekregen!

Met William Lievers van Ambitie aan zet ben ik aan de slag gegaan met mijn KernTalenten. Door inzicht te krijgen in mijn KernTalenten, heb ik bewuste stappen in mijn professionele leven kunnen zetten. En kan ik ook meer uit deze stappen halen, door de ontstane bewustwording. Het traject wat je volgt zorgt er voor dat hetgeen je bij jezelf ontdekt, je dit ook gaat toepassen. Ben je er aan toe om je eigen KernTalenten te ontdekken, dan is dit een enorme waardevolle en rijke tool!

Door Ambitie aan zet, ben ik aan het denken gezet.

Door dit traject ben ik beter gaan begrijpen waarom ik de dingen doe, zoals ik ze doe. Ik ben beter gaan begrijpen waar mijn kerntalenten liggen, waar ik energie van krijg en wat mij veel energie kost. Ook lukt het mij steeds beter om dit te spiegelen aan mijn werkzaamheden en dit ook bespreekbaar te maken met mijn leidinggevende, zodat ik optimaal gebruik maak van mijn kwaliteiten. Tevens heb ik door dit traject inzicht gekregen welke functies bij mij passen en waarom dat zo is.

Door mijn kerntalenten analyse sta ik steviger in mijn schoenen. Ik ben erg tevreden over de sessies

Mijn grootste eye-opener is dat ik door de sessies die ik heb gehad ik bewust ben van mijn kerntalenten en deze nu weer in te zetten in zowel mijn werk als privé. Ik weet waar ik energie van krijg & wat mij juist energie kost.

Boeiend, verrassend om zo met talenten bezig te zijn en verbazingwekkend wat er uit de test komt.

Ben echt verbaasd dat uit vragen over spellen zo veel uitkomt. De meeste punten uit het rapport zijn herkenbaar. Geeft echt inzicht in wie ik ben en wat ik kan. Genoeg stof om me in te verdiepen en mee aan de slag te gaan, Vind het ontspannen en uitnodigend om verder te graven en zoeken naar mogelijkheden.

Geeft nieuwe inzichten in wie ik ben.

Ambitie aan Zet heeft mij geholpen om in te zien waar ik energie van krijg en wat mij energie kost. Ik vond het mooi om te merken hoeveel van dit alles klopt. Ik heb in die zin niets nieuws gehoord maar het helpt wel mee sommige situaties beter te begrijpen. Ook heb ik er veel aan gehad om juist dingen anders aan te pakken. Wellicht dat dat wel mijn energie kost, maar het hielp mij wel. De gesprekken zijn ontzettend interessant en zetten je tot denken. Er is veel overleg in hoe iets voor mij voelt en hoe dat dan weer terug te zien is in de kwaliteiten. Ik voel me volledig op mijn gemak in deze gesprekken. Ik word serieus genomen en krijg passend advies.

Ontdekt wie ik ben, niet wie ik wil zijn

Hoe confronterend ook, het werkte voor mij bevrijdend om niet alleen te weten waar mijn kwaliteiten liggen, maar ook welke kwaliteiten ik niet heb. Het stimuleert de acceptatie als je weet dat je met bepaalde kernkwaliteiten geboren bent. Vervolgens inzicht gekregen hoe kwaliteiten op elkaar inwerken. Als het om loopbaanvragen gaat zorgt de kernkwaliteitenanalyse van Ambitie ervoor inzichtelijk te maken wie ik ben en mijn onderliggende drijfveren bloot te leggen.

De echte jij en wat je nodig hebt om je talenten in te zetten

Het is alsof je jezelf in 1 oogopslag kunt lezen. De koppeling tussen de uitslag van de test en de verdiepende gesprekken geven een helder inzicht in wie je bent en wie/wat je nodig hebt om te floreren!

Erg persoonlijk en ze hebben een goed product in handen.

Mijn traject heb ik vooral met Elma doorlopen en ik vind dat zij erg snel sterke beeldende voorbeelden kan noemen, waardoor je echt wel begrijpt wat die talenten dan inhouden in de context van wie jij bent. Dus een coach met dit product zal snel moeten kunnen associëren en eigenlijk goed in metaforen kunnen denken. Elma lijkt die talenten te bezitten! Dit maakt het dan ook erg persoonlijk en prettig.

Kerntalenten geven mij een zeer compleet overzicht van energie-gevers en -vreters

Visueel prettig opgezet (balken) en tekstueel leest het KTO als 'op maat geschreven voor mij'. De gesprekken waren verdiepend en gaven richting aan antwoorden op vragen waar ik al een poosje mee rondloop. De KTO-ontdekking pak ik er regelmatig bij als ik nieuwe initiatieven neem en helpt bij het zetten van vervolgstappen in mijn loopbaan. Mooie methode die voor mij zeer betekenisvol is daardoor.

Het rapport bevestigd dingen én opent je ogen

Ik heb erg prettig met Ambitie aan zet gewerkt. De gesprekken waren goed en vertrouwd. De rapportage en de gesprekken hebben mij inzichten gebracht waarmee ik aan de slag kan.

Ontzettend gaaf om op deze wijze je kerntalenten gespiegeld te krijgen.

Het was erg interessant om op deze wijze duidelijk te krijgen welke kerntalenten sterk, half en zwak bij mij aanwezig zijn. In het begin was ik een beetje sceptisch; hoe kunnen ze er door deze testen en gesprekken achter komen waar mijn kerntalenten liggen? Bij de terugkoppeling van de test was ik om. De uitkomsten zijn erg herkenbaar, de toelichtingen vanuit Ambitie aan zet zorgen voor een compleet beeld. Hierdoor is voor mij duidelijk geworden waar ik sta en welke stappen ik nu kan zetten binnen mijn ontwikkeling.

Verrassend

Verrassende inzichten!

Nieuwe inzichten die helpen om de toekomst uit te stippelen.

Door mijn deelname aan de kerntalententest, heb ik een beter beeld over mijn (kern)talenten en hoe ik deze kan inzetten en beter kan benutten.

Heel bijzonder

Heel bijzonder dat door een paar testen je hele persoonlijkheid adhv de kaarten op tafel komt te liggen. Erg fijne gesprekken gehad. Soms is het wat snel schakelen tussen de verschillende kwaliteiten gekoppeld aan mogelijke functies/banen.

Op en top klantgericht en eerlijkheid in alle klasse!

Mensen met passie voor hun werk en laten je kennis maken met je ware IK!

Vakkundige open, positieve benadering met een respectvolle basis, waardoor ik mij echt gezien voel!

Toen ik met Kern Talenten in aanraking kwam was ik ZEER benieuwd! Want de wanhopige zoektocht naar wie ik ben duurde al meer dan 50 jaar. Maar ik was óók HEEL argwanend... Wat werd hier anders gedaan dan bij andere methodes? Wat maakte dat men durfde te beloven dat de persoonlijke eindanalyse mij tot steun/basis zou zijn bij alle verdere beslissingen in mijn leven??!! Het leek bijna te mooi om waar te zijn.... Maar dáár was ik wel naar op zoek! Of zou het wéér uitdraaien op een teleurstelling?? William heeft mijn vragen beantwoord (dat waren er echt heel veel!)en alle tijd genomen om mij door het proces heen te coachen, met geweldig veel inzicht en antwoorden als resultaat en daar ben ik enorm dankbaar voor! Het is geen "1-2-3" succes story, maar een persoonlijk bewustwordingsproces. Dat kost tijd en energie met tussendoor naast blijheid en herkenning ook behoorlijk wat frustraties en tranen! Maar door uitleg en de nuchtere, humorvolle begeleiding van William kwam er iedere keer weer licht en lucht om verder te kunnen! De grootste oogopener in dit traject is mijn neiging me te richten op wat ik NIET goed kan. Daar is jaren heel veel energie in weggelekt, vanuit de basisgedachte/-overtuiging dat iets goed is OF fout... Dus constant alles en iedereen be-/veroordelen en streven naar perfectie. Vanuit KernTalenten heb ik mogen ontdekken dat het niet gaat om goed of fout, maar om het omarmen van wat ik in me heb aan talenten, zowel de sterke als de kleine! Het was heerlijk om te ontdekken hoe mijn ECHTE IK in elkaar zit en keer op keer te horen dat dit helemaal OK is :) Het resultaat is dat ik stukje bij beetje uit de niet te winnen strijd van "beter mijn best doen" kom en ga accepteren dat ik niet alles hoef te kunnen en dat ook mag uiten!! Deze ontdekkingstocht zou ik iedereen aanraden en gunnen!

Boeiend om eens naar je kerntalenten te kijken en dus niet perse alleen naar je talenten. Nog niet eerder had ik er bij stil gestaan dat wat je vroeger graag deed of leuk vond, van grote betekenis is om achter je kerntalenten te komen. Commissies, banen of wat dan ook: ik moet mijn (sterke) kerntalenten er in kwijt kunnen wil ik energie hebben en blijven houden in datgene wat ik doe. Wat die kerntalenten zijn kan ik terug lezen in het verslag wat is geschreven over mij, door Ambitie aan zet. Verder was er voor mij verder ook vooral veel 'herkenning'.

• Tevredenheid

De KernTalentenmethodiek heeft mij inzicht gegeven in mijn eigen kerntalenten. De grootste eye-opener voor mij was; Hoe ik mijn Kerntalenten in kan zetten in mijn dagelijkse werkzaamheden, zonder dat ik hier 'nadelige' effecten van ondervindt. Met andere woorden op welke manier kan ik mijn Kerntalenten zo combineren in mijn werk, vrije tijd en privé leven om zo optimaal te kunnen presteren en niet uitgeblust thuis kom. Ik kan het iedereen aanranden om inzicht te krijgen in zijn eigen Kerntalenten.

• Tevredenheid

Een scherpere analyse van wie ik in wezen ben, waar ik plezier door krijg en wat mij leegzuigt. Qua communicatie geef ik een 7: door de gesprekken met William begrijp ik goed wat met de (combinatie van) uitkomsten bedoeld wordt. De schriftelijke verslaglegging vind ik lastiger te begrijpen. Als leek interpreteer ik de combinatie-uitkomsten anders, dan bedoeld. Tip is dan ook, om hier nog een goede uitleg aan toe te voegen.

• Tevredenheid

Dit tweede gesprek was heel goed toegespitst op de huidige situatie en William wist daar goed op in te spelen en mee te denken. Het helpt mij om weer een stap verder te zetten en bovendien is het goed om in een tweede gesprek nog eens goed naar de kerntalenten te kijken. Worden deze voldoende gebruikt. Ik ben uiterst tevreden!

• Tevredenheid

Het verschil tussen aangeleerde en van kerntalenten. Met het heldere overzicht is het gemakkelijker keuzes maken in mijn werk, wat me bijzonder veel energie oplevert.

• Tevredenheid

Inzicht en bewustwording over welke zaken ik energie van krijg en waar mijn energie van weglekt. Tevens bewustwording over waarom ik bepaalde keuzes maak en wat bij mij past.