Heel veel geleerd

Ik heb echt heel veel inzichten gekregen. Ik liep ook bij een psycholoog, en daar gaat het natuurlijk veel over gevoel. Maar bij ambitie aan zet gaat het om de praktische kant. Als ik dit niet had gedaan dan had ik nog steeds op de verkeerde banen gereageerd, nu begrijp ik dat veel van de dingen waar ik mee zat uit het soort werkzaamheden kwamen. Die werkzaamheden zaten in de talenten die veel energie vreten, daar was ik zonder elma echt niet achter gekomen.

Deze analyse heeft de kijk naar mijzelf verandert en ook verduidelijkt.

Ik had erg veel moeite met begrijpen waar ik nou echt gelukkig van wordt en wat mij echt energie geeft. Door middel van deze analyse kan ik woorden geven aan wie ik ben en wat ik nodig heb in mijn werkleven, maar ook in mijn persoonlijke leven. Wat de uitkomst ook is, heel veel is zo herkenbaar wanneer het eenmaal op een bepaalde manier aan je wordt laten zien. Bij elke keuze die ik nu maak op professioneel gebied, kan ik terugvallen op mijn kerntalenten en vanuit daar de juiste keuze maken om energie te kunnen krijgen van mijn werk. Dit heeft een groot invloed op mijn prestatie en ook mijn geluk. Het was erg fijn om in dit process begeleidt te worden door Elma Lievers. Ze luisterde goed naar mijn verhaal en wist vaak het juiste te zeggen/uit te leggen, waardoor alles voor mij duidelijk werd. Ik ben enorm dankbaar en blij dat ik de keuze heb gemaakt om mij hiervoor op te geven en weet dat het mij voor de rest van mijn leven zal helpen om de juiste keuzes te maken en geluk te vinden binnen mijn werk en in mijn persoonlijke leven.

Onze dochter heeft inzicht en richting gekregen in haar studie keuze

Onze dochter wist absoluut niet welke richting ze uit wilde na haar havo-diploma. Na zelf een heel positieve ervaring te hebben gehad met kerntalent analyse met Elma, ook besloten om onze dochter dit te laten doen. En echt enorm helpend was het! Vanuit haar uitkomsten gekeken met Elma welke studierichtingen passend zouden zijn. ASN de hand van haar kerntalenten de uiteindelijke beroepen en opleidingen ernaast gelegd. En zo uiteindelijk tot een mooie keuze gekomen. Dochter gaat met veel plezier en vertrouwen starten op haar nieuwe opleiding en het heeft haar geholpen om ook met plezier de havo afstemmen sluiten. Dankjewel Elma! Echt ontzettend waardevol! En mooi hoe geduldig en duidelijk je het hebt aangepakt met haar!

Mezelf leren kennen

Door deze methode heb ik meer inzicht gekregen over mezelf, hoe en waarom ik dingen doe, en mezelf een stukje beter leren kennen. Ik wilde een carrière switch maken maar wist niet precies wat ik wilde. Hierbij heeft de methode en Elma me geholpen. Ik werk nu in een totaal andere branche en kan mijn KernTalenten goed inzetten. Heel fijn om een naslagwerk te hebben over mijzelf. Als ik twijfel bij keuzes dan kan ik het erbij pakken.

Een verhelderende en verrijkende ervaring.

Onze dochter vond het moeilijk om een studiekeus te maken. Deze Kerntalentenanalyse heeft haar inzicht gegeven in wat ze goed kan, waar ze sterk in is en wat ze minder goed kan. Hierdoor kon ze heel veel studies wegstrepen. Na nog een gesprek waarin meer werd ingezoomd op wat ze echt leuk vond kon ze een keus maken en klopte de puzzel. ook is er meegekeken met eventueel werk wat uit de studie zou kunnen volgen en het indelen daarvan past bij onze dochter. Dit luchtte enorm op en wij zijn blij met deze ervaring.

Niet meer zoekende, eindelijk overzicht in wie ik ben

Ik heb een kerntalenten analyse gedaan bij Elma. De resultaten passen perfect bij me en er was ook 1 kerntalent waar we een paar sessies over twijfelden of die heel of half was, omdat het kinderspel een leukertje was maar we het niet terugzagen bij mijn volwassen zelf. Ze denkt dus goed mee / niet rigide met de uitslagen van de toets. De resultaten kan ik goed meenemen als energie gevers en energie vreters. We hebben zelfs een sessie gedaan met mijn werkgever erbij om wat extra taken toe te voegen. (Een voorbeeld: ik heb een kantoorbaan, maar heel de dag focussen past niet bij me, af een toe een onderbreking is dan erg welkom. Een andere collega kwam on in het werk en werd gek van de eerstelijns telefoon, dus de oplossing, die ging ik erbij doen.) Er is genoeg tijd om te reflecteren na de uitslag en je krijgt een heel mooi boekwerk mee. Ik zou Ambitieaanzet aan iedereen aanraden. Hele handige tool voor je werk, maar ook zeker voor privé.

Terug naar je talent

Op een erg leuke manier word je opnieuw herinnerd aan je echte talenten en wat je meer moeite kost. Mij heeft het geholpen om nu te gaan doen waar ik energie van krijg.

Vasthouden aan het vertrouwde

In mijn studententijd was het mijn droom om te werken in de gastvrijheidsbranche. Na mijn studie Facility Management kwam ik echter in een totaal andere branche terecht. Twaalf jaar heb ik gewerkt als financieel adviseur en hielp ik ondernemers met hun verzekeringen. Een mooi vak waar ik ook nog eens goed in was, maar toch klopte er iets niet. Diep van binnen wist ik dat ik het roer om moest gooien, maar het doorbreken van dat patroon is best wel lastig! William hielp mij om te ontdekken wat ik eigenlijk al wist maar niet durfde te omarmen. Ik heb in mijn leven al diverse persoonlijkheidstesten afgenomen gekregen maar deze manier gaat echt diep. Na een uitgebreide kerntalentenanalyse over mijn kindertijd en wat me destijds dreef, komt er een beschrijving die echt op mijn lijf geschreven is. Zolang ik vasthoud aan mijn drijfveren en aan wie ik ben hoef ik de lat nooit hoger te leggen dan bij mij past en loop ik mezelf dus ook niet voorbij. Ik ben gestopt als financieel adviseur en werk nu in de horeca als facilitair restaurantmanager. We zijn nu een maand of 8 verder en ik zit lekkerder in mijn werk dan ooit. Nog steeds ben ik ambitieus en wil ik mijn grenzen verleggen, maar nu wel binnen mijn eigen kaders en niet de kaders van mijn omgeving! Wat een verademing! Als er één punt van aandacht is, dan zou ik zeggen dat ik tijdens het traject wat meer duiding nodig heb gehad. Voor mij is het belangrijk om te weten wat me te wachten staat. Die structuur miste ik soms wel. Anders dan dat ben ik 100% tevreden. Ik raad Ambitie aan Zet dan ook zeker aan!

Een bepaald gevoel kunnen plaatsen.

Soms ervaar je dat er iets niet klopt, maar blijft dat bij een onderbuikgevoel. Het talententraject heeft mij zicht gegeven op dat wat mij rust en onrust geeft. Om woorden te geven aan een bepaald gevoel. De gesprekken met Martin zijn zo waardevol geweest. De manier van vragen stellen, mij activeren of raken heeft mij onwijs veel gebracht. Bewustwording van mijn gevoel, gedachtes en handelingen zet mij beter in mijn kracht en helpt mij beter balans te vinden in alles wat ik doe.

Inzichtgevend

De uitgebreide kerntalentenanalyse heeft mij enorm veel inzicht gegeven in mijn eigen handelen en doen. Waarom ik sommige keuzes maak en waarom ik die eeuwige onrust in mij heb. Nu weet ik hiermee om te gaan, mijn talenten te omarmen en te accepteren. En soms ook gewoon om te lachen, want ach zo ben ik blijkbaar :)

Ik vond het leerzaam om op deze manier mezelf beter te leren kennen.

Ik kreeg de kans aangeboden om mijn kerntalenten te ontdekken en te begrijpen. Doordat ik meer inzicht heb gekregen in mijn kerntalenten weet ik beter waarom ik bepaalde dingen doe. Ik vond het een leerzame en leuke ervaring!

Analyse heeft mij echt aan het denken gezet.

Als onderdeel van een leiderschapstraject ben ik bij Ambitie aan zet terecht gekomen. De kerntalenten analyse zette mij, ondanks dat ik wat sceptisch was aan de voorkant, toch echt aan het nadenken. Het was verfrissend om op deze manier over mijn talenten na te denken. De analyse en de bijbehorende gesprekken hebben er zeker aan bijgedragen dat ik de juiste stappen voor mijzelf heb gezet. Ik vond het contact erg prettig en kijk hier tevreden op terug.

verrassend

Het onderzoek alleen al was een bijzondere ervaring! Om dan vervolgens in een rapport hierin jezelf terug te kunnen lezen was zo mogelijk een nog grotere verrassing. Aan de andere kant hebben we ons in de kindertijd natuurlijk weten te vormen. Ik raad, vooral ook jongere mensen aan, dit onderzoek te laten doen. Je hebt dan een soort handleiding voor jezelf waarop je je leven lang kan terugvallen. Ik was bijna 60 jaar toen ik dit onderzoek heb gedaan, maar had het jaren eerder goed kunnen gebruiken.

Een prachtige ontdekkingsreis met mezelf gemaakt.

Wat zijn je kerntalenten? Is dat hetzelfde als iets goed kunnen? Zoveel jaar al met mezelf op reis en toch de vraag, ga ik zó verder of is het tijd om een andere afslag te nemen? En zo ja, welke dan? Hoe kom ik erachter wat dan de juiste weg is. Dat waren de vragen die ik had. Van familieleden hoorde ik dat de kerntalentenanalyse hen had geholpen om hun potentieel helder te krijgen en dat op een hele leuke manier. Dat was voldoende reden om bij Elma aan te kloppen en deze reis zelf te gaan ondernemen. Het was bijzonder verhelderend en heeft me veel inzicht in mezelf gegeven én de moed om een nieuwe weg in te slaan. Fijn, ook dat er ook na de analyse extra gesprekken gepland konden worden, waarin Elma een stukje met me op weg ging. Een aanrader.

nieuwe manier van kijken en kiezen

Ik ben Els, een aantal jaren geleden kreeg ik een burn-out, daar ben ik wat van opgeknapt en kan weer gedeeltelijk werken. Toch is mijn energiepeil aan de lage kant. Toen ik van een vriendin hoorde over kerntalenten analyse bij Klarinde, een cursus die je zicht geeft op je energiegevers en energievreters was ik bijzonder enthousiast om eraan te beginnen. Na de eerste afspraak met Klarinde duizelde het mij van alle vragen die ik beantwoord heb en het eenvoudige overzicht van mijn talenten die ik na de analyse van Klarinde kreeg. Ik werd me bewust dat ik leefde vanuit: nuttig of niet nuttig voor de ander. Deze cursus geeft me de handvatten om te leven vanuit mijn talent, iets wat mij energie geeft en plezier. Het mooie ervan is dat ik met andere ogen kijk naar mezelf, veel minder vanuit: goed/fout. Veel meer vanuit: wat is passend bij wie ik ben. De vervolg gesprekken met Klarinde hebben me geholpen om kijkend naar mijn leven te zien hoe ik met mijn energiegevers en energievreters, privé en op het werk ben omgegaan. Op die manier krijg ik inzichten die me nu en in de toekomst helpen om keuzes te maken die bij mij passen en goed zijn voor mij.

Positieve en verdiepende inzichten gekregen

De KernTalentenanalyse heeft mij veel gebracht. Ik kan nu beter duiden waar ik op uit ga en waarom andere bezigheden mij weer extra motiveren. Daarnaast begrijp ik ook beter de andere persoon, wanneer ik die zie vastlopen of volledig zie gaan. Kortom is de bewustwoording groter geworden. Aanrader om te doen!

Herkenning en verklaring van eigen patronen

tot mijn grote verbazing een helder beeld van mezelf en grote opluchting

Ik verwachtte er niet veel van: wat kun je van me te weten komen door te informeren naar spelletjes van vroeger? De resulterende rapportage kwam echter verbluffend goed overeen met wie ik ben, waar energie bij mij lekt, waar ik energie van krijg en blij van word. Het is heel prettig als iemand dit integraal, geordend en inzichtelijk in beeld brengt, ik ben erg enthousiast over de uiteenzetting in de rapportage na de Kerntalententest. Helderheid in wat ik beter kan laten liggen, wat niet meer zo hoeft, waar ik beter energie in kan steken; én ook vooral dat het niet gaat over waar je goed in bent of niet; geen nieuwe prestaties leveren, maar meer samenvallen met wie je bent, dat geeft veel ontspanning, alleen al in mijn hoofd, nog afgezien van de praktische invulling/opvolging.

Zo leuk dat goede herinneringen nieuwe inzichten geven voor het nu!

Het invullen van de vragenlijst en het interview maakten me vrolijk, en die positieve energie kan ik nu ook weer inzetten in mijn werksituatie. Ik doe nieuwe dingen waarvan ik niet wist dat ik er plezier in had en kan 'minder energie gevende activiteiten' makkelijker aan anderen overlaten. De opvolgsessies zorgen ervoor dat het ook echt blijft hangen. Dank je wel Klarinde!

Een prettige ontmoeting met William en mezelf

- Wat was het probleem waar je mee zat en hoe heb ik je daarbij geholpen? - Wat voor impact had dat op jou en eventueel op je omgeving? - Wat was de twijfel voordat je met mij ging werken? - En wat is/was je ervaring met het werken met mij? Na vele testen, de Caluwe, Disc, MBTI, etc. de laatste jaren veel in de weer geweest met de Strength finder van Buckinham. In ons nieuwe MT kwam dit tijdens een team-ontwikkelsessie ook aan bod. 1 van onze MT leden had ook de kerntalentenanalyse gedaan en ervaren dat dit een dieper inzicht gaf dan de Strength finder. Ze nodigde mij uit om ook de kerntalentenanalyse te doen, zo kwam ik bij Ambitie aan zet terecht. Ik moest wel even slikken toen ik de wat Vlaams ingestoken vragen over mijn jeugd moest beantwoorden, ik vond het ook lastig om de essentie er uit te halen. Samen met William is dit prima gelukt en kwam ik mezelf op een prettige manier tegen in het uiteindelijke rapport. Het rapport heeft mijn beeld over mijn eigen talenten versterkt, heeft me bevestigt in waar ik energie van krijg en waar het met energie kost. Ik heb ik geleerd dat ik mezelf op een aantal vlakken onbewust zo getraind heb dat ik prima met de valkuilen kan dealen. In de gesprekken daarna zijn we ook gaan verkennen wat de kerntalenten analyse zou kunnen brengen voor mijn teamleden. Dit proces loopt nu. Al met al kan ik concluderen dat de kerntalentenanalyse en de gesprekken met William mij in een positieve zin hebben verrast.

Veel profijt van gehad, echt een aanrader

Ik wist niet goed meer wie ik was, waar ik voor stond en waarom ik op een bepaalde manier reageerde op situaties. William heeft mij hiermee geholpen door een Kerntalentenanalyse te doen en mij uit te leggen hoe ik in elkaar zat. Het verbaasde mij hoe accuraat de resultaten waren. Er kwamen kerntalenten naar boven waar ik zelf niet eerder aan had gedacht, maar die wel mijn gedrag verklaarde. Ook de combinatie van kerntalenten was interessant om naar te kijken en gaf inzicht in hoe ik in elkaar zit. Wat ik fijn vond is dat er over de maanden verspreid een aantal herhalingsgesprekken waren, waardoor je met de stof bezig blijft en waardoor je je vragen kan stellen en problemen kan voorleggen. William kan goed luisteren en geeft passende hulp, waardoor het erg fijn is om met hem te werken. Door deze gesprekken werd nog meer duidelijk over de kerntalenten en de combinatie hiertussen dan bij het eerste gesprek. Ik merk dat ik een stuk rustiger, maar ook liever en begripvoller ben geworden naar mijzelf. Ik ben dit traject open en zonder verwachtingen ingegaan. Ik ben heel blij dat ik deze analyse heb gedaan. Ik heb er veel profijt van en ik kan het daarom aan iedereen aanraden!

Positieve en verhelderende inzichten gekregen!

Van mijn vriendin enthousiaste en lovende verhalen gehoord over Ambitie aan zet. Tijdens mijn burn-out heb ik bedacht om ook eens met William te gaan zitten over mijn kerntalenten. Het werd snel duidelijk waar mijn "energielekken" zitten en waar ik energie van krijg. Hier vielen veel kwartjes op hun plek. Jaren iets gedaan wat ik goed kon of kan, maar wat me qua energie leeg heeft gezogen. Nu de beslissing genomen om voor mezelf te starten in de zorg. Met het verslag bij de hand ga ik hier de komende tijd ontdekken wat en hoe ik ga starten. Ik kan Ambitie aan zet aan iedereen aanbevelen omdat het veel inzichten geeft.

zeer verhelderend

- Wat was het probleem waar je mee zat en hoe heb ik je daarbij geholpen? Ik was vast gelopen (in de totale zin van een burn out) in mijn leven en eigenlijk al jaren doodongelukkig met mijn werkkeuze, maar door gebrek aan inzicht op wat dan wel (en achteraf ook waarom niet dit) maakte dat ik totaal verlamd was en me dus kapot had gewerkt in de letterlijke zin. door het inzicht in wat me energie kost en geeft kon ik eindelijk het benodigde begrip voor mezelf opbrengen om met dit destructieve element in mijn leven te stoppen en op zoekt te kunnen gaan naar een baan waarin ik iets kan bijdragen wat ik te geven heb ipv continue roofbouw op mezelf te plegen om iemand anders standaard te halen. het gaf me inzicht in waarom ik geen eigen standaard heb, maar ook begrip voor de constructie van copingsmechanisme die me op dit punt hebben gebracht en last but not least gaf het me eindelijk wat leads over waar ik het dan wel kan zoeken, wat me energie geeft. - Wat voor impact had dat op jou en eventueel op je omgeving? enorm. veel begrip voor mezelf maar ook een herpositionering naar mijn omgeving die door een deel van mijn omgeving word geaccepteerd tot aangejuicht maar helaas ook heeft geleid tot een (tijdelijke) breuk met andere. Wel de ultieme oefening om vergeving en begrip naar jezelf te tonen en dat die zachtheid tonen dan afgewezen word door een belangrijke ander, terwijl ik zo hard heb gewerkt om zo zacht te durven zijn, is hard van een andere orde. En ik werk werk hard aan de zachtheid om dat te accepteren zonder mildheid naar mezelf in te boeten. - Wat was de twijfel voordat je met mij ging werken? gaat dit wel werken? wist ik het echt beter als kind? is het zo simpel? (best eng als je al 10 jaar passief ten onder aan een probleem aan het gaan bent en iemand zegt dat je "het al wist en ze het er wel ff uit zullen trekken" (mijn mentale vertaling van de zaak dan). - En wat is/was je ervaring met het werken met mij? fijn. Rustig zorgzaam en zorgvuldig.

Zeer prettige en verhelderende gesprekken waarin ik veel info en stof tot nadenken heb gekregen.

Martin Oenema heeft me door het vooronderzoek en het doorvragen op de output uit dit onderzoek helderheid gegeven over wie ik ben in mijn werk en waar ik in verder wil. Zonder te sturen heeft hij me zelf de vragen doen ontdekken waarop ik nu een antwoord zoek.

Meer zelfkennis en vertrouwen over mijn kunnen.

Na een burn-out en een aantal jaren niet lekker meer in mijn vel op mijn werk te zitten begon ik aan een zoektocht naar ... tja, naar wat? Een nieuwe baan? Welke richting op? Ik voelde mij steeds ongelukkiger met mijn dagelijkse werk in het bedrijf waar ik heel wat jaren had doorgebracht. Door de veranderende werkomgeving had ik steeds meer het gevoel dat ik er niet in meer paste. Hierbij kwam ik bij William Lievers van Ambitie aan zet terecht. Ik wilde weten welke alternatieven ik zou kunnen onderzoeken en welke mogelijkheden ik op de 'markt' had. Hiervoor moest ik wel eerst goed weten wat mijn kernkwaliteiten waren. Met de methode van William kreeg ik meer inzicht over waar ik warm van werd en wat ik absoluut niet moest doen of proberen te ontwikkelen. De samenwerking met William heb ik als zeer persoonlijk en open ervaren. Het resultaat was een goed beeld van mijn kerntalenten welke ik mee kon nemen in mijn vervolgstappen. Een leuke nieuwe baan was het resultaat.