weinig nazorg

In 2017 11 panelen laten plaatsen. in eerste instantie zeer tevreden over het bedrijf, al is de installatie wat slordig. Nu na al die jaren blijkt dat de panelen veel te weinig opbrengen, registratie heeft nooit plaatsgevonden en bij vragen over de installatie om de boel alsnog te registreren kreeg ik geen contact meer. Verbinding via wifi is nooit gelukt. Door het overlijden van mijn man ben ik de papieren eens ingedoken, vandaar dat de opbrengsten nu pas opvallen.

Reageren totaal niet

9 jaar geleden 9 zonnepanelen laten leggen. Incl opbrengstgarantie. Nu de panelen nog maar de helft opbrengen probeer ik bij zonnis te checken wat exact de waarde van deze garantie is. Helaas is de nazorg belabberd. 0,0 reactie. Reden voor mij om de 10 extra zonnepanelen zeker niet door hun te laten plaatsen!!

Ongelofelijk waardeloos

Nadat ik door Patrick, de verkoper, zeer fijn voorgelicht was, heb ik besloten met Zonnis in zee te gaan. Heb eind oktober mijn €250.- aanbetaling gedaan. Toen ik meer informatie op zocht kwam ik slechte reviews tegen. Daardoor besloten er toch van af te zien en gebruik gemaakt van de 14 dagen bedenktijd. Nu nog steeds mijn aanbetaling niet terug gekregen. Talloze WhatsApp berichten en emails gestuurd, maar geen enkele reactie van de kant van Zonnis. Inmiddels veel info vergaard over de directeur Heinz Bekker, hem gebeld en gesproken, maar hij heeft geen geld meer, geen verkopers en geen monteurs. Dus mij geld zie ik niet meer terug. Verkopers zitten thuis met gezondheidsklachten of hebben ontslag genomen. Monteurs krijgen niet betaald. Sinds zijn aanstelling in augustus 2021 is het met een sneltreinvaart bergafwaarts gegaan en dit maakt hij niet meer goed.

Na betaling tel je niet meer mee

Spijt dat de rekening is voldaan. Hierna heb ik zelf kosten moeten maken om de BTW terug te vragen en nog steeds geen WIFI, gissen dus of alle panelen naar behoren werken. Panelen zijn in februari geplaatst, het is nu december en nog steeds niet volgens afspraak/offerte alles geïnstalleerd en geregeld. Geen enkele reactie vanuit het bedrijf.

Slecht

4 september mijn laatste review hier geplaatst. Ondanks dat ik heb aangegeven alleen nog schriftelijk contact te willen op 9 september een niet zo vriendelijk telefoontje/appje van Nora gehad daarna weer stilte. Opnieuw een maand niets meer gehoord. Nog steeds in afwachting van.... Mijn vertrouwen in Zonnis is volledig verdwenen. Mijn meterkast kwam na hulp van de consumentenbond. Als een app en WiFi code 6 maanden moet duren, hoe moet het dan als er ooit een storing is.

Slecht

Na 4 maanden werken de panelen nog niet en alleen maar problemen. Geen reactie vanuit het bedrijf. Beloftes komen ze niet na en reageren ook niet op rechtsbijstand., Al veel extra kosten gemaakt

Na grote order niet meer interessant voor 2e kleine order blijkbaar

Na een dikke aankoop bij ze te hebben gedaan voor 12 panelen willen we een uitbreiding van 2 a 3 panelen. Wellicht is dit een te kleine order want er wordt totaal niet gereageerd op onze mail. Meerdere huizen in deze buurt hadden wellicht interesse omdat de huidige installatie zeer goed bevalt en ook het klantcontact was prima. Maar de andere 6 huizen zijn nu uitgeweken naar elders, dit heeft ze minimaal 6000 a 7000 euro per huis gekost. Maar blijkbaar hebben ze het geld niet nodig. Wij bevelen ze niet aan omdat ze nadat de grote buit binnen is je gewoon laten stikken.

Beste Danielle, Ik kom geen installatie tegen in uw woonplaats met uw naam erbij. Ik zie nu geen optie om u te helpen. Als u uw telefoonnummer kunt mailen, wordt er spoedig contact opgenomen. Team Zonnis

Goed geregeld!

Sinds een aantal maanden heb ik een aantal zonnepanelen van de firma Zonnis. Ik kwam in contact met Nora, wat een leuke dame en verstand van zaken! Na het bespreken van mijn wensen en de mogelijkheden kwam de offerte al snel in mijn mailbox. Na akkoord was er ook al vrij snel de inspectie, deze werd gedaan door Kevin. Ook hierover enorm te spreken, wat een fijne man, rustig, meedenkend en goed voorbereid. Door omstandigheden was de plaatsing van de panelen uitgesteld, dit was niet geheel volgens plan, echter bood Nora hierin alle begrip en heeft het voor mij allemaal keurig opgelost, Hierdoor enorm tevreden over de gang van zaken! Een pluim voor deze dame!

Dag Jos, Wat enorm leuk om te lezen dat u zo enthousiast bent over onze mensen en onze passende en unieke montage. Ook een staaltje werk, waar wij erg trots op zijn. Heel erg veel zonneschijn gewenst. Team Zonnis

Fijne ervaring

Na enkele offertes te hebben gescreend uiteindelijk gekozen voor Zonnis. De reden was de professionele indruk die ik kreeg o.b.v. het advies (er werd goed meegedacht) en de materialen die ze gebruiken (panelen gefabriceerd in Europa en omvormer met lange garantie). Ook hadden twee kennissen prettige ervaringen met dit bedrijf. Het plaatsen en installeren van de zonnepanelen verliep soepel. Dus tevreden!

Best Jorn, Wat fijn dat u zo'n mooie review voor ons achter heeft gelaten. Fijn dat alles naar tevredenheid is verlopen. Wij wensen u dan ook mooie opbrengsten toe! Team Zonnis

Zeer tevreden!

Geweldig geholpen en deskundig geadviseerd door Nora. Zij regelt het allemaal perfect voor je! Bij de inspectie dachten de monteurs goed mee. De installatie is zeer strak op het dak geplaatst en alles is ook netjes afgewerkt. En daarbij heel snel geleverd, wat echt bijzonder is in deze tijd.

Snel en goed

Samen met mijn buurman een duidelijke keuze gemaakt voor Zonnis en zonnepanelen laten leggen. De installateurs dachten goed mee en stemden goed af gedurende de dag. De service om de BTW teruggave mee te begeleiden was een aangename verrassing en zit bij de prijs inbegrepen.

Slechte service

Niet bereikbaar. Geen reactie. Wanneer je dan eindelijk een afspraak hebt na 5 weken komt er niemand en wordt de afspraak niet geannuleerd. Daarna weer geen reactie.

Vakkundig geplaatst, goede service!

Enkele weken terug zijn bij ons de zonnepanelen op onze daken geinstalleerd. Van begin tot eind een prettige ervaring. Allereerst een vertegenwoordiger gehad die een eerlijk en duidelijk verhaal brengt. Niet gejaagd, en goed advies over wat wel en wat niet verstandig is. Vervolgens is er iemand langsgekomen om alles nauwkeurig te meten. Daarbij is er gelijk gekeken op welke wijze de kabels het mooist weggewerkt worden. En uiteindelijk bij de plaatsing ook erg kundige vaklui! Ook hier weer oog voor het juist wegwerken van kabels en voor het vlak leggen van de panelen, wat door een hoogteverschil in het dak niet gemakkelijk was.

Snelle installatie, duidelijke communicatie.

In maart 2022 offertes opgevraagd voor zonnepanelen op ons dak. Zonnis kwam met een goed voorstel, 18 panelen met 380Wp, meer dan alle andere offertes, maar met een scherpe, concurrentiële prijs. Ik kreeg naast de offerte ook een ontwerp, met de panelen op mijn dak getekend, en alle technische gegevens. Ik moest nog wat reparaties aan mijn dak laten uitvoeren vooraf, maar gelijk al een afspraak gemaakt voor bezoek van een technicus om het dak en de meterkast te bekijken. Deze gaf me nog het advies om een stevige houten plaat te voorzien op zolder om de omvormer aan op te hangen. Dat heb ik gelijk met de dakherstellingen gedaan, zodat alles klaar was voor hun plaatsing. Begin juli de bevestiging gehad, en uitvoering was al half juli. De mannen waren tijdig ter plaatse (moesten een flink stuk rijden), en hebben de hele klus op 1 dag tijd geklaard. De electricien die de omvormer heeft geïnstalleerd heeft ervoor gezorgd dat alle draden in mijn meterkast 6mm in doorsnede waren, want er zaten een deel 4mm draden in die niet veilig zijn voor grote hoeveelheden stroom die ik kan opwekken met de panelen. Zeer kundig gedaan, alles netjes weggewerkt. Vriendelijke mannen, en ze hebben alles netjes achtergelaten. Ik heb ook nog een korte uitleg gekregen bij de handleiding. Zorg er wel voor dat je wat reserve-pannen hebt, want er kan altijd een pan sneuvelen. Ik had er gelukkig nog over van de dakwerken. Dezelfde dag nog ontving ik een mail voor de app waarmee ik de output van de panelen kan zien, en de dag erna alle instructies voor aanmelding bij de energieleverancier en voor de BTW teruggave. Dat was op een 20 minuutjes gepiept, dus van begin tot eind is alles heel soepel verlopen. Chapeau!

Die is goed, als we het over moesten doen dan zouden wij het weer zo doen.

Het contact was gezellig en servicegericht. Na het vertrek toch nog wat vragen? Dan snelle reactie en wederom een goede uitleg. Een vrijblijvend advies en redelijk aanbod.

Toppers

Duidelijke uitleg door de consulente Nora. Er werd niet alleen verteld over het gebruik en opbrengst van de panelen maar ook over de herkomst (Europa) en dat er geen kwik in zit. De levering had wat hobbels doordat de leveringen niet compleet waren maar een alternatief was snel gevonden. De installatie ging snel en professioneel. Zeker als je bedenkt dat we en plat dak hebben en het 30 graden plus was. Aardige beleefde monteurs die zelfs de rotzooi opruimde! Helemaal top.

Best wel erg fantastisch

Zonnepanelen uitzoeken is nogal een klus. De consulente Nora van Zonnis was enthousiast, duidelijk en reëel. Ze was de enige die ook uitleg gaf over de duurzaamheid bij het fabriceren. Daarom hebben we voor Zonnis gekozen. De levertijd werd wat langer omdat er spullen niet leverbaar waren (net zoals veel electronica) maar er werd een top alternatief geboden en toen we daar mee akkoord gingen was er snel een plaatsingsdatum. De monteurs waren er op tijd en waren zeer deskundig en vriendelijk. Ondanks de 30 graden plus gingen ze lekker door en om twee uur waren ze klaar. Inclusief het zuigen en schoonmaken van alle troep. Helemaal top

Slechte ervaring

Slecht te bereiken,hangt de telefoon op als er problemen zijn en zet een bandje op ! Wij gaan een rechtzaak aan spannen wegens verloren kosten ! U ziet onze advocaat tegemoet ! Mvg Fam de Regt

Zeer slecht!

We hebben nu sinds enige tijd de zonnepanelen van Zonnis. Het eerste gesprek was op zich wel positief. Achteraf kwamen we er achter dat de man niet duidelijk was geweest over het feit dat je de helft van het totale bedrag moet voorschieten. Dat was voor ons teleurstelling 1. Vervolgens kregen wij een niet juiste offerte van een heel ander persoon. Dit was slordig. Het plaatsen van de zonnepanelen was uitbesteed aan mensen uit het Oostblok die geen Nederlands spraken. Deze waren erg ruw met spullen op het platte dak gooien en ook een ladder tegen ons splinternieuwe zonnescherm aanzetten en vervolgens met het volle gewicht oplopen. Hierdoor hebben we nu krassen aan het zonnescherm. De panelen en de omvormer zijn wel van goeie kwaliteit. De elektricien was een aardige nette jongen die zijn werk goed deed. Het bedrijf is zeer slecht te bereiken en ze reageren gewoon niet op mails. We kregen geen bewijs van betaling voor het voorschot, terwijl we hier nadrukkelijk om vroegen. We probeerde contact te krijgen voor de aanmelding van de zonnepanelen. Dit was toegezegd dat zijn dit zouden doen. Nooit gebeurd en moest ik het dus zelf doen. Meermalen geprobeerd om contact te krijgen voor de BTW teruggave. Dit zouden zij ook doen. Maar ook nu nog steeds geen reactie. We hebben lekkage gekregen op het dak van het dakkapel. Ook hier wordt gewoon niet op gereageerd en ze geven zich niet thuis. Ik ben helemaal klaar met dit bedrijf en ik zou zeggen tegen anderen, GA NIET IN ZEE MET DIT BEDRIJF!!!!!

Slechte terug koppeling

2019 panelen geplaatst Blijkt nu lekkage door dakpannen gebroken Al weken bezig om contact te krijgen Gaat niet lukken !!!!!

Goede prijs/kwaliteit verhouding vakkundig geplaatst en goede service.

Na een tijdje rond gekeken te hebben voor zonnepanelen, heb ik diverse offertes van aanbieders ontvangen. Na het bekijken van deze offertes ben ik uitgekomen bij Zonnis uit Rijen. Om duidelijkheid te krijgen over de mogelijkheden en het beste resultaat, heb ik een goed en vakkundig gesprek gehad met Monique (Zonnis). Hierbij zijn wij uitgekomen op de Europese Eurener zonnepanelen, met een solaredge hybride omvormer, deze zijn voorbereid voor eventuele latere plaatsing met accu’s. Een paar dagen later is er iemand van Zonnis langs geweest om alles op te meten en te kijken hoe de panelen het best geplaatst konden worden. Ook heeft hij hierbij gekeken hoe de bekabeling netjes weggewerkt kon worden. Met goed advies hebben de vakkundige, nette en aardige monteurs de installatie perfect aflevert. Ook Monique kwam aan het eind van de middag nog even langs om te vragen of alles in orde en naar wens was gegaan. Wanneer ik nu de straat in rijd kijk ik elke keer met bewondering hoe de panelen vakkundig in piramide vorm gezien het schuine dak zijn geplaatst. Monique heel erg bedankt voor het goede advies, de service en alles wat je van A tot Z hebt geregeld. Jan , Bennekom

Prima en nette installatie

Vooraf een prettig gesprek gehad met vertegenwoordigster (Nora). Voor vragen kon je haar altijd bereiken. Zonnepanelen plaatsen was een fluitje van een cent voor de mannen. Alles netjes afgewerkt.

Prima en keurige service !

Tot dusverre zeer tevreden met de installatie. Telkens snelle en duidelijke reactie van Monique, dat geeft vertrouwen. De panelen konden ook snel geïnstalleerd worden (binnen een maand). Op één dag zijn 20 zonnepanelen aangebracht. De monteurs denken goed mee en werken heel netjes. De bedrading werd keurig weggewerkt en de omvormer in een hoek geplaatst, ook al was dat voor de monteur niet heel handig. Ik kijk er met een prettig gevoel op terug.

Super enthousiast team, meedenkend en super service.

Zonnis! Een echte aanrader! De enthousiasme wat dit team uitstraalt, heerlijk. Ze zijn meedenkend en halen het uiterste, qua mogelijkheden en dus besparingen eruit. Heb je vragen, krijg je snel reactie terug. Na installatie wordt je netjes gebeld en staan ze overal voor open. Super service en meedenkend!

Keurig en vakundig geplaatst

De keurige installatie monteurs plaatsten de panelen vakkundig. en met goede materialen zoals bijvoorbeeld rvs schroeven en aluminium profielen, geen last van roest dus. Na plaatsing netjes gebeld of alles in order was. Dat in tenminste service die je niet veel meer tegenkomt!