Geen reactie, komen afspraken niet na

Na mijn eerdere review 2x contact gehad met Ton. Ik was opgelucht en hoopte dat alles nu afgehandeld zou worden en heb het laatste deel van de rekening betaald maar helaas, Geen app. Geen reactie op mijn berichtjes. Ondertussen ben ik zelf gestart met de btw teruggave, iets wat Zonnis voor je hoort te doen. De persoon die mij als klant heeft aangebracht wacht ook nog op zijn geld, Ook op de vergoeding voor de 2 dagen die hij voor niets heeft zitten wachten. Het is zo jammer dat er vanuit Zonnis pas een reactie komt wanneer je de consumentenbond om hulp vraagt of een review schrijft.

Best wel erg fantastisch

Zonnepanelen uitzoeken is nogal een klus. De consulente Nora van Zonnis was enthousiast, duidelijk en reëel. Ze was de enige die ook uitleg gaf over de duurzaamheid bij het fabriceren. Daarom hebben we voor Zonnis gekozen. De levertijd werd wat langer omdat er spullen niet leverbaar waren (net zoals veel electronica) maar er werd een top alternatief geboden en toen we daar mee akkoord gingen was er snel een plaatsingsdatum. De monteurs waren er op tijd en waren zeer deskundig en vriendelijk. Ondanks de 30 graden plus gingen ze lekker door en om twee uur waren ze klaar. Inclusief het zuigen en schoonmaken van alle troep. Helemaal top

Slechte communicatie, lang moeten wachten

Tijdens het eerste gesprek ontpopt Nora zich bijna als je vriendin, je gaat met ze in zee, tot er tegenslag volgt, dan hoor je een compleet andere Nora. De communicatie met het bedrijf, zowel telefonisch als mail verloopt ronduit slecht. Uiteindelijk was ik weer in de mogelijkheid de panelen te laten plaatsen, omdat ik niet onder Zonnis uit kon zijn ze door hun geplaatst. Hier heb ik weken op moeten wachten. Zelfs zitten wachten omdat ze geplaatst zouden worden maar er kwam niemand. Daarna een maand op de meterkast moeten wachten. Ook hier weer ontelbare keren over moeten bellen en mailen, meestal zonder reactie terug. Pas na hulp van de consumentenbond is er vaart achter gezet. Alles werkt nu. Maar ik heb geen wifi code ( die had ik nodig) en geen app. Wel moet ik van een vriend horen dat ZONNIS hem heeft verteld dat ik nog niet volledig heb betaald!!!! En dat klopt, de helft is 1 week na plaatsen overgemaakt, de andere helft wanneer alles geïnstalleerd is. Zoals een dame van het SVN zei: je koopt geen schoenveters, je koopt zonnepanelen, we betalen als alles geregeld is. Dus ik wacht. Ik wacht maar tot alles in orde is. En waarschijnlijk kan ik daarna naar de BTW teruggave fluiten omdat dat binnen 6 maanden aangevraagd moet worden, die 6 maanden zijn bijna voorbij.

Slechte ervaring

Slecht te bereiken,hangt de telefoon op als er problemen zijn en zet een bandje op ! Wij gaan een rechtzaak aan spannen wegens verloren kosten ! U ziet onze advocaat tegemoet ! Mvg Fam de Regt

Zeer slecht!

We hebben nu sinds enige tijd de zonnepanelen van Zonnis. Het eerste gesprek was op zich wel positief. Achteraf kwamen we er achter dat de man niet duidelijk was geweest over het feit dat je de helft van het totale bedrag moet voorschieten. Dat was voor ons teleurstelling 1. Vervolgens kregen wij een niet juiste offerte van een heel ander persoon. Dit was slordig. Het plaatsen van de zonnepanelen was uitbesteed aan mensen uit het Oostblok die geen Nederlands spraken. Deze waren erg ruw met spullen op het platte dak gooien en ook een ladder tegen ons splinternieuwe zonnescherm aanzetten en vervolgens met het volle gewicht oplopen. Hierdoor hebben we nu krassen aan het zonnescherm. De panelen en de omvormer zijn wel van goeie kwaliteit. De elektricien was een aardige nette jongen die zijn werk goed deed. Het bedrijf is zeer slecht te bereiken en ze reageren gewoon niet op mails. We kregen geen bewijs van betaling voor het voorschot, terwijl we hier nadrukkelijk om vroegen. We probeerde contact te krijgen voor de aanmelding van de zonnepanelen. Dit was toegezegd dat zijn dit zouden doen. Nooit gebeurd en moest ik het dus zelf doen. Meermalen geprobeerd om contact te krijgen voor de BTW teruggave. Dit zouden zij ook doen. Maar ook nu nog steeds geen reactie. We hebben lekkage gekregen op het dak van het dakkapel. Ook hier wordt gewoon niet op gereageerd en ze geven zich niet thuis. Ik ben helemaal klaar met dit bedrijf en ik zou zeggen tegen anderen, GA NIET IN ZEE MET DIT BEDRIJF!!!!!

Slechte terug koppeling

2019 panelen geplaatst Blijkt nu lekkage door dakpannen gebroken Al weken bezig om contact te krijgen Gaat niet lukken !!!!!

Goede prijs/kwaliteit verhouding vakkundig geplaatst en goede service.

Na een tijdje rond gekeken te hebben voor zonnepanelen, heb ik diverse offertes van aanbieders ontvangen. Na het bekijken van deze offertes ben ik uitgekomen bij Zonnis uit Rijen. Om duidelijkheid te krijgen over de mogelijkheden en het beste resultaat, heb ik een goed en vakkundig gesprek gehad met Monique (Zonnis). Hierbij zijn wij uitgekomen op de Europese Eurener zonnepanelen, met een solaredge hybride omvormer, deze zijn voorbereid voor eventuele latere plaatsing met accu’s. Een paar dagen later is er iemand van Zonnis langs geweest om alles op te meten en te kijken hoe de panelen het best geplaatst konden worden. Ook heeft hij hierbij gekeken hoe de bekabeling netjes weggewerkt kon worden. Met goed advies hebben de vakkundige, nette en aardige monteurs de installatie perfect aflevert. Ook Monique kwam aan het eind van de middag nog even langs om te vragen of alles in orde en naar wens was gegaan. Wanneer ik nu de straat in rijd kijk ik elke keer met bewondering hoe de panelen vakkundig in piramide vorm gezien het schuine dak zijn geplaatst. Monique heel erg bedankt voor het goede advies, de service en alles wat je van A tot Z hebt geregeld. Jan , Bennekom

Prima en nette installatie

Vooraf een prettig gesprek gehad met vertegenwoordigster (Nora). Voor vragen kon je haar altijd bereiken. Zonnepanelen plaatsen was een fluitje van een cent voor de mannen. Alles netjes afgewerkt.

Prima en keurige service !

Tot dusverre zeer tevreden met de installatie. Telkens snelle en duidelijke reactie van Monique, dat geeft vertrouwen. De panelen konden ook snel geïnstalleerd worden (binnen een maand). Op één dag zijn 20 zonnepanelen aangebracht. De monteurs denken goed mee en werken heel netjes. De bedrading werd keurig weggewerkt en de omvormer in een hoek geplaatst, ook al was dat voor de monteur niet heel handig. Ik kijk er met een prettig gevoel op terug.

Super enthousiast team, meedenkend en super service.

Zonnis! Een echte aanrader! De enthousiasme wat dit team uitstraalt, heerlijk. Ze zijn meedenkend en halen het uiterste, qua mogelijkheden en dus besparingen eruit. Heb je vragen, krijg je snel reactie terug. Na installatie wordt je netjes gebeld en staan ze overal voor open. Super service en meedenkend!

Keurig en vakundig geplaatst

De keurige installatie monteurs plaatsten de panelen vakkundig. en met goede materialen zoals bijvoorbeeld rvs schroeven en aluminium profielen, geen last van roest dus. Na plaatsing netjes gebeld of alles in order was. Dat in tenminste service die je niet veel meer tegenkomt!

Contact persoon alles keurig uitgelegd, op een fijne rustige manier. Mensen die de installatie hebben gelegd, netjes vriendelijke in omgang,dat er iemand bij was die de ned.taal niet sprak geen probleem werd netjes door collega's opgevangen. Mevr. gesproken per telefoon van kantoor in Rijen ook door haar heel fijn geholpen

Heel tevreden over het resultaat.

Wij hebben 34 zonnepanelen laten plaatsen. Ridvan, onze contactpersoon, heeft heel goed meegedacht in het voortraject (hoeveel een waar). Ook tijdens het plaatsen en na afloop nam hij regelmatig contact op om te kijken hoe het ging. In de eerste weken waren er enkele storingen waardoor het systeem niet optimaal werkte. Daarover is zeer regelmatig contact geweest met Zonnis en uiteindelijk is dit allemaal prima opgelost. Al met al dus dik tevreden.

Heel plezierig gegaan

De mannen koffie geven en lekker hun gang laten gaan

Aardige mensen maar service kan beter

Toen ik in contact kwam met Zonnis was/werd alles in no time geregeld. Maar als er iets is na het leggen van de panelen dan zijn ze erg moeilijk te bereiken. Reageren na lange tijd pas en uiteindelijk werd er in mijn situatie niks meer geregeld. Erg jammer!! Laat je door de adviseur niet een te rooskleurig beeld voorspiegelen want de rekensom die ze maken klopt niet helemaal met de werkelijkheid.

Snel geregeld en goede service

Professioneel bedrijf. Weet waar ze mee bezig zijn. Goed geregeld.

Fijne samenwerking en duidelijke communicatie

Ik heb dit voorjaar 30 zonnepanelen door Zonnis laten installeren. Het intake gesprek was erg helder met een goede uitleg en duidelijke afspraken die ook netjes zijn nagekomen! Bij vragen vooraf (en erna!) heb ik altijd snel een antwoord gekregen, fijn bij een product dat je niet ieder dag koopt. Zeker een aanbeveling waard!

Zoveel meer op alle vlakken!

Zonnis heeft me verbaasd maar ook ontroerd! Het contact was altijd persoonlijk, uiterst vriendelijk, servicegericht en snel. De voorlichting was duidelijk en volledig en werd gevolgd door een vrijblijvend advies en aanbod. De inspectie was zorgvuldig en de mannen waren eerlijk over de mogelijkheden. De montage verliep snel en professioneel waarbij de mannen een nog veel mooiere oplossing voor montage vonden dan waarop ik gerekend had. Het feit dat Monique en Zonnis - alsof dat vanzelfsprekend was - vanuit zichzelf meedachten wat betreft mijn persoonlijke situatie en me spontaan maatwerkoplossingen aanboden waardoor de aanschaf en montage van de panelen vrijwel direct mogelijk werd, is meer dan ik ooit had verwacht van een bedrijf. Zonnis heb ik leren kennen als een professioneel bedrijf dat gedragen wordt door mensen met een open hart. Van harte aanbevolen!

Boven verwachting

De plaatsing ging veel sneller en ook eerder dan verwacht. De monteurs werkten snel en goed zonder problemen. Alles werkt als een zonnetje en wij zijn meer dan blij met onze 'energie centrale'. Absoluut een top adres met top kwaliteit materialen. Grote klasse!

Hier telt de klant

Na diverse vergelijkingen met andere zonnepanelenleveranciers, kwamen we uit bij Zonnis, wat een verademing. Goede voorlichting, een nette installatie, er wordt gekeken wat past bij je wensen, je krijg ruim de tijd om over je offerte na te denken. Vragen worden snel beantwoord. Vergelijk de offertes met een zelfde installatie en materiaal en je komt uit bij Zonnis!

Prettig contact om het beste resultaat te krijgen

Plezierig contact. Eerlijk en deskundig advies. Open vergelijk met andere merken zonnepanelen en aanbieders.

Goede panelen fijne service.

De panelen werken prima en de service is perfect. We kunnen altijd bellen met vragen. Ze zijn zeer oplossingsgericht. Zonnis laat echt een tevreden klant achter.

Blij dat ik voor Zonnis hebt gekozen!

Zeker niet de goedkoopste maar zeker wel één van de beste heb ik het idee. Voortreffelijk voorgelicht en goed en netjes geïnstalleerd. Met tien panelen van Zonnis is de productie even hoog als de buren met 12 stuks.

Beste Johan, Geweldig om terug te lezen en reuze bedankt voor de complimenten. Voor de komende periode worden perfecte verwachtingen afgegeven dus dat wordt dubbel genieten van de zon! Nog veel plezier van de installatie gewenst. Met zonnige groet, Joop

prima service en plaatsing zonnepanelen

Plezierige mensen, zowel in het offertetraject als bij het plaatsen van de panelen. Vriendelijk en deskundig. Ook goede informatie tav het terug vragen van de BTW. De plaatsing van de zonnepanelen is naar volle tevredenheid gebeurd. Alleen nog wachten op de terugstorting van de belastingdienst :-), aanvraag heb ik pas recent gedaan. Al met al een prima ervaring met Zonnis.

Beste Erik, En dank jullie wel voor een hele mooie opdracht die we uitgevoerd hebben! Het veld ligt strak op het dak met het dakraam goed daarin in opgenomen - mooi! De belastingdienst werkt ook alles keurig af maar neemt haar tijd op sommige punten. Mochten er vragen zijn dan weet je ons te vinden, we helpen je graag. We wensen je veel zon toe! Joop

Snelle en deskundige service

Snelle en deskundige mensen, harde werkers die duidelijk plezier in hun werk hebben. Mooie afwerking zowel buiten als binnen en met goeie uitleg van alles en hoe het werkt. Een echte aanrader voor iedereen Bedankt zonnis wij zijn er heel erg blij mee

Hallo Mike, Ontzettend bedankt voor deze review. Ik kan namens iedereen hier spreken dat we ook met plezier aan jullie opdracht van 17 panelen hebben gewerkt. Het was een enorme klus en nadat het dakleer van de dakkapel vervangen is, komen we ook het laatste paneel aansluiten. Tot die tijd genieten jullie alvast van de opbrengsten! Heel veel plezier van de installatie namens ons allemaal! Met zonnige groet, Joop