woz vergat de grondwaarde

Op 18 maart deelde ik aan WOZ- consultants mee dat de gemeente Delft de grondwaarde van de achter het huis liggende tuin verkeerd berekend had. Mij werd meegedeeld dat dit in het dossier opgenomen zou worden. In het definitieve bezwaarschrift is hier echter niets van terug te vinden. Het is aan het kadaster en de gemeente Delft zelf te danken dat de WOZ-waarde iets is verlaagd, omdat zij hun fout inzagen. Het is dus terecht dat we geprotesteerd hebben en WOZ-consultants heeft ons wat werk uit handen genomen. Ik vrees echter dat als veel mensen gebruik maken van deze professionele hulp de kosten daarvan uiteindelijk door gemeentes weer in een belastingverhoging verhaald moeten worden op de burgers.

Geachte heer Rademaker, Ik snap uw gevoel dat u niets terug ziet van uw input over de grondwaarde. Als u echter in de waarderingsmatrix van De Juiste Waarde kijkt ziet u dat dit onderdeel wel degelijk is meegenomen. Ook ter hoorzitting is hier nog eens de nadruk op gelegd. Het verslag van de hoorzitting is in de uitspraak op bezwaar maar beperkt opgenomen. Uw gevoel dat we niets met uw input gedaan hebben kan ik dus goed plaatsen. Het is wel gebeurd en hebben wel duidelijk naar de gemeentelijke taxateur gecommuniceerd maar niet naar u en daar begint de schoen te wringen. Dit is een punt waar we beter op moeten letten en ik ben blij dat de moeite neemt ons daar op te wijzen. Mijn dank voor uw feedback. Mvg, Jos Oosters

Prima up-to-date gehouden

Fijne samenwerking

Makkelijk en snelle service.

Via vereniging eigen huis bij WOZ consultants uitgekomen. Zij hebben al het werk uit handen genomen en onze woz waarde weten te verlagen.

2 jaar achter elkaar mijn WOZ naar benden gebracht. Maar mochten wel niet iets feller zijn had meer ingezeten

Wij zijn tevreden over jullie werkwijze en met name ook het tempo.

De VEH hadden ons geadviseerd met jullie contact op te nemen en wij zijn blij met dat advies en zullen hun benaderen en jullie werkwijze doorgeven, zodat zij met onze ervaring anderen ook blij kunnen maken. Zelf hadden wij niet de indruk dat dit resultaat zonder jullie inbreng was gerealiseerd gezien onze ervaring met de gemeente Veldhoven in het verleden.

Professionele behandeling van mijn bezwaar.

indrukwekkend resultaat

Na de machtiging had ik er geen omkijken naar. Keurige terugkoppeling en alle stukken goed vindbaar in digitaal dossier.

rustig kunnen afwachten wat het resultaat zou worden

nadat de input geleverd was, verdween het proces naar de achtergrond, tot het eindresultaat, met af en toe een terugkoppeling tussendoor.

Goed bijgestaan

Zeer goed op de hoogte gehouden van de activiteiten.

Ik ben zeer goed op de hoogte gehouden van alle activiteiten. De gemeente geeft als je dit zelf doet nul kans en wijst af met de verkeerde argumenten en met het advies ga maar naar de rechter. Conclusie ik ben zeer tevreden over WOZ-consultants. Ik heb vorig jaar gemeld dat mijn Mobnr niet juist vermeld is en dat is nog steeds niet aangepast. Jammer

correct en snel afgehandeld

Geweldig, snel en zonder problemen en zonder gedoe.

Voor het 2e jaar door WOZ-Consultants laten doen i.p.v. zelf. Ik ben geen taxateur, dus de gemeente ging slechts voor een deel met mij mee en het was een hoop gedoe. Volgens de gemeente wordt de WOZ elk jaar hoger, maar WOZ-Consultants heeft het voor de 2e keer verlaagd.

Een zeer goede inzet van de WOZ Consultants

Ik ben zeer goed op de hoogte gehouden over wat er speelde met de gemeente Tilburg. Daarvoor mijn dank.

Niet wat ik er van had verwacht.

Ik heb het uit handen gegeven omdat ik dacht het zelf niet te kunnen. Dit is tegen gevallen gezien de opbouw van zinnen in het bezwaarschrift. Het niet meesturen van een "taxatieverslag " bij het bezwaarschrift. De gemeente Maassluis heeft hier zelf met jullie contact over opgenomen. Ik ben hierover niet geïnformeerd en heb ook geen taxatierapport ontvangen. De taxatie is gedaan door een bedrijf vanachter het bureau met "gelijkwaardige" huizen. Het betreft hier een appartement in een complex en dient niet alleen het appartement getaxeerd te worden maar ook het complex waar het appartement onderdeel van is.

WOZ succesvol verlaagd maar genoeg?

De afwerking gaat vlot en het online dossier werkt prima. Het door WOZ consultants voorgestelde bedrag is gehonoreerd zelfs nog iets lager. Ik had echter graag enige achtergrondinformatie gekregen op grond van welke gegevens dit bedrag is berekend en waarom het , toch nog, fors hoger is dan ons inziens vergelijkbare woningen.

Duidelijk en goed bereikbaar, met positief resultaat

Ik vond mijn WOZ-waarde te hoog. WOZ-Consultants heeft bezwaar ingediend met postief reslutaat. Ze hebben alle communicatie op zich genomen en de doorlooptijd was ook erg kort (2 maanden). Al met al een positeve ervaring

precies wat ik verwachte

snel, accuraat en mooi resultaat

snelle reactie ,goed overzicht

positief

goede acties

De acties tot nu toe betreffende WOZ zaak (2020) zijn tot mijn tevredenheid uitgevoerd.Zij hebben resultaat gehad.

Perfect geholpen.

Deskundig en vlot

Op heldere wijze wordt het WOZ-bezwaarproces voor je geregeld

Duidelijk en heldere werkwijze

Ondanks trage procedures een uitstekend resultaat.

WOZ heeft mijn belangen goed vertegenwoordigd. Heb andere jaren zelf bezwaar gemaakt, maar WOZ bereikt meer door hun kennis en ervaring. De kosten zijn ook vergoed dus alles zonder kosten voor de eigenaar. Backoffice duidelijk en documenten goed te vinden en procedure te volgen. Aanrader.

Mooi resultaat geboekt!

Het heeft eventjes geduurd, echter wel geloond! Het gehele bezwaarproces heeft ongeveer een jaar in beslag genomen voordat er duidelijkheid was m.b.t. het bezwaar. De 'rechter' was het uiteindelijk eens met ons dat de gemeente een verkeerde waarde had toegekend. Bedankt voor de hulp!

Geachte heer, beste Paul, Ik snap uw reactie niet goed. Het bezwaar is afgewezen, daarna zijn we voor u in beroep gegaan bij de belastingrechter en in die fase is de waarde aangepast van € 251.000 naar € 225.000. Bijna 10% er af dus. Voor de volledige detailinformatie verwijs ik naar uw persoonlijke inlogdossier. Bij vragen of onduidelijkheden kunt u desgewenst altijd bellen. Mvg, Jos Oosters

Maximale resultaat.

Zeer deskundig. Werd goed geïnformeerd.

Duidelijke taal naar de gemeente

Mijn ervaring goed,de gemeente heeft mij nog wel gebeld waarom ik niet eerst contact met hun had op genomen.

Over WOZ-Consultants

WOZ-Consultants is succesvol uitgegroeid tot een landelijk opererend bedrijf dat gespecialiseerd is in het juist laten vaststellen van de WOZ-waarde voor zowel particulieren als bedrijven. Ons team bestaat uit juridisch medewerkers en taxateurs. In de afgelopen jaren hebben wij duizenden belastingplichtigen geholpen bij het verlagen van de WOZ-waarde.