Ik heb mijn BMW F20 118i (automaat) bij DTC laten tunen. Wat een enorm verschil in kracht en reactiesnelheid!! Voorheen vond ik mijn auto vooral in de stad (met veel optrekken en afremmen) echt een beetje 'traag van begrip', maar daar is niks meer van te merken. Van een gewoon goede auto is mijn BMW veranderd in een snelle wagen waar ik met groot plezier en een dikke glimlach in rijd, en dat bij gelijkblijvend benzineverbruik. Martin is ontzettend aardig, overduidelijk kundig in wat hij doet (hij legt met liefde duidelijk uit wat hij precies aan je auto verandert), en is pas tevreden als jij als klant tevreden bent. Absolute aanrader!

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Dank je wel voor deze prachtige recensie en heel veel plezier met de auto :)

Mijn nieuwe VW Polo met 1.0 TSi 95 pk motor kon wel wat meer pit gebruiken. Al snel kwam ik bij DTC Tuning in Enkhuizen uit, lekker dichtbij goede prijs en goede reviews. Vanaf het eerst contact via de mail voelde het meteen goed. Ook het contact bij de zaak zelf verliep erg soepel. Na de chiptuning ben ik de snelweg op gegaan en heb het gedrag van de motor goed getest. Ik merkte geen hapering, geen hikje, niets bijzonders. Nou ja, mijn auto was bijzonder sneller geworden. Topwerk voor zover ik kan beoordelen!

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Dit is een leuke auto om te tunen, dank je wel voor het gestelde vertrouwen en de mooie recensie :)

heb een renault master bus bj 2011 en heb meer vermogen en trek kracht gekregen. zeer tevreden

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

dank u wel voor deze mooie recensie :)

Vrijdag mijn volvo v70 opgehaald, en zaterdag gelijk gebeld naar Dtc tuning. Wat een tovenaar is deze man. Wat heb ik een andere auto terug, echt een wereld van verschil. Van 163pk,en 340 nm naar 223 pk en 460 nm. Martin (held) ontzettend bedankt.

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Hoi Richard, Dank je voor deze prachtige recensie, dat waarderen we enorm. Veel fijne en veilige kilometers toegewenst en uiteraard een fijne jaarwisseling :)

DTCTuning verzorgd bij iedereen nieuwe auto die ik bezit de chiptuning. Totaal al een stuk of 5. In de loop der jaren nog geen enkel probleem gehad. Ik heb DTCTuning bij al mijn vrienden geadviseerd en net zoals ik heel tevreden.ik ben altijd heel klantvriendelijk ontvangen, alle vragen worden zonder enige twijfel beantwoord en staat de koffie altijd klaar. Niet alleen de prestaties worden goed verbeterd maar bij normaal gebruik is het verbruik ook een stuk lager. Kortom ik beveel DTCTuning aan zonder enige twijfel.

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

dank je wel voor deze prachtige beoordeling, we staan altijd voor jullie klaar :)

Ik heb een jaar getwijfeld om mijn camper te laten optimaliseren door DTC. Dat had ik direct moeten doen! Wat een enorm merkbaar verschil is het, en wat rijdt hij nu fijn zég! Fiat Ducato met standaard 130pk (eur4 2011) is gerust voldoende. Mijn behoefte om de camper zuiniger en smeuiger te laten lopen is boven verwachting waargemaakt. Martin heeft veel kennis en ervaring met het programmeren van Ducato motoren. Na de optimalisatie is het koppel onderin echt merkbaar hoger. Bij lage snelheden onderin de toeren was het voorheen in z'n 3e versnelling hakkelen, dus terug naar 2. Nu hobbelt hij ongemerkt in de lage toeren en pakt krachtig op. De verfijning van koppelafgifte en gasrespons is prettig. Het is merkbaar een ander motorkarakter geworden, zo zou een camper af fabriek mogen zijn! Optimalisatie lijdt werkelijk tot brandstof besparing. Hoewel ik al met een licht voetje rij, heeft de wijziging van inspuiting-timing en aangepaste turbodruk bij lage toeren geleid tot een besparing van zeker 8% over de afgelopen 4000 vakantie-kilometers. Optimalisatie loont! Het extra vermogen en de verfijning blijf ik nog steeds opmerken en ik hoop dat dat lang zo blijft. Nogmaals bedankt voor je deskundigheid en je openheid over de mogelijkheden, een fijne verbetering waar ik nog veel vakantieplezier aan zal beleven.

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Dank u wel voor dit mooie uitgebreide verhaal, hier heeft een zoekende camper klant absoluut iets aan, nogmaals bedankt.

18 maanden terug mijn Vw polo 6R 1.6TDI door Martin laten chippen van 90PK naar een mooie 145PK. Hierbij heeft Martin ook de 7-traps DSG hierop aangepast wat het plaatje compleet maakt. Er zijn er maar weinig die bij het stoplicht mijn rooie kanonnetje het nakijken geven. Nu ongeveer 95.000 km verder en altijd loopt het spulletje nog als een zonnetje. Heerlijke koffie en een geweldig sociaal bedrijf, ik zeg een dikke 10!

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Dank je voor deze mooie recensie :)

Vandaag 1 september mijn auto CX 3 laten tunen eerst een goed gesprek gehad met Martin, dat geeft je al direct een goed gevoel. In de namiddag de auto opgehaald, stukje proef gereden, dat was al geweldig, daarna met Martin alles doorgelopen over het hoe en wat en waarom, en als je nog niet echt enthousiast was, dan werd je het wel. Daarna naar huis gereden, wat een heerlijke kilometers. Kort samengevat, dit spreek voor zich.

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Leuk dat ook u een review achtergelaten heeft. Wij wensen u veel plezierige en veilige kilometers :)

Top geroggeld daar uiterstevreden

Dikke Duim

Door het oerwoud van aanbieders (welke slechts gekochte Maps uploaden), blij dat ik DTC heb gekozen. Onze Mazda afgelopen jaar laten tunen, naar alle tevredenheid. Daarna werd er tijdens een service beurt door de dealer een update uitgevoerd en was de tuning niet meer aanwezig. Geen probleem bij DTC, ze nemen rustig weer de tijd en energie om de aanpassingen er weer op te zetten. Nog beter; er waren meer mogelijkheden beschikbaar inmiddels en heeft de tuning zelfs verder verfijnd. Het resultaat; Een rustig lopende motor, gunstiger verbruik en ruim meer vermogen. Kortom; - Vaardig - Professioneel - Maatwerk wat geverifieerd wordt - en het belangrijkste, betrouwbaar! Er zijn niet veel aanbieders die weten waar ze het over hebben en het doen vanuit hun passie. Martin, wederom bedankt.

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Dank u wel voor deze mooie review, wij hebben met veel plezier aan uw auto gewerkt ;)

Mazda cx3 met Mitsubishi computer. Na het hele internet te hebben geraadpleegd bleek dat Martin de enige in Nederland is die deze auto kan chiptuning. Een afspraak gemaakt met deze super aardige vakman, die alle tijd voor je neemt, en het was zo gepiept. Daarna proberen en een geweldig resultaat. De auto loopt stukken rustiger en soepeler. Natuurlijk ook even getest wat de motor kan en dat is een geweldige ervaring. De auto blijft maar door acceleren met een top van bijna 240 km en naar 100 binnen 7 seconden. Niet dat ik dat veel doe, maar het is wel leuk. Al met al, heb je een Mazda cx3, bel Martin en je krijgt nog meer plezier om in deze geweldige auto te rijden. Nog even Voor de duidelijkheid, ik ben geen Mazda Freek of zo. Dit is mijn eerste Mazda, maar wel een heel bijzondere. Martin geweldig, dank voor de service en je vakkundigheid

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Dank u voor deze mooie review. Hierdoor helpt u andere potentiele klanten hun weg vinden tussen alle aanbieders om bij diegene te komen die wel kan helpen, nogmaals bedankt :)

Vw t5 van 102pk naar 145pk.... wat een verschil. Van leuk rijdende bus naar kanonnetje. Was een stukje sturen heen en lekker knallen terug. Brandstof besparing moeten we nog meemaken maar tot nu toe 100% tevreden. Thanx Martin

• Service N.v.t.
  • Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

ik heb m'n polo 6r 1.2 tdi net onder handen laten nemen. De auto rijdt nu heerlijk en heeft net dat stukje extra vermogen waardoor je met het verkeer mee kunt komen. Ze waren 1 van de eersten met een een werkende oplossing voor tuning maar ook de egr klep. Absolute aanrader!!

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Wij hebben 6 jaar geleden onze VW Bora 1.8T laten tunen bij DTC (toen nog in Reeuwijk). Na aanschaf van onze auto bleek dat de software slecht was. Martin heeft eerst met auto gereden, daarna originele software erop gezet en weer gereden, en daarna pas getuned. WAT EEN VERSCHIL! Turbodruk bleef constant en de motor was in zijn geheel veel rustiger! Wij hebben er geen seconde spijt van gehad!

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Een Ford laten aanpassen. Werkelijk wat een verschil in vermogen. Pas geleden heeft de garage hem weer laten terugzetten naar de standaard mapping. Ik beetje van de week wanneer ik hem kon laten terugzetten. En het antwoord was ja dat kan over twee dagen. Top service! Zo snel! Ben heel tevreden.

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Na een eerdere ondeskundige ervaring bij Tunex in 's Heerenberg, ben ik met onze RMB camper met Mercedes 616 cdi onderstel bij DTC terechtgekomen. Martin constateerde, dat slechts 2 modules geinstalleerd waren en dan ook nog niet goed. Na 1.5 uur deskundigheid van Martin rijdt de Mercedes als een speer en schakelt de automaatbak zeer snel over. Perfect !!! Ik ben zeeeer tevreden.

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Mazda 3 2.0 Skyactiv-g 120 pk laten aanpassen. Met vermogensmeting gekozen, bij aankomst direct op de bank onder het genot van een kopje koffie. Toch ca. 140 pk en 210nm fabrieks-af i.p.v. 120pk volgens de papieren. Op de vermogensmeting was duidelijk te zien dat bij ca. 5000rpm de boel was begrenst. Na het e.e.a. tweaken door Martin, 186pk en 220nm bij ca. 6200rpm op euro 95 als resultaat. Fantastisch resultaat en goed te merken boven de 4000rpm, de wagen trekt nu goed door. Thnx Martin.

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Moest nog een keer terug voor het roetfilter (miscommunicatie) Verder perfecte tuning op maat speciaal voor de Caravan gedaan. Onder in de toeren meer koppel om weg te rijden vanuit stilstand. Ook duidelijk meer pk maar daar ging het mij persoonlijk niet zo om. Je kunt het gelukkig krijgen zoals je wil. Ik ben er blij mee.

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

15/10 mijn BMW 320i touring (F31) door Martin laten "behandelen". In een recordtijd heeft Martin kans gezien de auto te veranderen van een mak lammetje in een agressief beest. Echt een andere (lees leukere) auto geworden. Absolute aanrader!

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Camper laten doen net voor de vakantie in sep , FIAT 130 pk . Gereden Frankrijk iets van drie duizend km , een op 10,8 . Heerlijk zoals de camper nu doortrekt in de versnelling , bij 20km in zijn drie pakt ie heel gelijk matig op . Lange heuvels in zijn 6 goed te doen . Ik ben zeer tevreden zeker aan te raden . Knaus camper uit 2013 TI

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Dank u voor uw mooie recensie, Wij wensen u nog vele veilige vakantie kilometers. Mvg DTCTuning

Mijn skoda rapid laten tunen van 86 naar 130 pk. Jammer dat we die 145 pk er niet uitgekregen hebben maar de auto is een stuk feller geworden. Martin bedankt voor je geduld en expertise.

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Gister mijn camper laten tunen door Martin. Ik ben zeer tevreden, kan veel eerder overschakelen en je voelt echt de extra kracht onderin. Zal ook in de bergen op vakantie een stuk beter zijn. Top!

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Vandaag mijn Mazda CX3 120 pk 2.0 l sky-active motor laten tunen,na een vriendelijke ontvangst en goede uitleg is de auto getuned van 120 pk naar ong 170/180 pk. Aangezien de 120 pk begrenst is is dit nu heeeeel goed merkbaar zeker vanaf 3000 tpm. DTC is zo ongeveer de enigste die deze auto's kan tunen omdat ze uitgerust zijn met verschillende merken computers zowel van Denso als Mitsubishi,de laatste is door niemand nog te tunen behalve DTC. Ik had er al een hele lange zoektocht opzitten om een tuner te vinden die deze computer kon tunen en niemand kan dit nog behalve DTC dus. Mijn complimenten. Grt Hans

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Hoi Hans, Dank u voor uw mooie recensie. We hebben met veel plezier aan uw prachtige CX-3 gewerkt. Veel plezier en veilige kilometers gewenst met uw auto. Team DTCTuning

Iveco Daily 2015 40 pl en 60 Nm meer. En op weg naar huis al een liter per 100 km zuiniger.

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Mazda CX3 2.0 sky-active 120pk en 204 Nm(Benzine) Vandaag mijn Mazda CX3 softwarematig laten optimaliseren (Chip-tuning). Bij het wegrijden had ik eerst het gevoel dat er weinig trekkracht voor handen was, rond de 3.000 t/min een dip in de trekkracht en bij het inhalen hield de auto boven de 4.000 t/min naar mijn gevoel gewoon in. Het geheel liep dus niet lekker. Bij het uitlezen bleek dat er tot c.a. 1.500t/min weinig of geen trekkracht aanwezig was. Bij de 3.000 t/min zat er een behoorlijke dip in het koppel , maar je zag ook dat de gasklep even dicht gestuurd werd. Bij 4.000 t/min werd na gelang het oplopende toerental de gasklep langzaam dicht gestuurd alsmede daarop ook het koppel. Na de optimalisatie, direct koppel bij gas geven, Gas en koppel kromme lopen heel mooi in een boogje omhoog, gas klep blijft nu tot 6.000 t/min open staan en loopt langzaam af tot bij de 7.000 t/min (tot begrenzer). Ook het koppel loop nu gewoon mooi door zonder enige dip in de grafiek. Gevolg, een beter en soepelere auto iets sterker onderin en boven de 3.000 t/min blijft hij gewoon versnellen en houd niet meer in. GEWOON SUPER om dit mee te maken. Ook deze auto heeft een zelf lerende ECU, dus in de loop van de tijd zal de beleving alleen maar groter worden. Dit is echt een aanrader, mijn volgende auto weer bij DTC-Tuning. Geschat vermogen nu 180 pk en een koppel van 215 Nm. Martin bedankt voor de uitleg m.b.t. het optimaliseren, de lekkere koffie, het mee mogen kijken, het gezellig kletsen over auto's tuning enz. Met vriendelijke groet, Dirk W

• Ik heb het volgende laten chiptunen: Auto

Hoi Dirk, Dank je wel voor je mooie review, zijn we erg blij mee. We wensen je veel fijne kilometers met de CX-3

Kruitmolen 11 1601 MC Enkhuizen

Over DTCTuning

DTCTuning is een bedrijf gespecialiseerd in software oplossingen voor computergestuurde motoren. Denk hierbij aan auto's, vrachtwagens, landbouwvoertuigen maar ook boten. In veruit de meeste gevallen gaat om een verbetering van de motorische prestaties en het brandstofverbruik. Soms gaat het om verandering van de egr of dpf werking. Wij zijn altijd blij met uw input omtrent uw ervaringen met onze software producten. Lees de recensies gerust door en laat zelf ook een recensie achter, zodat een ander ook een goed beeld van ons bedrijf kan krijgen.