Great experience, but not in the time frame I was hoping for

Everything about the installation went exceptionally well. The pleasant and very polite crew installed all the elements in the best way possible, by far. My only concern is the scheduling, as I signed the contract in early August and anticipated the installation to be done in late August, but the panels were actually installed in mid-November.

• Would you recommend us? Yes

Duidelijke communicatie.

Er was vanaf a t/m z een duidelijke communicatie. Vooraf word je ingelicht over wat er komen gaat, zodat er geen verrassingen zijn tijdens het proces. Alles netjes geïnstalleerd zoals het hoort.

Verwachtingen overtroffen

Het team van de Zonnefabriek heeft van begin tot eind geweldige service geleverd. Ik had een lastige situatie die een aantal aanpassingen vereiste. Ze hebben dat snel en doeltreffend opgepakt. De installatie verliep snel, soepel, en netjes. De installatie ploeg liet alles keurig achter. Absolute aanrader en een verademing tussen alle cowboy bedrijven.

Betrouwbaar advies en deskundige installatie.

Het was het wachten waard. Na de goede advisering is de installatie ook goed verlopen. Alles gaat in goed overleg en ze gaan pas weg als alles goed werkt. Een puntje van kritiek. Neem aub voortaan een Devolo plug in waarbij je geen stopcontact verliest.

Het lange wachten (9 mnd) heeft zich uiteindelijk wel geloond

Na het tekenen van de offerte regelmatig een e-mail ontvangen dat het nog even ging duren. Afgelopen week was het dan zover. Het project: De bestaande SMA PV-installaties (van 2014 en 2018) vervangen en verplaatsen naar de garage en aanbouwschuurtje. Op het vrij gekomen dak nieuwe panelen plaatsen en aansluiten op een SMA STP6.0-SE. Verder moest er in de garage nog een EV-Charger geplaatst worden en voor de algehele besturing is er een Sunny Home manager 2.0 in de meterkast geplaatst. Verder is er bij de installatie rekening mee gehouden om in de toekomst een thuis-accu te plaatsen. Omdat het hier om een niet geheel standaard project ging. Was er regelmatig overleg hoe h.e.e.a. het beste naar wens/mogelijkheiden geinstalleerd en geconfigureerd moest worden. Ook na dat de hardware installatie was afgerond werdt er door de helpdesk volop meegedacht om de Sunny Portal verder in te richten. Kortom ik ben erg tevreden. Nu nog even afwachten hoe de opbrengst van de installatie zich verhoud t.o.v. de waarden die ik eerder met de Sunny-Design-website heb berekend. In iedergeval hoop ik zo beter voorbereid te zijn op de toekomst. (maar 100% garantie heb je natuurlijk niet. Je weet natuurlijk nooit wat de providers/Denhaag weer gaan verzinnen -:))

Acht maanden wachten, in halve dag geïnstalleerd.

Prettig dat er iemand komt om de wensen en mogelijkheden te bespreken. Hij heeft ook meteen kunnen aangeven waar apparaten en leidingen komen. Er is toen ook gezegd, hoe lang het kon gaan duren. Tijdens het wachten op de installatie hebben we regelmatig mails gekregen. Het installeren is vlot gegaan en er is goed met de regen rekening gehouden. Alleen jammer dat ze de omvormer niet hebben aangemeld. Na twee keer contact met de klantenservice is de omvormer aangemeld en de app gaan werken. De app van SMA (die pas kan worden gebruikt, als de omvormer is aangemeld) is veel duidelijker en actueler, voor zover hij goed werkt (Maar dat zijn misschien beginnersperikelen). Verder staat er op de site van de Zonnefabriek een hele verhandeling over BTW terugvragen. Nu is mij, na een tijdje zoeken, gebleken, dat er geen BTW op de factuur staat (omdat het zo sinds 1-1-2023 is geregeld). Verder heb ik gezocht, waar (en of het nodig is) de zonnepanelen bij de energieleverancier te melden. Later (helaas) heb ik een mail van de Zonnefabriek gekregen, waarin stond hoe dat moest.

Snelle plaatsing panelen met weinig overlast

Het plaatsen van de 44 zonnepanelen is soepel verlopen. De monteurs zorgden ervoor dat onze bedrijfsvoering gewoon door kon gaan met weinig overlast. Ook werden betere en makkelijker oplossingen gevonden om de kabels te leggen. Degelijke montage en goede uitleg van het systeem.

Installatie zonnepanelen liep als een zonnetje

Duidelijke communicatie vanaf het bestellen tot de installatie.

Deskundig en vriendelijk geholpen

Deskundig en vriendelijk geholpen

Netjes gewerkt en goede service

Een helder offertetraject en in de uitvoering goed meegedacht over het netjes wegwerken van leidingen. Mooie, goed renderende panelen, misschien niet de goedkoopste leverancier, maar wat mij betreft geen zonnepanelen-cowboys. Heb wel lang moet wachten op de uitvoering, maar dat had ook alles te maken met het wereldwijde gebrek aan halfgeleiders. De panelen liggen nu op het dak en ik ben blij. Het was het wachten waard.

Excellent installation and good comms

Really found it easy to work with Zonnefabriek, everyone present at the install and also at the initial consultation were very professional, and the quality of the job was very high. Really happy with the results!

• Would you recommend us? Yes

uitstekend

Zowel het aanvraag en offerte traject, top. Ook de montage verliep heel goed

Prima afhandeling, maar uitvoering duurt veel te lang (8 mnd)

fijne relatie opgebouwd vanuit de sales kant. Helaas moest ik 8 maanden wachten, na de akkoord verklaring, voordat de panelen geplaatst werden. Dat moet vooraf duidelijker aangegeven worden. Overigens is het zeer professioneel uitgevoerd door deskundig en service verlenend personeel.

Goede service. Zonnepanelen snel en netjes geïnstalleerd.

Vanaf het eerste gesprek tot aan installatie van de panelen vorige week goed op de hoogte gehouden over het proces. Snelle communicatie. Professioneel bedrijf.

Zeer fijne ervaring met de Zonnefabriek.

Vanaf het 1e adviesgesprek t/m de installatie zeer tevreden over de Zonnefabriek. Fijne communicatie en werden tijdens het proces goed op de hoogte gehouden. Hele vriendelijke medewerkers. Installatie ook goed en zeer vlot verlopen!

Uitgebreide voorlichting en netjes geÏnstalleerd

Het proces begon met een uitgebreide toelichting en schouw gevolgd door een offerte. Het pakket was niet goedkoop, maar met de lange garantie en de positieve reviews over de panelen en omvormer, verwacht ik een goede lange termijn investering. Levering duurde lang vanwege het gebrek aan omvormers, waar dat was bij het begin al vermeld. Bijna maandelijks volgt een mailtje dat je nog steeds in zicht bent als klant. Fijn om te weten! Installatie netjes en snel uitgevoerd. En de installatie werkend opgeleverd. Via de app kun je de opbrengt volgen. Deze is nog wel basic. Maar al met al uitermate tevreden met het werk en het proces.

Correcte verkoop. Correcte montage.

Heldere voorlichting vooraf. Goed team die netjes werkte in de montage. Geen cowboywerk.

Prima zonnepanelen en hele prettige partij

In begin was de telefonische bereikbaarheid slecht (kon alleen terugbelverzoeken plaatsen), maar uiteindelijk hebben we altijd antwoord gekregen op onze vragen. Prettige monteurs bij aansluiting en goede opvolging. Al met al heel tevreden en inmiddels leveren de zonnepanelen uitstekend op!

Goede service, duidelijk verhaal, netjes opgeleverd

Van het eerste bezoek aan huis om de offerte op te stellen tot de plaatsing duurde erg lang. Dat is dan ook de enige minder positieve ervaring. Maar het advies, de plaatsing en de oplevering zijn allemaal vlekkeloos verlopen en ik zou de Zonnefabriek dan ook aan iedereen die zonnepanelen wil, aanraden.

Prima begeleiding

Prijzen zijn veel hoger dan die we van vrienden horen, als leek moeilijk te beoordelen of kwaliteit veel scheelt met de panelen van vrienden; levertijd ook best wel lang vergeleken met anderen. Mee eens dat alle materialen binnen moeten zijn voor er geplaatst wordt. Wel fijn dat we eind september ad beurt waren en daarmee vervroegd zijn tov oorspronkelijk eind december. Dan zou er ook jaar wachttijd zijn geweest, wat we nog nooit van anderen hebben gehoord.

prima werk

ziet er goed en strak uit. Het werk gebeurde in overleg met mij en werd daarna uitgevoerd. Alles is prima verlopen en het werkt.

Volgens verwachting

15 panelen laten plaatsen door 4 vakmannen! Eerst een kop koffie gedronken en plan van aanpak mogen aanhoren met allerlei technische details. Daarna zijn ze meteen op het dak begonnen met het plaatsen van de montage materialen. Tussentijds met de technische man wat details doorgenomen waar de omvormer mag komen te hangen en waar de kabels het beste uit het dakplafond mogen worden doorgevoerd. Einde middag was alles gereed en begon de installatie al energie te leveren. Omdat de dakpannen al wat gedateerd zijn, waren er een aantal gesneuveld. Reserve pannen door de mannen teruggeplaatst en de gesneuvelde pannen zijn netjes meegenomen als extra service! Blij dat ik voor kwaliteit ben gegaan ☀️

Professioneel en zorgvuldig

Goed advies en planning. Het duurde even voordat we een tijdslot kregen voor de installatie (vanwege de beschikbaarheid van materiaal en personeel), maar toen we eenmaal waren ingepland, verliep de installatie snel en zonder problemen. De zonnepanelen en omvormer werken prima.

Zeer gedegen en betrouwbare firma!!!

Zeer aangenaam en deskundig personeel van zowel de verkoop t/m de installatie.

Alles strak gepland en goed geinstalleerd.

Prima en strakke planning. Alles geleverd volgens afspraak. De eerste opbrengst KwH lopen al binnen

Daniel Goedkoopstraat 23 1096 BD Amsterdam