Tevreden

Er is hard gewekt in de vrieskou, en netjes. Ik ben zee tevreden. Zonnefabriek houd zich aan afspraken

Lange wachttijd, rommelige plaatsing over 3 of 4 dagen, slechte communicatie

Ze liggen er op, maar de weg ernaar toe is verschrikkelijk. In het voortraject nog enige vorm van communicatie, maar bij de start begon het ter rommelen. Afgesproken was 19-12-2023, na telefonische contact werd dit de 18-12-2023. Uiteindelijk zonder communicatie de 19e gestart. Het binnen gedeelte aangesloten en wegens de regen na 12 uur vetrokken. Vervolgens werd het stil. Geen communicatie Toen een telefoontje, nieuwe afspraak. 10:00 uur aanwezig, 15:00 uur naar huis. Een aantal bevestigings stroken bevestigd op 1 na. Weer wachten op een telefoontje, 3e dag 9:15 uur aanwezig, 17:30 uur vertrokken. afhandeling met de app moest ik maar regelen met de Zonnefabriek afd. service. Bij vrienden en kennissen was het in 1 dag geregeld, bij mijn 3 dagen met een waardeloze communicatie. Op de nieuwsmedia ging de ronde dat er mensen ontslagen moesten worden, omdat er weinig opdrachten waren. Waren ze de 18-12 op tijd gekomen was het misschien in 1 dag klaar. Vandaar dat ik bij aanbeveling NEE het ingevuld. En dat vooral voor de plaatsing. Jammer.

Beste Ids, Bedankt voor uw feedback. De communicatie vanuit onze afdeling planning had beter gekund, onze excuses daarvoor. Het was een hectische tijd met veel installaties en slecht weer. We hebben uw case met de betrokkenen geëvalueerd en onze les hieruit gehaald. We hopen dat u een zorgeloze toekomst met veel zonnestroom tegemoet gaat. Met vriendelijke groet, Zonnefabriek

Ik ben heel enthousiast over de dienst van Zonnefabriek!

Super aardige gasten die kwamen installeren. Het gaat om een huis van 150 jaar oud, dus het is niet overal makkelijk geweest om de leiding binnendoor van de meterkast naar het dak te voeren. Je zou hier wat gepiep van de installateur verwachten, maar niks daarvan. Dat is voor mijzelf echt heel fijn geweest. Ook een kleine afstand waar de leiding zichtbaar is hebben ze netjes afgewerkt, chapeau! De intake en het aanschaf proces was duidelijk; vervolgens hebben wij wel 6 maanden moeten wachten op de levering, per email ben ik hierover freuqent op de hoogte gehouden. Het mag misschien niet de goedkoopste zijn, maar je ziet wel de kwaliteit die je hier voor terug krijgt.

Zeer klantgericht.

Van A t/m Z goed geïnformeerd en begeleid.

Duidelijke en betrouwbare dienstverlening, bij de aanschaf en installatie, maar je betaalt flink

Heel prettige en professionele hulp bij alles wat ervoor nodig was dit systeem in de benen te krijgen. Ik ben erg benieuwd naar de opbrengst, maar heb daar een goed gevoel bij. Het systeem kost wel veel geld en het duurt maanden voor je het hebt, maar dat had ik er voor over.

Het 1e gesprek met de accountmanager en vervolgens het offertetraject verliep uitstekend. Duidelijk een accountmanager die weet waar hij het over heeft. Na acceptatie van de offerte heeft het lang geduurd alvorens de installatie kon plaatsvinden ivm de beperkte beschikbaarheid van de omvormer, zo heb ik begrepen. De heren die kwamen installeren waren deskundig en communiceerden ook goed. Per definitie zijn er bij een installatie altijd nog zaken die ter plekke om improvisatie en overleg vragen, en dat verliep uitstekend. Wij hebben voor zonnepanelen van het merk Sunpower gekozen en daarmee dus voor (hopelijk) kwaliteit gekozen en niet de laagste prijs.

Snelle installatie door bekwame vakmensen

Na een goed en duidelijk intake gesprek deed de installatie even op zich wachten vanwege leverproblemen nav corona. Toen de installatie eenmaal ingang kwam was het snel gedaan door bekwame vakmensen. Het enige wat ik gemist heb is begeleiding bij het installeren van de app en uitleg over hoe je kan zien (en waar) wat de opbrengsten enz zijn.

Over het algemeen zeer tevreden, met één kanttekening

Wij zijn in het algemeen zeer tevreden over onze keuze voor Zonnefabriek. Aan het begin hebben wij uiteraard bij een aantal partijen een offerte opgevraagd, wij hebben uiteindelijk voor Zonnefabriek gekozen omdat hun met A-merken werken zoals Sunpower en SMA, omdat ze een installatie garantie bieden, en omdat het een bedrijf lijkt te zijn met een focus op service. Daarnaast lijkt het voor ons een betrouwbaar bedrijf te zijn. Na de offerte hebben we nog contact gehad over wijzigingen in het legplan om een extra paneel te plaatsen. Dat ging op zich prima, echter kreeg ik op het eind wel het gevoel dat de verkoper klaar was met de wijzigingen. Vervolgens werden we netjes op de hoogte gehouden van de installatiedatum door de planning. Uiteraard liet de installatie even op zich wachten, gezien de lange levertijden. Dat was voor ons geen enkel probleem. De installatie verliep prima en wij waren zeer te spreken over het installatie team uit Dordrecht. Allemaal heel vriendelijk en hard werkende jongens. De installatie moest helaas wel over twee dagen worden verdeeld, voornamelijk vanwege de korte dagen in de winter. De enige kanttekening die ik wil maken is dat het achteraf blijkbaar mogelijk was geweest om nog een extra paneel te plaatsen als een pijpje zou worden verplaatst. Ik had daar helemaal niet bij stilgestaan dat dat mogelijk zou zijn, en de verkoper heeft mij dat ook niet verteld. Achteraf bleek dat het wel zou kunnen, maar dan zouden de kosten voor 1 extra paneel echt heel hoog zijn (ook omdat er een andere omvormer nodig zou zijn). Ik had die optie graag van tevoren geweten, zodat ik een weloverwogen keuze had kunnen maken. Ik wil hiermee niet alle schuld bij de verkoper neerleggen, ik had er immers zelf ook niet bij stilgestaan, maar aan de andere kant heeft de verkoper natuurlijk veel meer verstand van zaken. Los van de kanttekening ben ik alsnog zeer tevreden over Zonnefabriek en hopen wij vele jaren te kunnen genieten van onze eigen Zonnefabriek.

Staan voor kwaliteit!

Komen afspraken na. Makkelijk contact bij vragen. Altijd vriendelijk en klantgericht.

Geweldig bedrijf

Erg vakkundig personeel, top merk panelen en omvormer. Geweldig installatie team. De communicatie met vertegenwoordigster is in 1 woord geweldig.

Nice hardware, great service, lovely coworkers

All-round awesome service and products. If I were to nitpick, I'd say the waiting time was too long (9 months for 7 panels from SunPower), but that wasn't up to Zonnefabriek (supply chain issues and energy crisis). If anything, Zonnefabriek kept us in the loop during this time.

• Would you recommend us? Yes

Deskundig en vakwerk

Prima communicatie van eerste kennismaking, offerte tot en met voorbereiding en uitvoering. De uitvoering van het project verliep vlot en netjes. Het team is zeer deskundig, vriendelijk en communiceerde goed over elke stap. De prijs ligt wellicht wat hoger maar de kwaliteit van de producten is hoog.

Professioneel geregeld en uitmuntende service

Ik vond het hele proces, van de intake en de offerte tot het uitvoeren en plaatsen van de zonnepanelen zeer professioneel geregeld. Een punt wat door veel bedrijven weleens wordt vergeten is dat heldere communicatie de klantervaring vergroot. De Zonnefabriek hield mij regelmatig op de hoogte met o.a. updates t.a.v. de wachttijd. Dat heet verwachtingsmanagement en geeft potentiële klanten een rustig gevoel. Niets anders dan lof van een zeer tevreden klant!

Fijn en goed bedrijf

Alles prima in orde, van 1e informatiebel tot plaatsing toe! Tijdens lange wachttijd werd telkens update verstuurd. De monteurs allemaal erg beleefd en werken heel netjes. Echt heel fijn. Alles prima verlopen. Superbedrijf!!!

toekomst zal het leren

offerte stadium was prima. installatie door uiterst vriendelijk en kundig personeel. helaas was er dakschade ontstaan en dit heeft veel energie gekost om het te regelen vanwege slechte bereikbaarheid. het is uiteindelijk tot nu toe wel correct afgehandeld door ook weer keurig administratief personeel en service leiding.

Bekwame installateurs , zeer klantvriendelijk. Er werd met zorg gewerkt met een mooi eindresultaat. Goede communicatie. Wij zijn zeer tevreden.

Netjes geregeld

Alles netjes en in goed overleg geplaatst, met duidelijke toelichting waar gevraagd. Duidelijke communicatie voorafgaand en gedurende plaatsing.

Bedankt voor uw mooie feedback!

Een goed op elkaar afgestemd installatieteam

Het installeren van panelen en de E-aansluitingen was accuraat en netjes. Mijn enige opmerking is dat bij de eerste inspectie niet in de bestaande groepenkast is gekeken. De installatie was op 2 fasen i.p.v. 3 fasen aangesloten en daardoor is nu de elektrische aansluiting niet conform de regels is aangesloten. (*Liander) Ik moet nu mijn E-installateur verzoeken zijn door hem gemaakte fout op te lossen. Uw installateur heeft zijn uiterste best gedaan en heeft alle moeite gedaan om de nieuwe zonnepanelen aan te sluiten.

Helemaal prima!

Het is gegaan zoals is afgesproken van tevoren!

lange wachttijd, maar goede aflevering

zoals hier boven gezegd

Uitstekende afhandeling en plaatsing

Alle Communicatie is netjes verlopen. Het plaatsingsteam is zeer netjes begripvol professioneel en meedenkend. Vraagt tijdens de plaatsing steeds in goed overleg de bevestiging of ik het eens ben met beslissingen of dat ik het anders wil. Alles werkt direct goed naar behoren tot nu toe 5 dagen na plaatsing. Nodige Nazorg zoals aanmelden tot nu toe ook heel netjes in de communicatie.

Excellent service!

De uitvoering van het project verliep zeer voorspoedig en netjes. De teamleden zijn zeer professioneel en beleefd. De kwaliteit van de materiaal is erg hoog. Hiermee is de lange wachttijd ruimschoots gecompenseerd.

Zeer tevreden met de gehele installatie

De installatie van in totaal 14 panelen op een plat dak zijn uiterst keurig en correct verlopen. Dankzij de inzet van twee goede teams van installateurs zijn op twee aangrenzende daken alle zonnepanelen netjes geïnstalleerd en aangesloten. Ook de installatie in de woningen is keurig uitgevoerd en geïnstrueerd. Laat de zon maar komen maar zelfs nu is er een rendement van de panelen merkbaar.

Alles perfect geregeld

Best een investering en dus ‘spannend’, maar het hele proces van offerte tot aan de uiteindelijke installatie en nazorg als zeer prettig ervaren. Een dikke 10!

prettige mensen, goede service, plug and play

Alles ging goed met de installatie van onze zonnepanelen, alleen duurde het wat langer dan gedacht. "Gedoe" zoals inschrijven voor saldering, voor het webportaal van de omvormer, voor de extra garantie van de zonnepaneel leverancier, was allemaal voor ons geregeld.

Bedrijfsgegevens

Daniel Goedkoopstraat 23 A

1096 BD Amsterdam

020 676 6614

[email protected]

• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.