Verrassend en gedegen

Voor een serieuze en gedegen voorbereiding op het vak

• Tevredenheid

Geweldig en wat je leert is in veel meer dan alleen de reiswereld toe te passen.

Ivor is niet te beschrijven, Ivor moet je beleven.

• Tevredenheid

Dag Sanne, Wat een geweldige beoordeling én wat een mooie woorden. Wow!! Dankjewel

Praktische enthousiasmerende opleiding gegeven door ervaren docenten

Deze opleiding legt de nadruk op de praktijk en geeft een goed beeld van wat je als professionele gids of reisleider te wachten staat. Theorie wordt in praktijk gebracht in de vorm van opdrachten. Heel nuttig zijn ook de praktijkdagen waarin de situatie van reisleider in een bus met passagiers wordt geoefend of die van gids tijdens een stadswandeling. De docenten werken/hebben gewerkt als reisleider/gids en delen hun kennis en ervaring graag. Er is veel ruimte om te oefenen en fouten te maken. Er heerst een vrolijke en ontspannen sfeer.

Hele praktijkgerichte cursus

De cursus is echt praktijkgericht.

• Tevredenheid

goed vindbaar online, goede lesstof en theorie opdrachten.

Goede leraren. Vind ik het nodig dat de opleiding gegeven word? JA. Alleen voor sommige mensen die al meer ervaring in het vak hebben, is dit belangrijke informatie, maar dan zou het iets specifieker zijn voor de doelgroep die men heeft. Top, vraag me wel af hoe het gaat met de baangarantie. Heb mogelijk zelf een mee loop weekend geregeld. Wat kan IVOR daar dan nog in betekenen en in de toekomst, is mijn vraag nu?

• Tevredenheid

Vriendelijke service en professionele benadering

Zinvolle aanvulling om het vak als uitgaand reisbegeleider onder de loep te nemen en de verdieping te zoeken. Ik heb er echt wat aan gehad om een nóg beter beeld van het beroep te krijgen.

• Tevredenheid

Zeer enthousiaste en kundige docenten uit de praktijk!

Er zijn een paar kleine verbeterpuntjes maar overall is het een fijne opleiding waarbij je leert van zeer enthousiaste en kundige docenten uit de praktijk! Veel geleerd en genoten van alle lessen.

Prima opleiding!

De lessen zijn gegeven door ervaren reisleiders. Hierdoor kwamen enorm veel ins en outs van het werk van een reisleider aan bod. Ook de praktijkdagen gaven hierin goede ondersteuning. Je kreeg hierdoor een goed beeld van wat je te wachten staat. Ik heb de cursus als zeer prettig ervaren en heb hierdoor een goede basis om het werk als reisleider te kunnen volbrengen.

• Tevredenheid

De aangeboden lesstof en oefenopgaves sluiten m.i. goed aan bij hetgeen nodig is om als reisleider goed beslagen ten ijs te komen. De verdeling Standplaatshost / Reisleider zou wat mij betreft wel iets anders kunnen (meer reisleiding). Of de opleiding met een dag verkorten.

• Tevredenheid

Theorie Examen sloot niet geheel aan bij theorie en wat je in de praktijk nodig hebt. Examen voorbereiding zwaarder en ongrijpbaar t.o.v. de lesstof

• Tevredenheid

bedankt voor de goede beoordeling Henny. Fijn dat je de IVOR opleiding aanbeveelt! Het is nu exact 7 jaar geleden dat je de IVOR opleiding hebt gevolgd. Uiteraard heeft het IVOR zich tussentijds door ontwikkeld. Zo ook de examens.

Prima praktische opleiding, in korte tijd veel geleerd om snel aan de slag te kunnen in de reiswereld.

• Tevredenheid

Ik had wel graag in toelatingsgesprek willen horen dat het om standplaatshost en/of reisleider ging. Dat was me echt niet duidelijk. Verder vind ik het erg jammer dat er zoveel afhangt van het praktijkexamen terwijl je de hele opleiding praktijkopdrachten doet waarop je beoordeelt wordt. Dat telt dan amper mee. Zo wordt het dus echt een momentopname...vind ik heel jammer!

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

• Tevredenheid

De opleiding heeft me energie gegeven. Naast theorie ook veel praktijk, zelf aan de slag met situaties wat het direct bruikbaar maakt. Heel waardevol.

• Tevredenheid

Kwalitatief goede opleiding. Je wordt goed voorbereid op de functies standplaatshost en reisbegeleider. Ik vond in het eerste deel wel heel erg de nadruk liggen op standplaatshost, iets waarvoor ik niet gekozen had. Ik zie wel dat er veel parallellen zijn met het werk van standplaatshost en reisbegeleider. Voor mij was voor aanvang van de cursus niet duidelijk dat ik ook werd opgeleid tot standplaatshost. De cursus heet 'Reisbegeleider uitgaand toerisme'. Dat schept dus verwarring als dan meer dan de helft van de lessen gaan over standplaatshost. Tips: 1. Begin eerder in de cursus met de taken/werkzaamheden als reisbegeleider. 2. Informeer de mogelijk aanstaande cursisten duidelijker over het feit dat, als je niet voldoende punten haalt voor reisbegeleider tijdens het examen, dat je dan automatisch standplaatshost wordt. Ook dit punt kwam als een onaangename verrassing voor mij. De praktijkdagen vond ik heel goed! Succes verder!! Met vriendelijke groeten, Ingrid Huijsmans

• Tevredenheid

beste Ingrid, hartelijk dank voor de goede beoordeling en de tips. Fijn dat de opleiding ruimschoots aan je verwachtingen voldeed. Als reactie op je tips kan ik je mededelen dat op onze site duidelijk staat vermeld dat tijdens de opleiding zowel de functie van standplaatshost als reisleider aan bod komen. En op de bijlage bij het diploma de functie wordt vermeld waarvoor je bent geslaagd. Zoals je zelf aangeeft is er een grote parallel tussen de beide functies. Van de 7 theoriedagen zijn er 2 dagen voor de host.

Als je je werk als reisleidster serieus neemt en het beste wilt voor je gasten en klanten, dan is de opleiding van IVOR een must!

Super beoordeling! Heel veel dank

Leerzaam, open sfeer, deskundige leiding, delen van ervaringen.

• Tevredenheid

Vanwege mijn zakelijke plannen en volledige onbekendheid met georganiseerde reizen was dit een prima opleiding om inzicht te verwerven.

• Tevredenheid

Ik wist van tevoren niet wat ik van deze cursus kon verwachten. De cursus was voor mij eerder opfrissend dan echt vernieuwend, maar dat heeft als oorzaak dat ik in mijn werkzame leven als manager regelmatig aan dit soort cursussen heb deelgenomen. Alle lof voor docent Emile! Opmerking: M.I. moet deze cursus ook niet gegeven worden aan reisleiders die al de nodige ervaring hebben opgedaan, maar aan reisleiders die aan het begin van hun carriere staan.

opbouwend

• Tevredenheid

Ik vond het een ontzettend leuke en zeer leerzame en informatieve opleiding. Enig minpuntje vond ik het schriftelijk examen met de open vragen. Liever dit te veranderen in multiple-choice of mondeling! Voor de rest niets anders dan lof en complimenten!

• Tevredenheid

Heel pittige opleiding. Opdrachten kosten veel tijd. Maar zo leuk om mee bezig te zijn. Ondanks dat ik er een aardige reis voor moest maken, keek ik uit naar de theoriedagen. We hadden een leuke groep en ik genoot van alle praktijkvoorbeelden van trainers, van de rollenspelen en het "groeien" van je kennis. Ook de praktijkdagen waren top. Zo leuk om met je groep zo'n dag in elkaar te zetten. Elkaar te steunen, te motiveren en het samenwerken....én te leren! Ik ben echt gegroeid tijdens deze opleiding en heb vaardigheden die in mij "sluimerden" kunnen ontwikkelen waar ik mee aan de slag kan in het algemeen en natuurlijk in het bijzonder als reisleidster!

• Tevredenheid

Dank je voor de mooie woorden, de complimenten én de goede beoordeling. We zijn er heel blij mee! Veel succes in de reiswereld!

Elspeterweg 70

3888 MX Uddel

Over IVOR Reisbegeleiding

IVOR; Hét Instituut Voor Opleidingen in de Reiswereld; Het IVOR verzorgt al ruim 30 jaar korte en intensieve praktijkopleidingen tot reisleider / reisbegeleider / gids / standplaatshost / standplaatshostess mét baangarantie en is daarmee toonaangevend in Nederland