Goede praktijkgerichte opleiding tot reisleider

Goede praktische opleiding waarin zelfwerkzaamheid tav de theorie en het uitwerken van de opdrachten best wat tijd vergt. Communicatietraining en rollenspellen belangrijk onderdeel van de opleiding. Deelnemers hebben verschillende achtergronden en dat maakt het weer leuk want ook je toekomstige gasten zijn niet onder een noemer te vangen. Examen van theorie en praktijk goed te doen als je serieus betrokken bent geweest en je opdrachten hebt uitgewerkt. Veel plezier gehad om met medecursisten de praktijkdagen uit te werken en in te vullen.

• Tevredenheid

Een nuttige opleiding, waar je veel van opsteekt

Ik heb geleerd op onverwachte situaties tijdens het reizen adequaat te reageren op gasten. Het geven van feedback en het mededelen van vervelend nieuws is voor privé situaties ook heel handig.

• Tevredenheid

Dank je voor de goede beoordeling!

Uitstekende ervaring met de opleiding Uitgaand Toerisme van IVOR!

De opleiding heeft mij veel gegeven. Veel geleerd over de theorie van de reiswereld, maar tevens presentatie- en gesprekstechnieken.

• Tevredenheid

Dank je voor de fantastische beoordeling!

Zeer leerzaam en interessant

Veel voorbeelden uit de praktijk en handvatten waarmee ik nu voorruit kan.

• Tevredenheid

Zeer leerzaam zo te zien is er dus nog veel te leren.

Ondanks bijna 30 jaar ervaring als reisleider, had dat mijn ogen meer geopend en geleerd dat er nog veel aspecten, nuances, vormen van opvallend gedrag zijn. Wat kan de oorzaak zijn van een afwijkende gedrag. Ik had beter geleerd hoe je de psychische stoornissen, problemen snel ontdekt, ziet, maar vooral hoe moet je effectief handelen, omgaan met de persoon , hoe je als reisleider hulp bied om de (soms) lastige situatie oplossen. Bedankt dat ik mocht deel nemen aan deze training en bedankt aan Ilse Oolthuis voor voortreffelijke leiding van de training.

leerzame trainingsdag

training had zeker toegevoegde waarde m.b.t. mijn kennis en ervaring

Zeer leerzaam

Ilse heeft ons gedragssituaties inzichtelijk gemaakt en goede, bruikbare suggesties aan de hand gedaan in de omgang met gasten die extra aandacht behoeven.

• Tevredenheid

Een hele nuttige en leerzame training

De training geeft inzicht in opvallend gedrag en geeft tools om om te gaan met opvallend gedrag op reis

Leerzaam en aangenaam

Leerzaam

Leerzame training

Leerzame één daagse training gegeven door Ilse. Duidelijke informatie die ze geeft en door de achtergrond informatie die je krijgt over mensen met opvallend gedrag krijg je meer inzicht wat er allemaal in het hoofd van deze mensen omgaat. De rollenspelen zijn leerzaam en kan je oefenen om deze informatie toe te passen.

• Tevredenheid

Veel informatie gekregen die toepasbaar is op mijn beroep.

Prima een daagse cursus. Ilse deed het heel goed, erg kundig, vriendelijk en goed voorbereid.

• Tevredenheid

Ik vond het een zeer leerzame en waardevolle training

Ik vond het een zeer leerzame training en ik heb veel handvatten gekregen hoe om te gaan met mensen met opvallend gedrag. De trainster is helder, duidelijk en to the point. Ze kan goed luisteren en creëert een veilige omgeving waarin deelnemers zich uitgenodigd voelen om hun verhaal te delen en deel te nemen aan een rollenspel.

• Tevredenheid

Leerzaam waarbij gasten met opvallend gedrag bij mij altijd punthoofdjes zullen zijn.

Zo perfect om te weten hoe deze gasten reageren en waarom en hoe jij daarop kan inspelen c.q. hoe jij daar het beste mee om kan gaan.

Fijn

Een duidelijke en leerzame dag. Ben weggegaan met nieuwe tools.

Zeer praktisch

Als reisbegeleider gedegen en vol vertrouwen met enthousiasme op pad!

• Tevredenheid

Goed met elkaar omgaan in lastige situaties, begin bij jezelf.

Het vak reisleider/reisbegeleider is een vak waar je er vrijwel altijd alleen voor staat. 24 uur per dag paraat in soms moeilijke of onvoorspelbare situaties. Door de gedegen training kan ik direct anticiperen op deze altijd verschillende situaties zonder daar al te lang bij stil te staan. Dat is een enorme steun en het is bevredigend als je ziet dat het goede resultaten geeft voor de klanten en jezelf. Het zijn geen trucjes, het is een filosofie. De vervolgcursussen zijn bijzonder leerzaam en perfectioneren de details. Multi toepasbaar en het zou een aanrader zijn om deze interessante gegevens over omgang met mensen, met elkaar, ook te geven op scholen. Daar kan de wereld een stukje aangenamer van worden.

• Tevredenheid

Dank je voor de goede beoordeling en de mooie woorden. Recht uit de praktijk en uit het hart.

Uitstekend.

• Tevredenheid

Beste Lisette, hartelijk dank voor de goede beoordeling. We zijn er blij mee!

slecht

Ik ben tijdens het intakegesprek niet goed ingelicht over de opleiding. Ik heb duidelijk in de intake gevraagd wat het vak als reisleider verdiend. Hier werd geen duidelijk antwoord opgegeven. Als ik had geweten dat je maar 6 uur per dag betaald krijgt, wat ik pas tijdens de opleiding hoorde, met een heel slecht uurloon. Was ik niet aan de opleiding begonnen. Ook de inhoud op de website klopt niet. Tweetalig presenteren moet ook bij de opleiding uitgaand toerisme en op de website staat dit alleen bij inkomend toerisme. Als je geen ervaring hebt in het geven van presentaties heeft het weinig nut om aan de opleiding te beginnen. Je presentatie moet perfect zijn in 7 lessen, waarin je hooguit een paar minuten per les kunt oefenen. Al met al teleurstellend. De reiswereld is ook erg uitgemolken (ik kan geen beter woord hiervoor verzinnen). Er is nergens geld voor zoals ik begreep in de lessen. Ik ben vroegtijdig gestopt door dit alles, heb nog aangeboden om de helft van de opleiding te betalen. Vind ik erg redelijk aangezien ik met verkeerde informatie hieraan ben begonnen. Maar dit werd niet geaccepteerd. Ik had het graag netjes willen oplossen. Zelfs nu ik aangegeven heb rechtshulp te hebben ingeschakeld. Blijft ze me bestoken met rekeningen. Er valt niet met redelijkheid te overleggen met Ingrid. Vandaar deze review! De leraren zijn wel erg enthousiast en doen heel erg hun best!

• Tevredenheid

Beste Inge, dank voor je reactie. Heel fijn te horen dat de docenten enthousiast zijn en heel erg hun best doen. Spijtig te vernemen dat je niet tevreden bent over de informatie die, naar jouw mening onvolledig is geweest. We herkennen ons hier niet in. Helaas ontbreekt iedere nuancering in je beoordeling hierboven aangaande de beloning van reisleiders en de reiswereld. Het is overigens niet correct dat je bij Uitgaand Toerisme tweetalig moet presenteren! Dat hebben we zelfs per mail aan je bevestigd. En ja, de lat ligt hoog, dus is het, onder andere, goed kunnen presenteren een belangrijke basis voor de reisbegeleider. Jammer dat je al na 4 lessen bent afgehaakt hierdoor is je beeld over de opleiding én de reiswereld niet compleet, voorbarig én onjuist. Het ga je goed

Een krachtige leerervaring en een belangrijke eerste stap!

Een korte maar intensieve praktijkgerichte opleiding waarin duidelijk wordt wat er gevraagd wordt in het beroep van standplaatshost en reisleider. In korte tijd wordt je als cursist uitgedaagd om nieuwe kennis en vaardigheden te leren én je al aanwezige potentie als reisleider te laten zien tijdens de oefenmomenten in de les. De professionaliteit, de ervaring van de docenten en hun bijbehorende inbreng waren van grote waarde tijdens de lessen. De opleiding biedt een goede mix van theorie en praktijk, maar er dient wel gezegd te worden dat het studeren en het maken van de opdrachten voor mij best een uitdaging waren naast een fulltime baan, aangezien de lessen elkaar snel opvolgden. Houdt daar als (geïnteresseerd) cursist of cursist in spe zijnde rekening mee! Ook de groep medestudenten verdient een speciale vermelding omdat ik het samenwerken en de omgang met elkaar als zeer plezierig heb ervaren. Al met al heeft deze opleiding mij de nodige handvaten gegeven om het vak als reisleider, want daar is het ten slotte om te doen, vol vertrouwen tegemoet te treden. Een absolute aanrader!

• Tevredenheid

Praktijkgerichte opleiding in prima werksfeer

De opleiding is een praktijkgerichte opleiding. De praktijklessen worden gegeven door docenten die hun sporen in de reiswereld verdiend hebben en vaak ook nog zelf als reisleider actief zijn. Aan de hand van thuis uitgewerkte theorie en de daarbij behorende opdrachten wordt er tijdens de lesdagen d.m.v. rollenspellen praktisch geoefend.

Genoot

Leuk leesmateriaal, een nieuwe wereld ontdekt, nieuwe ervaringen gehad.

Professionele/ doelgerichte opleiding.

Deze opleidinging bevat veel basis achtergrond informatie om als professioneel reisleider aan het werk te kunnen gaan. Zeker een aanrader.

• Tevredenheid

Ik vind het heel leerzaam opleiding en een vriendelijke personeel

Ik vind het heel leerzaam opleiding en een vriendelijke personeel .

• Tevredenheid

Goed georganiseerd, professioneel, veel eisend (positieve)

Zo als ik in de vorige zin heb gezegd, is een goed georganiseerd opleiding. Deskundigheid straalt er vanaf. Het leermaterial is net als het oefenmaterial duidelijk. Mijn groep was aan de grote kant en daardoor kregen we minder oefenmomenten , aan de andere kant was de groep zo divers dat je veel van elkaar leert. Ik heb helemaal geen spijt dat ik eindelijk die stap heb gemaakt en mijnzelf voor deze cursus aangemeld.

• Tevredenheid

heel leerzaam over de processen en hoe er mee om te gaan

Ik vond de cursus geweldig om te volgen voor je de reiswereld in gaat, ik zou niet weten hoe het zou gaan zonder de cursus maar dat kan nooit veel zijn want deze basis heb je echt nodig. Mijn ervaring is dat ik meer gevoel had bij Inge en Jacqueline dan met Emiel, het gevoel komt vermoedelijk door de reiservaring die de dames hebben of de manier hoe ze het overbrachten. De dames gaven mij een positiever gevoel. Wat ik heb gemist en mogelijk zou dat een extra les kunnen worden in de toekomst is een proef examen.

Elspeterweg 70 3888 MX Uddel

Over IVOR Reisbegeleiding

IVOR; Hét Instituut Voor Opleidingen in de Reiswereld; Het IVOR verzorgt al ruim 30 jaar korte en intensieve praktijkopleidingen tot reisleider / reisbegeleider / gids / standplaatshost / standplaatshostess mét baangarantie en is daarmee toonaangevend in Nederland