Snel, effectief, doordacht en aandacht voor de klant.

Ze begonnen om 08:00 (de elektriciën) en de installatie was klaar om 11:50 uur inclusief de controle. De elektricien heeft de kabel via de spouwmuur laten lopen wat een doordacht concept is waarvoor ik hem dankbaar voor ben. De monteurs waren snel en zorgde ervoor dat de panelen netjes en op één lijn met elkaar lagen.

• Vakmanschap installateurs
  • Hoeveel moeite heeft u moeten doen om bij EnergieWonen uw zonnepanelen besteld en geÏnstalleerd te krijgen? N.v.t.

prima en snel geholpen

Duidelijke uitleg en plaatsing royaal binnen gestelde tijd van 4,5 maanden, zodat ik nu al van de energie-opbrengst kan profiteren!

• Vakmanschap installateurs
  • Hoeveel moeite heeft u moeten doen om bij EnergieWonen uw zonnepanelen besteld en geÏnstalleerd te krijgen? Zeer weinig moeite

Prima geregeld

Prettige samenwerking, snel en professioneel gewerkt

• Vakmanschap installateurs
  • Hoeveel moeite heeft u moeten doen om bij EnergieWonen uw zonnepanelen besteld en geÏnstalleerd te krijgen? Weinig moeite

Fijne en snelle samenwerking zowel telefonisch als installatie.

Fijne uitleg van te voren over hoe en wat.2 uiterst ervaren monteurs hebben de panelen gelegd. Snel en netjes gewerkt.Erg klantvriendelijk.

• Vakmanschap installateurs

Duidelijk in voorlichting, afspraken en afronding van de gewenste installatie

De installatie van het hele systeem is op een nette vakkundige en vakbekwame wijze uitgevoerd.

zeer zeer teleurstellend

Omdat we het pannendak van ons huis gingen vervangen heb ik begin dit jaar een offerte opgevraagd voor demontage en hermontage van in totaal 16 zonnepanelen. Deze panelen zijn destijds in Januari 2019, tot volle tevredenheid overigens, geïnstalleerd en omdat ik een beroep wilde kunnen blijven doen op de nog geldende garanties heb ik EnergieWonen gevraagd hiervoor een offerte uit te brengen. De offerte die ik aangeboden bedroeg ruim 2000 Euro, exclusief eventueel nieuw montage materiaal. Argumentatie voor de absurde hoogte van deze offerte lag volgens de medewerker aan het feit dat de Arbo wetgeving was verandert waardoor er met stijgers gewerkt moest gaan worden ipv met ladders en ook andere zaken als inflatie en loonontwikkeling van de medewerkers werden aangedragen als argument. Welgeteld zijn de medewerkers in totaal 3x 5 uur = 15 uur aan het werk geweest. Daarbij ben ik zeer ontstemd over de onbehouden, lompe en onverschillige manier van werken. Materiaal werd gewoon overgegooid, dakpannen werden ruw en lomp verschoven om over de panlatten te kunnen lopen, het meerderdeel rookte en overal werden peuken neergegooid. De mensen onderling waren meer aan het ouwehoeren en schelden (zeker toen er een tweede ploeg erbij kwam omdat die op een andere klus niet verder konden) dan aan het werk. Ondanks dat ik daar meerdere keren wat over zei vond men het niet nodig om een stijger te bouwen (had er wel voor betaald !!) maar stonden ze wel met 2 man tegelijkertijd in de nieuw aangebrachte goten onder het mom dat de goten daar wel tegen konden. In totaal zijn 6 dakpannen gesneuveld en liepen ze meerdere keren over de pas gerenoveerde trap met hun werkschoenen naar boven om de omvormer te controleren. Ik heb zelden zo'n groep ongemotiveerde (eentje riep letterlijk dat hij dit een k.t klus vond) onbeschofte en onverschillige werklui meegemaakt waarbij ik echt, zeker ook gezien het bedrag wat ze ervoor vragen, zeer zeer teleurgesteld maar ook boos ben.

• Vakmanschap installateurs

het ging van een leien dakje

Vanaf het offerte traject tm de plaatsing ging alles lekker vlot. Er wordt goed gecommuniceerd, en de plaatsing wordt gedaan door nette lui die zeer keurig werk hebben geleverd. Je hoort verhalen over kapotte dakpannen maar er is er niet eentje afgekeurd of gebroken. De oplevering en uitleg is uitmuntend.

• Vakmanschap installateurs

Komen afspraken na en goede communicatie

We zijn goed geadviseerd door Ricardo Keller. Het was fijn om één aanspreekpunt te hebben. Er ging wat mis met de aanbetaling omdat er overgeschakeld was op een nieuw systeem. We hebben de mail met het verzoek tot aanbetaling nooit ontvangen en pas nadat ik 2 maanden later zelf contact heb gezocht, werd dit duidelijk. Ricardo heeft ervoor gezorgd dat dit niet heeft geleid tot vertraging in de levering en daar zijn we heel blij mee want 6 maanden is best lang. De mannen die kwamen installeren waren nette, vriendelijke mannen die goed communiceerden en alles goed uitlegden. Een puntje van verbetering: we ontvingen na een paar dagen een mail met een link voor het activeren van het Enphase account waarmee je de prestatie van de zonnepanelen kunt zien. Het zou fijn zijn als daar bij staat dat je dan de app kunt downloaden.

• Vakmanschap installateurs
  • Hoeveel moeite heeft u moeten doen om bij EnergieWonen uw zonnepanelen besteld en geÏnstalleerd te krijgen? Neutraal

Geleverd wat afgesproken was

Prima werk geleverd en alles schoon achtergelaten. Duidelijke uitleg gehad van de installatie.

Vriendelijk, netjes en vlot

Offerte en de tijd van bestellen - plaatsen verliep prima. Zelfs nog een week of 4-5 eerder dan wij hadden verwacht. Mensen die ze kwamen plaatsen waren mooi op de afgesproken tijd, zijn vriendelijk en beleefd in de omgang. Werken vlot en netjes. Leggen keurig uit hoe alles werkt en ruimen netjes op. Wij zijn tot nu toe heel tevreden.

• Vakmanschap installateurs

Erg tevreden met communicatie vooraf en afspraken tot de plaatsing en afwerking.

Alles liep voorspoedig goed van de communicatie tot plaatsing van de zonnepanelen. Alle wensen werden vooraf besproken, wanneer de mannen tot plaatsing overgingen.

• Vakmanschap installateurs

Prettig en op eerste indruk alles vakkundig

Snel en adequaat geholpen.

• Vakmanschap installateurs

Eindelijk een partij die zich aan de afspraken houdt!

Ik wil graag mijn oprechte waardering uitspreken voor EnergieWonen. Ik ben onder de indruk van hun professionaliteit en toewijding. EnergieWonen komt afspraken na, hanteert strakke planningen, voert technische reviews uit en biedt uitstekende communicatie. Ze zijn betrouwbaar, punctueel en efficiënt. Ik waardeer hun technische expertise en de op maat gemaakte oplossing die ze hebben geboden. De communicatie met onze contactpersoon Domingo van EnergieWonen was zeer prettig. Ze waren altijd bereikbaar en reageerden snel op vragen en zorgen. Ik beveel EnergieWonen ten zeerste aan aan iedereen die op zoek is naar betrouwbare en klantgerichte duurzame energieoplossingen.

• Vakmanschap installateurs

Ontzorgen is ook een vak

Het ontzorgen begon al bij het offertetraject. Duidelijk en na telefonisch contact ook met goede uitleg op alle vragen. Dan heb je me al! De schouw was ook prima, op een kleine miscommunicatie over reservedakpannen na. Maar ook daar werd weer over mee gedacht. Inplannen van de installatie-afspraak ging vlot, kundigheid van de installateur was prima. Okay, als ik dan één klein minpuntje moet noemen. doordat iedereen zonnepanelen wil is de levertijd wél wat lang. Maar als je ze dan hebt....

• Vakmanschap installateurs

Geweldig en ook prima communicatie

Gewoon geweldig, meer kunnen we er niet toevoegen. Het was het lange wachten waard. Ook de diverse monteurs hebben de klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staan.

Goed gegaan

Na goed advies zonnepanelen bij EnergieWonen aangekocht die volgens de cijfers goed lijken te werken. Montage is correct gedaan en monteurs waren prettig in omgang.

Alles werkt.

Voor onze zonnepanelen kwamen we via Essent bij EnergieWonen terecht. Het eerste gesprek voelde goed en vertrouwd en ook de meeste contacten verliepen naar wens. Het aanmelden bij de netbeheerder was ondanks de uitleg voor mij onduidelijk (dit zou echt duidelijker kunnen) maar met telefonische hulp lukte het uiteindelijk wel. De week voordat de panelen geplaatst zouden worden zouden we een mail krijgen met daarin de tijd dat de installateurs zouden komen maar die kwam niet, ook niet in de spambox. Na een telefoontje kregen we de tijd te horen en dat een onderaannemer de zonnepanelen zou komen installeren. Deze onderaannemer heb ik gebeld (telefoonnummer via Google) en daar kreeg ik weer een andere tijd te horen. Afijn, de zonnepanelen liggen er op. De techneut die de omvormer heeft geplaats was erg aardig en legde alles uitgebreid uit. De Engelsprekende mannen die de zonnepanelen op het dak hebben gelegd waren al klaar en al weer weg voordat ik er erg in had. Maar alles werkt. Nu wachten we nog via de mail over uitleg over een app?

Soepel

De hele aanschaf is soepel verlopen van het aanvragen tot de installatie. Het duurde even voor we een gesprek kregen maar daarna was het snel geregeld (topdrukte ook denk ik) .

• Vakmanschap installateurs

Fijn dat we nu eindelijk zonnepanelen hebbenwa

Wachten op de app kon vlotter, de panelen lagen er snel op. Het adviesgesprek was prima!

• Vakmanschap installateurs

Van offerte tot en met oplevering een goede ervaring

Er zijn, zeker momenteel, veel aanbieders van zonnepanelen op de markt. Bij het opvragen van offertes en advies lopen prijzen enorm uiteen, en spreken sommige leveranciers elkaar tegen. Bij EnergieWonen werd echter professioneel gehandeld, een afspraak gemaakt, een voorlopige offerte gemaakt die later door de installateur nog gewijzigd kon worden als deze afwijkende dakconstructies etc. zou constateren. De prijs was redelijk; niet de goedkoopste, maar ook zeker niet de duurste offerte. De verdere verwerking, installatie en oplevering gingen zeer voorspoedig, waardoor uiteindelijk een werkend systeem met bijbehorende app en accounts is opgeleverd, en vanaf het moment van inschakelen er stroom geleverd wordt.

• Vakmanschap installateurs

Zeer netjes en vakkundig geholpen!

Natuurlijk, de wachttijd is wat langer tegenwoordig, maar dan heb je wel kwaliteit! Zeer netjes op de hoogte gehouden en als je wat te vragen hebt, word je direct geholpen. De 3 heren welke de zonnepanelen kwamen plaatsen en aansluiten waren zeer aardig en snel klaar! Ga zo door! Niks aan veranderen :)

• Vakmanschap installateurs

Goede service en communicatie, vakkundige en vriendelijke monteurs, alles keurig netjes en snel afgeleverd en gemonteerd.

• Vakmanschap installateurs

Goede voorlichting, alle afspraken nagekomen en binnen de afgesproken termijn!

Het gesprek, voorafgaand aan de offerte was verhelderend en zeer informatief. Bij het sluiten van de overeenkomst werd plaatsing verwacht: eind juni/begin juli. De panelen konden uiteindelijk medio mei geplaatst worden, maar omdat wij toen verhinderd waren werd het half juni. Vier medewerkers leverden zorgvuldig werk, met valbeveiliging en andere voorzorgsmaatregelen. Ze communiceerden uitstekend en overlegden, waar nodig. Uiterst plezierig in de omgang. Op basis van de ervaringen tot nu toe kunnen wij het iedereen aanbevelen!

• Vakmanschap installateurs

Vanaf offerte duidelijk en stipt t/m plaatsen van de panelen

zie boven

prima installatie

Informatie vooraf op orde. installatie vlekkeloos verlopen wel lange wachttijd na goedkeuring offerte tot levering van het systeem. onnodig lange wachttijd voor het volgen van de productie via een app.

Over EnergieWonen

Met 500 installaties per maand kunnen we scherp geprijsd leveren zonder ook maar één concessie aan kwaliteit te hoeven doen. Zonnepanelen verkopen kan iedereen, zorgen dat ze na een persoonlijke inventarisatie bij u thuis probleemloos geplaatst worden en jaren rendement geven is werk voor een echt ervaren specialist. Niet voor niets zijn we aangesloten bij de Stichting Garantiefonds Zonne-energie SGZE, KvINL en Zonnekeur installateur. We hebben met 30 adviespunten altijd specialisten in de buurt. In het onverhoopte geval van een storing helpen we u zo snel mogelijk, want uw systeem moet opbrengst genereren. Dat is de kracht van EnergieWonen: Lokaal werkend en nationale inkoopkracht.