De slechtste response ooit

Bericht ontvangen dat de rekening moet worden opgeheven. Geprobeerd om het saldo over te boeken naar de tegenrekening. Robeco rekening geblokkeerd omdat gegevens niet compleet zijn. Geprobeerd die gegevens aan te vullen wat steeds mislukte. Voorgaande acties gedurende 3-4 maanden. Telefonisch contact gezocht, toezegging dat e.e.a. in orde wordt gemaakt. Na een maand weer contact, er is niets gebeurt. Zal in orde gemaakt worden. Rekening eindelijk vrij gegeven. Overboeken saldo lukt om onduidelijke reden niet. Telefonisch contact, formulier ingevuld en zal worden uitgevoerd. Na ong. anderhalve maand nog niets gebeurt. Gebeld en hoor dat e.e.a. waarschijnlijk over een maand opgelost is.

• Service en klantvriendelijkheid

Dank voor uw review. Wij zullen uw verzoek zo spoedig mogelijk verwerken. Onze verontschuldigingen voor het mogelijke ongemak wat de lange verwerkingstijd van uw verzoek heeft veroorzaakt.

Betrouwbare beleggingsmaatschapij.

Ben al jaren klant en heb er veel plezier in om daar te beleggen

• Service en klantvriendelijkheid

Wat goed om te horen. Bedankt voor de mooie review!

Klantvriendelijk

De persoon die mij geholpen heeft loste mijn vragen op en kwam met een duidelijk advies.

• Service en klantvriendelijkheid

Prettig te horen dat u telefonisch goed bent geholpen. Dank voor uw mooie review!

betrouwbaar

gebruiksvriendelijke transactie mogelijkheden

Dank voor uw review!

Voldoende

Inloggen kan makkelijker

• Service en klantvriendelijkheid

De nieuwe manier van inloggen is soms even wennen inderdaad. Maar het zorgt wel voor meer veiligheid.

redelijke ondersteuning

vertrouwde instantie

Dank voor uw review!

werd telefonisch goed geholpen

• Service en klantvriendelijkheid

Heldere communicatie en efficiënte dienstverlening.

Snelle afwikkeling van transacties, duidelijke overzichten, prima nieuwsbrieven, goede website. Bij telefonisch contact zeer klantvriendelijke bejegening.

geen verklaring verder

• Online gemak N.v.t.

Dank voor uw mooie review!

Goede website… gebruiksvriendelijk! Klantenservice ook prima

• Service en klantvriendelijkheid

Goed te horen dat u tevreden bent over de website. Dank voor de mooie review!

Voldoet aan mijn verwachtingen

Het is voor beleggers een moeilijk jaar maar de verliezen van de fondsen lijken beperkt

• Service en klantvriendelijkheid

Dank voor de mooie review!

Helder en duidelijk

Op mijn vragen en op mijn wensen steeds een helder en duidelijk antwoord gekregen.

• Service en klantvriendelijkheid

Dat is goed te horen! Dank voor de mooie review.

Goed geregeld

Makkelijk om te doen, informatie goed beschikbaar en alles is overzichtelijk in de app en via de klantenservice goed geholpen

• Service en klantvriendelijkheid

Dank voor de mooie review!

ongewenste dwang

Het opheffen van Roparco dwingt mij keuzes te maken, waarvoor ik niet wil worden gesteld.

• Service en klantvriendelijkheid

niet overzichtelijk hoe te handelen bij stoppen geldrekening

ik heb bericht gekregen dat er gestopt gaat worden met het aanhouden van een geldrekening, maar hoe de rekening op te heffen zonder dat mijn beleggingen stoppen wordt niet duidelijk gemaakt.

Overzichtelijk

Gemakkelijk in gebruik Ik heb er vertrouwen in dat Robeco mijn geld goed belegd

• Service en klantvriendelijkheid

Dank voor uw vertrouwen en de mooie review.

Prima fondsen, maar de app kan nog wel gebruiksvriendelijk.

Vooral als je wat extra wilt inleggen is de app niet gebruiksvriendelijk, stortingen duren lang, automatische belegging cfm maandbeleggen is dan ook irritant. Zou fijner zijn om een storting te doen waarbij je dan gelijk een opdracht geeft zoals jij het op dat moment wilt.

• Service en klantvriendelijkheid

Dank voor uw eerlijke review. Op dit moment zijn wij druk bezig met het ontwikkelen van een nieuwe Robeco app. Wij hopen hier snel meer bekend over te kunnen maken.

Hebben veel geduld.

ddBij verwerking van. Een product kunnen ze heel goed helpen .

Goed met een minnetje

Goed, prettige en deskundige tel. contacten. Helaas komt de roparco rekening te vervallen. Is er geen andere eenvoudige vervanging.

• Service en klantvriendelijkheid

Dank voor uw mooie review. De lage rente en de complexiteit van het gezamenlijk met Rabobank aanbieden, zorgt ervoor dat we Roparco niet meer kunnen aanbieden tegen gunstige voorwaarden. Uiteraard blijft Robeco volledig gefocust op datgene wat we al meer dan 90 jaar met succes doen: beleggen namens onze klanten.

Adequate dienstverlening

Goed in beleggen met eenvoudige, goed werkende dienstverlening. Alleen voor de strijd tegen het witwassen moesten er wat hobbels genomen worden, waar niet iedereen blij van werd. Dat had beter georganiseerd kunnen worden.

• Service en klantvriendelijkheid

Dank voor uw mooie en eerlijke review!

Ik ben tevreden over Robeco!

Als het nodig is krijg ik na een telefoontje een duidelijk antwoord wat ik zeer belangrijk vind.

• Service en klantvriendelijkheid

Dank voor uw mooie review! Goed om te lezen dat u tevreden bent over het telefonisch contact met onze collega's.

Verantwoorde kapitaalopbouw

Beschouw de opbouw van eigen kapitaal d.z.v. ROBECO als een goede mogelijkheid om zonder veel eigen deskundigheid en handelingen een strategische reserve op te bouwen, om deze wanneer nodig snel en maximaal te kunnen inzetten

• Service en klantvriendelijkheid

Dank voor uw mooie review! Wij hopen u nog vele jaren naar tevredenheid van dienst te mogen zijn.

Slechte afstemming en opvolging op gestelde vraag

Enige weken geleden een formulier via download aangeboden met verzoek een extra tegenrekening toe te voegen. Aangezien de betreffende bank niet in de standaard lijst voorkomt, moest "formulier. Na twee weken navraag gedaan over status en blijkt nog "in behandeling", vermoedelijk bedoelt medewerker "ligt op de stapel". Nu zijn we weer twee weken verder, de datum 1 september 2022, en nog geen teken van verweking ontvangen. Aangezien Robeco de spaarrekening per oktober niet meer gebruikt, is er een rekening nodig om het openstaande saldo naar te verschuiven, dus is het wachten op de actie van Robeco.

• Service en klantvriendelijkheid

Dank voor uw review. Wij hebben u een e-mail gestuurd met een inhoudelijke reactie op uw bericht.

Helder duidelijk en overzichtelijk

Website is erg overzichtelijk. Duidelijke analyses van de markt. Transacties zijn eenvoudig uit te voeren

erg trage klachtenafhandeling

Robeco schreef op 26-1-2022: In het geval van een Robeco en/of rekening (meerdere rekeninghouders) accepteren we een tegenrekening op naam van 1 van de rekeninghouders. Of een en/of tegenrekening op naam van beide rekeninghouders. In geval van een Robecorekening op één naam accepteren we alleen een tegenrekening die alleen op naam van de Robeco rekeninghouder staat. Na telefonisch contact met Robeco plaatste ik op 3-2 een klacht op Klachtenkompas. Ondanks dat meerdere Robecoklanten bezwaar maakten, kwam Robeco op 16-2 in een privébericht met een afwijzende reactie. Op 7-3 stuurde ik een schriftelijke klacht aan Robeco. Pas op 12-4 kwam Robeco met een afwijzende reactie. Op 23-5 heb ik een klacht over Robeco ingediend bij het Kifid. Op 3-6 kreeg ik een telefoontje van Robeco met de mededeling dat tegemoet gekomen werd aan mijn bezwaar. Pas op 13-6 volgde de door mij gevraagde schriftelijke bevestiging. Mijn verzoek aan Robeco om de communicatie via Kifid te laten lopen werd feitelijk genegeerd. Robeco had 4,5 maand nodig om het beleid te wijzigen. De hele gang van zaken heeft bij mij het volgende gevoel opgeroepen: gebrekkige klantgerichtheid van een groot arrogant bedrijf.

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.