Filters

1

zeer slechte service

wij hebben ons al 3 maal geïdentificeerd, maar kunnen nog steeds NIET bij ons EIGEN GELD. Te belachelijk voor woorden. Wij worden van het kastje naar de muur gestuurd en hebben al uren met hen aan de lijn gehangen. Echt te gek voor woorden, dat je na jaren klant bent niet meer bij je EIGEN GELD kunt komen;( en dat al ruim een maand.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u gehad en we begrijpen uw commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

Diep droevige ambtenarij !

Helaas, Na vele jaren tevreden klant te zijn geweest, en dan bedoel ik niet alleen de goede rendementen maar ook de klantvriendelijkheid, heb ik de laatste paar jaar zoveel last van ambtenarij en klantonvriendelijk gedrag, dat ik besloten heb mijn rekeningen leeg te halen en elders te beleggen. Ik had het bijna voor elkaar! Maar toen kwam de tenaamstellingscheck die weer roet in het eten gooide! 2 van mijn 3 rekeningen stonden ook al op naam van mijn vrouw, met dezelfde en/of bankrekening eraan gekoppeld. De 3e rekening stond alleen op mijn naam. (wel dezelfde bankrekening) Dit kon niet even soepel opgelost worden, maar moest via alle ambtenarij, wat een drama. Het gaat nog om een restantje van een paar honderd euro, maar zodra dat op mijn bankrekening staat ben ik definitief klaar met Robeco! Bas Meijneke

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. We hebben inmiddels contact met u gehad en we begrijpen uw commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

5

Als het goed gaat, gaat het goed. Als het niet goed gaat, gaat het...

De Robeco communicatie gericht op het werven van nieuwe klanten is top. Communicatie richting bestaande klanten laat de laatste tijd te wensen over. Reden: drukte rondom het actualiseren van klantgegevens? Het januari marktbericht kijkt watertandend terug op hoe mooi het wel niet was in 2021. Vooruitkijken doet het bericht niet. Dit terwijl in ieder geval mijn portefuille flinke klappen krijgt. Ik kan in de krant lezen waarom, maar het zou aardig zijn om van Robeco af en toe wat te horen. Ik zou graag af en toe wat horen van de fondsbeheerders. Een uurtje per week besteden aan hun inschatting van de markt en om te laten weten wat ze doen? Af een toe wat specifieke inschattingen van de actuele situatie. Stuur je een mail naar het klantcontact, dan krijg je een automatisch bericht terug dat het helaas erg druk is. Met het actualiseren van klantengegevens. Dus laten wij maar hopen op betere tijden. Want in goede tijden, doet robeco het goed.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. We begrijpen uw commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren. Met vriendelijke groet, Robeco

1

Rendementen prima, Organisatie en Klant vriendelijkheid een NUL !

In een paar jaar tijd van een klantvriendelijke organisatie veranderd in een bureaucratische ambtenarij ! Geen respect voor de klant, geen bereidwilligheid om te helpen, dramatisch. Kortom Uitermate Teleurstellend noem ik dit. Ik ben mijn rekeningen aan het leegmaken en ga elders met mijn geld aan de slag. Bas Meijneke

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren. Met vriendelijke groet, Robeco

1

waardeloze organisatie van het identificatieproces

In december is mijn vader (91) overleden en ik heb alles netjes gemeld. Vanochtend bleek echter dat het dossier niet op orde was. Maar wat een groter probleem is, is dat het online identificatieproces keer op keer mislukt en straks wordt de rekening van mijn moeder (91) geblokkeerd. We hebben het op talloze manieren geprobeerd, met telefonische ondersteuning van personeelsleden die heel vriendelijk waren maar geen oplossing voor ons probleem gaven. Heel wat uren en telefoonkosten zijn inmiddels verstreken met dit getob. Tijd om een officiele klacht in te gaan dienen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Waardeloos bedrijf

Ik ben al een jaar of 10 klant bij Robeco. Altijd tevreden geweest, tot een enige tijd geleden. Eerst een enorm gedoe om mij indentificeren en een paar maanden later blijkt mijn tegenrekening weer niet goed te zijn. Op deze tegenrekening wordt al een jaar of 5 geïncasseerd, maar schijnbaar is Robeco alleen maar bezig om klanten het zo lastig te mogelijk te maken. Ik heb gebeld met de helpdesk, maar kreeg te horen dat ze mij niet konden helpen. Vervolgens werd mij geadviseerd om een ander nummer te bellen. Tot mijn verbazing kreeg ik weer dezelfde afdeling aan de lijn. Ik weet niet wat er aan de hand is bij dit bedrijf, maar solide en betrouwbaar komt het niet meer op mij over.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

2

Slecht

Wij zijn al vanaf oktober 2021 bezig om ons online te identificeren inzake de opgelegde nieuwe verplichting, anders zou onze rekening geblokkeerd worden, Wat een ellende. Was gelukt stond in de mail na dagen :Sorry er is iets fout gegaan, probeer opnieuw. Na veel mailcontact en telefoontjes alles gescand en digitaal opgestuurd, moest per post want er zou wel eens iemand anders onze pc bediend kunnen hebben. (!) Dit hebben we de eerste dagen van januari gedaan en vorige week ineens een mail dat het mailadres van mijn man verwijderd is, we moesten zo snel mogelijk bellen. Gedaan. Mevrouw aan de tel. Moesten een ander nummer bellen. Welk? Dat was hetzelfde Robeco-Nummer nota bene... Geen steek opgeschoten, maar wel heel veel stress en slapeloze nachten Voorlopig doen we helemaal niets meer. Laten ze eerst maar eens orde op zaken stellen in hun administratie.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

opzegging rekening na blokkade rekening Robeco

Robeco staat op 2 namen, nl. beide partners. Rekening geblokkeerd doordat mede-rekeninghouder geen eigen email adres heeft, wij gebruiken 1 email adres. Wij hebben besloten om rekening op te heffen en de daarvoor benodigde gegevens geuploaded. Door veel achterstand komt Robeco er niet aan toe om de opheffing te behandelen. Wij vragen ons af, hoeveel tijd Robeco nodig heeft om het opheffingsverzoek in behandeling te nemen en het saldo op onze tegenrekening te storten.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

Te triest voor woorden (2)

Op 03-01-2022 heb ik mijn eerste review geschreven. Nu het vervolg. Het heeft 3 maanden geduurd voordat ik met Robeco eindelijk inhoudelijk contact kreeg over de rekening van mijn overleden vader. Een deskundige medewerker pakte eindelijk mijn verzoek op, en een dag later had ik een schrijven van Robeco in de bus met formulieren om de rekening te beëindigen. Vandaag maar even gebeld met Robeco. De ingevulde formulieren waren ontvangen. "Tja meneer, het beëindigen van een rekening en het overmaken van het saldo is een uitermate ingewikkeld proces, en dat kan wel enige tijd duren." Moet ik nu weer maanden wachten? In deze tijd? Robeco heeft sinds kort een vrouwelijke CEO, mevrouw Karin van Baardwijk. Krijgt zij haar salaris ook pas na enkele maanden, omdat de uitbetaling zo'n ingewikkeld proces is? Denk het niet. Dus mevrouw Van Baardwijk, er is werk aan de winkel! U zit al 16 jaar bij Robeco in verschillende functies, laat nu maar eens zien wat u kunt.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
1

Wederom tenaamstelling

Al 40 jaar een rekening bij Robeco. En dan heb je je Rabo rekening op en/OF staan. Maar de tenaamstelling is niet 100% hetzelfde en je hebt een probleem. Kan ik een rekening in het midden openen om met Robeco te bankieren, waar geen enkele transactie op plaatsvindt...

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben geprobeerd om met u in contact te komen. Helaas is dit nog niet gelukt. Wij begrijpen uw commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren. Met vriendelijke groet, Robeco

1

Komen afspraken niet na, identificatie een ramp, na 4 mnd schriftelijke wijziging niet ingevoerd

Op 24-10-2021 per post een wijzigingsverzoek (2e rek houder) gestuurd en van u een bevestiging van ontvangst gekregen. In december door u de rekening geblokkeerd en na uren (!!!) pogen tot identificatie rekening weer beschikbaar. Nu wordt er weer gedreigd om te blokkeren, vanwege de 2e rekening houder die (zou) ontbreken. DAARVOOR HEEFT U EEN BEVESTIGD FORMULIER MET PP-COPIE IN OCT 2021 ONTVANGEN. De 2e rekeninghouder is overigens ook al bij u op een andere rekening geaccordeerd !! Omdat aan de telefoon alleen geluisterd wordt en geen corrigerende acties kunnen worden uitgevoerd en de telefonische afspraken om terug te bellen door een "technische" persoon tot drie keer de mogelijkheden hiertoe niet nagekomen zijn, en vervolgens op advies van één van de callnummer personen de CHAT functie geprobeerd is, want dat zou snel tot een oplossing leiden want (ik citeer:) "daar zitten technische mensen die direct iets kunnen oplossen", ook de CHAT is één grote klantONvriendelijké ramp is, en na op twee dagen urenlang geprobeerd: Alleen maar "chat off line en/of in gesprek, Daarom teneinde raad maar deze weg gekozen want zo te lezen komt daar mogelijk wel een reactie op die er hopelijk toe doet.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

2

Extreem slechte klantvriendelijkheid van procedures

Ik krijg melding dat de tegenrekening (die jullie al 30 jaar hebben) niet overeenkomt met de naamstelling van de Robeco-rekening. Tja, dat is logisch. Na het eindeloos maandenlang gezeur over identificatie heb ik de Robeco-rekening van twee namen (met hetzelfde email adres) teruggezet op slechts één naam. Echter mijn tegenrekening bij de RABO bank is uiteraard nog dezelfde gebleven; dat betreft een zogeheten eo-rekening op beider namen. Al onze bankrekeningen zijn op twee namen gesteld. En wij zullen ongetwijfeld niet de enige in Nederland zijn!!! Krijg ik nu wederom een eindeloos gezeur om een blokkade van mijn ROBECO-rekening op te heffen. Want ik ben niet van plan om een nieuwe RABO rekening op één naam te openen of aan de tenaamstelling van mijn RABObank rekening iets te doen, alleen omdat ROBECO zo dom is dat ze het begrip eo-rekening niet kennen, en geen mogelijkheid geven om bij het aangeven van de tegenrekening de juiste IBAN tenaamstelling zelf aan te geven. Ik zal daarin heus niet de enige zijn. Zoals in de afgelopen maanden al meerdere keren heb gemeld ben ik evenzo niet van plan om de ROBECO-rekening wederom op twee namen te zetten. Dat bleek niet mogelijk omdat wij beiden hetzelfde email adres hebben en ik niet van plan ben om een nieuw email-adres alleen voor ROBECO aan te maken.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

Schandalig, onwerkbaar

Ik moet nu mijn echtgenote als tweede rekeninghouder opgeven. 1) Het is lastig op "mijn Robeco" de aanwijzingen hiervoor te vinden. 2) Vervolgens na ontvangst van een mail het hele proces op mijn mobiel afgelegd, bijzonder lastig en onduidelijk; vooral omdat mijn buitenlandse adres format niet herkend wordt. 3) Tenslotte beland bij het "uploaden"; dit 10 keer geprobeerd maar het bleef mislukken. 4) Ik kan na 1 uur vergeefse inspanning weer helemaal opnieuw beginnen. DOE HIER WAT AAN, IK LEES DAT IK NIET DE ENIGE BEN DIE PROBLEMEN HIERMEE HEEFT. Ik kan dit commentaar alleen versturen na het opgeven van persoonlijke gegevens. Dit is niet acceptabel.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

teleurstellend

Al vele jaren ben ik 'klant' bij Robeco - dat klonk betrouwbaar en vertrouwd. Maar nu, ineens, is het over! Al weken de rekening geblokkeerd, eens per week een lang gesprek met een helpdeskmedewerker die steeds weer nieuwe informatie geeft, hetwelk doet vermoeden dat ze er zelf ook niet uitkomen... Alle informatie is verschaft waarom ze vroegen en nog steeds geblokkeerd. 'Deze week komt het goed' is het refrein. En dat voor een rekening waar bepaald geen miljoenen op staan, slechts een appeltje. Je zou er dorst van krijgen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Dank u wel voor uw bericht. Inmiddels hebben wij contact met u gehad. We zijn blij dat alles weer geregeld is. Met vriendelijke groet, Robeco

1

identificatiedrama hoogbejaarde moeder blijft doorgaan

Zie mijn klacht op 5 november. Robeco schrijft onder deze klacht dat het niet lukte om met mij in contact te komen. Dat is niet waar, want ik ben wél benaderd door Robeco, op vriendelijke wijze. Er werd verteld dat het probleem was dat het email adres niet klopte. Dat was vreemd, want mijn moeder kreeg op dit email adres wél voortdurend berichten van Robeco. Na een worsteling om het email adres 'officieel' te krijgen, was het begin januari 2022 uiteindelijk mogelijk om de gevraagde gegevens te uploaden. De gegevens werden opnieuw afgewezen. Na mijn bellen hierover kreeg ik een afspraak teruggebeld te worden door een 'professional'. Ik werd niet teruggebeld. Vandaag opnieuw gebeld. Mij werd verteld dat de geuploade documenten 'blanco' of onvolledig waren. Vreemd, want het zijn reguliere pdf-bestanden die ik gewoon op mijn computer kan openen. Ik krijg de opdracht: “Wat nu zeker moet gebeuren, is dat u een nieuwe poging moet wagen, met een nieuw bankafschrift en een nieuwe scan, dan komt het zeker goed. De documenten zijn afgekeurd, dat is finaal. U moet nog een poging wagen”. Dit drama is al drie maanden gaande, de fouten liggen bij Robeco, en ík moet opnieuw iets doen? Wat een slechte service. Advies aan Robeco: zorg ervoor dat iemand zich verantwoordelijk voelt voor een bepaalde cliënt. Kom afspraken na.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

Een waardeloos bedrijf

Ik beleg al een aantal jaren bij Robeco one maar zo slecht heb ik het nog ooit gezien.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor uw bericht. Helaas kunnen wij u niet bereiken. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

waardeloos

Geld weghalen! Robeco heeft ons (mij en mijn bejaarde ouders) bijkans gek gemaakt. Met onmogelijke verzoeken, apps die niet werken en mails die geen formulier bevatten. Deze dinosaurus van een bank moet opgedoekt worden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor uw bericht. Helaas kunnen wij u niet bereiken. De ervaring die uw ouders hebben gehad staat haaks op wat we uw ouders als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

2

Klote

Ik heb nu tot 3 maal toe kopieen van mijn id en die van mijn vrouw opgestuurd. Mijn rekening is nog steeds geblokkeerd met dezelfde mededeling. Ontvangstbevestiging gekregen , maar geen enkele persoonlijk gerichte reactie wqat er nu nog ontbreekt. telefonisch onbereikbaar. Wat een ballentent J.Ooms 0612803621

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

0 sterren waardig

Ik kan al ruim 2 maand niet bij mijn eigen spaargeld omdat de rekening is geblokkerd. Al meer dan 20 telefoontjes er over gepleegd, maar niemand is welwillend om het op te lossen. ‘Ja meneer, alle seinen staan op groen, alles is goed ingevult en u kunt morgen weer beschikken over de rekening’. Maar dit excuus houden ze nu al een aantal weken vol. Ik ben zeer dringend het geld nodig wat er op staat maar daar heeft Robeco lak aan. Ook de financiële consequenties die ik ervaar, het maakt ze niks uit. SCHANDE!!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

Hopeloze klerezooi

Man, man, man. Probeer mijn rekening op te heffen. Vraag de helpdesk wanneer ik mijn geld tegemoet kan zien. Dat kan wel tot 4 weken duren. 4 weken. Omdat het zo druk is met opzeggingen en opheffingen. Waarom zou dat nu zijn? Robeco klanten hebben de kosten de afgelopen jaren schrikbarend zien stijgen. Steeds meer vreet Robeco je rendement op. Maar als je dan wilt opzeggen dan vertragen ze alles. Waar je binnen no-time een rekening hebt geopend moet je hemel en aarde bewegen om je geld weer te krijgen. En ik heb het gewoon eerder nodig. Waar staat dat je zolang op je geld moet wachten? Nieuwe klanten pas op. Ten eerste is Robeco heel duur, ten tweede is de organisatie een klerezooi. Wil je daar je geld aan toe vertrouwen?

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

7

Niet schreeuwerig, prima rendementen

Jeetje, vervelend al die identificatieproblemen. Een foutje kan iedereen overkomen, maar aan de data van de klachten te lezen speelt het probleem al maanden. Had van Robeco verwacht dat ze het sneller en professioneler op zouden lossen. Omdat ik zelf prima ervaringen heb en vooral omdat mijn fondsen meestal beter dan hun benchmark presteren geef ik Robeco een voldoende. Vind hun website, nieuwsberichten, factsheets, etc verder altijd prettig leesbaar en informatief. Zat vroeger bij andere belegger en werd gek van opdringerige popups en schreeuwerige grafieken. Afgelopen jaar (2021) 20% rendement gehaald :)

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid
2

wat een slecht bedrijf

Onze gezamelijke rekenning staat bij mij ipv mevrouw van Hoppe-Prins, op De heer van Hoppe-Prins. Hierdoor is het niet mogelijk mij te identificeren, na zoveel mails, telefoontjes is dit nog steeds niet gewijzigd. waardoor de rekening nog steeds is geblokkeerd. Is er nu niemand in dit bedrijf die dit kan oplossen?

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij vinden het spijtig dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Daarom stellen wij het zeer op prijs dat u de moeite heeft genomen om op deze manier contact met ons op te nemen zodat we samen met u kunnen werken naar een passende oplossing. Uw klacht wordt in behandeling genomen. Wij zullen via e-mail of telefonisch contact met u opnemen. Klik dan onderaan dit bericht op 'contact' voor onze contactmogelijkheden. Met vriendelijke groet,

1

Zeer en zeer slecht!

Een lang verhaal kort.... Rekening geblokkeerd, na het overlijden van mijn man krijgen ze het niet voorelkaar de rekening alleen op mijn naam te zetten. Op mijn pagina blijft de vraag staan om het mail adres van mijn mede rekening houder door te geven. Schandalig Ondertussen heel veel mailtjes en telefoontjes verder. Waardeloos bedrijf!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

3

Bijzonder slecht plan en uitvoering van identificatieproces

Beste, Vanaf begin september heb ik regelmatig geprobeerd om met mijn vrouw (mederekeninghouder) het identificatieproces te voltooien. Het hele proces is waarschijnlijk voor twintigers en dertigers een fluitje van 1 cent, maar voor 60 plussers ligt het toch iets anders. In dit hele proces is mij opgevallen dat jullie waarschijnlijk vanaf het begin steeds gedacht hebben, met zo’n toelichting op de site is dit “op zijn Rotterdams een makkie”. Toen wij afgelopen dinsdag het bericht kregen dat het geregeld was( na 3 maanden tobben) kregen wij dezelfde opluchting als bij een herexamen 40 jaar geleden…. Klachten: 1. telefonisch een paar keer ruim 20 minuten moeten wachten; Deskundigheid aan de telefoon van voldoende tot zeer matig. (ps Een van de laatsten die ik aan de lijn had, vroeg me na een hele korte toelichting wel drie keer of ik een goede beoordeling wilde geven….( na 20 minuten wachten en zeer beperkte informatie). Ongelofelijk! 2. In september heb ik alle gegevens per post verstuurd, ( niets gehoord, later nagevraagd, niets van te vinden) Ongelofelijk! 3. Een paar keer kreeg ik een mail Gelukt! Wij blij, tot een dag later het bericht kwam van, sorry opnieuw. Ongelofelijk! -Ik adviseer jullie om van te voren een analyse te maken met de aantallen en de leeftijden. Ik zou dan voor de 50 of 60 plussers een eenvoudig filmpje maken met de handelingen die gedaan moeten worden. Dus een filmpje, waarin het scannen, foto maken gedaan wordt en dan zie je een oudere met de smartphone. (met een beetje humor, wat er fout kan gaan). -Zet 60 plussers ( er zijn zeker hier mensen voor te vinden) aan de telefoon, Ik adviseer jullie om op basis van inschatting van telefoontjes een categorie van 60 plussers zien te vinden die kunnen luisteren en mensen aan de hand van filmbeelden en wat animaties de leeftijdgenoot actief stapje voor stapje mee te nemen. Zet 60 plussers in Zoomsessies en zorg ook uiterste nood voor loketfunctie F.J.H. Vierboom

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

Een beschamende vertoning

Het lukt na vele pogingen, zelfs een keer aan de hand van een helpdeskmedewerker, maar niet om de identificatie van mijn echtgenote als tweede rekeninghouder te verzorgen. Onze rekening is (m.u.v. een korte periode) geblokkeerd waarbij het zelfs niet mogelijk is om fondsen te verkopen en het resultaat daarvan op ROPARCO te storten. We hebben besloten mijn echtgenote als tweede rekeninghouder te verwijderen maar dan vraagt ROBECO ook de tegenrekening op één naam te zetten. Dat gáát niet gebeuren! Als ik de beoordelingen lees die specifiek gaat over het identificatie proces dan vraag ik mij af; Voelt nu niemand zich bij ROBECO verantwoordelijk voor deze beschamende vertoning?

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews met een score lager dan een 6 worden 7 dagen na plaatsing gepubliceerd