Filters

2

dramatisch

Betreft verificatieprocedure waar ik onderhand al bijna een jaar mee bezig ben. Eind september contact gehad met een medewerkster van Robeco. Uitgelegd wat er niet ging / fout ging. Alle documenten opnieuw opgestuurd. Reactie van Robeco: we regelen het binnen 4 weken. Afijn het is nu 8 december, meer dan 2 maanden later en nog is niet alles geregeld zonder dat enig bericht van Robeco is ontvangen. Wat gebeurt er in hemelsnaam bij Robeco: eerst alles in het Japans vertalenen dan naar Tokio sturen?

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

2

Dramatisch slecht.

Consumenten programma Kassa lijkt mij nu de juiste stap voor mijzelf en vele anderen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

Diepdroevig dat je gedwongen wordt id aps te gebruiken, die niet werken

Al meerdere malen geprobeerd. Technisch zou het moeten kunnen.Toch doet ID ap het niet Hoe kun je zo omgaan met klanten? Beste zijn deze reviews.. het ligt niet aan mij....zo verliezen jullie veel klanten.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

2

Waardeloos

Altijd is er wel wat. Slechte adviezen. En nu weer een rekening waar geld op staat van pa die is overleden en die ze gewoonweg blokkeren omdat we niet meer aan hun voorwaarden voldoen. Ons geld ! Dat zij blokkeren. Moet niet gekker worden. Ik had mijn rekening al leeg gehaald, en die van ons bedrijf. En dit gaat de volgende worden !

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

Ongelofelijk anonieme machine, die klanten niet hoort

Inmiddels 3x mijn verhaal gedaan en documenten geüpload. Nu moet ik ineens een app installeren en activeren om het nog eens te doen. Vraag is waar het geld vandaan komt, bij aanvraag al beantwoord (spaargeld, gereserveerde winst over afgelopen jaren), bij navraag al gedaan en zo'n interessante som is het ook niet. Een kruimelcrimineeltje heeft dat in een klein weekje bij elkaar. Je zit vast in een systeem en kunt niet meer bij je geld. Zodra ik door deze administratieve ambtenarij ben, is het over en sluiten. Vermoedelijk hebben ze geen interesse in kleine beleggers en pesten ze zo weg. Op naar De Giro dan maar..

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

9

Prima modern bedrijf, als je maar bij de tijd bent. Veel keuze bij Robeco PLUS!

Ik zie heel veel slechte reviews over het identificatie proces, dat mij prikkelt om te reageren. Dit proces verloopt geheel digitaal en dat is voor een iets jonger persoon geen enkel probleem. Voor digibeten en oudere mensen begrijp ik dat ze hiermee grote problemen hebben. Ik zou dan ook voorstellen om een papieren identificatie mogelijk te maken, zoals E-herkenning werkt. Er komt dan iemand persoonlijk langs om ter plekke te identificeren.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Omdat Robeco al jaren een volledig online dienstverlening heeft zijn de meeste klanten inderdaad zonder (al te grote) problemen door het identificatieproces gegaan. Voor klanten die er meer moeite mee hebben, hebben wij ook een handmatig proces ingericht en is er een speciaal team ter ondersteuning. Wij begrijpen dat niet al onze klanten het een klantvriendelijk proces vinden en daarom accepteren wij ook kritische beoordelingen. Wij zijn blij dat u de moeite heeft genomen om meerdere kanten te benoemen.

1

Zelfs je rekening opzeggen is niet mogelijk.

Wil mijn rekening opzeggen n.a.v. de waardeloze instelling van Robeco zelfs dat gaat niet zonder identificatie heb ze leeggehaald voordat ze geblokkeerd zouden worden. was jaren een tevreden klant maar er wordt niet meer naar de klant geluisterd. Ga vooral zo door. Ik ken geen andere instantie die zo ver gaat met de identificatie plicht. Ik snap daarom ook niet waarom Robeco dat wel doet.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw nieuwe reactie. Wij begrijpen dat u dit proces als klantonvriendelijk heeft ervaren. Wij zijn het met u eens dat het geen klantvriendelijke maatregel is. Maar het is een noodzakelijke en Robeco neemt daar haar wettelijke en maatschappelijke verantwoordelijkheid in. Vanuit die rol accepteren wij ook kritische beoordelingen.

2

Bureaucratie om bij je geld te komen

Al dertig jaar een rekening, toen geopend door mijn schoonouders nu is ineens mijn rekening geblokkeerd omdat ik de gegevens van mijn schoonouders moet verifiëren terwijl die hier niet in de buurt wonen en ook maar 1 gezamenlijk e-mail adres hebben, dus dan was de reactie van de medewerker maak maar een e-mail adres aan die mensen zijn 70+! Ik kan niet bij mijn geld door deze bureaucratie

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad en gelukkig de situatie snel voor u op kunnen lossen. Nogmaals excuses voor het ontstane ongemak.

1

Rekening opheffen duurt maanden

Ben nu al maanden bezig om mijn rekening op te heffen. Het duurt eindeloos en er gebeurd niets. Stuur je een e-mail dan mag je blij zijn als je na twee weken een reactie krijgt. Wanneer komen jullie in actie Robeco? Zo moeilijk is het toch niet om een rekening op te heffen? Waarom moet dit maanden duren?

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

Bureaucratie ten top,klantvriendelijkheid is een flop

Reeds enkele maanden probeer ik mijn geld vrij te maken, hierbij is het misgegaan. De reden dat ik bij Robeco wou stoppen was: Het werd me te moeilijk. Nu is het helemaal een puzzel, zeker voor een 82 jarige ,zouden er binnen Robeco dan helemaal geen mensen zijn die willen en kunnen helpen echter gezien de recensies zal het wel zijn :BLIJF HOPEN

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

2

zeer moeilijk om in te loggen na registratie, steeds opnieuw registreren, niet bereikbaar op zater

ik heb mij enige tijd geleden geregistreerd. ik wil nu weer inloggen en moet opnieuw registreren. weer gedaan en daarna opnieuw inloggen. Helaas weer registreren enz. krijgen gen beoordeling of bevestiging per e-mail. volgens site zijn jullie op zaterdag telefonisch bereikbaar. Helaas ingesproken tekst geeft aan dat robeco op zaterdag is gesloten. het wordt zo erg moeilijk om de zaken digitaal te regelen

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

2

Zeer klant onvriendelijk

Diverse keren gebeld met robeco ivm identificatie. Konden de gescande documentatie niet lezen. Weer gebeld nogmaals 3 kwartier in de wacht daarna eindelijk contakt die wel terug belde maar niks kon vinden. Post op straat daarna gevraagd om van hun kant documentatie te krijgen wordt niet op gereageerd maw zoek het zelf maar uit. Zeer klant onvriendelijk

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

4

Identificatie werkt vrijwel niet

Het identificatieproces hebben wij diverse keren uitgevoerd. Steeds bleek er iets niet in orde. Toen was de rekening geblokkeerd. De helpdeskmedewerkers konden niet aangeven wat de problemen waren. Daarna uitgezocht wie eigenaar van Robeco was. Dat bleek Japan Orix Corporation Europe te zijn. Uit een krantenbericht bleek zelfs dat in 2019 door deze eigenaar heel veel geld van Robeco was opgenomen. Vervolgens heb ik een ander nummer gebeld. Deze medewerker was begripvol en belde eindelijk diverse keren zelf terug. Problemen bleven echter nog bij mijn echtgenote als mederekeninghouder. Hij heeft ons nu zover begeleid dat wij ons geld na bijna vier maanden terug hebben. Deze mogelijkheid bleek echter nog tijdelijk. Om alles definitief voor Robeco af te ronden moeten wij nogmaals scannen. Om alleen de medewerker van dienst te zijn zullen wij daar nog aan mee werken. De regels van de overheid zijn voor ons als particulier onbegrijpelijk.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Bedankt voor uw bericht. Helaas hebben wij nog geen contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

8

Eenvoud in elk opzicht

Ik beleg al een tijdje via robeco en dat gaat eigenlijk best goed. Aankopen van fondsen is simpel en met vaste storting per maand hoef je er niet naar om te kijken. Wat ik wel vervelend vind is dat het veel te lang duurt voordat mijn geld belegd wordt na de storting (kan tot een week duren) en dat is niet echt was je zou verwachten bij beleggen, tijd is immers geld. Daarnaast is de app echt veel te simplistisch. Er zit niet eens een indexgetal, groeipercentage of historie per fonds in. Dat zijn dingen die ik wel verwacht van investment engineers.

  • Aanbevelen? Ja
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid N.v.t.
1

Verschrikkelijk klantonvriendelijk

Rekening bij Robeco gebruik ik als spaarrekening. Nu had ik het geld nodig en blijkt dat mijn rekening is geblokkeerd omdat ik mijn gegevens niet tijdig heb doorgegeven. App werkt niet, zowel niet op laptop als op telefoon. Documenten ingestuurd zijn al 2 keer geannuleerd. Nu voor de 3e keer gedaan. Zou binnen 3-5 werkdagen opgelost zijn, maar na een week is er nog niks gebeurt... Ik kan niet eens bij mijn geld!!! En als ik bel of app weet niemand ook maar iets. Ja, is in behandeling, probeer het later nog eens... Als het weer goed komt ga ik deze rekening zeker opzeggen!

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

onmogelijk contact te krijgen

Ik probeer al weken contact te krijgen, sta uren in de wacht. Vul een terugbelverzoek in wat niet gebeurd krijg geen antwoord op mails ieder normaal bedrijf die zo met zijn klanten omgaat is morgen failliet.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

Rekening geblokkeerd, maar problemen worden gewoon niet opgelost

Ik krijg een mail van robeco met als aanhef de titel "geachte heer XXX-YYY." Een verbastering van de voorletters van mij en de meisjesachternaam van mijn vrouw als 2e achternaam. Ik ben al 30 jaar klant met dezelfde voorletter en slechts 1 achternaam. In de huidige tijd van fishing wat denk je dan? Ik stel Robeco de vraag wat er mis is en hoe het komt dat mijn naam op deze wijze is aangepast. Dit was op 4 oktober 2021. Nooit een antwoord op gehad. Op 9 november log ik in op mijn rekening, wt blek geblokkeerd! Nogmaals contactformulier ingevuld en gebeld. Ik moet wijzigingsformulieren uploaden om hun fout te kunnen laten herstellen Fout gemaakt door Robeco wordt echter helemaal niet rechtgezet. Ondanks herhaalde telefoontjes naar de klantenservice, het insturen van wijzigingsformulieren om mijn eigen naam weer gewoon terug te krijgen en de beloftes e.e.a. met spoed te zullen behandelen gebeurd er tot op heden helemaal niets en kan ik ook niet bij mijn geld.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

2

Vreselijk

Snap er niets meer van. Alle gegevens bijgewerkt en toch blijft de rekening geblokkeerd. Het si niet mogelijk om telefonisch contact op te nemen. Waar is u telefoonnummer???

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

4

Hele slechte dienstverlening

Ook ik ondervind problemen met de identifactie-rage van Robeco. Na het eerste bericht de gevraagde gegevens en die van mijn partner digitaal verzonden. Verder tijd niets van gehoord. Kreeg toen een mail dat de info van mijn partner niet zou kloppen. Verdere aanwijzigingen:"zie bericht in Mijn Robeco". Geen bericht aangetroffen. Enkele malen heel lang moeten wachten voor ik telefonisch aan de beurt was. Het blijkt dat de mailadressen niet goed gekoppeld waren, de geleverde info was toch correct. Het euvel zou zsm verholpen worden. Nog 2x telefonisch contact omdat er niets gebeurde. Paar dagen terug een mailtje: " er is een wijziging in uw rekening aangebracht". De zaak was opgelost? Nee, helaas de rekening is nu voor ons beiden geblokkeerd. Het is te hopen dat Robeco beter met uw beleggingen omgaat dan met mijn identificatie. Ik heb er geen vertrouwen mee in.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

Waardeloze app

De app werkt niet, geen tool om te indentificeren. Ik ben geblokkeerd en kan het niet oplossen omdat de app geen oplossing geeft, wat een klant onvriendelijk gebeuren, schaam je robeco.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

2

Onthutsend slecht

Enige tijd geleden stuurde ik een email met deze klacht: Na de mislukte identificatie van mijzelf, via de app, heb ik gepoogd die voor mijn vrouw uit te voeren. Na heel veel herhalingen werden de ‘selfies’ geaccepteerd. Daarna de foto’s van het paspoort: halverwege die sessie werd het hele proces afgebroken en moest ik opnieuw de selfie-sessie doen. Naar veel mislukte pogingen wederom de paspoort sessie, zelfde verhaal. Kortgezegd:een eindeloze cyclus. Daar kwam geen antwoord op. Email opnieuw verstuurd, nu met lees- en ontvangstbevestiging. Nu wel een snelle respons: "De ongelezen email etc.... is verwijderd". Ja, het stond er echt! Mijn bek viel open van verbazing: dit is blijkbaar de standaard procedure; Robeco stelt contacten blijkbaar niet op prijs: (1) : Je staat (blijkbaar) steeds minimaal 45 min in de wacht, vaak zonder enig zicht op een gesprek. (2): emails worden rucksichtloos verwijderd, je zou er eens actie op moeten nemen... Ik had niet kunnen vermoeden dat een bedrijf aan wie ik een groot deel van mijn vermogen heb toevertrouwd tot zoiets in staat is.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

Prima rendement als je daadwerkelijk bij je geld zou kunnen

Al weken bezig met het identificeren van mijn vrouw als mederekeninghouder van de rekeningen van onze kinderen. Maakt niet uit wat je aanlevert. Of je krijgt een nietszeggende mail terug met 'er ging iets mis' of je krijg gewoon helemaal geen antwoord. Op mail krijg je dagen later alleen antwoord dat het druk is en dat er daarom later gereageerd wordt. Met later bedoeld men dan eigenlijk nooit. Bellen heeft ook weinig nut omdat als je al genoeg geduld hebt om te blijven hangen tot je iemand te spreken krijgt, die persoon er ook niets aan kan doen. Ondertussen blijft de rekening geblokkeerd en is het niet mogelijk geld op te nemen of om deze op te heffen. Voor het opheffen van de rekening kan schriftelijk al je persoonlijke informatie opgestuurd worden incl. kopie paspoort met zichtbaar BSN e.d. tezamen met een recent rekeningafschrift. AVG is bij Robeco duidelijk niet van toepassing.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

Frustrerend, machteloos tegenover zoveel onwil en onkunde

Identificeren lukte mijn man wel en mijn al maanden niet. Rekening geblokkeerd, waardoor we allebei niet bij ons geld kunnen. De cruciale mail naar het mailadres dat ik verplicht heb moeten aanmaken om de link voor een nieuw wachtwoord aan te maken ontvang ik niet. Andere mails wel. Ik vul mijn geboortedatum verkeerd in aldus het systeem. Terwijl mijn geboortedatum correct in het systeem staat. Gebeld, duurde 40 minuten. Blijkt er maar 1 part time medewerker te zijn die ‘met onze kwestie bekend is’ en die werkt ‘s middags pas. Zij zal contact opnemen. Dat gebeurt natuurlijk niet. En zo gaat het werkelijk al maanden. Bellen, in de wacht, medewerker belt terug, maar niet heus, weer bellen enz. Nul hulp, maar wel de rekening blokkeren.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

1

Zeer ontevreden, wat een waardeloze organisatie!

Net als, blijkbaar nog een heleboel andere rekeninghouders, ben ik zeer ontevreden over Robeco. Blijkbaar heeft Robeco zijn zaken niet op orde. Er wordt verzocht om identiteitsbewijzen. Al meerdere keren heb ik de gegevens aangeleverd. Toch is en blijft de rekening geblokkeerd. Telefonisch, per chat en mail proberen te achterhalen wat er dan ontbreekt. Maar per chat wordt gemeld dat er niets ontbreekt, toch blijft rekening geblokkeerd. Telefonisch niet bereikbaar en op (klachten) mails krijg ik, buiten een standaard ontvangstbevestiging, geen enkele reactie. Bij Robeco is een klant echt geen koning. Nu maar gestart met een poging om de rekening helemaal maar op te heffen. Dat zal ook wel een hoop gedoe geven. Ik ben er helemaal klaar mee.

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

2

Onbegrijpelijk

Mijn vrouw en ik hebben al vele jaren - ik vond een afschrift uit 1995, maar dat is zeker niet de eerste- een en/of rekening. Mijn vrouw heeft de afgelopen maanden een aantal keren contact gehad over ontbrekende identificatiegegevens. Omdat ze geen account heeft en dus geen Robeco-app, lukt dat niet. Ik heb al jaren een 'Mijn Robeco' en zeker wel eens een kopie van mijn paspoort opgestuurd. Ik heb de afgelopen maanden niets van Robeco vernomen. Vandaag krijg ik een brief, op gisteren (15-11-2021) gedateerd, dat het gebruik van mijn rekening beperkt is. Ik kan geen geld meer opnemen. Reden: we hebben u via email niet kunnen bereiken. Terwijl mijn mailadres gewoon in de persoonlijke gegevens van Mijn Robeco staat, en ze mijn vandaag(!) ook op dat adres een nieuw wachtwoord hebben toegezonden. Opheffen van de beperking is mogelijk, als ik het identificatieproces doorloop. Ik begin me al behoorlijk op te winden over deze omgekeerde gang van zaken: eerst blokkeren, en dan mag ik het oplossen. En dan lees ik de reviews en val ik bijna van mijn stoel. Wie bij Robeco durft dit proces stil te leggen en opnieuw te beginnen? Of maken we ook hier een soort Toeslagenaffaire van?

  • Aanbevelen? Nee
  • Online gemak
  • Service en klantvriendelijkheid

Reactie van het bedrijf

Hartelijk dank voor uw reactie. Wij hebben inmiddels contact met u gehad. Wij begrijpen uw terechte commentaar. De ervaring die u had staat haaks op wat we u als klant willen bieden, daarom nogmaals onze excuses. We streven ernaar om onze klanten snel en met de juiste informatie te helpen en we nemen uw ervaring dan ook mee in ons continue verbeterproces. Zo willen we ervoor zorgen dat u uw volgende ervaringen met Robeco als positief zult ervaren.

Over Robeco

In Nederland kun je bij heel wat aanbieders beleggen. Maar er is maar één partij die al 90 jaar volledig gespecialiseerd is in beleggen. Die zelf fondsen ontwikkelt en beheert voor klanten, groot en klein. Wij bieden online beleggen voor iedereen. We horen graag uw ervaring met onze dienstverlening.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews met een score lager dan een 6 worden 7 dagen na plaatsing gepubliceerd