Toch nog veel vragen die niet terzake doen

Teveel dezelfde vragen. Ook aangaande een afgerond scheidingsproces. Zes jaar geleden afgerond en wordt weer opgerakeld

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Snelheid van handelen
  • Hoe ben je klant geworden van bijBouwe? Direct bij bijBouwe
  • Gaat je review over een nieuwe aanvraag of over je bestaande hypotheek? Een nieuwe aanvraag

Hoi Ine, Bedankt voor je review! We snappen dat het niet leuk is het verleden op te rakelen, maar alleen zo kunnen we zeker zijn of er verplichtingen/rechten uit de scheiding zijn ontstaan. We gaan bekijken hoe we dat beter kunnen uitleggen en of we eventueel onnodige vragen kunnen voorkomen. Veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groeten, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Snel behandeld en goed geïnformeerd

Ik heb gekozen om zelf de hypotheek te regelen en aangegeven aan mijn adviseur (Jack van Oijhuizen) dat ik binnen 3 weken alles geregeld moest hebben. Hij heeft zeer snel voor mij gehandeld wat betreft het aanmaken van accounts en het verstrekken van informatie waardoor dit prima gelukt is.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? De tijd tussen online aanvraag en het eerste telefonisch contact had iets sneller gekund (1 week) Ook was het wat rommelig in de offerte wat betreft overdrachtsbelasting (daar wordt niet aangegeven of er sprake is van vrijstelling)

Dank voor je goede review Erwin! Ik zal je complimenten ook doorgeven aan Jack. En reken maar dat we wat met je aanbevelingen gaan doen. Veel woonplezier gewenst! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Eerst zeggen dat een hypotheek mogelijk is daarna opeens niet

Ik heb vooraf alle informatie aangeleverd en besproken en mijn financieringswensen zijn volgens BijBouwe medewerker mogelijk. Daarna ben ik dossier gaan opbouwen. Ik kom erachter dat de hypotheekrente iets gezakt is (prima toch zou je zeggen). Ik kom erachter dat in de opdracht staat dat als de financiering niet rond komt je toch € 600 moet betalen dus ik denk ik bel even. Nu blijkt de financiering opeens niet mogelijk. Bij een lagere rente kun je minder lenen??? Als ik vraag waarom weet de dame in kwestie het ook niet en gaat stotteren. Inmiddels meerdere weken geleden een klacht ingedien maar 0 reactie. Samenvattend bijna € 600 door de plee gespoeld en geen enkele uitleg waarom iets opeens niet meer mogelijk is.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Voorwaarden niet veranderen!

Niet doen!

Moet blijkbaar 1 ster geven anders komt het bericht er niet door maar ze zijn het niet waard. Ik heb een hele slechte ervaring bij BijBouwe. Het begon met dat ik na mijn aanvraag een offerte met 10 jaar rentevast terwijl ik 20 jaar rentevast had aangevraagd. Uiteindelijk kreeg ik de goede maar alles duurde lang. Met telefoontjes kwam je bijna nooit verder dan de telefonist(e) en terugbellen kwam er te vaak niet van. Ik kon makkelijk het gevraagde bedrag lenen volgens de Hypotheker. Had een financieringsvoorstel voor mij liggen van paar maanden ervoor m.b.t. een ander huis wat ik uiteindelijk niet gekocht heb. Met mijn financiële kennis dacht ik bij het huis wat ik nu wel wilde kopen het zelf wel even goedkoop te regelen bij BijBouwe. Echter wat niemand mij had verteld is dat de erfpachtcanon van € 1352 per jaar zoveel x vermenigvuldigd wordt dat ik ineens heel veel minder kon lenen. Dat is overigens niet alleen bij BijBouwe zo maar bij iedere hypotheekgever. Wat wel kwalijk is dat het bijna 5 weken heeft geduurd op het allerlaatste moment dat ze met die mededeling kwamen. In het koopcontract was de deadline al een week uitgesteld. Ik hoorde maar niks van BijBouwe… Nou vlak voor de 2e deadline kwamen ze er achter van die erfpacht dat was de donderdag vóór Goede Vrijdag en dat was de dag van de 2e deadline. Zonder een afwijzingsbrief zou ik de waarborg kwijt zijn geweest van € 43.000. Ik bleef bellen maar kwam er niet door. Ik moest die afwijzingsbrief hebben. Pas toen ik schreef dat ik aan het uitzoeken was hoe ik dat bedrag op hen zou kunnen verhalen, kreeg ik in het laatste uur voor Goede Vrijdag op het aller, allerlaatste nippertje een berichtje met de afwijzing. Ok. De Hypotheker is 3 x zo duur maar die zouden dat meteen gezien hebben. Ik zou nooit meer besparen op een goedkope hypotheekbemiddeling.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? zie het bovenstaande

Declaraties worden niet uitbetaald

Waarom worden de afwerkkosten tbv isoleren van de zolder die horen bij mijn bouwdepot rubriek "Energiebesparende voorzieningen" niet vergoed? Het gaat om hout voor regelwerk ,gipskarton platen en stucmiddel. Dit zijn essentiele kosten die gemaakt moeten worden voor het isoleren van wanden en plafonds. Ik snap er niets van dat deze kosten niet gedeclareerd kunnen worden. Ook laat de vriendelijkheid/beleefdheid van betreffende medewerker te wensen over.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? declaratie systeem geeft vaak foutmelding en klantvriendelijkheid

Beste Ramon, Wat vervelend om te horen dat er iets niet helemaal goed gaat met het declareren van verbouwkosten en dat je niet vriendelijk te woord bent gestaan. Ik ga graag even onderzoeken wat hier gebeurd is. Op basis van je voornaam kunnen we niet zien dat je onlangs hypotheekadvies hebt gehad van een van onze hypotheekadviseurs, anders hadden we je uiteraard zelf even gebeld. Kan je ons een mail sturen naar [email protected] met je contactgegevens? Hopelijk tot horens! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Geen ster waard.

Ze houden je 2 maanden aan het lijntje, je levert alles wat ze vragen, weten het naadje van de kous omtrent mijn bedrijf , die alleen maar winst maakt, en dan na 2 maanden zeggen dat het niet goedgekeurd word omdat ik nog geen 3 jaar zelfstandig ben. Dat wisten ze van te voren ook, stelletje lamzakken. Hadden ze dat nou gelijk gezegd dan was ik naar een ander gegaan. 2 maanden voor niks maar ondertussen wel de bankgarantie betaald. Een hypotheek adviseur waar je niets aan hebt, er gewoon geen verstand van heeft. Doe geen zaken met deze club , je komt bedrogen uit

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Alles

Beste Yvonne, Bedankt voor je review. We zijn hier flink van geschrokken en willen je er graag persoonlijk over spreken. Je hebt je aanvraag via een andere partij gedaan, wij hebben de aanvraag nog niet beoordeeld. Ondanks dat wij daardoor dus nog niet bekend zijn met jouw situatie, vinden we het belangrijk te begrijpen hoe je de hypotheekaanvraag hebt ervaren. Een van onze medewerkers neemt daarom binnenkort contact met je op. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Werken niet mee bij aanpassing hypotheek

Omzetten hypotheek onmogelijk gemaakt. Overstappen van een annuaire naar lineaire hypotheek wordt onmogelijk gemaakt. Mei begonnen met de aanvraag, vaak achteraan gebelt. Naar veel vertraging steeds foute offertes gehad. De overstap was voor ons voordeliger geweest en is nu al 8 maanden vertraagd door bijbouwe. Wordt geen medewerking verleend, niemand neemt verantwoordelijkheid en kunnen er steeds helaas voor ons niks aan doen. Kijk verder ga niet naar bijbouwe, het lijkt simpel tot je iets wilt aanpassen. Dan kan er niks meer en blijf je meer betalen.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Contact persoon geven die verantwoordlijkheid neemt voor belofte die bijbouwe doet. Nu worden we niet holpen met foute offertes.

Beste Tim, We hebben onderzoek gedaan naar je situatie, en zijn flink geschrokken. Hier is inderdaad iets helemaal in de soep gelopen! Dat vinden we ontzettend vervelend. We hebben inmiddels contact met je gehad en is de situatie opgelost en heb je de juiste offerte ontvangen. Nogmaals onze excuses voor de vertraging in offreren, hopelijk hebben we alsnog onze belofte waar kunnen maken. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

aantrekkelijke rente, slechte service

Via een hypotheek adviseur heb ik een hypotheek afgesloten bij bijbouwe. incl bouwdepot. Kennelijk om een nog aantrekkelijkere rente te krijgen heb ik een eigen deel betaald en vervolgens een bouwdepot voor mijn verbouwing. Kort gezegd, ik heb mijn overwaarde van mijn vorige woning ingelegd in de aanschaf van de woning om deze vervolgens terug te krijgen middels een bouwdepot. Echter het beschikbaar krijgen van het bouwdepot is een drama. Waar naar mijn ervaring menig bouwdepot gewoon een bedrag op een rekening zet en deze uitbetaald op basis van facturen, splits bijbouwe deze ook nog eens in budgetten. Het gevolg is dat ik een hele ochtend bezig ben om de offerte en factuur van de aannemer te vertalen naar de beperkte budgetten van bijbouwe in de hoop zo mijn reeds zelf betaalde factuur terug te krijgen. En dan als klap op de vuurpijl, mocht er iets gewijzigd moeten worden aan de door BB bedachten budgetten, dan gunnen zij zichzelf 11 ja ja 11 werkdagen om dit te beoordelen waarin geen facturen worden betaald. Voor facturen gunnen zij zichzelf 6 dagen om te beoordelen EN DAN NOG EENS 6 dagen om te betalen?! Een verbouwing is al stressvol en BB doet er alles aan om aan die stress bij te dragen. Het antwoord van de weinig klantvriendelijke, weinig behulpzame en weinig begripvolle medewerkers? Ja meneer, dat is nu eenmaal onze werkwijze...... Als iemand ooit het idee voorstelt bij deze verstrekker een lening af te sluiten, zorg dan dat je alleen een hypotheek neemt! maar neem nooit een bouwdepot. Want als het tegen zit ligt je verbouwing stil omdat bijbouwe je aannemer niet wil betalen.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? lees hierboven

Hoi Sander, Dank voor je review. Zou je ons een mail kunnen sturen naar [email protected] met je hypotheeknummer? Alvast bedankt, met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Wantrouwig

We willen een hypotheek via BijBouwe maar lijkt nogal een opgave te gaan worden... * Maximaal te lenen bedrag: Circa 420.000euro * Hypotheek nieuwe woning: 285.000euro * Verkoop huidige woning: 451.000euro (onder voorbehoud van financiering reeds verkocht) * Hypotheek huidige woning: 235.000euro Box 3 woning/hypotheek: 100.000euro (onder voorbehoud van financiering reeds verkocht) Huidig eigen geld: Ruim voldoende om alle kosten 3 dubbel op te vangen. Echter is bovenstaande nog niet voldoende om er een hypotheek van 285k door te krijgen. De gevraagde aanvullende gegevens werken vertragend en gaan voorbij aan het feit dat je hier als bank amper risico loopt. Benieuwd of we hier uit gaan komen...

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Realistischere beoordeling vd hypotheek

Beste Gab, We hebben je dossier inmiddels gevonden en nemen graag contact met je op om te praten over je situatie. We hebben namelijk wat aandachtspunten gevonden die verklaren waarom je aanvraag nog niet is gelukt. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Eline is en topper!! Wel is het niet handig dat de afdelingen zo gescheiden opereren.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Afdelingen meer in samenhang laten opereren.

arrogante hypotheekverstrekker

Voor een hypotheek van slechts 25% van de woningwaarde moet je ontzettend veel informatie aanleveren. Dat is op zich niet vreemd maar zelfs na het aanleveren van al deze informatie blijft BijBouwe iedere keer weer vragen om extra informatie. Nadat de vraag kwam of wij ook maar even alle ( dus ook van de AH enz.) af en bijschrijvingen van de afgelopen maanden konden presenteren zijn we afgehaakt. Dit is niet normaal want 2 andere aanbieders die we daarna willekeurig hebben gevraagd vroegen niet om deze onzininformatie. Dat je vraagt om een afschrift met salarisbijschrijving en afschrijving van vaste lasten kan ik me ook wel voorstellen maar we hebben het hier niet over een tophypotheek maar over 25% hypotheek van de woningwaarde ! Gauw naar een andere aanbieder !

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? beoordeling hypotheekaanvraag

Beste Frits, Dank voor je review. Echter, wanneer klanten een bijzonder dienstverband hebben neemt de noodzaak voor een goede check toe. Het is aan iedere geldverstrekker om daar beleid op te vormen, wij kiezen voor het opvragen van extra gegevens als de situatie daarom vraagt en maken geen onderscheid tussen kleine en grote geleende bedragen. Hoewel we het jammer vinden dat we je verwachtingen niet waar hebben kunnen maken, wensen we je veel succes bij je hypotheekwens! Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Gevraagde informatie had in één keer goed gekund, prettig contact met medewerkers

De aanvraag heeft lang geduurd, onder andere doordat er extra informatie werd gevraagd gaande het proces en mijn eerste taxatie gedurende de looptijd de 6 maanden had gepasseerd. De medewerkers geven snel en prettig antwoord, zijn niet allemaal even kundig maar wel klantgericht.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Informatievoorziening vooraf en kennis niveau medewerkers

Bedankt voor je review Valentijn! We streven er natuurlijk altijd naar zo snel mogelijk duidelijkheid te geven over welke informatie we nodig hebben voor een complete aanvraag. Dank voor je begrip dat dit in jouw geval niet altijd lukte. We wensen je veel woonplezier toe! bijBouwe de hypotheek zonder bank

Servicegericht

BijBouwe denkt met je mee en daar waar nodig voorzien ze je van de benodigde informatie. In dit traject die voor vele toch geen dagelijkse kost is nemen ze je aan de hand mee om zo tot een goed resultaat te komen. Ze zijn duidelijk en informatief.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Digitaal proces

Bedankt voor je fijne review Gerda! Veel woonplezier toegewenst, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Heel tevreden

Snel en vriendelijk geholpen.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? geen idee

Bedankt voor je fijne review Minka! Veel woonplezier toegewenst, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Zeer, zeer slecht en immoreel verwerpelijk

Zeer zeer slechte ervaring met deze hypotheek verstrekker. Hypotheek aanvraag gedaan, voldeden aan alle eisen en hebben een afwijzing gehad met als reden: jullie passen niet binnen het moreel van ons bedrijf. Fase 1 van de financiering was goed gekeurd en bij check in fase 2 dus dit bericht. Als er iets niet moreel is dan is dat de wijze waarop we zijn behandeld zonder persoonlijk inhoudelijk contact. Een bedrijf heeft afspraken en regels maar moreel komt voort uit een persoonlijke visie. Wat een arrogantie! Onbegrijpelijk dit.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Klantvriendelijkheid en afhandeling aanvraag hypotheek

Beste Arjan, Bedankt voor je review. Wij vinden het erg vervelend dat jullie hypotheekaanvraag in een laat stadium is afgewezen. Zo snel mogelijk duidelijkheid, dat is ons streven. Gedurende de aanvraag hebben wij gevraagd om een persoonlijke toelichting op een aantal punten. Helaas was deze onvoldoende om de hypotheek te verstrekken. Dit hebben wij telefonisch teruggekoppeld aan jullie adviseur. Als er een hypotheekadviseur verbonden is aan een aanvraag hebben we namelijk nooit persoonlijk contact met de klant, om ruis te voorkomen. Helaas is er nu alsnog ruis en is er een miscommunicatie ontstaan. In jullie e-mail aan ons lieten jullie weten geen waarde te hechten aan een reactie. Toch willen we graag van elke situatie leren en nemen jullie bericht dan ook uiterst serieus. Mochten jullie alsnog persoonlijk contact willen, dan zijn wij uiteraard bereid om elkaar telefonisch te spreken over een verdere toelichting. Met vriendelijke groet, bijBouwe de hypotheek zonder bank

Ik heb goede ervaring met BijBouwe

Het hele financieringstraject is goed en duidelijk verlopen.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Online-communicatie. Dat werkt niet altijd goed.

Mijner haring met bijbouwen is goed

Mijn ervaring is goed en is alles is prima geregeld dus wij zijn tevreden

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Geen idee

Duidelijk en snel

Er worden snelle reacties gegeven op zowel vragen als ingezonden documenten. Duidelijke stappen, uitleg en formulieren. Goed toegankelijk, zowel via mail als telefonisch.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Geen idee

Vriendelijke service, duidelijk proces, maar niet perfect uitgevoerd

Zeer vriendelijke medewerkers (telefoon). In principe een makkelijk proces en duidelijke instructies. Helaas zijn er wel een aantal zaken misgegaan met het opsturen van alle benodigde info en documenten. Het dossier had beter bijgehouden moeten worden en informatie/documenten die door de klant geupload waren hadden tijdig genoeg toegevoegd moeten worden. Sommige documenten hebben we nu 3 keer aan BijBouwe gestuurd via Cryptshare.... Alle commuicatie ging via mijn e-mail adres. Helaas kwam ik erachter dat sommige verzoeken alleen naar het mailadres van mijn man gestuurd werden. En zelfs na verzoek om alle communicatie naar mijn e-mail adres te sturen (ik kreeg hiervan een bevestiging), werd af en toe helaas nog steeds het andere e-mail adres gebruikt. Bovenstaande twee punten hebben voor wat vertraging gezorgd, dat is jammer.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Dossier bijhouden (aangeleverde documenten toevoegen).

Goed, al moest ik zo af en toe wel even bellen naar de stukken die ik aangeleverd had, als dit dan goed was aangeleverd. In het begin duurde het wel eens lang voor terugkoppeling en wist ik dus niet als alles binnen was gekomen. Vriendelijke medewerkers gesproken, die dan direct gingen kijken!

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Bestanden uploaden in mijn online, 10 mb is te weinig, ik moest bij het uploaden van het getekende offerte een 2 tal pagina’s verwijderen omdat ik boven de 10 mb zat. De offerte bestond uit 19 pagina’s waar ik er dus 2 van heb verwijderd om onder de 10 mb te komen

Goede service!

Altijd een luisterend oor, goede klantenservice. Leuke spontane benadering.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Ik zou niet weten met wat?

Voordelige hypotheken en vriendelijk personeel

Het betrof een situatie waarbij binnen 10 jaar het pensioen zou ingaan. Er was blijkbaar net een nieuw systeem geïnstalleerd wat deze situatie niet aankon (niet getest?). Hierdoor liep het begin van de aanvraag via email daardoor mogelijk wat fragmentarischer dan via het systeem. Vragen die er waren werden vriendelijk en geduldig afgehandeld. Soms werd dit bemoeilijkt door het thuiswerken vanwege de corona-situatie en werden niet alle vragen direct beantwoord. Lastig is dat je steeds een met andere persoon te maken hebt via de email of telefoon en het dossier geraadpleegd dient worden, waardoor je het gevoel krijgt steeds opnieuw te beginnen. De medewerkers zijn echter zeer vriendelijk en geduldig en doen er alles aan de vragen te beantwoorden. Het betrof een execution-only aanvraag, waarbij je terecht geacht wordt redelijk op de hoogte te zijn van de materie. Het traject t/m de notaris is succesvol afgerond en hebben we nu een lening met een zeer scherpe rente en lage kosten.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? In één keer alle benodigde documenten opvragen met een duidelijke omschrijving wat er bedoeld wordt

Tevreden over eindresultaat, hoe daar gekomen wat minder

Termijnen waarop zaken worden opgepakt of wanneer je een reactie mag verwachten duren te lang, ook geen flexibiliteit daarin mogelijk. Sommige stukken die werden opgevraagd na een oplevering van andere zaken, stonden niet bij de eerste melding waardoor het proces nog langer duurde. Product zelf tevreden over, goede hypotheek.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? Reactietijd & inhoud vragen

Prettig geholpen. Praktisch en doelmatig

Voor een online hypotheek moet je zelf behoorlijke kennis in huis hebben, wat ik heb. Desondanks zijn er vragen over administratieve afhandeling. Dan bellen en prettig geholpen. De bereikbaarheid is niet zo best. Maar het is erg druk met oversluiters in deze periode.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? telefonische bereikbaarheid. Vaste medewerker op je dossier

steeds een positieve benadering.

De personen die ik sprak waren snel op de hoogte wat ik vroeg. Eén keer ging het even mis toen ik fiat kreeg en 5 minuten later te horen kreeg dat het niet in orde was, maar het bleek wel in orde. Maar alles werd gewoon positief opgelost. Dank daarvoor. ps. Ik heb het nu alleen over de aanvraag. Maar ik verwacht dat het in de toekomst ook goed zal gaan.

• Wat kan bijBouwe nog verbeteren? een vaste vertrouwenspersoon aanstellen.