Prima vakantie, goede accommodaties. Geweldige gids die veel wist en dieren opmerkte. Waardoor we ook heel veel dieren gezien hebben. Eten was prima en mensen uitermate vriendelijk. Soms ongedierte tijdens eten bv. kevers. Verder viel het ons tegen dat bij zo'n dure reis er nog veel geld aan fooien betaald dient te worden. Het was een onvergetelijke reis, met zulke grote dieren van zo dicht bij gezien. Zoiets moet je gewoon zelf meemaken. Farms of dreams lodge was helemaal geweldig, mooie accommodatie en goed eten. Tijdens het eten een band met acrobaten. erg leuk. Ook lodges op de terugreis dag waren geweldig. Top geregeld, bedankt.

• Soort reis: Familiereis
  • Aantal personen: 6

Onze safari is voor ons een prachtige onvergetelijke ervaring geworden . De organisatie was perfect, de accomodaties overtroffen onze beste verwachtingen. We zijn overal in de watten gelegd door uitermate vriendelijk personeel en onze "driver" deed al het mogelijke om aan onze wensen tegemoet te komen. Steeds bereid om ganse dagen ( met lekkere lunchboxen) op gamedrive te gaan en ondertussen vertelde hij ons heel wat over de dieren maar ook over de Tanzaniaanse kultuur. Ook de wandeling met ranger op de rand van de Ngorongorokrater zal ons altijd bijblijven. Onze bijzondere dank aan het team van AV Tours die onze vakantie tot zo'n groot succes gemaakt hebben

• Aantal personen: 2

Op zich een prachtige reis zoals die door jullie is samengesteld. 2 puntjes verdienen aandacht: het 1e en het laatste hotel, de1e was 100% chinees, niets mis mee maar een ontbijt met alleen maar dim-sun daar doe je ons geen plezier mee, het laatste hotel was eigenlijk een aanfluiting, een lunch bij aankomst moest meer dan 90 minuten duren, toe zijn we maar weg gegaan, de aanwijzing van de kamers was echt prut, ook de kamer/badkamer was niet om over naar huis te schrijven . De overige accomodaties variëren van echt goed naar voldoende (Ford Portal). Zal jullie van week nog bellen met aanvullende info, we zijn net bezig met onze herinneringen op te halen aan de hand van foto's. Ik spreek jullie nog Louois.

• Land: Uganda|Rwanda
  • Aantal personen: 4

Tijdens de feestdagen zijn we met onze kinderen (12 en 15 jr) 12 dagen een zeer geslaagde reis door Kenia gemaakt. Het was een zeer geslaagde rondreis met voortreffelijke lodges. Het eten was ook zeer goed. De route was goed uitgezet. We hebben onvergetelijke ontmoetingen gehad met de plaatselijke bevolking. We hebben ook de Big 5 gezien. Zelfs hebben we een zwarte neushoorn met een jong gespot. Wat een geluk. We zijn vaker in Afrika geweest maar wat AV-Tours allemaal voor ons heeft geregeld was zeer speciaal. Kortom wij kunnen deze organisatie zeker aanraden. Kenia we komen zeker terug!

• Aantal personen: 4

We zijn nog altijd aan het bijkomen van een fantastische reis. Een prachtig land, een uitstekende organisatie en bovenal een onvergetelijke tijd. Naast een gezellige reisleider en een informatieve gids beviel ons het kleine groepje. Alles klopte eigenlijk wel en wij kunnen het iedereen aanbevelen! Wij komen zeker een keer terug in Afrika en zullen dan absoluut weer met AV-Tours op reis gaan!

• Persoonlijke aandacht
  • Maatwerk en flexibiliteit N.v.t.
  • Aantal personen: 1

2 sterren: slechter dan verwacht

In oktober 2017 hebben wij de 17 daagse rondreis 'Het beste van Kenia' gemaakt. Helaas heeft deze reis totaal niet aan onze verwachtingen voldaan. Het was ons toegezegd dat er een Nederlandstalige reisleider mee zou gaan. Wij hebben hier speciaal naar gezocht omdat mijn man geen Engels verstaat en spreekt. Helaas was de meneer uit Nederland totaal niet op de hoogte van de cultuur en de levensomstandigheden in Kenia en ook over het wild wist hij niet veel te vertellen. Gelukkig wist onze chauffeur/gids dit wel maar die sprak alleen Engels. Dus zat er voor mij niks anders op dan dit weer te vertalen naar mijn man. De accommodaties waren zeker niet wat de beschrijving en de foto's ons hadden voorgespiegeld. Soms geen of heel weinig water, het eten was redelijk maar zeker niet wat wij er van verwacht hadden. Er is nog veel meer fout gegaan tijdens de reis maar dat laat ik maar achterwege anders wordt het verhaal te lang. Natuurlijk hebben wij dit tijdens onze reis en ook na onze vakantie duidelijk gemaakt aan AV Tours. Zowel in gesprekken, per mail en telefoon. Helaas is daar verder niets uitgekomen, het is een heel vervelend welles-nietes spelletje geworden en AV tours houdt vol dat alles is gegaan zoals ze hadden verteld in de brochure. Onze ervaring is helaas heel anders en de prijs-kwaliteit verhouding voor deze reis is heel ver te zoeken. Wij zullen AV tours dan ook zeker niet aanbevelen bij andere reizigers.

• Aantal personen: 2

De safari was fantastisch geregeld. Alleen twiga camp accomodatie was heel kaal tijdens het avondeten (kantine gevoel). Serengeti heritage camp was fantastisch om zo tussen de dieren te slapen (bij ngorongoro trouwens ook). Donald onze safari guide was heel competent en wees veel mooie dieren aan. Ook hielp hij ons om bijvoorbeeld een simkaart te regelen. De Kilimanjaro tocht was goed geregeld. Onze gids was heel competent en heeft ons goed naar de top gebracht. Je merkt wel een beetje aan hem dat het de zoveelste keer is dat hij mensen naar de top brengt en straalt minder enthousiasme uit in vergelijking met andere Tour guides (ook minder praatjes met ons maken en informatie over planten ed.). De ilboro lodge na de klim was fantastisch om bij te komen, erg mooie accomodatie, een aanrader. Onze chauffeur die ons naar Arusha had terug gebracht en naar jet vliegveld de volgende dag heeft ons super goed geholpen (naam kwijt). Hij heeft ons nog rond geleid in de stad voordat we naar het vliegveld moesten en hij sprak heel goed Engels. Kortom een geweldige reis. Als algemene opmerking vinden wij dat av tours relatief duur is in vergelijking met wat andere stellen hebben betaald via een ander reisbureau en voor deZelfde soort reis. Echter, alles was tot in de puntjes geregeld, dus dat maakt het wel weer waard. Mooie lodges en competente guides maakte de safari en de klim een mooie ervaring!

• Aantal personen: 2

We hebben een prachtige reis gemaakt en het was perfect geregeld. Onze safari chauffeur was geweldig en hij wist een extra dimensie aan onze reis te geven.

• Aantal personen: 2

Geweldige ervaring! Afwisselende accomodatie's en campsites. Goede beschrijving reis en afstanden goed te doen. Kortom, heerlijke vakantie gehad! Alleen ging er bij alle 'transfers' van alles mis. Maar goed, in Afrika wordt dat ook allemaal weer opgelost.

• Land: Namibië|Botswana
  • Aantal personen: 2

Prima reisplan maar zonder onze Tom Tom was het niet zo goed gelukt. Goede accommodatie's en vriendelijke mensen. Diverse afspraken allemaal zonder problemen. Autoverhuur oke. Ook de campings zijn uitstekend bevallen echt aan te raden ! Dank

• Kwaliteit gekozen accommodaties
  • Informatie verstrekking gids/chauffeur N.v.t.
  • Land: Zuid-Afrika
  • Aantal personen: 2

Schitterend reis door midden en zuid Uganda. Veel gezien en beleefd. Mooie lodges. Wel pittig qua autoritten, afstanden en slechte wegen. Maar veel zien is veel reizen!

• Aantal personen: 3

Voor ons zat er net iets teveel safari in. Het was sympathiek geweest als bekend zou zijn geweest dat Tarangire vol met dazen vliegen zit dit voor veel rode plekken hebben gezorgd. De gids had in het Tarangire park opener kunnen zijn toen hem iets dwars zat. Het switchen van twee keer lake Majare naar één keer was goed, maar levert vast en zeker minder kosten op en dat mag opener op tafel. Het was mij niet bekend dat de safari gids met ons aan tafel zou gaan. Het was een prachtige reis in een land met fantastische mensen. De ervaring om op het dak van Afrika te zijn is weergaloos. Dieren kijken is meer dan televisie kijken, maar zien (mede door de gids op gewezen). Het leven zien en beleven is fantastisch. De accommodaties waren voor ons meer dan gemiddeld. Wij voelden ons er weleens opgelaten bij, maar dat ook wel weer heel mooi. De gehandicapten werkplaats, houtsnijwerk en verkooppunten voelden voor ons iets te commercieel, maar is mooi om te ervaren.

• Soort reis: Familiereis
  • Aantal personen: 4

Wij hebben enorm genoten van de rondreis door het prachtige Uganda. We begrijpen helemaal waarom dit land "De parel van Afrika" genoemd wordt! De reisleider en de gids was niets te veel om het ons naar de zin te maken. Het programma was afwisselend en boeiend. De trekkings naar de chimpansees en de gorilla's vonden wij een groot avontuur. Geweldig om oog in oog te staan met deze prachtige dieren waar wij zo veel op lijken... Het reizen met een kleine groep is ons erg goed bevallen. Wij kunnen u AV-Tours van harte aanbevelen!

• Aantal personen: 6

het was een reis die we niet gouw zullen vergeten . zeer goed verzorgd ,goede reisleider ,rustige chauffeur zal jullie zeker aanbevelen en als we weer in de gelegenheid zijn een grote reis te maken komen we zeker weer bij jullie

• Aantal personen: 2

Ik heb een fantastische reis gehad. Elke dag was een aaneenschakeling van hoogtepunten, van de kwaliteit van de lodges tot het aantal en de variëteit in dieren die we gezien hebben. Mede dank zij het prettige gezelschap, de reisbegeleider en Gideon, onze chauffeur en 'wildspotter'. Hartelijk dank!

• Aantal personen: 1

Wij hebben een schitterende rondreis door een deel van Uganda gemaakt met ons tweeen. Wij hebben ons bijna 8 maanden verheugd op deze reis en hadden hoge verwachtingen. De werkelijkheid bleek echter nog beter. Het is een prachtig land, aardige mensen en verschrikkelijk veel te bekijken. Wij hadden een hele fijne gids/chauffeur. Aardige vent en veel kennis en nog belangrijker misschien, gek van zijn land. Wij hebben een aantal parken bezocht, de chimpansee habutation gedaan en de gorilla tracking. Een uur bij de gorilla's lijkt een minuut, maar is een onbeschrijfelijke ervaring. Een hele dag chimpansees is aan te raden i.p.v. alleen de tracking. Alle parken waar wij zijn geweest zijn de moeite meer dan waard. Wij vonden Murchisons Falls het mooiste. De pakketreis hebben wij in overleg met AV Tours iets aangepast en was prima geregeld. Lokale agent eveneens goed en is aan te raden. Accomodaties waren prima, verzorging was goed en wij hebben het op elke plek heerlijk gehad. Al met al een hele positieve en prachtige ervaring en heeft ervoor gezorgd dat wij zeker naar Afrika en in ieder geval zeker nog eens naar Uganda teruggaan. Matthijs en Mariëlle bedankt voor alle goede zorgen en een perfect geregelde reis en het feit dat jullie enthousiasme ons dit jaar over de streep heeft getrokken voor iets wat wij al langer wilde gaan doen. Groeten, Niels en Karan

• Aantal personen: 2

superreis gehad , heel positief waren vooral het meedenken van AV bij het plannen reis, afspraken die zijn gemaakt voor en tijdens de reis zijn nagekomen. Prettige chauffeur.

• Aantal personen: 4

Reis die door het meedenken in Nederland en de geweldige begeleiding ter plekke helemaal voldoet aan onze wensen. Veel flexibiliteit en initiatieven van onze gids.

• Aantal personen: 4

Een geweldige reis, een fantastische gids (Ivan) en wat een geweldig mooi land en ontzettend vriendelijke bevolking. Echt een aanrader

• Aantal personen: 2

Wij beleefden een fantastische tijd in Uganda. Van de eerste tot de laatste dag een waar avontuur, een aanrader. Met AV-Tours reizen, is reizen zonder zorgen, dit hebben we ook al eender mogen ondervinden, super.

• Aantal personen: 3

In 22 dagen met onze volwassen kinderen van Kaapstad naar Johannesburg gereisd, de reis volledig in overleg samengesteld, met voor ieder wat wils. Van safari's tot bungeejumpen en een fietstocht door een van de townships. Mathijs is hiervoor een avond thuis geweest en samen hebben we een reis samengesteld wat een mooie onvergetelijke vakantie is geworden met veel bijzondere herinneringen.

• Kwaliteit gekozen accommodaties
  • Informatie verstrekking gids/chauffeur N.v.t.
  • Land: Zuid-Afrika
  • Aantal personen: 4

te weinig cultuur, te weinig "dorpjes" / mensen heeft met het land c.q. aantal inwoners te maken. Te veel verschillende gidsen onze vaste gids. zeer prettig mens, was eigenlijk privé chauffeur. Voor diversen steeds een andere gids

• Land: Zuid-Afrika|Namibië|Botswana

• Aantal personen: 2

We hebben weer enorm genoten van de reis, kijken er met heel veel plezier op terug. Helaas een dag geen safari kunnen doen ivm weer, misschien tip om dit stukje tijdens regenseizoen niet aan de bieden, is daar goed opgelost, maar toch vonden wij het jammer

Van Twickelostraat 13 7411SC Deventer