Super fijne ervaring! Altijd bereikbaar, erg persoonlijk en korte lijntjes! Er wordt goed geluisterd en ingespeeld op de wensen. Alles gaat in overleg en er is genoeg ruimte voor eventuele wijzigingen! Wij komen volgend jaar weer terug bij AV Tours!

• Land: Zuid-Afrika
  • Aantal personen: 2

Alles was dik voormekaar! Prachtige locaties en de route was zeer goed afgestemd op onze wensen. Complimenten!

• Land: Namibië
  • Aantal personen: 2

We hebben een heerlijke reis met AV tours achter de rug in Kenia. Het contact is heel direct en ze denken echt met je mee. Ook de contactpersoon in Nairobi, Mary, is een bevlogen medewerkster.

• Aantal personen: 2

We hebben een mooie reis kunnen maken door Kenia/Tanzania met prima locaties onderweg. De titel van de reis wekte de indruk dat we de grote trek zouden zien, maar helaas ..... Een voorbehoud in de reisbeschrijving had gepast in het kader van verwachtingmanagement. Tip: vermeld dat op diverse locaties alleen cash betaald kan worden, niet per creditcard; dit voorkomt vervelende situaties, zeker als de dichtstbijzijnde ATM 2 uur rijden is.

• Land: Kenia|Tanzania
  • Aantal personen: 8

• De toegevoegde waarde van de driver/gids op de safari beleving is van enorm belang. We hebben het idee dat we met Hubert de hoofdprijs hebben gekregen. Zoveel kennis van dieren, zo goed observeren waar het wild zit en tegelijkertijd erg goed naar onze wensen luisteren. Weet precies hoe de auto neer te zetten voor een goede foto positie, etc. Daarnaast ook veel over Tanzania verteld, zoals schoolsysteem, politieke structuur en geschiedenis. Eigenlijk is de inbreng van de gids van veel essentiëler belang dan de kwaliteit van de lodges op de totale beleving van de safari. • Eerste dagen in de Serengeti zijn wij verwend met wat we allemaal aan wild hebben gezien. Dat maakte deels dat in de latere parken het als minder spectaculair werd ervaren, met name de Ngorongoro krater was minder mooi dan de Serengeti zelf. Het is inderdaad gelukt om een kudde Gnoe’s de Mara rivier te zien oversteken, dat was zeker één van de hoogtepunten van de reis. • In ons reis schema hadden we bewust getracht afwisseling aan te brengen, dus na een paar dagen game drives iets anders zoals stammen of een (wandel of fiets) activiteit. Dat is eveneens goed bevallen. Wandelen tussen de giraffen is een totaal andere ervaringen dan ze spotten vanuit de auto. • Lake Natron: o De weg vanuit de Serengeti ernaar toe was saai, hadden ons daar meer natuur bij voorgesteld. In praktijk is het een gebied dat door de Maasai in gebruik is voor hun vee en waar de wilde dieren nauwelijks meer komen of zichtbaar zijn. o Verblijf was prima, schaduwrijke compound en het eten was smakelijk. o Lokale gids eveneens van zeer goed niveau. Vele Flamingo’s gezien, uitleg gehad over de vulkaan betekenis voor de Maasai bevolking en ’s middags naar de waterval geklauterd. o Al met al een semi-rustpunt na de game drives in de Serengeti. • Wandeling naar de olifanten grotten & waterval was aangenaam en interessant, de moeite waard als je openstaat voor de dialoog met de lokale ranger & gids. • Fiets tour in Mto Wa Mbu begon sterk met een tocht naar de bananenplantage en een goed verhaal erbij om uit te leggen wat we zagen en hoe de plantage reilt en zeilt. Het einde is te commercieel met bezoeken een commerciële prenten verkoper en houtsnijder. Liever gezien dat we wat meer fiets kilometers hadden gemaakt naar bijvoorbeeld mooie uitzichtpunten. • Stammen bezoek: o Bushman/Hadzebebe & locale smid: Bovenverwachting leuk. Hadden alle gelegenheid tot interactie met de stamleden, konden deelnemen aan de activiteiten (jagen inclusief zelf oefen schieten met pijl en boog in het dorp, kralen rijgen, eetbare knollen opgraven en zelf meel malen in de hut met hun maalstenen waarbij de vrouwen spontaan begonnen te zingen.) o Maasai overnachting. Op zich waren de tenten en het eten goed geregeld, maar er was in het geheel geen sanitair (bv. een chemisch toilet met klein schermpje voor privacy). Verder hadden de Maasai ook niet veel activiteiten waar wij aan konden deelnemen (behalve dan met de koeien meelopen naar een drinkplaats). Hier waren de meningen dus bij ons over verdeeld of dit voor herhaling vatbaar zou zijn. • Tarangire NP: Opnieuw een paar dagen game drive, prima lodge. Ook hier weer bijzonder geluk gehad door het wild wat we konden spotten. Zoals leeuwen in de boom, vele olifanten kuddes, maar ook grotere giraffen groepen, tot aantallen van 16 exemplaren. Waren als enige bij een overleden Gnoe lichaam dat werd opgegeten door gieren. • Onderweg naar Kilimanjaro/Marangu eerst in Arusha enkel kledingsouvenirs ingekocht waarbij Hubert had geregeld dat zijn schoonzus die ons begeleidde naar de juiste winkels. Bij de hot springs gestopt en gezwommen, daar was alle tijd voor. Een heerlijk relax momentje. • Onderweg naar Mambo viewpoint nog een spontane excursie bij een Sisal touwfabriek kunnen regelen, zomaar een bonus doordat Hubert er simpelweg stopte en een praatje met de opzichter aanknoopte. • Mambo viewpoint was een paar dagen even bijkomen. Hebben daar gewandeld (verrassing is dat er om de hoek een geweldig regenwoud ligt, totaal anders dan de Serengeti en fantastisch om door heen te wandelen) en de kinderen nog een fietstocht gemaakt. Afspraken met Mambo viewpoint en Multichoise zijn waarschijnlijk niet goed uitgekristalliseerd, er is in ieder geval ruimte voor verbetering. Neemt niet weg dat het verblijf daar aangenaam was. • De laatste dagen in Zanzibar doorgebracht. Met name de stads tour en de Spice tour zaten erg goed in elkaar. Beide zijn aanraders. Prison eiland is aardig maar de meerwaarde zit hem toch ook vooral in het snorkelen door het koraalrif dat er aan vastgekoppeld is. De naam prison eiland is eigenlijk misleidend, daar het nooit in gebruik is genomen als gevangenis, maar als quarantaine gebied. Informatie over slavenhandel en hoe slaven werden behandeld komt wel uitgebreid aan de orde tijdens de Stadstour. Onze complimenten gaan ook naar Multichoise en AV tours. De planning klopte iedere keer, vervoer was punctueel geregeld, gidsen/transport op Zanzibar waren altijd op de afgesproken tijdstippen aanwezig. Het heeft allemaal bijgedragen een voor ons een zorgeloos verlopen verblijf in Tanzania.

• Reisaanbod N.v.t.
  • Aantal personen: 5

We hebben een fantastische reis gehad! Zowel de voorbereiding als de reis zelf zijn perfect verlopen. AV tours denkt met je mee en komt met originele voorstellen die passen bij jou als persoon. Wij vonden de reis zeer indrukwekkend, alles was goed georganiseerd, we zijn zeer tevreden over de huurauto en de service hieromheen, de locale partners werken efficient, op tijd en vriendelijk, de accommodaties waren heel goed en hadden allemaal een prachtige ligging. We hebben alweer voldoende inspiratie voor een volgende reis!

• Land: Namibië|Botswana
  • Aantal personen: 2

Super vakantie gehad, mooie accomodaties! Alles was goed geregeld, alle transfers waren goed. Geen op of aanmerkingen, we waren 100% tevreden

• Aantal personen: 2

Juist terug van een fantastische reis door Namibië en Botswana; samen met vrienden in twee auto's met daktent. Reis op onze wensen afgestemd en in goed overleg samengesteld door Hannes en Mathijs en met inbreng van wat eigen suggesties. Goeie opbouw waardoor er tot het einde volop te genieten was; SUPER!!

• Reisaanbod N.v.t.
  • Land: Namibië|Botswana
  • Aantal personen: 4

Het was een hele mooie, veelzijdige reis. We hebben een privéreis met chauffeur door Uganda gedaan, van 20 dagen. Het land heeft heel veel te bieden. AV tours heeft een mooie reis voor ons uitgestippeld, waarbij bijna alles wat wij wilden zien aan bod kwam. De chauffeur, die tegelijkertijd ook gids was, had veel kennis van de dieren en het land zelf, maar was niet altijd even spontaan in het zelf vertellen - we moesten er vaak zelf naar vragen. Als wij suggesties hadden die afweken van het programma, was dit voor onze gids geen probleem. Wij hebben bijvoorbeeld ter plekke de chimpansee habituatie nog omgezet naar een gewone chimpansee tracking, omdat wij van o.a. rangers en de andere tourgids hadden gehoord dat de kans dat je chimpansees zag bij de habituatie veel kleiner was (50%) dan bij een gewone tracking. De accommodaties voldeden vaak boven onze verwachtingen. Bij elkaar een hele mooie ervaring, met dank aan AV Tours.

• Land: Uganda
  • Aantal personen: 3

Alles was van A tot Z uitstekend geregeld! Fijn om op deze manier met onze kinderen een onvergetelijke reis te kunnen maken

• Aantal personen: 4

Uitgebreid tijd en aandacht voor onze wensen. AV tours gaat door tot alles naar wens is. Voor en na de reis contact. Gewoonweg super geregeld!

• Land: Zuid-Afrika
  • Aantal personen: 4

Reiswensen werden prima vertaald in keuze lodges

• Land: Namibië
  • Aantal personen: 2

Een onbeschrijfelijke ervaring. Dankzij onze geweldige chauffeur (Abdallah / Dulles) alles gezien. Accommodaties lagen op perfecte locaties waardoor elke dag een fijne afsluting had en we nog volop van het wild blijven genieten.

• Aantal personen: 4

De hele reis was fantastisch! Simon onze driver en gids was vriendelijk, behulpzaam en wist veel. Respect voor zijn rijkunsten in Kenia. Een mooie afwisselende reis waar we veel gezien hebben. Sommige ritten waren wel erg lang tussen diverse locaties, maar als het goed is heeft Simon dat teruggekoppeld.

• Aantal personen: 6

Prachtige safari met goede minibusjes met uitstekende en goed verstelbare stoelen. Helaas werden we niet om 07.00 uur van het hotel opgehaald maar pas op 7.45 uur. De reisduur tussen de verschillende lodges/tentenkampen was (te) lang. Bij Olumara waren ze niet op de hoogte dat we twee familietenten voor 4 personen elk geboekt hadden. Uiteindelijk is er een vierde bed in een driepersoonstent bijgezet. Dit ging maar was wel wat aan de krappe kant. Verder werden we verrast dat we op de gamedrives de eerste 5 kilometer niet met open dak mochten rijden omdat dit priveterrein was. Ondanks bovenstaande opmerkingen was het een prachtige safari en hebben we veel gezien en genoten.

• Aantal personen: 9

Geweldige reis op maat met een geweldige gids/driver (Patrick). Wel veel verschil in het niveau van verblijven: Kibo en Olumara echt heel goed, Voi Wildlife lodge een hotelkamer (prima maar erg ongezellig) ipv. de tent zoals afgesproken, Naivasha Crescent echt beneden de maat (zowel vergane glorie tent als eten). Watersafari Naivasha (1 uurtje) is niet aan te raden, als je er bent ga dan fietsen of wandelen in Hell's gate. En houdt rekening met hele lange rijtijden iedere dag. Dus overal min. 2 nachten verblijven is aan te raden. Kibo lodge in Amboseli was echt geweldig!

• Aantal personen: 3-5

Our visit to the Masai Mara was a great succes and a wonderfull experience. Thank you AV-Tours, for the careful organization. It was perfect! We like to recommend our terrific guide to everyone who visits the Masai Mara: David Mathea He is a very professional guide and he made our safari a wonderfulp experience! David knows exactly how to track the animals down and that made the trip unforgettable. David has an answer to all the questions you have about animals and shares a lot of information about them. He analyses their behavior perfectly and knows his way in the Masai Mara like no other. Also David shows that he really cares for nature, and the people who live there. On top of that he is a very kind person to be with. He is help-full, has a good sense of humor and is very reliable.

• Informatie verstrekking gids/chauffeur
  • Route tijdens de reis N.v.t.
  • Aantal personen: 3

Ik heb een fantastische reis gehad.Ik was mee met FotoClass, we waren met een groep van 10 reizigers en 2 begeleiders. De rangers waren super, niets was ze te gek! Accommodaties waren geweldig. Als ik weer naar Afrika zou gaan, zou ik zeker eerst bij AV tours gaan kijken. Mathijs kan vol passie vertalen over Afrika.

• Soort reis: Groepsreis
  • Aantal personen: 1

Super reis gehad, gezellige groep, mooie nationale parken gezien en goede accommodaties. Mathijs heeft alles goed voor ons geregeld. Helemaal top.

• Soort reis: Groepsreis
  • Aantal personen: 1 (4 medereizegers)

We hebben, mede dankzij AV Tours, een fantastische safari in Tanzania beleefd. Onze verwachtingen zijn voor het grootste deel uitgekomen en onverwachte avonturen maken de reis tot een ervaring die we niet snel zullen vergeten. Maart is een prachtige maand om in te reizen. Indrukwekkende groene landschappen, veel dieren met hun jongen. Zo zagen wij o.a een cheetah moeder en haar jong opgaan in hun spel waarbij het jong leerde een prooi te bemachtigen. Het uitgangspunt was om met de familie (mijn echtgenote en ik, onze twee dochters en hun partners) een reis vol mooie gezamenlijke herinneringen te maken. Mede dank zij de zorg van AV tours is dat voor 100 % gelukt. Op deze reis zullen we nog jaren met veel plezier terugkijken.

• Aantal personen: 6

eEen geweldige rondreis Uganda , wat een schitterend land. Erg vriendelijke mensen en een erg goede gids. we hadden er wel weken rond kunnen reizen en niet alleen het bezoek aan de gorilla's was indrukwekkend. Het land en de bevolking maakte zekere een zo grote indruk op ons. Echt een aanrader !!!

• Land: Uganda
  • Aantal personen: 2

We hebben een onvergetelijke rondreis gehad. Mede door de zorgzaamheid van AV tours en een geweldige gids (Dennis) kunnen we terug kijken op een super reis van begin tot einde.

• Aantal personen: 5

Prachtige reis met de familie gehad, prima gids/chauffeur, accommodaties paste helemaal in onze reis. De big 5 gezien wat wil je nog meer een ervaring om nooit meer te vergeten.

• Aantal personen: 6

Uitstekende georganiseerde reis en een hele belevenis. Kenia mooie land en vriendelijke bevolking. Accommodaties waren perfect, uitgezonderd Naivasha Sopa lodge (vies en niet betrokken personeel) Kim, onze reisleider en uitstekende chauffeur, bezat veel kennis en kunde en had goed gevoel voor humor. Uiterst plezierig om met hem 14 dagen op stap te zijn. Hij reed snel maar verantwoord. Wij hadden de pech dat de 3 nachten dat we in Masai Mara park waren het met bakken heeft geregend (overdag zon en droog) volgens de bevolking komt dit eens in de 2 jaar voor. De laatste dag mochten we niet meer met de 2 wiel drive in het park. Konden kiezen een dag er niet op uit of voor $ 180 de 4 wiel drive huren van Olumara tentenkamp, onderdeel van AV tours en Safari. Zijn erop uitgegaan met de 4 wiel drive en weer een bijzondere dag. Daarna contact met AV tours in Deventer (hoe verder?) gehoord verder geen onbegaanbare wegen meer, juist informatie ! Best wel is een safari een vermoeiende belevenis. Dag programma 7.00 uur op pad om 12.00 uur terug en s ’middags weer op pad van 15.30 uur tot 18.30 uur. Gelukkig in Amazing Retreat 1,5 dag rust, alleen een loop safari van 4 uur(de leukste en gastvrije locatie). Als slot na 14 dagen safari 5 dagen uitgerust en gesnorkeld bij Ocean Village Club (uitstekend), ten zuiden van Mombasa aan de Indische Oceaan. De reistijd van park naar park was langer dan in het programma was aangegeven. Kenia is 17 maal groter dan Nederland en wegen en het vrachtverkeer zijn niet zoals in Nederland. Een onvergetelijke reis !!!!!

• Aantal personen: 2

Prima vakantie, goede accommodaties. Geweldige gids die veel wist en dieren opmerkte. Waardoor we ook heel veel dieren gezien hebben. Eten was prima en mensen uitermate vriendelijk. Soms ongedierte tijdens eten bv. kevers. Verder viel het ons tegen dat bij zo'n dure reis er nog veel geld aan fooien betaald dient te worden. Het was een onvergetelijke reis, met zulke grote dieren van zo dicht bij gezien. Zoiets moet je gewoon zelf meemaken. Farms of dreams lodge was helemaal geweldig, mooie accommodatie en goed eten. Tijdens het eten een band met acrobaten. erg leuk. Ook lodges op de terugreis dag waren geweldig. Top geregeld, bedankt.