• Snelheid van opvolging na het verzoek tot contact
  • Tevredenheid over informatie verstrekking op basis waarvan de afspraken in het ouderschapsplan zijn gemaakt N.v.t.

• Leeftijdscategorie: 41-50 jaar

Zeer prettige, vriendelijke en ongedwongen begeleiding tijdens ons proces. Echt een aanrader!

• Snelheid van opvolging na het verzoek tot contact
  • Tevredenheid over informatie verstrekking op basis waarvan de financiële afspraken zijn gemaakt N.v.t.
  • Leeftijdscategorie: 41-50 jaar

De scheiding was voor ons een moeilijke periode. Wij wilden de scheiding eigenlijk zelf regelen. Maar dat lukte door de emoties niet. En achteraf gezien kwam er toch meer bij kijken dan we dachten. Gelukkig hebben we toen een gesprek gepland met Inge en zijn we gestart met het traject. Dat is ons erg goed bevallen. Redelijk vlot was alles al geregeld. En nog steeds staan wij achter de gemaakte afspraken. Inge, nogmaals bedankt voor je hulp.

Inge dank

• Leeftijdscategorie: 41-50 jaar

Fijn dat je ons hebt geholpen door deze lastige periode heen te komen. Je hebt echt naar ons geluisterd en ons laten zien dat het mogelijk is om goede afspraken te maken.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Mijn initiële doel van het inschakelen van een mediator was, om wegwijs te worden in de financiële/adminisratieve spagetti waarin we waren beland, en dit duidelijk te kunnen vertalen naar mijn ex-partner om haar het vertrouwen te geven in het financieel zelfstandig worden. Ik denk dat we in dat opzicht zijn geslaagd en 2Divorce een goede 'all-round' oplossing is om een scheiding te begeleiden. Over het ouderschapsplan waren we het snel eens, hoewel het plaatje wat we eerder voor ogen (Co-ouderschap regeling) hadden niet uitvoerbaar bleek. Alleen heb ik wel het idee dat we te veel sessies hebben besteed aan de uitwerking van de regeling, terwijl mijn doel was inzicht te krijgen in de financiële consequenties van de scheiding. Ik heb het gevoel te weinig leidraad te hebben gekregen om een voor beide partijen acceptabele partneralimentatie te berekenen. Er werd wel naar het budget gekeken maar pas in een van de laatste sessies kwam de tremaberekening naar voren die m.i. uitgangspunt van de PA berekening moet zijn. Het budget toont alleen maar aan of er wel of geen ruimte is voor PA. Om hierna vertrouwen te krijgen in het financiële plaatje hebben zowel ik als mijn partner op extern advies moeten steunen wat m.i. niet nodig was (met uitzondering van specifieke financiële vragen aan een accountant) en onnodige extra kosten met zich meebracht. Wat me vanaf het begin niet duidelijk was was de rol van de financiële planner. Ik had het gevoel dat deze niet onafhankelijk optrad, omdat zij tevens hypotheekverstrekkers vertegenwoordigde en alleen de focus op de hypotheek had gelegd. Daarnaast zou zij kosten berekenen voor vervolggesprekken. Op zich geen probleem (die kosten hebben we nu ook extra moeten maken), maar het was niet duidelijk of die kosten voor het overige financieel advies waren of niet. Het was duidelijker geweest als zij het budget, de tremanormberekening, etc onder haar hoede had genomen en met een financieel overzicht zou zijn gekomen, waarvan de hypotheek 'slechts' een onderdeel is. Hoewel ik begrijp dat objectiviteit belangrijk is bij mediation adviseer ik toch om een moment te nemen en iedere partij apart te horen. Ik voelde mij bezwaard om tijdens de gesprekken bepaalde opmerkingen te maken in het bijzijn van mijn partner, maar die wel van belang waren om mijn positie in de scheiding uit te leggen. Gelukkig was er tijdens een van de laatste sessie wel even een moment om mijn essentie uit teleggen, maar vind dat de andere partij dit ook moet kunnen doen. Het lijkt me dan aan de mediator om dit professioneel naar beide partijen te vertalen en in de discussie mee te nemen. Overigens bevalt me de overige administratieve afhandeling (advocaat, rechtsgang, etc.) goed.

• Leeftijdscategorie: 41-50 jaar

Inge is een rustige vrouw, die de tijd neemt om uitleg te geven aan bepaalde zaken, met emoties om kan gaan. Heeft verstand waarover ze praat . Een zeer prettig persoon!

• Leeftijdscategorie: 41-50 jaar

Zeer tevreden over het verloop van het proces.

• Leeftijdscategorie: 51-60 jaar

Ondanks de vervelende situatie waarin je zit, het alles prettig en vlot verlopen. Fijne gesprekken en goede afspraken te maken. Duidelijk en helder uitgelegd. Verstand van zaken en het bieden van extra diensten. Zeker aan te bevelen.

• Leeftijdscategorie: 51-60 jaar

December 2013 hebben wij onze partnerschapsregistratie beëindigd. Dit met uitstekende begeleiding van Inge. Eén van de afspraken was dat wij afzagen van elkaars pensioenaanspraken en dit keurig vastgelegd in het convenant. Echter mijn pensioenverzekering wilde hier niet (meer) aan meewerken. Vond het belangrijk dat Inge dit wist en vertelde het haar. Vroeg ook of ze misschien nog kon helpen dit op te lossen, let wel meer dan een jaar na ons laatste contact. Ik kreeg per omgaande antwoord, ze had haar advocaat ingeschakeld die ik gelijk kon bellen. Werkelijk super Inge, mijn dank.

• Leeftijdscategorie: 61-70 jaar

Inge Verschuur is een zeer goede bemiddelaar. Zij stelt je op je gemak en blijft zaken net zolang uitleggen totdat iedereen het begrijpt. Ze heeft onze scheiding uitstekend geregeld en we zijn er allebei tevreden over hoe alle onderdelen zijn afgehandeld. Deze manier van scheiden is zeer aan te bevelen!

• Leeftijdscategorie: 41-50 jaar

Een paar kernwoorden: prettig, betrokken, betrouwbaar, doortastend, discreet en kundig!

• Leeftijdscategorie: 41-50 jaar

Inge is een prettig mens die goed kan luisteren en je er de tijd voor geeft. Alles is op zeer voorspoedige wijze afgehandeld inclusief de zaken van de advocaat.

• Snelheid van opvolging na het verzoek tot contact
  • Tevredenheid over informatie verstrekking op basis waarvan de afspraken met betrekking tot de nieuwe woonsituatie zijn gemaakt N.v.t.
  • Leeftijdscategorie: 51-60 jaar

Zeer opgewekt en zeer gezellig in haar omgang in deze moellijke periode.

• Leeftijdscategorie: 51-60 jaar

Ik ben erg te spreken over de begeleiding door Inge Verschuur tijdens onze scheiding. Inge is betrokken, open, objectief en heeft verstand van zaken. Vooral blij zijn we met de inschakeling door Inge van een externe adviseur in verband met onze woonsituatie, waardoor we uitkwamen op een voor mij en mijn vorige partner passende afspraak.

• Leeftijdscategorie: 51-60 jaar

Ik ben zeer tevreden over 2divorce, fijne gespreken en ook goed advies.