Zeer slechte communicatie

Graag had ik gewild dat dit soepel was verlopen, maar helaas. Communicatie is enorm slecht, je wordt niet geinformeerd, je moet alles zelf achter aan. 40 euro inschrijfkosten betaald voor niks. Maand lang niks gehoord na een mailwisseling, nu nog steeds niet. Een mailtje met "Excuses, het appartement is al verhuurd, maar we gaan voor u verder kijken en contacteren zodra we iets hebben" o.i.d. was meer dan zat geweest, ipv het continu afwachten en in het donker zitten. Hier heeft niemand de tijd voor. Brutaal tegen mijn vriend (medehuurder) via de telefoon, omdat 'contact met twee mensen onnodig is' (mijn vriend belde omdat ik via de mail geen antwoord kreeg). Ik had toch wel gedacht dat je je potentiele klanten beter zou behandelen. Zeer teleurstellend. Ik snap als het lastiger door covid, maar een kort email en een beetje klantvriendelijkheid was genoeg geweest.

• Deskundigheid N.v.t.
  • Bereikbaarheid (tel./e-mail)
  • Heeft u een woning verhuurd of gehuurd? N.v.t.

Zeer slechte ervaring

In Leiden wordt vanaf 1 juni 2021 een gebouw met 17 kamers verhuurd. Zodra contract getekend is, worden je mails veel minder snel beantwoord. Er worden 125 euro poetskosten gerekend voor een kamer die voor nog geen 20 euro is gepoetst, om maar niet te spreken over de veiligheid van het gebouw met loshangende brandmelders, losse stopcontacten, gasafvoer keuken die verouderd is, niet gerepareerde keuken en afzuigkap, kamersloten die niet funktioneren, toiletten die niet af te sluiten/door te spoelen zijn, mogelijk asbest op deuren, geen duidelijk beleid vooraf voor afvoer afval enz enz. Deze situatie was actueel ten tijde van het ingaan van het huurcontract. Onprofessionele houding van de medewerkers. Zeker niet aan te bevelen

• Vestiging: Domica Leiden

Dag Monique, Vanuit Domica Nederland is er op 15 juni een bericht naar u gezonden, waarbij wij op alle punten die u aangeeft een reactie hebben gegeven. Graag horen wij van u of er nog zaken zijn, waar u over in contact wilt komen, en of wij het ongenoegen dat u voelt kunnen wegnemen. U kunt ons bereiken via [email protected] Indien u liever telefonisch contact heeft, is dat ook mogelijk, wij ontvangen dan graag het nummer waarop u bereikbaar bent. met vriendelijke groet Domica Nederland

Attent, geduldig en bereid om te helpen

Ik ben erg blij met de aandacht die ik heb gekregen van mijn Domica-medewerker, hij heeft me in alles geholpen, wat niet weinig is, aangezien ik nog geen Nederlands spreek en voor mij was alles nieuw, ik zat me met twijfels en Ik gaf een paar problemen met de documenten. Maar de medewerker is geduldig geweest en meer dan bereid om te helpen

Geen contact

Ik probeer sinds 27 april al in contact te komen met Domica Zwolle om de oplevering te bespreken. Een maand later is er nog steeds geen bericht Ook geen reactie op het online huurbeindigingsformulier Waardeloos.

• Vestiging: Domica Zwolle

Goedendag, Inmiddels is er door Domica Zwolle contact met u opgenomen en is de klacht naar tevredenheid afgehandeld Met vriendelijke groet Domica Zwolle

Super slecht

Om maar even te antwoorden op de reactie op mijn review. Dat jullie 3 uitroeptekens gebruiken, zegt al veel over jullie omgang met klanten. Zeer slecht dus. Over de douchecabine. De communicatie van jullie kant verliep zo slecht. Wat betreft hoe wij de woning hebben achter gelaten? Misschien is het hoog tijd dat ik de foto's van de oplevering laat zien. Vieze witte vlekken op de wanden en dan verwachten dat wij een wand opleveren die door proffesionals word gedaan. Je hoort al je huurders gelijk te behandelen. Dit had namelijk ook voor ons moeten gebeuren. En over het reageren op de emails? Ik kan aantonen dat daar veel tijd tussen heeft gezeten en dat de emails niet vriendelijk zijn geweest. Dat jullie een deel van ons borg onterecht hebben ingehouden, hartstikke prima. Maar de medewerker mag wel even aangesproken worden op zijn gedrag. Zo ga je niet met je klanten om. En wat betreft het uiten op internet? Nederland is een vrij land en ik ben vrij om mijn mening te geven en dat ik zeker doen. Ik raad niemand aan om bij jullie te gaan huren en dat is mijn mening die ik mag geven.

• Vestiging: Domica Apeldoorn

Het Spijt ons te horen dat u met de geboden oplossing en de eerdere reactie op uw klacht niet tevreden bent. zie ook uw opmerking van 27 mei Met vriendelijke groet Domica Apeldoorn

Gewoon heel goed geholpen

Ik heb Domica Enschede leren kennen via Kamernet. Hier was de woning waar ik in geïnteresseerd in was niet meer beschikbaar, maar er werd direct een belafspraak gemaakt om andere mogelijkheden te bespreken. Een dag later had ik een geschikte woning te pakken! Ik ben blij met de duidelijke, snelle en eerlijke communicatie van Domica Enschede, en het eigenlijk geen minpunten omtrent de gang van zaken.

Afschuwelijk!

Wat hebben wij toch een zeer slechte ervaring met Domica Apeldoorn gehad. Ik raad niemand maar dan ook echt niemand aan om hier een appartement, huis of kamer te huren. De medewerkers nemen een week de tijd om te reageren, houden zich niet aan de gemaakte afspraken, zijn brutaal tegen de klanten. Ook geven ze aan dat ze niet op twee personen kunnen reageren terwijl er 2 personen het huurcontract hebben ondertekend. Hier worden ze toch voor betaald? Ik ga er niet van uit dat de medewerkers betaald krijgen om de hele dag maar voor zich uit te staren. Daarnaast beschuldigen 1 van de collega's je van het stuk gaan van een bepaald object dat jij als huurder niet in eigen hand had. Dit object kon zelfs een gevaar zijn voor mijn familie en om dan achteraf beschuldigd te worden, kwetst.

• Vestiging: Domica Apeldoorn

Geachte mevrouw Banjum, beste Nayaab, Zoals bekend heeft u bijna 2 jaar (!!!) niet gereageerd omtrent een kapotte douchecel. Vanzelfsprekend dat wij daarom denken dat er iets aan de hand is. Uiteindelijk is het uitgezocht en opgelost. Geen kosten voor u, ondanks de contractuele verplichting ons op de hoogte te houden van de staat van een appartement. Wij gaan inderdaad niet op 3 verschillende mensen reageren met allemaal een andere kijk op de waarheid. Zoals afgesproken, u overlegt samen en stuurt dan 1 e-mail. Zo houden wij het overzichtelijk voor iedereen. Dit was voor u geen probleem. Bijzonder dat u ons brutaal noemt, wij proberen zo correct mogelijk te antwoorden. Daarnaast betaalt u ons helemaal niets!? Het is schandalig hoe u het appartement heeft opgeleverd. Er is gekliederd over de muren inclusief de wandcontactdozen, de laminaatvloer in de keuken is volledig beschadigd, niets schoongemaakt en er is iets ondefinieerbaars op de kozijnen van de slaapkamers gesmeerd, wat erg veel tijd gekost heeft om dit te verwijderen. Voor storingen in het appartement wist u ons te vinden, want wij hebben andere dingen altijd netjes in overleg met jullie opgelost! Wij snappen dat het vervelend is dat u een groot gedeelte van uw borg niet terugkrijgt, maar dat is volgens de afspraken in het huurcontract en zoals hierboven omschreven dus ook met een goede reden. Dat u zich op deze negatieve manier op het internet uit laat, betreuren wij ten zeerste. Groet, Domica Apeldoorn

Fijne bemiddeling, snelle reactie en vriendelijk!

Ik vond het fijn dat van Rolf Weijma snel een reactie met een alternatief kreeg, nadat een studio waar ik eigenlijk zou gaan bezichtigen, al verhuurd was. De snelle reactietijd, de mate van beschikbaarheid en deskundigheid heb ik ook als erg fijn ervaren! Verder heb ik geen op- of aanmerkingen, want ik heb de gang van zaken als positief ervaren.

• Vestiging: Domica Enschede

Eigendom teruggekregen in onbewoonbare staat en volgens Venlo Domica is onze zaak opgelost

Wees maar voorzichtig hier! Ziet er mooi uit onderaan in de website dat mijn probleem is opgelost maar dat is niet waar. Domica Venlo liet mij achter met ongeveer 5000 euro schade en hij heeft 600 euro vergoeding gegeven om mijn mond dicht te houden. Dit is volgens hem dan ook opgelost. Niet dus. Laat de borg nooit bij hem staan maar houd het voor jezelf dan heeft ie en incentive om het eindrapport aan te maken. Na twee maanden van het teruggeven van het huis nog geen eindverslag en nu zegt hij ook dat hij niet gaat meewerken (dus zijn verplichting om een eindrapport opstellen ook niet). Dit is Domica Venlo. Terwijl hij mijn vorige huurders ook gekort van hun borg waarvan ik niets gezien heb.

• Vestiging: Domica Venlo

Na uitgebreid contact tussen Domica Venlo en Mevrouw Anniko is het naar tevredenheid opgelost

Slechte aanbiedingen

Kk ervaaar dat woningen aleen maar 1500 euro en meer of kamers van 370 euro op website gezet worden wats gebeurt met woningen die 2 kamers zijn en rond 700-800 kosten je wordt eigelijk opgelicht voor dat 40 euro inschrijf kosten dus beter niet gebruiken rotzooi

• Deskundigheid N.v.t.
  • Bereikbaarheid (tel./e-mail) N.v.t.
  • Heeft u een woning verhuurd of gehuurd? N.v.t.
  • Vestiging: Domica Arnhem

Excellent

These housing agency is one of the housing agency you'd never expect in the Netherlands, they help me and my family so much and took care of us just as if we were their own family, they don't take you as a client but they go exceptional to help which is really awesome, on the day of receiving keys, Mr Rolf had to leave his holiday camp to make sure that we get the keys to the apartment and they have Landlords/Landladies that are very kind, our experience with the landlord was also very nice, God bless you Domica Enschede, we really appreciate you, I told him about this yesterday when we handed back the keys

• Would you recommend us? Yes
  • N/A
  • Yes
  • N/A

Prettig en duidelijk

Vanaf moment 1 ben ik erg fijn geholpen. Het contact verliep goed, er werd telkens gereageerd wanneer ik vragen. Alles was duidelijk en ik zou het zeker aanraden aan anderen en heb dit ook zeker gedaan!

Erg fijne verhuurmakelaar

Super tevreden met mijn woning via Domica Amersfoort en hun service. Mooi aanbod, goed bereikbaar voor vragen en nette club!

• Vestiging: Domica Amersfoort

Goede organisatie die mij goed heeft geholpen!

Snel en adequaat geholpen. En goed geïnformeerd.

• Vestiging: Domica Enschede

Heel snel geholpen aan een huurappartement. Altijd snel bereikbaar per mail en telefoon. Vriendelijke service!

• Vestiging: Domica Amersfoort

Professioneel, vriendelijke en snelle bemiddeling

Ik heb de bemiddeling zeer positief ervaren. Bij vragen heb ik altijd zeer snel en duidelijke antwoorden gekregen. Fijne communicatie!

• Vestiging: Domica Enschede

Eigendom teruggekregen in onbewoonbare toestand

Ik heb mijn huis. 3 jaar laten verhuurd door Domica Venlo. Het eerste jaar had ik hele nette Poolse huurders, huis netjes ondergehouden. Maar de volgende huurders hebben mijn huis laten kapot gaan, behangen verwijderd zonder toestemming. Mijn keuken en boven badkamers plafonds zijn zwaar beschadigd door niet luchten, onderste badkamer vol met schimmel en kalk achter gelaten, serre vol met schimmel, vies en de muur gezwollen door waterschade die niet werd gemeld noh verzorgd. Vloer verwarming uitgeschakeld voor de winter waardoor hij het niet meer doet en serre deur is bevroren. Hun rotzooi verborgen achter mijn schuur en gedeeltelijk in mijn huis achtergelaten. Alle sleutels binnen het huis en tuinhuisje verdwenen. Ook nog muis in het huis en uitwerpsel niet opgeruimd. Ze hebben hond gehad zonder toestemming en de tuin werd achter gelaten met hondenpoep en gaten. Heel veel meubels ook achtergelaten. En nu mijn beheerder aan wie ik elke maand voor het beheer betaald heb, aan wie ik duizenden euro’s betaald voor het onderhoud en reparatie van de woning, wilt de borg aan mij niet uitbetalen om mijn schade te kunnen herstellen en schoonmaak kosten te kunnen bedekken! Er is een verzoek geweest om deze beoordeling aan te passen maar na een maand is er nog geen waardevolle overeenkomst, dus geen aanpassing.

• Vestiging: Domica Venlo

We hebben inmiddels contact gehad en het probleem is naar tevredenheid opgelost. Mocht u nog vragen hebben, mailt u dan met [email protected]

Goede en vriendelijke hulp

Wij zijn geholpen door Rolf. Direct vriendelijk ontvangen en goede hulp gehad. Alles is super snel geregeld.

• Vestiging: Domica Enschede

Zeer snelle en keurige afhandeling

De dames hebben op zeer korte termijn goede huurders voor mijn appartement gevonden.

• Vestiging: Domica Leiden

Hartelijk dank voor je leuke review Esther. Wij vonden het ook een zeer prettige samenwerking! Hartelijke groet Domica Leiden.

Mijn complimenten gaan naar Rolf! Ik waardeer hem enorm, en heb enorm veel respect voor hem! Kan hem niet genoeg bedanken voor zijn inzet, adviezen en geduld! Door Rolf zijn we zeer gelukkig en we zijn hem nogmaals zeer en zeer dankbaar voor alles! meer dan een professional! En ik overdrijf niet alles wat ik zeg meen ik oprecht en gun hem het beste!

• Vestiging: Domica Enschede

Hartelijk dank voor je leuke review Anouar. Wij wensen je veel woonplezier. Hartelijke groet Domica Enschede

Oplossingsgericht flexibel snel professioneel en aangenaam

Gezien een bijzondere uitgangspositie. Was het erg plezierig een makelaar te vinden die op aangename en professionele wijze mee dacht en meezocht naar een oplossing.

Betrouwbaar en betrokken

Er is als verhuurder goed geluisterd naar mijn wensen. De screening is geruststellend. Zo weet je precies wie je in huis haalt... Dank je wel Sanne!

• Vestiging: Domica Amsterdam

Beste Saskia, Bedankt voor het vertrouwen in het gehele verhuurproces! We wensen je veel plezier met je nieuwe huurder. Met vriendelijke groeten / with kind regards, Domica Amsterdam Sanne

Een goede keuze.

Uitmuntend

Hierbij kan ik team Domica Leiden warm aanbevelen ten bate van het bewerkstelligen van een maatwerk privé woning situatie. Zij het binnen het hogere segment dan wel aangepast op woonwens situaties voor starters/delers. Dit, met een warme persoonlijke ontvangst van hen naar huurders/klanten en potentiele huurders/klanten, terwijl hun professionaliteit binnnen de verhuurmakelaardij niettegenzeggend is. Met de inhoudelijke niche kennis binnen dit vakgebied wat onontbeerlijk voor verhuurder en huurder is.Ik heb het genoegen 'live' contact te hebben gehad met Mirte en Paula van team Domica Leiden, met ondertussen gewaardeerd telefonisch contact en assistentie vanuit de firma Domica Leiden waar nodig. - Uniqué punten: in bijzijn van bovengenoemden heb ik zowel een eigenaar ontmoet als een huidig huurder, elders op locatie, van één van de Domica Leiden aanbiedingen, waaruit ook met die partijen een warme zaken relatie is gebleken met de verhuurmakelaars Mirte en Paula. Daar waar ik niet eerder tot zaken zou gekomen zijn met Domica, zou team Leiden mijn vertrouwen hebben om samen naar een volgende particuliere optie te kijken. Hun persoonlijke aanpak en kennis van inhoud maakt hen een onweerstaanbare combinatie om mee tot zaken te komen (!). Karen

Vakkundig

Zeer beleefd en gewoon fantastisch geïnformeerd

• Vestiging: Domica Utrecht

Dag Eddy Dank voor de mooie review We wensen je veel woonplezier groet Domica Utrecht

Over Domica

Domica heeft als grootste verhuurmakelaar van Nederland meer dan 1000 huurwoningen, appartementen en kamers in hun bestand. Daarom is er altijd wel een huurwoning, die bij uw woonwensen past. Door hun landelijke dekking, groot netwerk en lokale kennis zijn alle verhuurmakelaars in staat snel uw wensen om te zetten in uw volgende thuis. Domica is een franchise-organisatie. Dat houdt in dat elke Domica-vestiging gerund wordt door een zelfstandig ondernemer. Een perfecte formule: de ondernemer kent de regionale woningmarkt op zijn duimpje, is oprecht betrokken bij de belangen van zowel huurder als verhuurder en gaat voor zijn klant door het vuur!

Over Domica

Domica heeft als grootste verhuurmakelaar van Nederland meer dan 1000 huurwoningen, appartementen en kamers in hun bestand. Daarom is er altijd wel een huurwoning, die bij uw woonwensen past. Als dat niet zo is, dan kunnen zij gericht voor u gaan zoeken. Door hun landelijke dekking, groot netwerk en lokale kennis zijn alle verhuurmakelaars in staat snel uw wensen om te zetten in uw volgende thuis. Domica is een franchise-organisatie. Dat houdt in dat elke Domica-vestiging gerund wordt door een zelfstandig ondernemer. Een perfecte formule: de ondernemer kent de regionale woningmarkt op zijn duimpje, is oprecht betrokken bij de belangen van zowel huurder als verhuurder en gaat voor zijn klant