hartstikke leuke activiteit met goede begeleiding

een mooie hal met diverse klimmogelijkheden voor beginners en gevorderden. goede begeleiding

• Beoordelen als: Bedrijf
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? les

Fantastische ervaring

De Ararat reis was een geweldig avontuur. Het indrukwekkende landschap met de weidse vergezichten vanaf de berg, de oosterse cultuur. De combinatie met ook bezienswaardigheden bekijken maken het tot meer dan alleen een klimvakantie. De beklimming zelf, met het slapen in de tenten op de berg, maken het ook een totaal andere ervaring dan een alpinisme reis in de Alpen. Echt een 'once in a life time experience'!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Ararat
  • Groepsgrootte 15-44

Alles was erg goed geregeld en voor elkaar!

• Mountain Network locatie/afdeling Klimcentrum Leeuwarden
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kinderfeest Clip 'n Climb

Wonderful and Rich Learning

The course was organized and approached very efficiently. Good time arrangement and rich knowledge learning. I appreciate the teaching and the instructors had lots of patience on my many questions. I definitely would love to recommend the course to all my climbing friends. Great food as well! It was more than just an enjoyable weekend!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Single Pitch

Erg leuk!

Top weekend gehad, goede instructeurs, leuke groep en fijne sfeer.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Introductie rotsklimmen
  • Groepsgrootte 6-14

Wederom weer een goed georganiseerde trekking met een ervaren gids

* mooie trekking/omgeving * omschrijving qua klimervaring zou ik aanpassen. Is niet voor beginners *Ontbijt was top. Diner mag van mij wat meer/uitgebreider * kampen naar de omstandigheden/mogelijkheden prima. Kamp 2 blijft een uitdaging. Alles wat dichter bij elkaar zou het verblijf wat minder intensief maken. *Begeleiding/monitoring groep en ervaring gids meer dan in orde.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mt Arrarat

Goed georganiseerde uitdagende trekking

Leuke groep, gids Joanne zorgde voor cohesie zonder dit te forceren, hield goed vinger aan de pols. De topbeklimming was zwaarder dan ik had verwacht (vergelijkbaar met de Kilimanjaro), dat had ik van te voren beter willen weten. Maar al met al een prachtige ervaring! Ik vond het ook super dat er naast de trekking een aantal culturele punten in het programma zaten, dat maakte voor mij de reis compleet.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Ararat
  • Groepsgrootte 6-14

Super interessante, uitdagende en leuke cursus

-de voorafgaande informatie toestroom was goed -het trainingsschema was erg overdreven. Mensen gaan er te veel van verwachten. In mijn ogen is het beter om te zeggen dat je een goede basisconditie nodig hebt, gezond verstand en zin moet meenemen. -de online informatiebijeenkomst was ook zeer leerzaam en daar werden de laatste details en eventuele vragen goed beantwoordt. -aankomst en het hotel in Vent waren prima. Daar heb ik de anderen van de groep getroffen en 's avonds aan de bar met een biertje elkaar beter leren kennen -de berggids (Blaz uit Slovenië) was zeer competent en oplettend. Hij was ook erg enthousiast en wou ons ook graag leren kennen. We hebben goede gesprekken gehad. Tijdens de tocht hebben we verschillende trainingen gedaan en daar was voldoende ruimte om te oefenen en vragen te stellen. Super leuke gids . Een volgende keer graag weer!! -de dagen waren goed ingedeeld om genoeg te leren, maar ook om van de omgeving te genieten. -de hutten waren goed. Fijn om af en toe geen bereik te hebben. Douchen zou wel fijn zijn, maar ik snap dat dat niet overal mogelijk is. -Sommige spullen van de uitrustingslijst hebben we überhaupt niet nodig gehad. Misschien is het fijn om deze iets in te perken omdat sommige spullen (b.v. de donsjas) toch meteen veel geld kosten bij de aanschaf. een Skibril is helemaal niet nodig en neemt alleen maar plaats weg, in plaats daarvan de gletscherbril als absolute MUST opschrijven. Deze heb ik op advis van de berggids in Vent nog aangeschaft. Anders was ik na de 2e dag al sneeuwblind. -Zelf had ik jaren geleden de "Säntis" in Zwitserland beklommen en dat was mijn enigste ervaring. Deze tocht viel precies op de goede plaats: basisconditie moet je hebben, bergervaring niet persé, en dat was ook zo. Van te voren had ik het zelfs wel wat moeilijker verwacht als dat de tocht uiteindelijk was.

• Mountain Network locatie/afdeling Outdoor - Bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beginnerscursus Wildspitze juni-juli 2024

alles prima geregeld, de meiden hebben een leuke activiteit gehad

alles prima geregeld, de meiden hebben een leuke activiteit gehad

• Mountain Network locatie/afdeling Klimcentrum Arnhem
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? klimmen + chips

Awesome

Loved everything about the program. The guides, the itinerary, the courses, the locations, the accommodations. Great experience

• Beoordelen als: School
  • Mountain Network locatie/afdeling Outdoor - Bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beginner course Alpinism - Chamonix 22-29 July

Topweek

Topweek gehad in Oostenrijk, programma zat leuk in elkaar, leuke berggids, en een geweldige groep. Tevens ook geluk gehad met het weer, en we hebben de top van de Grossglockner top bereikt. Zeker voor herhaling vatbaar!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Grossglockner Beklimming

Mooie 1e kennismaking met alpinisme

Het chalet Tissieres bood uitstekend onderdak en de service koets niet te wensen over. Er kon gebruikt maken van sauna en whirlpool, en de maaltijden gaven een waar “thuis gevoel”. De basis facetten van het alpinisme / gletsjer lopen komen aan bod, zoals het gebruiken op stijgijzers en pikkel, en in touw groep lopen. De begeleiding van de gidsen is uitstekend. Ze zijn de hele week met je op pad, geven je een veilig gevoel en doen hun uiterste best om er een mooie ervaring van te maken. In ons geval was het gedurende de 2e helft van de week bijna overal slecht weer in de Alpen, waardoor de hoofdbeklimming niet door kon gaan. Tevens waren de opties voor een alternatief zeer gering. Ik heb me gedurende het voorafgaande jaar zeer goed voorbereid, en het was daarom zeker een teleurstelling dat we geen Mont Blanc, of gelijkaardige beklimming konden doen. Ik had graag mijn limieten willen ontdekken tijdens deze reis, maar dat is helaas niet gelukt. Een pleister op de wond was wel dat de gidsen het erover eens waren dat mijn fysieke toestand dusdanig was dat een 2-daagse beklimming, of een zwaardere route op de Mont Blanc zeker een optie was geweest. Wellicht probeer ik dat de volgende keer.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc Expeditie

Goed geregeld leuke activiteiten

.....

• Beoordelen als: School
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Bouldden klimmen spel
  • Groepsgrootte 45-90

Goede cursus gevolgd met goede begeleiding.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Voorklimmen
  • Groepsgrootte 6-14

Mooie reis, maar zwaarder dan aangegeven

Ik vond de beklimming veel zwaarder dan aangegeven op de site. Ook het grootste deel van de lokale gidsen was niet met de groep bezig of wist niet wat er speelde. Tijdens de toppoging waren er minder gidsen dan vooraf afgesproken was en werden er mensen alleen terug gestuurd terwijl ze helemaal kapot of ziek waren. 2 achterblijvers op basiskamp 2 met hoogste ziekte werd ook niet naar omgekeken of geïnformeerd. Het was een topreis met zeker flink wat punten voor verbetering. Mn gidsen Joanne en Tess waren top!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Ararat 21-6 2024
  • Groepsgrootte 15-44

Erg leerzaam en leuk cursus

Leeraars waren heel goed, cursus was goed ingesteld, locatie was prachtig. Zeker een aanrader als je een begin met voorklimmen willen maken.

• Mountain Network locatie/afdeling Outdoor - Ardennen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Introductie outdoor voorklimmen - indoor certificaat
  • Groepsgrootte 6-14

Goed voor zelfvertrouwen en goed voor veiligheid

Erg leuke manier om vielig te leren outdoor lead climbing, de manier van instructies geven helpt ook goed bij het zelfvertrouwen. Fijn ook dat er lekker gekookt voor je wordt en te verblijven op een mooi camping.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Single pitch outdoor

Leuk en gezellig

Ik ben positief opgevangen, goed begeleid met enthousiasme en heb m'n dingetje kunnen doen.

• Mountain Network locatie/afdeling Outdoor - Ardennen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Outdoor voorklimmen introductie
  • Groepsgrootte 6-14

De tocht voldeed niet aan de (gewekte) verwachting

De beklimming van de Ararat is niet technisch 'eenvoudig', maar het tegenovergestelde. Vooral de beklimming van de top is technisch lastig, waarbij een zeer goede conditie noodzakelijk is. Door de steilte was het met regelmaat noodzakelijk om grote stappen te zetten, wat veel energie kost. Verder was de ondersteuning door de lokale gidsen (m.n. de hoofdgids: hij had totaal geen oog voor de deelnemers) ernstig onder de maat. Eén gids op drie-en-een-halve deelnemer is wat mij betreft ontoereikend zeker wanneer er meerdere deelnemers door de steilte en de risico's van sneeuw en ijs besluiten om om te keren. Ook dienen de gidsen in mijn ogen toch enigszins kennis te hebben van de Engelse taal, zodat communiceren mogelijk wordt. De combinatie van cultuur en natuur is me daarentegen uitstekend bevallen en heeft me een goed inzicht gegeven in dit deel van Turkije. Omdat we een geweldige groep hadden, waarbij iedereen betrokken was bij de ander heb ik aan de reis een goed gevoel over gehouden.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beklimming Ararat

Heel geslaagd kinderfeestje!

De kinderen hebben veel plezier gehad, zichzelf uitgedaagd en in sommige gevallen zelfs angsten overwonnen. De begeleiding en sfeer waren goed, het was een leuke middag!

• Mountain Network locatie/afdeling Klimcentrum Arnhem
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Boulderen kinderfeestje
  • Groepsgrootte 6-14

Superleuk en fijn voor mijn kinderen

Ik kwam met mijn tweeling van 13. De één vond het wat eng, de ander vond het meteen geweldig. We kregen prima instructies en begeleiding van Ali, waardoor de kinderen met vertrouwen konden klimmen. In de boulderhal kon mijn zoon die het wat eng vond uiteindelijk ook een baan afmaken, waardoor hij zich ook trots kon voelen. Echt goed voor hun zelfvertrouwen!

• Mountain Network locatie/afdeling Klimcentrum Amsterdam
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Introductieles
  • Groepsgrootte 1-5

Topweek! Genieten en afzien. Prachtige toppen.

Dufourspitze was een zware beklimming. Het 'voorprogramma' was veel technischer. Daar geniet ik het meest van. Aquille du Midi was het absolute hoogtepunt voor mij. Fantastisch!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Dufourspitze
  • Groepsgrootte 1-5

De kinderen hebben een fantatisch feestje gehad.

Verjaardagsfeestje. De kinderen hebben alle 9 een heel leuk feestje gehad. Goed begeleid. Duidelijke instructies en toch vrijheid om zelf te kiezen. Bijzonder lekkere pizza's in een mooi formaat voor kinderen. Fijn ook dat er producten waren voor lactose intolerante kinderen.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kinderfeestje

Great trip, good guides

Mooi uitdaging, goede gidsen (veilig). Programma moest aangepast worden vanwege wisselvallig weer. Tijdstip van deze tocht was erg vroeg in het seizoen. Er lag nog veel (en vers gevallen) sneeuw, wat een tocht op stijgijzers redelijk zwaar maakte. De (extra) kosten voor de lift/trein naar Jungfrau joch was een stuk duurder dan was aangegeven in de informatie. Dit zal moeten worden aangepast.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Monch, Jungfrau
  • Groepsgrootte 6-14

spectaculair programma, zwaarder dan verwacht

Ik ben naar de top van de Mont Blanc geweest. Het was een grandioze ervaring, alleen was de hele ervaring iets te roodkleurig verteld door Mnt. Network. Een soort conditie test en advies van tevoren was handig geweest, want zeker niet iedereen kan deze klim zonder ervaring doen. Dat voorkomt teleurstellingen. Ik heb de top niet gehaald maar het was desalniettemin een prachtige ervaring. Ben je wat ouder of heb je iets overgewicht? Check dan of je deze klim aan kan.

• Mountain Network locatie/afdeling N.v.t.
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? topbeklimming Mont Blanc voor beginners

Nieuwe Kade 4

6827 AA Arnhem

+31 88 123 6902

Over Mountain Network

Mountain Network is een bergsportorganisatie met 7 klim- en bouldercentra in Nederland, outdoorlocatie in de Ardennen en is organisator van ski- en bergsportreizen wereldwijd.