Op naar de Top-feestje

Erg leuke activiteit voor een verjaardagsfeestje voor een meisje van (bijna) negen en 11 vriendinnetjes. Goede, deskundige begeleiding door Melissa.

• Mountain Network locatie Klimcentrum Nieuwegein
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kinderfeestje
  • Groepsgrootte 6-14

Pittige beklimming en mooie eerste alpiene ervaring

Wekenlang prachtig weer rondom Garmisch Partenkirchen, behalve de twee dagen dat voor onze groep de Zügspitze ging beklimmen. De eerste dag derhalve door en door nat in de hut aangekomen. Daar deden een warme maaltijd en de droogruimte hun werk! Tot op de ochtend van de beklimming bleef het weer slecht en de vraag of de top bereikt kon worden. Bij vertrek was het echter droog geworden en zo bleef het de rest van de dag nagenoeg. Bijkomend voordeel was dat de normaal druk beklommen berg nu bijna voor onszelf alleen was! De lokale gidsen deden hun werk naar behoren. Wat ik miste was uitleg hoe je over een gletsjer met stijgijzers te bewegen, waardoor dat moeizaam ging bij een aantal mensen in de groep. Beter was daar iets meer de tijd voor genomen. De beklimming van de laatste klettersteig naar de top was lang en zwaar. Maar prachtig! En ondanks het gebrek aan uitzicht en de gure wind was het geweldig om op de top te staan!

• Klantcontact N.v.t.
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Zugspitze
  • Groepsgrootte 6-14

Op papier een geweldige cursus, maar zeer afhankelijk van de uiteindelijke gids wat je krijgt

De cursus legt focus op 't zelf leren van het plannen van je tochten, zorgen dat de gids er meer als "backup" bij aanwezig is en je de beginnerskneepjes van 't vak kan leren. De gids die wij troffen was meer van het kaliber "meters maken is de beste leerschool" en hebben na veel overleg en praten uiteindelijk de tocht meer naar de oorspronkelijke beginnerscursus kunnen ompraten. Ik realiseer me dat dit afhankelijk is van de gekozen gids en dat er vanwege het gekke (corona)seizoen wellicht minder aanbod was dan anders maar 't legt toch een kleine deken over de reis. Mountain Network en de informatievoorziening per e-mail en telefoon was prima in orde. Een informatie-avond die wat dichter bij de tocht zit qua datum (ipv vele maanden ervoor) is 'r een iets reelere kans dat iedereen erbij aanwezig is.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? beginnerscursus alpinisme
  • Groepsgrootte 1-5

Professionele club met een mooi reis/cursus aanbod

Heb een cursus gevorderde alpinisme gevolgd bij Mountain Network. Leuke week gehad in Chamonix waar ze een leuk programma hebben neergezet voor het leren om meer zelfstandig alpine tochten te gaan doen.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Gevorderdecursus alpinisme

Meer dan mooi

Ik maakte een prachtige alpiene week mee. We beklommen de Dent du Geant en deden de Lyskamm traverse van West naar Oost. Het niet doorgaan van de Matterhorn was een domper maar dit maakte het helemaal goed! De beklimming van de Dent was uitdagend en spannend, en iets mooiers dan de Lyskamm krijg je volgens mij niet te zien! Jeanjean was een geweldige gids die op een prettige persoonlijke manier contact maakt, humor heeft en op de juiste momenten stimuleert. We waren grotendeels in Italië maar de uitvalsbasis in Chamonix was prima met heerlijk eten

• Mountain Network locatie Klimcentrum Arnhem
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Alpiene week

Prachtige ervaring!

Goed georganiseerde tocht in een prachtige omgeving, goede gids, mooi avontuur.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beginnerscursus alpinisme
  • Groepsgrootte 1-5

Een super week gehad in Chamonix en op de Mont Blanc.

Wat een fantatische week hebben we gehad. In de chalet in Chamonix en ja het weer was super goed. Maar wat een gast vrijheid daar. De eigenaresse is aardig heeft het goed voor elkaar. En het engels stelletje die het binnen regelde was ook top. Echt elke keer super lekker gegeten en als je is vroeg werd het geregeld. En de gidsen waren ook gezellig en leuk. we hebben de top gehaald dus dat is ook mooi meegenomen.

• Mountain Network locatie Klimcentrum Nieuwegein
  • Groepsgrootte 6-14

Leerzame cursus die je achterlaat met honger naar meer

De cursus heeft mij op een prettige manier kennis laten maken met alpinisme. Ik wil dan ook graag nog meer hier mee doen.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beginners cursus alpinisme
  • Groepsgrootte 6-14

MN vind ik een erg goed georganiseerde organisatie, veilig naar de top!

Ik heb aan meerdere expedities meegedaan en de laatste was de 7 summits van de Monte Rosa. Dit was een prachtige week met erg profesionele begeleiding. De berggidsen waren top! De groep was fantastisch en we hebben heel veel plezier gehad. Ik was blij dat ik de voorbereiding, het hebben van een goede conditie eg serieus heb genomen.

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? 7 Summits Monte Rosa (beginners)

Meer dan goed

Toen we begonnen met het klettetseigen had ik eerst wat stress en dacht ik dat het me niet ging lukken. Maar leiding had me veel geholpen en zo lukte het heel goed! Zeker een aanrader voor iedereen!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Klimmen en boogschieten

Het was de max.

Ik heb gedaan aan archery tag en klettersteigen en het waren allebei fantastische activiteiten, een echte belevenis. De moni's waren ook super tof, dus chapeau voor hun.

• Mountain Network locatie Ardennen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Archery tag en klettersteigen

Het was fantastisch.

Mijn ervaring was geweldig. Nieuwe mensen leren kennen en super veel leuke activiteiten gedaan. Je bent gewoon helemaal in een andere wereld. Hopelijk houd ik nog contact met mensen!!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Climbing Camp
  • Groepsgrootte 15-44

Een alpiene ervaring om nooit te vergeten.

Veel geleerd, gezien en meegemaakt in een prachtige alpiene wereld onder leiding van ervaren en kundige Franse gidsen

• Groepsgrootte 6-14

Zware maar geweldige klimtocht naar top Zugspitze

Mijn zoon van 16 en ik maakten voor het eerst kennis met alpinisme via deze tocht. Supergevarieerd, prachtig mooi en op onderdelen behoorlijk zwaar, we hebben genoten! De grote luxe hut was een verrassing - heerlijk gegeten, goed geslapen en alle spulletjes goed opgedroogd in de droogruimtes beneden. Wat goed is om te weten, deze tocht heeft veel Klettersteigen dus klimmen en klauteren - naast een zeer goede conditie zijn ook sterke armen en lenigheid belangrijk, zeker als je nog weinig klimervaring hebt :) .

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Zugspitze

Prachtige 4000ers in de Monte Rosa

Een zeer mooie reis gehad, ondanks de corona-situatie bijna gelijk aan de origineel geplande reis. Helaas was de Margherita al vol en sliepen we in plaats daarvan 2 keer in de ook fraaie en zeer smakelijke Gnifetti hut. Een maand vooraf de reis niet eens verwacht dat dit alles nog door zou gaan, dus alle ervaring was daarmee al boven verwachting. De reis zelf is top ingericht, eerst acclimatiseren door het beklimmen van de Aiguille du Tour (stiekem misschien wel de mooiste berg van de week), herstellen in Chamonix en vervolgens zoveel mogelijk 4000ers toppen in de Monte Rosa. Vooraf gewaarschuwd over de Franse gidsen, maar onze gidsen waren echt top. Vol humor, begrip en enthousiasme. Ze waren continu in overleg om de routes zo te plannen dat iedereen in de groep met een mooie ervaring thuis kon komen. En voor als ze dit lezen: ook zeer getroffen met een leuke groep vol gelijkgestemde klimmers.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Monte Rosa 7 Summits

Erg leuke kennismakingsles klimmen

Afgelopen zondag de introductie voor klimmen gedaan, erg leerzaam en superleuk om een keer te doen! Misschien zelfs wel vaker..!!

• Mountain Network locatie Klimcentrum Leeuwarden
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Kennismakingsles klimmen
  • Groepsgrootte 6-14

Beginnerscursus alpinisme van Mountain Network is top!

De gehele week was goed geregeld. Gidsen zijn flexibel en passen het programma aan op het weer en andere omstandigheden. Goede accommodatie en fantastische plekken bezocht!

• Mountain Network locatie Ski en bergsportreizen
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Beginnerscursus alpinisme in Chamonix
  • Groepsgrootte 6-14

Climax in de bergsport met zoon en dochter!

Na eerdere deelname's (Elbrus, Aconcagua, e.a) heb ik nu ook de verantwoordelijkheid en zorg voor een reis samen met mijn zoon en dochter (18 en 19 jaar) aan Mountain Network toevertrouwd, nml Mont Blanc Summit. Ook deze keer waren zowel het programma, voorbereiding, informatie als gidsen en onderkomen perfect afgestemd op het (eind-) doel. Ook in dit moeilijke Corona-tijdperk heeft Mountain Network zich van zijn beste kant laten zien om alles in het werk te stellen de reis (Uberhaupt) volgens het vooropgesteld programma te laten verlopen. Super!!

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc Summit
  • Groepsgrootte 1-5

Een onvergetelijke expeditie die meteen smaakt naar meer!

De Mont Blanc Expeditie is voor mij een week van onvergetelijke hoogtepunten geweest. De voorbereiding, het programma in Frankrijk en de uiteindelijke de toppoging verdienen een dikke, dikke negen. Als je met zonsopgang op het dak van de Alpen staat en uitkijkt over de (nog donkere) dalen en hoge pieken van het alpenmassief dan blijft dat je voor altijd bij. En daar hebben de gidsen, de accommodatie in Les Bossons, het programma van Mountain Network, de diversiteit en samenhorigheid van het team, en.... zeker ook de weersomstandigheden optimaal aan bijgedragen. Een tocht die je qua inspanning zeker niet moet onderschatten maar die je met de juiste voorbereiding en discipline (in de woorden van de gidsen) meer 'pleasure' dan 'pain' oplevert. Met deze ervaring kijk ik al uit naar de expeditie naar de Elbrus!

Mont Blanc expeditie geweldige ervaring

Erg leuke kennismaking met alpinisme. Goede begeleiding, heldere handleidingen. Goed voorbereiding gedaan en uiteindelijk een geweldige week gehad.

• Klantcontact N.v.t.
  • Programma N.v.t.
  • Veiligheid N.v.t.
  • Begeleiding N.v.t.
  • Locatie N.v.t.
  • Catering/maaltijden N.v.t.
  • Voldaan aan verwachting N.v.t.
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc expeditie
  • Groepsgrootte N.v.t.

Waanzinnig goed!!!

We hebben de Gran Paradiso en de Mont Blanc beklommen. het was een geweldige week.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mont Blanc
  • Groepsgrootte 6-14

Professionele Nederlandse organisatie die mooie bergreizen aanbiedt

Ik heb onlangs de Mt Blanc expeditie gedaan. Wij waren de eerste groep in 2020 die de top hadden bereikt. Vooraf werden we tijdig en uitvoerig geinformeerd over de reis, zodat we de juiste voorbereidingen konden treffen. De expeditie is op een logische manier opgebouwd. Gedurende de week raak je vertrouwd met het materiaal, en met wandelen en klimmen in de bergen op sneeuw en ijs. Geleidelijk aan wen je aan de hoogte. De 2-daagse beklimming van de Gran Paradiso (4061 m) is hierbij een uitstekende training voor de beklimming van de Mt Blanc. De gecertificeerde berggidsen zijn zeer ervaren en gepassioneerde professionals die het gebied door en door kennen.

• Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Mt Blanc expeditie

Zeer op mijn gemak!

Heb de basiscursus indoor toprobe gevolgd, de zweer is erg gemoedelijk, de mensen heel vriendelijk en het materiaal ziet er netjes uit. Ik kijk met een prettig gevoel terug op deze ervaring.

• Mountain Network locatie Klimcentrum Leeuwarden
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Basiscursus indoor toprobe

super leuk

wel best erg wel heel erg super en ook best wel leuk

• Beoordelen als: Bedrijf
  • Mountain Network locatie Bouldercentrum RijnBoulder
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? die
  • Groepsgrootte 90>

Was super leuk

We hebben leren zekeren en er is niemand dood gegaan. Ps wooooohoe

• Mountain Network locatie Klimcentrum Amsterdam
  • Welk programma heb je bij Mountain Network geboekt? Klimmen 1

Over Mountain Network

Mountain Network is een bergsportorganisatie met 7 klim- en bouldercentra in Nederland, outdoorlocatie in de Ardennen en is organisator van ski- en bergsportreizen wereldwijd.