5 jaar geleden vast contract afgesloten, en daar was ik super blij mee. Vandaag kreeg ik een nieuw zeer net verlengaanbod waar ik gebruik van heb gemaakt. Ben een zeer tevreden klant.

Geen gezeik garantie

Ik ben al 30 jaar klant bij Essent. Nooit gezeur over rekeningen die niet kloppen of dubbel afgeschreven worden, wat je bij de goedkopere leveranciers terug leest in reviews. Tijdens de flinke prijsstijgingen in 2023 werden en er nergens nog vaste contracten afgesloten. Essent deed dit wel voor trouwe klanten en dat vond ik echt grote klasse! Essent is net ietsje duurder, maar dat is de geen gezeik garantie, daar betaal ik graag voor. Dus nu weer met een mooie korting voor 3 jaar verlengd!

Niet klantvriendelijk

Geen fijne ervaring met het telefoon gesprek of ik wilde verlengen. De medewerker was totaal niet klantvriendelijk, zeker niet toen ik zei dat ik er nog even over na wilde denken. Dat is erg jammer, want ben verder over het algemeen wel tevreden.

Heldere voorlichting over prijzen

De informatie omtrent het verlengen van mijn huidige contract is helder en goed te begrijpen

• De wijze waarop het contact is verlopen

Nooit geen problemen ervaren.

Zie vorige vraag

• De wijze waarop het contact is verlopen

Als je tevreden bent moet je niet van energieleverancier veranderen.

Zeker ± 40 jaar al klant van Essent. Echter in 2018 gedurende een half jaar geen klant van Essent omdat wij destijds noodgedwongen in een vakantiehuis hebben gewoond en de energievoorziening werd geregeld door de verhuurder. Het is dan ook bijzonder jammer dat wij tijdens deze onderbreking van een half jaar helemaal van voren af aan zijn moeten beginnen met de korting opbouw van Essent.

• De wijze waarop het contact is verlopen

Goedemorgen Hans, Dank voor je review en goed om te horen dat je zo tevreden bent, en dat al ruim 40 jaar! Je geeft aan dat je tijdens je verhuizing een half jaar geen energie van ons hebt afgenomen en daardoor je Thuisvoordeel korting verloor. Dat mag niet de bedoeling zijn! Ik wil dit graag voor je nakijken. Kun je ons via onze social kanalen (Facebook of Instagram) benaderen of anders via 0900-1550 contact met ons opnemen. Dan kijken wij dit voor je na! Groet, Jo

Altijd alles snel en goed geregeld, top!

• De wijze waarop het contact is verlopen

Goedemorgen Jan, Wat fijn om dit te lezen zeg! Daar doen wij het iedere dag weer voor. Mocht je in de toekomst vragen hebben dan horen we dat uiteraard graag van je. Groet en maak er een mooie maandag van! Jo

Duidelijke informatie en website

Was tevreden en blijf daarom klant

• De wijze waarop het contact is verlopen

Dag Joop, Fijn om te horen dat je tevreden bent en dat je de moeite hebt genomen om deze review te schrijven! Dat vinden wij heel erg belangrijk en zijn dan ook erg blij met deze 8! Mocht je vragen hebben dan horen we dat graag van je. Maak er een mooie start van de week van! Groet, Jo

gewoon goed ben tevreden

heb nooit problemen ondervonden en overzichten zijn duidelijk

• De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.

Goedemorgen Joke, Bedankt voor de mooie review. Fijn dat alles zo duidelijk en overzichtelijk is! Mocht je vragen hebben aan ons in de toekomst, dan horen we dit graag van je! Groet, Jo

GOED

Het cijfer had een 10 kunnen zijn, is een 8 doordat tarieven voor nieuwe klanten veel beter zijn dan voor klanten die al jaren klant zijn. Klopt hiervoor heeft U thuisvoordeel de verhoudingen kloppen niet. De tarieven voor bestaande en nieuwe klanten, de tarieven voor jaarcontracten en variabele contracten zouden gewoon op de site moeten zijn. TRANSPARANT. Maak zometeen de keuze Aanbevelen? Ja, maar vertelt bovenstaande wel erbij!

• De wijze waarop het contact is verlopen

Goedemorgen Fred, Dank voor je eerlijke review en mooi om te zien dat je ondanks je onvrede over de communicatie m.b.t. de tarieven, toch op een 8 uit komt! Ik kan het mij voorstellen dat je het jammer vindt wanneer je ziet dat nieuwe klanten een ander tarief krijgen dan bestaande klanten en dat je het belangrijk vindt dat we hier transparant in zijn als het gaat om de communicatie. We nemen deze feedback zeker mee! Laat het ons gerust weten wanneer je vragen aan ons zou hebben. Nogmaals dank voor je review en een goed weekend gewenst. Groet, Jo

Nooit problemen gehad en Essent heeft een goede service.

Nooit negatieve ervaring gehad.

• De wijze waarop het contact is verlopen

Goedemorgen Tony, Dank voor de mooie review en wat fijn om te lezen dat nooit negatieve ervaringen met ons hebt gehad. Super! Laat het ons gerust weten in de toekomst wanneer je vragen aan ons zou hebben. Maak er een heel mooi weekend van! Groet, Jo

Heldere en makkelijke App

Betrouwbare leveranciers

• De wijze waarop het contact is verlopen

Hoi Erno, Dank voor deze mooie review, dat waarderen we! Fijn dat je zo tevreden bent. Laat het gerust weten wanneer je vragen aan ons zou hebben. Goed weekend gewenst! Groet, Jo

Goede informatie over levering en tarieven

De communicatie via email verloopt vlot

• Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.

Hoi Frans, Dank voor je review! Fijn om te lezen dat je tevreden bent! Mochten er vragen zijn in de toekomst dan horen we dit uiteraard graag van je. Groet en maak er een mooi weekend van, Jo

Prima en duidelijk!

Prima en duidelijk!

• Het gemak waarmee u klant bent geworden N.v.t.
  • De snelheid waarmee dit is geregeld N.v.t.
  • De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.

Super om te horen, zo zien we het graag! Dank voor de mooie review! Groet, Jo

Goed geregeld

Net voor de energie stijging contract 3 jaar vastgezet, nu weer ivm met goede aanbieding.

• De wijze waarop het contact is verlopen

Wat een goede timing Sjaak! Fijn om te horen dat je wéér hebt verlengd. Dank je wel daarvoor! Groetjes, Webcare Essent

We zijn al zolang we getrouwd zijn, dit jaar 44 jaar bij Essent. Dat zegt wel iets toch

• De wijze waarop het contact is verlopen

Wow dat is al een erg lange tijd Jan! Op naar hopelijk nog vele mooie jaren samen. :D Groetjes, Webcare Essent

ben al jaren klant bij Essent nooit klachten altijd correct en goede informatie .

• De wijze waarop het contact is verlopen

Wat fijn om te horen! Dank je wel voor het delen van jouw ervaring! :-)

Ik ben zeer tevreden

ik ben al klant sinds begin jaren zeventig van de vorige eeuw, toen het nog PNEM en Obragas heette. ik heb altijd goede ervaringen gehad, qua levering en service en dat altijd tegen een schappelijke prijs.

Misleiding

Heel jammer dat Essent wanneer je je als nieuwe klant aanmeld je te zien krijgt dat er een mooie welkomstbonus aangeboden wordt en je daar dan ook daarvan uit gaat zij hun keutel intrekken wanneer je zonnepanelen hebt,tja een beetje dom van mij om te vertrouwen op Essent en het niet nogmaals HEEL goed te controleren in de welkomstbrief ......Nu helaas 1 jaar vast en die zit ik uit en dan WEGWEZEN !!!!! om nooit meer terug te keren. En bedankt Essent

alles naar volle tevredenheid

wij zijn zeer tevreden

• De wijze waarop het contact is verlopen N.v.t.

Alles goed geregeld en prima app

Alles altijd goed geregeld en een prima app die met de laatste update helemaal goed is

• De wijze waarop het contact is verlopen

duidelijk en een goed voorstel contract

ondanks de toch stevige energiekosten is met Essent goed aan een tafel te zitten.

• De wijze waarop het contact is verlopen

Fijn om te horen dat we er samen toch uit hebben kunnen komen! Op naar nog vele mooie jaren samen. :-)

Prima websites en app . Vriendelijke helpdesk

Ik ben zeer content

• De wijze waarop het contact is verlopen

Wat fijn om te horen! Jouw tevredenheid, daar doen we het voor! :D

Mijn ervaring met Essent is goed. Zeer tevreden.

• De wijze waarop het contact is verlopen

Wow wat een mooie review Jill. Super bedankt!

Nooit klachten mee gehad

Al jaren klant bij essent , fijne ervaring mee.

Op naar nog meer mooie jaren samen Hanna! :D

Over Essent

Essent hecht veel waarde aan uw mening. Het beoordelingssysteem van Klantenvertellen.nl is 100% onafhankelijk. • Uw beoordeling wordt zichtbaar op Klantenvertellen.nl. • Alleen uw voornaam en woonplaats zijn zichtbaar bij een beoordeling. • Uw e-mailadres wordt niet getoond. • Essent kan geen beoordelingen aanpassen of verwijderen. • Essent heeft de mogelijkheid om op beoordelingen te reageren. • Medewerkers van Essent mogen geen beoordelingen plaatsen. • Klantenvertellen kan beoordelingen verwijderen indien: - Beoordeling niet over Essent gaat - Taalgebruik aanstootgevend is - Beoordeling persoonlijke informatie bevat als naam of telefoonnummer