Had er meer van verwacht.

Dag 1: te lang het voorstel rondje gedaan(1.5 uur) en de docent bleef te lang in het verleden hangen qua lesstof. We hebben ongeveer de helft van de lesstof kunnen behandelen. Dag 2: Een leuke en informatieve dag, weinig op aan te merken. Dag 3: Een leerzame dag, goede gesprekken/discussies gehad. Mijn mening hadden de discussies iets minder gemogen en meer continuïteit in het lesstof. De cursus is prima als je totaal geen kennis hebt van informatiebeheer, als je er al mee werkt zou ik een andere cursus/ opleiding kiezen.

• Communicatie (voorafgaand en rondom de training)
  • Welke opleiding of cursus heb je bij ons gevolgd? Basiscursus informatiebeheer
  • Functie: specialist informatiebeheer

Beste Marlo, Bedankt voor je review van de basiscursus, maar jammer om te lezen dat de cursus niet aan je verwachtingen heeft voldaan. We nemen de feedback mee en gaan kijken hoe we de basiscursus kunnen opsplitsen in een cursus voor cursisten die écht nieuw zijn in het vakgebied en cursisten die al langer meelopen maar die juist op zoek zijn naar een overzicht van de nieuwe ontwikkelingen en de samenhang van de verschillende thema’s binnen het vakgebied. Met vriendelijke groet, Team VHIC Faculty

Er liggen een hoop kansen.

De docenten hebben zeer veel kennis in huis, maar de opbouw van de cursus bevorderde mijn leerproces niet. In de lessenreeks zat geen lijn en geen structuur. Er was soms zelfs sprake van overlap. Hebben de docenten van de voren niet afgestemd wat zij zouden gaan bespreken? De individuele lessen kende ook niet altijd een logische opbouw. De docenten waren over het algemeen veel aan het zenden. Ik had meer geleerd wanneer wij de geleerde kennis hadden mogen toepassen op een casus en wanneer er meer werd gevarieerd in werkvormen. Docent *** krijgt van mij een onvoldoende. Hij vertelde erg veel anekdotes, laat cursisten niet uitpraten en geeft zeer weinig theorie. Het heeft een hoog 'opa vertelt' gehalte. Zijn timemanagement was niet goed. De docent gaat het gesprek niet aan en presenteert zijn eigen mening veelal als de waarheid. Ik wil de organisatie meegeven dat zij op didactisch vlak veel te winnen hebben. Nogmaals: varieer in werkvormen, dan heb je al de helft gewonnen. Voor de algehele opbouw: 1. Terugblik vorige cursusdag. 2. Introduceren van het onderwerp en zo de voorkennis activeren. 3. Presenteer de lesdoelen/leerdoelen. 4. Geef uitleg/theorie. 5. Geef een opdracht of oefening. 6. Controleer of de leerdoelen zijn behaald. 7. Blik vooruit op de volgende cursusdag.

• Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) LARM
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? Via mijn werkgever.
  • Functie: Adviseur informatiebeheer

Beste Inge, Hartelijk dank voor je review van onze basiscursus. Wat jammer dat de cursus niet aan je verwachtingen heeft voldaan en je de structuur miste in de opzet van de cursus en de afzonderlijke lesdagen. We nemen de feedback mee in de bespreking met het docententeam en gaan daarbij specifiek kijken naar de structuur en de gebruikte werkvormen. Met vriendelijke groet, Team VHIC Faculty

duidelijk verhaal

Helder door achtergrond, en uitleg over de verschillende delen. I navigator is een stuk duidelijker geworden.

• Functie: privacy coördinator gem. Velsen

Goede cursus door eigen onderzoek en groepsdiscussies

Fijne leerervaring door leuke groep vakgenoten waarmee het goed discussiëren was. Kundige docent die uitnodigde tot nadenken.

• Communicatie (voorafgaand en rondom de training)
  • Welke opleiding of cursus heb je bij ons gevolgd? Selectie en waardering van archieven
  • Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) N.v.t.
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? collega's
  • Functie: Medewerker Informatiebeleid

Heel verhelderende cursus

Op een heel prettige en interactieve manier veel geleerd over informatie- en archiefbeheer en hoe het eigenlijk zou moeten binnen onze gemeente.

• Functie: Informatiebeheerder

Gedegen cursus met leerzame en leuke opdrachten

De cursus zit goed in elkaar en bevat veel nuttige links naar relevante achtergrondinformatie. Robin is een heel leuke docent die de theorie aanvult met voorbeelden uit zijn praktijkervaring.

• Welke opleiding of cursus heb je bij ons gevolgd? Leren Preserveren
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? Via mijn werk
  • Functie: Beheerder opslagsysteem onderzoeksdata

Zeer prettig bij te wonen sessie door kundige trainer

We zijn van begin tot eind meegenomen in de applicatie en weten nu meer dan nodig, maar liever dat dan dat we de applicatie te weinig kennen en niet alle mogelijkheden weten te benutten wanneer de vraag daarvoor gesteld wordt.

• Communicatie (voorafgaand en rondom de training)
  • Welke opleiding of cursus heb je bij ons gevolgd? Gebruikerstraining i-Navigator
  • Functie: Functioneel Applicatiebeheerder

Leerzaam en praktisch toepasbaar

Vanaf het begin bij de voorbereiding goede afspraken gemaakt over de inhoud van de training. Tijdens de training hebben we de theorie en praktijk goed behandeld en samengebracht. Alle deelnemers waren zeer enthousiast over de training en vonden de docent leuk en deskundig.

• Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) N.v.t.
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? Vaker trainingen gevolgd bij VHIC
  • Functie: Adviseur

Verhelderend

Leuke en leerzame dag gehad waarin effectief de voornaamste kennis werd overgebracht.

• Communicatie (voorafgaand en rondom de training)
  • Welke opleiding of cursus heb je bij ons gevolgd? N.v.t.
  • Functie: N.v.t.

Prima uitgelegd allemaal

Ik kon het allemaal goed volgen en er was voldoende ruimte voor discussie en vragen.

• Communicatie (voorafgaand en rondom de training)
  • Welke opleiding of cursus heb je bij ons gevolgd? Functioneel beheer en informatieveiligheid
  • Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) office 365
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? gemeente beverwijk
  • Functie: financieel medewerker en applicatiebeheerder

Leerzaam en leuk

Leuke adviseurs, die op een interessante manier kundig hun verhaal deden. Je kon ze van alles vragen over het vak en hadden duidelijk veel ervaring. Ook gaven ze adviezen over hoe je de lesstof kunt implementeren in je eigen organisatie. Daarnaast mooie locatie en overheerlijke (ook vega) lunch en drankjes.

• Communicatie (voorafgaand en rondom de training)
  • Welke opleiding of cursus heb je bij ons gevolgd? Kwaliteitszorg en risicomanagement
  • Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) N.v.t.
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? advertentie archievenblad
  • Functie: adviseur kwaliteit en inspectie

Interessante cursus

Prima cursus. De docenten waren vriendelijk en inhoudelijk sterk. De lunch was prima geregeld. Deze cursus lijkt mij vooral geschikt voor mensen die "net" in het vakgebied zitten. Dat wil echter geenszins zeggen dat iemand die al wat langer aan de slag is binnen de wereld van informatiemanagement geen interessante ideeën kan opdoen. Het is een cursus die al een behoorlijke tijd wordt gegeven, hoewel er een aantal jaren geleden een wisseling van de wacht is geweest. Op beide dagen bleek er te weinig tijd te zijn om alles zorgvuldig te behandelen. Lijkt mij een verbeterpunt, gezien de al lange looptijd van deze cursus. Aan het einde van de eerste cursusdag werden punten aangehaald die aan de orde zouden komen tijdens de tweede dag. Waarom aanhalen als de retentie gering zal zijn en de uitwerking van deze punten de volgende cursusdag zal plaatsvinden? Tijdens de tweede cursusdag was er wederom een aantal opdrachten. Na de tweede opdracht bleken de kwaliteitseisen te weinig concreet te zijn. Er waren twee groepjes en twee docenten. Iets meer begeleiding, om toch per groep een aantal meer concrete eisen te kunnen hebben, was wenselijk geweest.

• Communicatie (voorafgaand en rondom de training)
  • Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) Zeker wel, maar ik heb nog geen specifieke cursus op het oog.
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? Via werk.
  • Functie: Kwaliteitsmedewerker Informatiedienstverlening

Inhoudelijk zeer interessant als start naar kwaliteitsmanagement!

Fijne introductiecursus op het onderwerp kwaliteitsmanagement, met heldere, brede opzet die vervolgens vertaald wordt naar de praktijk van het informatie- en archiefbeheer. Naast inhoudelijk zeer interessant ook goed verzorgd qua lunch, digitale leeromgeving etc. Alle complimenten aan de docenten!

• Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) Weet ik nog niet
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? Goede naam in de wereld van informatie- en archiefbeheer.
  • Functie: Adviseur informatiehuishouding

Het was veel maar wel duidelijk

Het was, denk ik, wel teveel informatie voor 2 dagen. Ik vond weinig ruimte voor discussie en hoe het bij ons bij de gemeente gaat. Dat vond ik jammer.

• Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) Nu nog niet bekend
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? Collega
  • Functie: Medewerker div

Interssant en leuke manier van deelnemen

Cursusleider heel deskundig, leuk om ons te laten ‘concurreren’ bij de beantwoording van vragen!

• Communicatie (voorafgaand en rondom de training)
  • Welke opleiding of cursus heb je bij ons gevolgd? Toepassing gemeentelijke selectielijst 2020
  • Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) N.v.t.
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? De baas heeft dit voor ons geregeld
  • Functie: Medewerker archivering

Zo veel kennis huis!

Wat mij betreft had de hele dag gebruikt mogen worden met praktijkvoorbeelden die we zouden waarderen en selecteren. En minder historie en achtergrondinformatie.

• Communicatie (voorafgaand en rondom de training)
  • Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) Heel misschien Gebruikerstraining i-Navigator
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? We gebruiken de inavigator
  • Functie: Beheerder zaaktypencatalogus

Erg leerzame ervaring, ook als nieuwkomer.

Ik vond het een erg leerzame ervaring.

• Functie: Specialist Informatiebeheer

Lastige stof maar goed uitgelegd. Ik heb van de week al een deel van de kennis gelijk kunnen toepassen in de praktijk.

• Communicatie (voorafgaand en rondom de training)
  • Welke opleiding of cursus heb je bij ons gevolgd? Leergang Adviseur Recordmanagement
  • Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) N.v.t.
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? Opleiding bij vhic gevolgd
  • Functie: Specialist informatiebeheer

Goede opbouw en goede uitleg

Er zat een fijne opbouw in de cursus. Duidelijk alle raakvlakken met heel de organisatie uitgelegd. Een docent met heel veel kennis van zaken. Knoppen cursus wel wat veel informatie om in een keer te verwerken.

• Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) Waarschijnlijk wel
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? Via het werk
  • Functie: Medewerker informatiebeheer

Leerzame training

De training was voor alle deelnemers, uit verschillende vakdisciplines, een eye opener. De cursusleider wist het belang van een integrale benadering op dit onderwerp goed voor het voetlicht te brengen.

• Functie: Adviseur DIV

Leerzaam en leuk informatief

Interessante en leerzame training. Goed opgezet met veel interactie.

• Communicatie (voorafgaand en rondom de training)
  • Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) Jazeker, maar weet niet uit mijn hoofd wat jullie aanbod is.
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? Via mijn werk
  • Functie: Adviseur informatievoorziening en functioneel beheerder

Het was een fijne interactieve training.

• Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) Ja
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? Dat is al jaren geleden geweest. I-Navigator
  • Functie: Senior Medewerker Informatiebeheer

Informatieve cursus.

Prima cursus over de achtergronden van de selectielijst. Een leuke interactieve dag met goede uitleg en voorbeelden.

• Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) N.v.t.
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? Collega’s.
  • Functie: Medewerker informatiebeheer

Nuttig en interactief

Inspirerende sessie, sta je weer even stil bij waar we mee bezig zijn.

• Functie: Senior informatie beheer

Nuttige training voor het beheer van de i-Navigator

Via mijn vorige werkgever had ik in het verleden al ervaring opgedaan in het beheer van de i-Navigator. Maar dat was al enige tijd geleden. Deze in company training was dan ook ideaal om mijn kennis op te frissen.

• Zou je nog andere trainingen willen volgen? (Zo ja, welke) N.v.t.
  • Hoe ben je bekend geraakt met onze dienstverlening? Via mijn vorige werkgever was ik al bekend met VHIC
  • Functie: DIV-specialist

Polakweg 23 2288GG Rijswijk